Legato motocykle

Exap kilka pytań

Regulamin działu
Zapoznaj się i przekaż uwagi odnośnie
Nowe forum GSXR.PL!

Odpowiedz


To pytanie służy do identyfikacji i odrzucenia automatycznych rejestracji.
Uśmieszki
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
BBCode jest włączony
[img] jest włączony
[flash] jest wyłączony
[url] jest włączony
Uśmieszki są włączone
Przegląd wątku
   

Rozszerz widok Przegląd wątku: Exap kilka pytań

Re: Exap kilka pytań

Post przez arturwroc » 5 sie 2017, o 23:40

QH1 napisał(a):Tez mam na wtyczkę oryginał od Bazzaza. Ale to jest opornik. To przecież tylko sygnał. Działa.
Jak sie boisz elektroniki blaszka podaje taki sam sygnał jakby exup zatrzymywał linki w maksymalnych położeniach.
Co do biegu jałowego ... to myślisz, ze exup na jałowym nie działa? Coś nie kumam idei takiego rozwiązania.


Czytałeś od początku? Ten g-pack nie jest od exupa. Co do exupa to złożyłem już ten servo eliminator aby pozbyć się świecącego Fi (pomogło), a g-pack ma za zadanie zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu oraz przesunąć trochę punkt odcięcia zapłonu na poszczególnych biegach tak aby pozbyć się fabrycznych ograniczeń. Gsx-r ma fabrycznie zmienioną mapę na pierwszych biegach aby motor nie osiągał pełnej mocy , na jałowym tego nie ma więc oszukiwanie ECU żeby komputer myślał że dalej jest na biegu mimo iż stoi w miejscu chyba jest bezcelowe tak?

Miało być o Exupie a skończyło sie na TRE. Chciałem tylko krótko zapytać aby nie zakładać bezsensu kolejnego tematu.

Re: Exap kilka pytań

Post przez QH1 » 5 sie 2017, o 22:45

Tez mam na wtyczkę oryginał od Bazzaza. Ale to jest opornik. To przecież tylko sygnał. Działa.
Jak sie boisz elektroniki blaszka podaje taki sam sygnał jakby exup zatrzymywał linki w maksymalnych położeniach.
Co do biegu jałowego ... to myślisz, ze exup na jałowym nie działa? Coś nie kumam idei takiego rozwiązania.

Re: Exap kilka pytań

Post przez arturwroc » 5 sie 2017, o 15:27

Wiem że to trochę przerost formy nad treścią ale po wlutowaniu opornika silnik nie wie że jest np na jałowym a ten g-pack według informacji producenta działa na 2,3 i 6 biegu oraz wyłącza się a jałowym. Poza tym nie trzeba nic ciąć w instalacji i lutować. Podpinasz wtyczki i gotowe. Dla mnie to akurat ważne. Nie lubię takich przeróbek które czynią nieodwracalne szkody np w instalacji elektrycznej. Wiem że można to zawsze wyrzucić i zlutować na nowo ale jednak ślad zostanie. Założyłem servo eliminator i fi zgasło a co do tego moda z g-pakiem to różnica jest zauważalna. Motocykl przestał szarpać przy niższych obrotach kiedy np jadę przez miasto. Jak by ktoś chciał to zostało mi jedno takie urządzenie. W razie czego pytać na pw.

Ps w środku wygląda tak.

https://zapodaj.net/0dbf4a91f6409.jpg.html

Wiec to chyba nie jest tylko opornik za 20gr.

Re: Exap kilka pytań

Post przez QH1 » 4 sie 2017, o 23:24

Heheheeh nawet w necie można znaleźć jego wartość ja juz nie pamietam.
Kiedyś przeplacilem dałem złotówkę i miałem cztery :lol:
A i tak po wymianie kolektora na tytanowy przerobiłem mocowania i wróciłem do exupa bo lubię tę moc na dole. No i bez regulacji bez exupa moto szarpie obrotami.

Można tez zamiast grzebać w kablach na silniczek przykręcić blaszkę i będzie sobie czytał komp odpowiednie sygnały jakby exup chodził. Wymiary blaszki tez do znalezienia w necie.

Re: Exap kilka pytań

Post przez Suzukibulika » 3 sie 2017, o 23:13

arturwroc napisał(a):Jade zaraz po ten servo eliminator. Kupiłem też na allegro tzw Nico racing G-pack . Na zdjęciach są chyba dwa te moduły a do motocykla powinien zostać założony jeden nie? Powinien zostać wpięty szeregowo w instalację o ile się nie myle tak. Gość powiedział że wysyła to co na zdjęciach więc powinienem dostać dwie sztuki. poprawcie mnie jeśli się myle.

https://zapodaj.net/ce3b4b9d3dfbb.jpg.html



ile za to dałeś??
bo przepłaciłeś i to sporo..... tam jest opornik za 20groszy i to wszystko.

Re: Exap kilka pytań

Post przez adik92 » 2 sie 2017, o 22:18

wypiecie wtyczki z kompa eliminuje blad na liczniku,sprawdzone przeze mnie

Re: Exap kilka pytań

Post przez arturwroc » 1 sie 2017, o 15:08

Jade zaraz po ten servo eliminator. Kupiłem też na allegro tzw Nico racing G-pack . Na zdjęciach są chyba dwa te moduły a do motocykla powinien zostać założony jeden nie? Powinien zostać wpięty szeregowo w instalację o ile się nie myle tak. Gość powiedział że wysyła to co na zdjęciach więc powinienem dostać dwie sztuki. poprawcie mnie jeśli się myle.

https://zapodaj.net/ce3b4b9d3dfbb.jpg.html

Re: Exap kilka pytań

Post przez 515Bartek » 1 sie 2017, o 13:36

u mnie tez sie swiecil blad exupa. po nasmarowaniu linek wszystko git

Re: Exap kilka pytań

Post przez arturwroc » 31 lip 2017, o 19:41

Byłem dzisiaj u znajomego mechanika. Osłuchał sprzęta i powiedział że ogólnie jest ok. Udało mu się odczytać błąd. Okazuje się że to silnik krokowy exup-a . Kupię drugi używany albo jak mi się nie uda to zakupię ten eliminator a potem przy okazji oddam mu motocykl na synchronizację przepustnic. Może to też ma jakiś wpływ.

Re: Exap kilka pytań

Post przez arturwroc » 30 lip 2017, o 22:13

Dodam też motocykl ma nowe irydowe świece, filtr BMC (wyczyszczony oraz naoliwiony) oraz założony przelot microna. Jak sprawdzić ten silnikczek STVA oraz czujniki polożenia przepustnicy?

Re: Exap kilka pytań

Post przez arturwroc » 30 lip 2017, o 20:34

Zrobiłem dzisiaj z 400 km i mam pewne spostrzeżenia. Wydaje mi się jak by silnik w dolnym zakresie obrotów dziwnie reagował na krótkie gwałtowne ruchy manetką (chodzi mi o takie skoki o 500obr). Zastanawiam się czy brak tego exupa a w zasadzie to że jest podpięty ale nie połączony linkami ma na to jakiś wpływ. Podejrzewam też czujnik położenia przepustnicy. To Fi ciągle się pali po uruchomieniu silnika a po zrobieniu zworki gaśnie i pokazuje -c00. Zakładam że jest to jakiś problem ecu i ta ospała reakcja na gwaltowne niewielkie szarpnięcia gazem ma z tym jakiś związek. Czy podpięcie motocykl pod komputer serwisowy może coś wyjaśnić. Czytałem że w tych rocznikach wadliwy jest czujnik położenia przepustnic. Może to on świruje. Muszę jakoś sprawidzić co powoduje błąd. Ma ktoś jakieś sugestie?

Czy ten silniczek STVA od przepustnic może mieć na to jakiś wpływ. Motocykl zachowuje się tak jak by się delikanie dusił przy gwałtownym dodaniu gazu ale tylko jeśli gazu ddoadaje się o powiedzmy 500 może 1000 obr.

Re: Exap kilka pytań

Post przez kaczan » 17 lip 2017, o 23:16

arturwroc napisał(a):Witajcie. Motocykl został naprawiony i została mi już tylko jedna rzecz która mnie irytuje. Otóż kiedy zewrę zworkę na zegarach widnieje -C00 czyli niby wszystko jest w porządku. Mimo to po uruchomieniu pali się lampka Fi i mruga kontrolka Fi na przemian z temperaturą silnika. Motocykl ma założony przelot Microna a sam exap jest podlączny. Servo działa ale linki zostały już przez kogoś odłączone i fizycznie ich nie ma. Widziałem film w internecie który mówił aby odłaczyć jeden kabel od ECU. Czy to pomoże ? Czy po odłączeniu tego kabla FI zgaśnie? Praktykował już ktos z was taką metodę. Pacjent to GSXR 1000 K!.


Kup sobie tzw "servo buddy" za pare zlotrych (plug&play do zalozenia w kilka minut) a exup z linkami wywal do smiecia lub wepchnij do szuflady. Problem z glowy i mniejsza masa moto gratis.

Re: Exap kilka pytań

Post przez arturwroc » 17 lip 2017, o 22:29

Jestem zainteresowany . Wysłałem wiadomość na priv. Jak możesz to napisz coś o przeróbce. Całe sprzęgło pasuje plug % play?

Re: Exap kilka pytań

Post przez Speedbike » 17 lip 2017, o 22:06

Jest taki sam, ale jak chcesz to możesz sobie od razu zarzucić komplet z antyhoppingiem od K7, akurat mam taki na zbyciu w bdb stanie. Pasuje bez kombinacji. Jak coś to priv.

Re: Exap kilka pytań

Post przez arturwroc » 17 lip 2017, o 21:13

Zrobiłem zworkę odpaliłem motocykl i Fi zgasło zaraz po odpaleniu silnika. Pokazuje -C00 czyli brak błędów. Kiedy wyjąłem zworkę i odpaliłem moto po dwóch sekundach Fi mrugneło a po jakiś 4 sekundach znowu się zapaliło. Czy jeżeli linki są odpięte a serwo działa to nie ma jakis konfliktów interesów w silniku? Może odpiąć ten czarny kabel z brązowym paskiem który pokazują na tym filmie? https://www.youtube.com/watch?v=Kes800UV1OI i co tak naprawdę daje odpięcie tego kabla?

Mam jeszcze pytanie odnośnie samego kosza sprzęgłowego. Zamierzam kupić jakiś używany i oddać go do regeneracji. Oddał bym swój ale unieruchomił bym moto na jakiś czas. Możecie mi powiedzieć czy kosz w K3 K4 jest taki sam jak w K1 K2. Zagląałem do katalogu części i numer podstawy jest niby taki sam ale wolał bym się upewnić.

Góra