Filtr powietrza K&N
Filtr powietrza K&N
Cześć.
Mam zamiar wymienić filtr powietrza, czy opłaca się wziąć K&N?
Czego mogę się spodziewać jeśli chodzi o osiągi i kulturę pracy?
Mam zamiar wymienić filtr powietrza, czy opłaca się wziąć K&N?
Czego mogę się spodziewać jeśli chodzi o osiągi i kulturę pracy?
- Rudisz
- Posty: 649
- Rejestracja: 21 kwie 2010, o 12:42
- Motocykl: 1000 K6
- Wymarzony motocykl: K6 1000
- Lokalizacja: Brzozów / Rzeszów
Re: Filtr powietrza K&N
Jezeli masz jakis sport wydech to moze i warto. Najwiekszy plus K&N to ze wystarczy go czyscic i nie trzeba zmieniac co chwile ale poki moto jest w standardzie to za wiele on nie daje. Ja raz mialem zamontowanego K&N w 954 ale mialem caly uklad wydechowy ARROWA w sumie roznic wielkich nie bylo raczej.
http://www.bikepics.com/members/rudisz/
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... naprawde .... aż cięzko czasami ich wyprzedzić ....
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... naprawde .... aż cięzko czasami ich wyprzedzić ....
- asphaltsurfer
- Posty: 216
- Rejestracja: 27 kwie 2010, o 13:39
- Motocykl: K6 1000 red + FZR 1000
- Lokalizacja: Kraków
Re: Filtr powietrza K&N
STANOWCZO ODRADZAM ! To śmierć dla silnika.
Patrzyłeś kiedyś przez taki filtr? Mógłbyś przez niego palca włożyć na wylot. Ponoć da się nawet przez niego piasek przesiewać. Filtr chyba ma filtrować i chronić silnik przed różnymi drobnoustrojami zasysanymi do airboxa tak? No to równie dobrze posiadając taki pseudofiltr mógłbym nie zakładać żadnego! Dziwi mnie tylko jak to można włożyć do motocykla? Czy kampania reklamowa tej firmy i pochwały innych użytkowników przeczy zdrowemu rozsądkowi i prawom fizyki? ;D Lol.
Rozejrzyj się za filtrami najlepiej MIW (made in japan) - polecam - lub HilfoFiltro. Ciężko o filtry powietrza firmowe (przynajmniej na allegro z tego co zauważyłem) więc jeszcze lepiej zrobisz gdy założysz zwykłego noname za 50-60zł. Bedzie napewno lepiej spełniał swoją funkcję niż K&N.
Jeśli jesteś jednak zdeterminowany wydać ponad 200 na to badziewie to z opinii zasłyszanych - możesz się spodziewać lepszego przyspieszenia - bardziej nerwowej reakcji na manetkę i ograniczenia prędkości maksymalnej, również wzrostu zużycia paliwa o ok 1 litr.
Pzdr.
Patrzyłeś kiedyś przez taki filtr? Mógłbyś przez niego palca włożyć na wylot. Ponoć da się nawet przez niego piasek przesiewać. Filtr chyba ma filtrować i chronić silnik przed różnymi drobnoustrojami zasysanymi do airboxa tak? No to równie dobrze posiadając taki pseudofiltr mógłbym nie zakładać żadnego! Dziwi mnie tylko jak to można włożyć do motocykla? Czy kampania reklamowa tej firmy i pochwały innych użytkowników przeczy zdrowemu rozsądkowi i prawom fizyki? ;D Lol.
Rozejrzyj się za filtrami najlepiej MIW (made in japan) - polecam - lub HilfoFiltro. Ciężko o filtry powietrza firmowe (przynajmniej na allegro z tego co zauważyłem) więc jeszcze lepiej zrobisz gdy założysz zwykłego noname za 50-60zł. Bedzie napewno lepiej spełniał swoją funkcję niż K&N.
Jeśli jesteś jednak zdeterminowany wydać ponad 200 na to badziewie to z opinii zasłyszanych - możesz się spodziewać lepszego przyspieszenia - bardziej nerwowej reakcji na manetkę i ograniczenia prędkości maksymalnej, również wzrostu zużycia paliwa o ok 1 litr.
Pzdr.
- Rudisz
- Posty: 649
- Rejestracja: 21 kwie 2010, o 12:42
- Motocykl: 1000 K6
- Wymarzony motocykl: K6 1000
- Lokalizacja: Brzozów / Rzeszów
Re: Filtr powietrza K&N
Co Ty chlopie bredzisz. K&N to znana i ceniona firma w sportach nie tylko motocyklowych ale i samochodowych i kazdy kto zaczyna mniej lub bardziej modyfikowac silnik zaklada K&N czy BMC i nie sa one wcale zrobione tak ze maja wieksze dziury tylko uzyte sa w nich inne materialy przepuszczajace wiecej powietrza ale tak samo dobrze filtrujace cala reszte.
Przez 2 lata jezdzilem NA K&N i ani nie zabilo to mojego silnika ani nie wzroslo spalanie ani nic z tych rzeczy wiec nie panikuj i najlepiej jeszcze wloz przescieradlo do airboxa zeby nic sie do silnika nie dostalo.
Nitze a Ty rob jak uwazasz ale jak masz zamiar zmieniac tylko filtr a pozniej nic innego to lepiej kup zwykly
Przez 2 lata jezdzilem NA K&N i ani nie zabilo to mojego silnika ani nie wzroslo spalanie ani nic z tych rzeczy wiec nie panikuj i najlepiej jeszcze wloz przescieradlo do airboxa zeby nic sie do silnika nie dostalo.
Nitze a Ty rob jak uwazasz ale jak masz zamiar zmieniac tylko filtr a pozniej nic innego to lepiej kup zwykly
http://www.bikepics.com/members/rudisz/
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... naprawde .... aż cięzko czasami ich wyprzedzić ....
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... naprawde .... aż cięzko czasami ich wyprzedzić ....
- asphaltsurfer
- Posty: 216
- Rejestracja: 27 kwie 2010, o 13:39
- Motocykl: K6 1000 red + FZR 1000
- Lokalizacja: Kraków
Re: Filtr powietrza K&N
Tak? Zrób jeszcze 2 lata na tym filtrze a później sprawdź kompresje na cylindrach. O ile jeszcze w ogóle jakaś będzie.. ;D Fakty o zwiększonym zużyciu paliwa to nie moje schizy tylko realne opinie użytkowników z innych for. Z resztą pisze ci to w każdym manualu.Rudisz pisze:Przez 2 lata jezdzilem NA K&N i ani nie zabilo to mojego silnika ani nie wzroslo spalanie ani nic z tych
A co to ma do rzeczy? Co to ma wspólnego z użytkownikiem końcowym poruszającym się po ulicach- nawet na supersporcie? Sporty samochodowe może pomińmy bo to inna działka. Gdzie takie filtry są popularne w sportach motocyklowych? MotoGP? Zawody w crossie? A ile takie silniki żyją? 3 - 4 starty w zawodach?Rudisz pisze:K&N to znana i ceniona firma w sportach nie tylko motocyklowych ale i samochodowych
Weź do jednej rączki filtr fabryczny a do drugiej K&N i zastanów się co piszesz moje dziecko.Rudisz pisze:nie sa one wcale zrobione tak ze maja wieksze dziury
Nie ma złotych środków. ZAWSZE coś jest kosztem czegoś.Rudisz pisze:tylko uzyte sa w nich inne materialy przepuszczajace wiecej powietrza ale tak samo dobrze filtrujace cala reszte.
Może to moda? Marketing? Może łebek jeden z drugim jeśli zobaczy reklamę czy że koledzy mają to też chce się poczuć zajebiście i musi to mieć? Wiesz. Kręcenie silników do odcięcia na biegu jałowym - a później patrzenie jak się palą - też jest w pewnych kręgach modne. Może spróbujesz?Rudisz pisze: kazdy kto zaczyna mniej lub bardziej modyfikowac silnik zaklada K&N
Nie podważam tutaj tezy że takie filtry nic nie dają. TAK, ale tylko w specyficznych warunkach. Do tego jest potrzebne strojenie map silnika, odpowiedni dobór mieszanki dostrojenie wtrysków, i kompletny układ wydechowy. Chcę podkreślić ograniczoną żywotność takiego silnika. A czy warto kosztem 5 dodatkowych koni? Na to pytanie odpowiedzcie sobie sami
- Rudisz
- Posty: 649
- Rejestracja: 21 kwie 2010, o 12:42
- Motocykl: 1000 K6
- Wymarzony motocykl: K6 1000
- Lokalizacja: Brzozów / Rzeszów
Re: Filtr powietrza K&N
Po pierwsze nie dzieckuj mi tutaj. Po drugie jeździłeś kiedyś na K&N czy sugerujesz się opinią którą gdzieś kiedyś wyczytałeś ? Bo jak nie jeździłeś to nie pitol mi tu o zwiększonym zapotrzebowaniu na paliwo czy padających silnikach bo ja latałem, latało też wielu znajomych i jeszcze nikt nigdy na coś takiego nie narzekał.
Po trzecie co ma do rzeczy to że firma jest ceniona? A chociażby to że nikt nie stosuje w sportach czegoś co nic nie daje a naraża tylko na zbędne koszty.
Nazywasz to modą? CZyli zakładanie turba do auta, sportowych układów wydechowych do moto to też moda nic nie wnosząca.
Poprostu człowieku tak jak już wcześniej pisałem motocykle i samochody o większym stopniu przeróbek potrzebują więcej powietrza co dają takie filtry jak K&N i BMC.
Już Ci mówiłem jak chcesz to sobie filtr zalej betonem i nic przez niego nie przeleci ale nie wmawiaj ludziom że coś takiego jak K&N jest do dupy i można przez to skończyć silnik.
Po trzecie co ma do rzeczy to że firma jest ceniona? A chociażby to że nikt nie stosuje w sportach czegoś co nic nie daje a naraża tylko na zbędne koszty.
Nazywasz to modą? CZyli zakładanie turba do auta, sportowych układów wydechowych do moto to też moda nic nie wnosząca.
Poprostu człowieku tak jak już wcześniej pisałem motocykle i samochody o większym stopniu przeróbek potrzebują więcej powietrza co dają takie filtry jak K&N i BMC.
Już Ci mówiłem jak chcesz to sobie filtr zalej betonem i nic przez niego nie przeleci ale nie wmawiaj ludziom że coś takiego jak K&N jest do dupy i można przez to skończyć silnik.
http://www.bikepics.com/members/rudisz/
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... naprawde .... aż cięzko czasami ich wyprzedzić ....
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... naprawde .... aż cięzko czasami ich wyprzedzić ....
-
- Posty: 144
- Rejestracja: 23 maja 2010, o 19:34
- Motocykl: GSX-R 750 k8
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: Filtr powietrza K&N
Kolego asphaltsurfer
Na czym opierasz swoje zdanie? Pytam, bo całe życie człowiek się uczy.
Jeżdzisz na torze? Jak masz przygotowany sprzęt?
Takie zdanie jakie wyraziłeś powinno być poparte faktami. Sam zmodyfikowałem swój sprzęt i nie wiem czy nie zrobiłem błędu
Na czym opierasz swoje zdanie? Pytam, bo całe życie człowiek się uczy.
Jeżdzisz na torze? Jak masz przygotowany sprzęt?
Takie zdanie jakie wyraziłeś powinno być poparte faktami. Sam zmodyfikowałem swój sprzęt i nie wiem czy nie zrobiłem błędu
- riko
- Nowy
- Posty: 13
- Rejestracja: 30 maja 2010, o 19:39
- Motocykl: Suzuki GSX-R 750 k7
- Wymarzony motocykl: ten co mam
- Lokalizacja: Poznań
Re: Filtr powietrza K&N
ja juz w kolejnym moto mam filtr K&N jezdze od 10 lat i pierwszy raz sie spotkalem z opinia ze niby ten filtr moze cos zepsuc, oczywiscie zgadzam sie z opinia ze sam filtr nic nie daje jedynie co w niektorych modelach moze glosniej chodzic moto, ja zawsze zakladam filtry K&N w polaczeniu z pelnym ukladem wydechowy, teraz mam zalozony w gixe polaczony z pelnym ukladem YOSHIMURA , zestroilem oczywiscie caly uklad z silnikiem i jakos po przejechaniu 1000km lece na hamownie zobaczec ile mi sie udalo zyskac
----------------------------------
pozdrawiam Ryszard (riko)
http://www.bikepics.com/members/rikopoznanpl/
www.niezniszczalni.com/forum/ - forum poznańskich motocyklistów
pozdrawiam Ryszard (riko)
http://www.bikepics.com/members/rikopoznanpl/
www.niezniszczalni.com/forum/ - forum poznańskich motocyklistów
-
- Posty: 144
- Rejestracja: 23 maja 2010, o 19:34
- Motocykl: GSX-R 750 k8
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: Filtr powietrza K&N
Byłem dzisiaj na hamowni, norma dla hamowanych 750 to około 133 na kole i 140 na silniku. Po zmianie filtra na k&n oraz wydechu na jardine gp-1 mam 139 na kole i 148,1 na silniku. Czy to czuje? Sugestywnie na pewno
- RyBkosPL
- Nowy
- Posty: 26
- Rejestracja: 11 maja 2010, o 11:07
- Motocykl: Suzuki GSX-R 750 SRAD 98'
- Wymarzony motocykl: narazie spełnione :D
- Lokalizacja: Wrocław / Jelenia Góra
Re: Filtr powietrza K&N
Powiem szczerze w moim małym bo małym kręgu znajomych jeżdżących na moto nie spotkaliśmy się z problemami związanymi z montażem ww. filtra....
Szczerze to sam o nim myślałem i teraz zacząłem sie zastanawiać tylko... , że nie przeczytałem jeszcze żadnych argumentów będących PRZECIW tylko same ZA...
Ale Kolega "asphaltsurfer" zainteresował mnie !
Powiedz:
NA czym opierasz swoją wypowiedź ?
Wyczytałeś to ?
Sam przetestowałeś ?
Peace
Szczerze to sam o nim myślałem i teraz zacząłem sie zastanawiać tylko... , że nie przeczytałem jeszcze żadnych argumentów będących PRZECIW tylko same ZA...
Ale Kolega "asphaltsurfer" zainteresował mnie !
Powiedz:
NA czym opierasz swoją wypowiedź ?
Wyczytałeś to ?
Sam przetestowałeś ?
Peace
...Śmierć jeździ bardzo szybko...Za szybko...Nie daj się wyprzedzić...Ja nie dam...!!!
pozdrawiam
Łukasz
pozdrawiam
Łukasz
Re: Filtr powietrza K&N
Dzięki za odpowiedzi.
Trochę mnie dziwi negatywna wypowiedź, pierwszy raz słyszę jakieś zastrzeżenia do K&N.
Też chętnie przeczytam coś na ten temat.
Trochę mnie dziwi negatywna wypowiedź, pierwszy raz słyszę jakieś zastrzeżenia do K&N.
Też chętnie przeczytam coś na ten temat.
- asphaltsurfer
- Posty: 216
- Rejestracja: 27 kwie 2010, o 13:39
- Motocykl: K6 1000 red + FZR 1000
- Lokalizacja: Kraków
Re: Filtr powietrza K&N
sbstg pisze:Na czym opierasz swoje zdanie? Pytam, bo całe życie człowiek się uczy.
Jeżdzisz na torze? Jak masz przygotowany sprzęt?
Takie zdanie jakie wyraziłeś powinno być poparte faktami.
nitze pisze:Trochę mnie dziwi negatywna wypowiedź, pierwszy raz słyszę jakieś zastrzeżenia do K&N.
Też chętnie przeczytam coś na ten temat.
Drodzy koledzy! To tylko moja subiektywna wypowiedź. Ja obecnie nigdy nie jeźdźiłem na takim filtrze i na pewno nigdy nie będę jeździł. Nikogo nie zamierzam przy tym przekonywać na siłę bo prawda zawsze leży gdzieś po środku
Swoją opinię mogę jedynie poprzeć całodniowymi przesiadywaniami na necie i szukaniem informacji o tym filtrze, zarówno na forach polskich jak i zagranicznych motocyklistów. I powiem tak! 85% ludzi jest "za", ja jestem w tych 15% z przeciwnego obozu.
Osobistego wstrząsu doznałem, tokiem badania sprawy, w sklepie gdy przedstawili mi standardowy filtr i KN i gdy popatrzyłem na nie przez światło...
Nawet jeśli jestem w błędzie, to zdrowy rozsądek podpowiada inaczej.
Pozdro!
-
- Nowy
- Posty: 5
- Rejestracja: 1 maja 2010, o 15:18
- Motocykl: gsxr 600 k2
- Wymarzony motocykl: gsxr 1000 k5
Re: Filtr powietrza K&N
Kolego asfalt normalnie wymiotować się chce jak się czyta takie brednie, skoro piszesz że nie jeździłeś na takim filtrze po co zabierasz głos w tej dyskusji. Silnik padnie od użytkowania tego filtra, spalanie większe hahaha normalnie kulam się po podłodze. Najpierw przejeździj trochę sezonów na motocyklu a dopiero potem zabieraj głos.
- asphaltsurfer
- Posty: 216
- Rejestracja: 27 kwie 2010, o 13:39
- Motocykl: K6 1000 red + FZR 1000
- Lokalizacja: Kraków
Re: Filtr powietrza K&N
Kolego gixxerpila. Zawieram głos ponieważ gdyby wszyscy byli jednego zdania to nie byłoby dyskusji. A czy muszę posiadać ten filtr żeby przewidzieć co mi zrobi z jednostką napędową? Hm. Chyba nie skoro jak ty go masz i twierdzisz że jest zajebiście a jest dokładnie odwrotnie.
Tak żeby nie być zupełnie gołosłownym:
[img]http://hyy.pl/images/63dupa1.jpg[/img]
Ramka1:
Czyżby K&N był wielokrotnego użytku? Nie można czyścić takich filtrów niezależnie czy są to zwykłe noname czy z niewiadomo jakich materiałów posiadających niewiadomo jakie preparaty do czyszczenia.
Ramka2:
A teraz podstawcie sobie zasadę: większa przepustowość powietrza = gorsza filtracja.
ALE WIDOCZNIE JAKIEŚ AMERYKAŃSKIE ŁBY WIEDZĄ LEPIEJ OD INŻYNIERÓW Z JAPONII KTÓRZY STWORZYLI TAK ZAAWANSOWANY TECHNOLOGICZNIE MOTOCYKL.
Zdania nie zmienię. Amen.
Tak żeby nie być zupełnie gołosłownym:
[img]http://hyy.pl/images/63dupa1.jpg[/img]
Ramka1:
Czyżby K&N był wielokrotnego użytku? Nie można czyścić takich filtrów niezależnie czy są to zwykłe noname czy z niewiadomo jakich materiałów posiadających niewiadomo jakie preparaty do czyszczenia.
Ramka2:
A teraz podstawcie sobie zasadę: większa przepustowość powietrza = gorsza filtracja.
ALE WIDOCZNIE JAKIEŚ AMERYKAŃSKIE ŁBY WIEDZĄ LEPIEJ OD INŻYNIERÓW Z JAPONII KTÓRZY STWORZYLI TAK ZAAWANSOWANY TECHNOLOGICZNIE MOTOCYKL.
Zdania nie zmienię. Amen.
- RyBkosPL
- Nowy
- Posty: 26
- Rejestracja: 11 maja 2010, o 11:07
- Motocykl: Suzuki GSX-R 750 SRAD 98'
- Wymarzony motocykl: narazie spełnione :D
- Lokalizacja: Wrocław / Jelenia Góra
Re: Filtr powietrza K&N
i To mi się podoba jasna i rzeczowa odp.
Tak powinno być na forum ! Żeby każdy mógł wyrazić swoje zdanie i poglądy.
Chociaż popieram zakładanie takiego filtra to rozumiem o co chodzi Koledze "asphaltsurfer"
Każdy z nas ma prawo do montowania a nawet wymontowywania czego chce w swoim moto
Ale poważnie mówiąc do dałeś do myślenia sporej ilości ludzi i pewnie teraz zastanowią sie na kupnem ww. filtra
Peace!!
Tak powinno być na forum ! Żeby każdy mógł wyrazić swoje zdanie i poglądy.
Chociaż popieram zakładanie takiego filtra to rozumiem o co chodzi Koledze "asphaltsurfer"
Każdy z nas ma prawo do montowania a nawet wymontowywania czego chce w swoim moto
Ale poważnie mówiąc do dałeś do myślenia sporej ilości ludzi i pewnie teraz zastanowią sie na kupnem ww. filtra
Peace!!
...Śmierć jeździ bardzo szybko...Za szybko...Nie daj się wyprzedzić...Ja nie dam...!!!
pozdrawiam
Łukasz
pozdrawiam
Łukasz