Filtr powietrza K&N

Pytania i problemy dotyczące GSX-R'ów.
Regulamin forum
Zapoznaj się i przekaż uwagi odnośnie
Nowe forum GSXR.PL!
nitze

Filtr powietrza K&N

Nieprzeczytany post autor: nitze » 13 maja 2010, o 16:11

Cześć.
Mam zamiar wymienić filtr powietrza, czy opłaca się wziąć K&N?
Czego mogę się spodziewać jeśli chodzi o osiągi i kulturę pracy?

Awatar użytkownika
Rudisz
Posty: 649
Rejestracja: 21 kwie 2010, o 12:42
Motocykl: 1000 K6
Wymarzony motocykl: K6 1000
Lokalizacja: Brzozów / Rzeszów

Re: Filtr powietrza K&N

Nieprzeczytany post autor: Rudisz » 15 maja 2010, o 08:34

Jezeli masz jakis sport wydech to moze i warto. Najwiekszy plus K&N to ze wystarczy go czyscic i nie trzeba zmieniac co chwile ale poki moto jest w standardzie to za wiele on nie daje. Ja raz mialem zamontowanego K&N w 954 ale mialem caly uklad wydechowy ARROWA w sumie roznic wielkich nie bylo raczej.
http://www.bikepics.com/members/rudisz/

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... naprawde .... aż cięzko czasami ich wyprzedzić ....

Awatar użytkownika
asphaltsurfer
Posty: 216
Rejestracja: 27 kwie 2010, o 13:39
Motocykl: K6 1000 red + FZR 1000
Lokalizacja: Kraków

Re: Filtr powietrza K&N

Nieprzeczytany post autor: asphaltsurfer » 15 maja 2010, o 20:16

STANOWCZO ODRADZAM ! To śmierć dla silnika.

Patrzyłeś kiedyś przez taki filtr? Mógłbyś przez niego palca włożyć na wylot. Ponoć da się nawet przez niego piasek przesiewać. Filtr chyba ma filtrować i chronić silnik przed różnymi drobnoustrojami zasysanymi do airboxa tak? No to równie dobrze posiadając taki pseudofiltr mógłbym nie zakładać żadnego! Dziwi mnie tylko jak to można włożyć do motocykla? Czy kampania reklamowa tej firmy i pochwały innych użytkowników przeczy zdrowemu rozsądkowi i prawom fizyki? ;D Lol.

Rozejrzyj się za filtrami najlepiej MIW (made in japan) - polecam - lub HilfoFiltro. Ciężko o filtry powietrza firmowe (przynajmniej na allegro z tego co zauważyłem) więc jeszcze lepiej zrobisz gdy założysz zwykłego noname za 50-60zł. Bedzie napewno lepiej spełniał swoją funkcję niż K&N.

Jeśli jesteś jednak zdeterminowany wydać ponad 200 na to badziewie to z opinii zasłyszanych - możesz się spodziewać lepszego przyspieszenia - bardziej nerwowej reakcji na manetkę i ograniczenia prędkości maksymalnej, również wzrostu zużycia paliwa o ok 1 litr.

Pzdr.

Awatar użytkownika
Rudisz
Posty: 649
Rejestracja: 21 kwie 2010, o 12:42
Motocykl: 1000 K6
Wymarzony motocykl: K6 1000
Lokalizacja: Brzozów / Rzeszów

Re: Filtr powietrza K&N

Nieprzeczytany post autor: Rudisz » 15 maja 2010, o 21:27

Co Ty chlopie bredzisz. K&N to znana i ceniona firma w sportach nie tylko motocyklowych ale i samochodowych i kazdy kto zaczyna mniej lub bardziej modyfikowac silnik zaklada K&N czy BMC i nie sa one wcale zrobione tak ze maja wieksze dziury tylko uzyte sa w nich inne materialy przepuszczajace wiecej powietrza ale tak samo dobrze filtrujace cala reszte.
Przez 2 lata jezdzilem NA K&N i ani nie zabilo to mojego silnika ani nie wzroslo spalanie ani nic z tych rzeczy wiec nie panikuj i najlepiej jeszcze wloz przescieradlo do airboxa zeby nic sie do silnika nie dostalo.
Nitze a Ty rob jak uwazasz ale jak masz zamiar zmieniac tylko filtr a pozniej nic innego to lepiej kup zwykly
http://www.bikepics.com/members/rudisz/

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... naprawde .... aż cięzko czasami ich wyprzedzić ....

Awatar użytkownika
asphaltsurfer
Posty: 216
Rejestracja: 27 kwie 2010, o 13:39
Motocykl: K6 1000 red + FZR 1000
Lokalizacja: Kraków

Re: Filtr powietrza K&N

Nieprzeczytany post autor: asphaltsurfer » 15 maja 2010, o 22:43

Rudisz pisze:Przez 2 lata jezdzilem NA K&N i ani nie zabilo to mojego silnika ani nie wzroslo spalanie ani nic z tych
Tak? Zrób jeszcze 2 lata na tym filtrze a później sprawdź kompresje na cylindrach. O ile jeszcze w ogóle jakaś będzie.. ;D Fakty o zwiększonym zużyciu paliwa to nie moje schizy tylko realne opinie użytkowników z innych for. Z resztą pisze ci to w każdym manualu.
Rudisz pisze:K&N to znana i ceniona firma w sportach nie tylko motocyklowych ale i samochodowych
A co to ma do rzeczy? Co to ma wspólnego z użytkownikiem końcowym poruszającym się po ulicach- nawet na supersporcie? Sporty samochodowe może pomińmy bo to inna działka. Gdzie takie filtry są popularne w sportach motocyklowych? MotoGP? Zawody w crossie? A ile takie silniki żyją? 3 - 4 starty w zawodach?
Rudisz pisze:nie sa one wcale zrobione tak ze maja wieksze dziury
Weź do jednej rączki filtr fabryczny a do drugiej K&N i zastanów się co piszesz moje dziecko.
Rudisz pisze:tylko uzyte sa w nich inne materialy przepuszczajace wiecej powietrza ale tak samo dobrze filtrujace cala reszte.
Nie ma złotych środków. ZAWSZE coś jest kosztem czegoś.
Rudisz pisze: kazdy kto zaczyna mniej lub bardziej modyfikowac silnik zaklada K&N
Może to moda? Marketing? Może łebek jeden z drugim jeśli zobaczy reklamę czy że koledzy mają to też chce się poczuć zajebiście i musi to mieć? Wiesz. Kręcenie silników do odcięcia na biegu jałowym - a później patrzenie jak się palą - też jest w pewnych kręgach modne. Może spróbujesz?


Nie podważam tutaj tezy że takie filtry nic nie dają. TAK, ale tylko w specyficznych warunkach. Do tego jest potrzebne strojenie map silnika, odpowiedni dobór mieszanki dostrojenie wtrysków, i kompletny układ wydechowy. Chcę podkreślić ograniczoną żywotność takiego silnika. A czy warto kosztem 5 dodatkowych koni? Na to pytanie odpowiedzcie sobie sami :)

Awatar użytkownika
Rudisz
Posty: 649
Rejestracja: 21 kwie 2010, o 12:42
Motocykl: 1000 K6
Wymarzony motocykl: K6 1000
Lokalizacja: Brzozów / Rzeszów

Re: Filtr powietrza K&N

Nieprzeczytany post autor: Rudisz » 16 maja 2010, o 18:10

Po pierwsze nie dzieckuj mi tutaj. Po drugie jeździłeś kiedyś na K&N czy sugerujesz się opinią którą gdzieś kiedyś wyczytałeś ? Bo jak nie jeździłeś to nie pitol mi tu o zwiększonym zapotrzebowaniu na paliwo czy padających silnikach bo ja latałem, latało też wielu znajomych i jeszcze nikt nigdy na coś takiego nie narzekał.
Po trzecie co ma do rzeczy to że firma jest ceniona? A chociażby to że nikt nie stosuje w sportach czegoś co nic nie daje a naraża tylko na zbędne koszty.
Nazywasz to modą? CZyli zakładanie turba do auta, sportowych układów wydechowych do moto to też moda nic nie wnosząca.
Poprostu człowieku tak jak już wcześniej pisałem motocykle i samochody o większym stopniu przeróbek potrzebują więcej powietrza co dają takie filtry jak K&N i BMC.
Już Ci mówiłem jak chcesz to sobie filtr zalej betonem i nic przez niego nie przeleci ale nie wmawiaj ludziom że coś takiego jak K&N jest do dupy i można przez to skończyć silnik.
http://www.bikepics.com/members/rudisz/

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... naprawde .... aż cięzko czasami ich wyprzedzić ....

sbstg
Posty: 144
Rejestracja: 23 maja 2010, o 19:34
Motocykl: GSX-R 750 k8
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Filtr powietrza K&N

Nieprzeczytany post autor: sbstg » 24 maja 2010, o 07:20

Kolego asphaltsurfer

Na czym opierasz swoje zdanie? Pytam, bo całe życie człowiek się uczy.
Jeżdzisz na torze? Jak masz przygotowany sprzęt?

Takie zdanie jakie wyraziłeś powinno być poparte faktami. Sam zmodyfikowałem swój sprzęt i nie wiem czy nie zrobiłem błędu :)

Awatar użytkownika
riko
Nowy
Nowy
Posty: 13
Rejestracja: 30 maja 2010, o 19:39
Motocykl: Suzuki GSX-R 750 k7
Wymarzony motocykl: ten co mam
Lokalizacja: Poznań

Re: Filtr powietrza K&N

Nieprzeczytany post autor: riko » 30 maja 2010, o 20:52

ja juz w kolejnym moto mam filtr K&N jezdze od 10 lat i pierwszy raz sie spotkalem z opinia ze niby ten filtr moze cos zepsuc, oczywiscie zgadzam sie z opinia ze sam filtr nic nie daje jedynie co w niektorych modelach moze glosniej chodzic moto, ja zawsze zakladam filtry K&N w polaczeniu z pelnym ukladem wydechowy, teraz mam zalozony w gixe polaczony z pelnym ukladem YOSHIMURA , zestroilem oczywiscie caly uklad z silnikiem i jakos po przejechaniu 1000km lece na hamownie zobaczec ile mi sie udalo zyskac
----------------------------------
pozdrawiam Ryszard (riko)

http://www.bikepics.com/members/rikopoznanpl/

www.niezniszczalni.com/forum/ - forum poznańskich motocyklistów

sbstg
Posty: 144
Rejestracja: 23 maja 2010, o 19:34
Motocykl: GSX-R 750 k8
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Filtr powietrza K&N

Nieprzeczytany post autor: sbstg » 30 maja 2010, o 21:31

Byłem dzisiaj na hamowni, norma dla hamowanych 750 to około 133 na kole i 140 na silniku. Po zmianie filtra na k&n oraz wydechu na jardine gp-1 mam 139 na kole i 148,1 na silniku. Czy to czuje? :) Sugestywnie na pewno :)

Awatar użytkownika
RyBkosPL
Nowy
Nowy
Posty: 26
Rejestracja: 11 maja 2010, o 11:07
Motocykl: Suzuki GSX-R 750 SRAD 98'
Wymarzony motocykl: narazie spełnione :D
Lokalizacja: Wrocław / Jelenia Góra

Re: Filtr powietrza K&N

Nieprzeczytany post autor: RyBkosPL » 1 cze 2010, o 13:31

Powiem szczerze w moim małym bo małym kręgu znajomych jeżdżących na moto nie spotkaliśmy się z problemami związanymi z montażem ww. filtra....
Szczerze to sam o nim myślałem i teraz zacząłem sie zastanawiać tylko... , że nie przeczytałem jeszcze żadnych argumentów będących PRZECIW tylko same ZA...
Ale Kolega "asphaltsurfer" zainteresował mnie !

Powiedz:
NA czym opierasz swoją wypowiedź ?
Wyczytałeś to ?
Sam przetestowałeś ?

Peace
...Śmierć jeździ bardzo szybko...Za szybko...Nie daj się wyprzedzić...Ja nie dam...!!!

pozdrawiam
Łukasz

nitze

Re: Filtr powietrza K&N

Nieprzeczytany post autor: nitze » 1 cze 2010, o 18:13

Dzięki za odpowiedzi.
Trochę mnie dziwi negatywna wypowiedź, pierwszy raz słyszę jakieś zastrzeżenia do K&N.
Też chętnie przeczytam coś na ten temat.

Awatar użytkownika
asphaltsurfer
Posty: 216
Rejestracja: 27 kwie 2010, o 13:39
Motocykl: K6 1000 red + FZR 1000
Lokalizacja: Kraków

Re: Filtr powietrza K&N

Nieprzeczytany post autor: asphaltsurfer » 2 cze 2010, o 23:22

sbstg pisze:Na czym opierasz swoje zdanie? Pytam, bo całe życie człowiek się uczy.
Jeżdzisz na torze? Jak masz przygotowany sprzęt?

Takie zdanie jakie wyraziłeś powinno być poparte faktami.
nitze pisze:Trochę mnie dziwi negatywna wypowiedź, pierwszy raz słyszę jakieś zastrzeżenia do K&N.
Też chętnie przeczytam coś na ten temat.

Drodzy koledzy! To tylko moja subiektywna wypowiedź. Ja obecnie nigdy nie jeźdźiłem na takim filtrze i na pewno nigdy nie będę jeździł. Nikogo nie zamierzam przy tym przekonywać na siłę bo prawda zawsze leży gdzieś po środku :)
Swoją opinię mogę jedynie poprzeć całodniowymi przesiadywaniami na necie i szukaniem informacji o tym filtrze, zarówno na forach polskich jak i zagranicznych motocyklistów. I powiem tak! 85% ludzi jest "za", ja jestem w tych 15% z przeciwnego obozu.

Osobistego wstrząsu doznałem, tokiem badania sprawy, w sklepie gdy przedstawili mi standardowy filtr i KN i gdy popatrzyłem na nie przez światło...
Nawet jeśli jestem w błędzie, to zdrowy rozsądek podpowiada inaczej.

Pozdro!

gixxerpila
Nowy
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 1 maja 2010, o 15:18
Motocykl: gsxr 600 k2
Wymarzony motocykl: gsxr 1000 k5

Re: Filtr powietrza K&N

Nieprzeczytany post autor: gixxerpila » 3 cze 2010, o 13:20

Kolego asfalt normalnie wymiotować się chce jak się czyta takie brednie, skoro piszesz że nie jeździłeś na takim filtrze po co zabierasz głos w tej dyskusji. Silnik padnie od użytkowania tego filtra, spalanie większe hahaha normalnie kulam się po podłodze. Najpierw przejeździj trochę sezonów na motocyklu a dopiero potem zabieraj głos.

Awatar użytkownika
asphaltsurfer
Posty: 216
Rejestracja: 27 kwie 2010, o 13:39
Motocykl: K6 1000 red + FZR 1000
Lokalizacja: Kraków

Re: Filtr powietrza K&N

Nieprzeczytany post autor: asphaltsurfer » 3 cze 2010, o 15:28

Kolego gixxerpila. Zawieram głos ponieważ gdyby wszyscy byli jednego zdania to nie byłoby dyskusji. A czy muszę posiadać ten filtr żeby przewidzieć co mi zrobi z jednostką napędową? Hm. Chyba nie skoro jak ty go masz i twierdzisz że jest zajebiście a jest dokładnie odwrotnie.
Tak żeby nie być zupełnie gołosłownym:

[img]http://hyy.pl/images/63dupa1.jpg[/img]

Ramka1:
Czyżby K&N był wielokrotnego użytku? Nie można czyścić takich filtrów niezależnie czy są to zwykłe noname czy z niewiadomo jakich materiałów posiadających niewiadomo jakie preparaty do czyszczenia.

Ramka2:
A teraz podstawcie sobie zasadę: większa przepustowość powietrza = gorsza filtracja.

ALE WIDOCZNIE JAKIEŚ AMERYKAŃSKIE ŁBY WIEDZĄ LEPIEJ OD INŻYNIERÓW Z JAPONII KTÓRZY STWORZYLI TAK ZAAWANSOWANY TECHNOLOGICZNIE MOTOCYKL.

Zdania nie zmienię. Amen.

Awatar użytkownika
RyBkosPL
Nowy
Nowy
Posty: 26
Rejestracja: 11 maja 2010, o 11:07
Motocykl: Suzuki GSX-R 750 SRAD 98'
Wymarzony motocykl: narazie spełnione :D
Lokalizacja: Wrocław / Jelenia Góra

Re: Filtr powietrza K&N

Nieprzeczytany post autor: RyBkosPL » 4 cze 2010, o 08:44

i To mi się podoba jasna i rzeczowa odp. :)
Tak powinno być na forum ! Żeby każdy mógł wyrazić swoje zdanie i poglądy.
Chociaż popieram zakładanie takiego filtra to rozumiem o co chodzi Koledze "asphaltsurfer"
Każdy z nas ma prawo do montowania a nawet wymontowywania czego chce w swoim moto :)
Ale poważnie mówiąc do dałeś do myślenia sporej ilości ludzi i pewnie teraz zastanowią sie na kupnem ww. filtra

Peace!! :)
...Śmierć jeździ bardzo szybko...Za szybko...Nie daj się wyprzedzić...Ja nie dam...!!!

pozdrawiam
Łukasz

ODPOWIEDZ