Ustawianie przepustnicy

Pytania i problemy dotyczące GSX-R'ów.
Regulamin forum
Zapoznaj się i przekaż uwagi odnośnie
Nowe forum GSXR.PL!
eRDc
Nowy
Nowy
Posty: 11
Rejestracja: 18 wrz 2010, o 19:00
Motocykl: 1000 k6

Ustawianie przepustnicy

Nieprzeczytany post autor: eRDc » 18 wrz 2010, o 19:43

Witam,
U mnie jest jaki problem że zapala się przemiennie z temperaturą FI i po sprawdzeniu błędów jest C00 wiec nic nie wykrywa, na początku rzadziej się to zapalało (FI) a jak sie zapaliło to po ponownym wyłączeniu off-on znikało a teraz w ogóle nie chce zniknąć. Ktoś miał już taki problem? jeśli tak to jak go rozwiązaliście?

Awatar użytkownika
patrykt7
Posty: 231
Rejestracja: 6 wrz 2010, o 21:59
Motocykl: GSX-R 1000 K4

Re: Kontrolka FI - jak odczytać błędy?

Nieprzeczytany post autor: patrykt7 » 18 wrz 2010, o 21:29

Powiedz jeszcze w jakim położeniu jest kreska przy C. następnie sprawdź połączenie klem akumulatora i masy silnika oraz przy okazji innych przewodów. Na takie objawy wpływa nawet nieumiejętne dokręcenie filtra oleju. Nie bez powodu ma być on dokręcony o dwa obroty od momentu gdy zetknie się z blokiem silnika. A niestety większość ludzi się jeszcze kłóci 'ja dokręcam ręką na oko, nic nie cieknie więc jest ok' podczas gdy miałem już taki przypadek, że złe dokręcenie filtr powodowało wyżej wymienione objawy.

Patryk T.
1. Jeśli moja odpowiedź Ci pomogła kliknij 'Podziękuj'.
2. Na bieżąco pisz o postępach przy naprawie usterki bo inaczej nie ma sensu nasze pisanie i pomoc.

eRDc
Nowy
Nowy
Posty: 11
Rejestracja: 18 wrz 2010, o 19:00
Motocykl: 1000 k6

Re: Kontrolka FI - jak odczytać błędy?

Nieprzeczytany post autor: eRDc » 18 wrz 2010, o 21:55

kreska jest na górze, i przyznam że nie zwracałem uwagi na ten filtr

Awatar użytkownika
Rudisz
Posty: 649
Rejestracja: 21 kwie 2010, o 12:42
Motocykl: 1000 K6
Wymarzony motocykl: K6 1000
Lokalizacja: Brzozów / Rzeszów

Re: Kontrolka FI - jak odczytać błędy?

Nieprzeczytany post autor: Rudisz » 19 wrz 2010, o 07:31

Filtr zostaw w spokoju to nie jego wina, grzebales moze cos przy wydechu? Moto jezdzi normalnie?
http://www.bikepics.com/members/rudisz/

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... naprawde .... aż cięzko czasami ich wyprzedzić ....

eRDc
Nowy
Nowy
Posty: 11
Rejestracja: 18 wrz 2010, o 19:00
Motocykl: 1000 k6

Re: Kontrolka FI - jak odczytać błędy?

Nieprzeczytany post autor: eRDc » 19 wrz 2010, o 13:10

nic nie robiłem z wydechem, moto jeździ normalnie jedyne co zauważyłem to jak przekręcam stacyjkę i przycisk na ON to nieraz tak jak by nie do końca się ustawiał EXUP bo jest mniej tych ,,pyknięć`` i wydaje mi się że może tam jest wina.

Awatar użytkownika
patrykt7
Posty: 231
Rejestracja: 6 wrz 2010, o 21:59
Motocykl: GSX-R 1000 K4

Re: Kontrolka FI - jak odczytać błędy?

Nieprzeczytany post autor: patrykt7 » 19 wrz 2010, o 13:20

Jeśli kreska jest u góry to musisz wyregulować TPS-czujnik położenia przepustnicy. Znajduje się on po prawej stronie przepustnic. Odkręcasz śrubkę mocującą owy czujnik i delikatnie poruszasz nim tak, żeby ta kreska przy C znalazła się w środkowej pozycji. Zrób na razie tyle i daj znać. Jak to nie pomoże to przejdziemy dalej.

Patryk T.
1. Jeśli moja odpowiedź Ci pomogła kliknij 'Podziękuj'.
2. Na bieżąco pisz o postępach przy naprawie usterki bo inaczej nie ma sensu nasze pisanie i pomoc.

eRDc
Nowy
Nowy
Posty: 11
Rejestracja: 18 wrz 2010, o 19:00
Motocykl: 1000 k6

Re: Kontrolka FI - jak odczytać błędy?

Nieprzeczytany post autor: eRDc » 19 wrz 2010, o 13:57

mam wrażenie że to może być bardziej wina samego ustawiania sie EXUP bo jak już wcześniej napisałem mam przeczucie że on nie do końca sie ustawia i przerywa nastawy w połowie możliwe że linki są przytarte albo coś innego, ale na początku ustawie TPS i napisze czy coś się zmieniło

eRDc
Nowy
Nowy
Posty: 11
Rejestracja: 18 wrz 2010, o 19:00
Motocykl: 1000 k6

Re: Kontrolka FI - jak odczytać błędy?

Nieprzeczytany post autor: eRDc » 20 wrz 2010, o 17:45

czy ktoś by mógł wskazać którą śrubę trzeba odkręcić i jak wyregulować przepustnice?
http://img832.imageshack.us/img832/8528 ... stnica.jpg

Bxx
Posty: 56
Rejestracja: 26 lip 2010, o 09:23
Motocykl: GSX-R 750

Ustawianie przepustnicy

Nieprzeczytany post autor: Bxx » 21 wrz 2010, o 08:07

Witam. Rozgrzej maszynę i ustaw sobie obroty tak na 1150 +-100.Jak są możesz zgasic ,wprowadz moto w tryb serwisowy.Musisz ustawic tps tak aby było wyświetlane -coo ta kreska ma byc na środku.Po puszczasz śrubkę czujnika na tym zdjęciu widac go do połowy pod silniczkiem krokowym tą śrubkę widac całą i przesuwasz tym czujnikiem małymi ruchami w górę albo w dół odczekując po każdym ruchu 1 sek do puki ta kreska przed -coo nie znajdzie się na środku

Awatar użytkownika
patrykt7
Posty: 231
Rejestracja: 6 wrz 2010, o 21:59
Motocykl: GSX-R 1000 K4

Re: Kontrolka FI - jak odczytać błędy?

Nieprzeczytany post autor: patrykt7 » 21 wrz 2010, o 22:41

Musisz odkręcić śrubę na samym dole zdjęcia po prawej a następnie DELIKATNIE ruszając ustawić kreskę przy C w środkowej pozycji po ówczesnym włączeniu trybu serwisowego. Daj znać koniecznie jak poszło.

Patryk T.
1. Jeśli moja odpowiedź Ci pomogła kliknij 'Podziękuj'.
2. Na bieżąco pisz o postępach przy naprawie usterki bo inaczej nie ma sensu nasze pisanie i pomoc.

eRDc
Nowy
Nowy
Posty: 11
Rejestracja: 18 wrz 2010, o 19:00
Motocykl: 1000 k6

Re: Kontrolka FI - jak odczytać błędy?

Nieprzeczytany post autor: eRDc » 23 wrz 2010, o 20:45

niestety ustawienie przepustnicy nic nie dało, sprawdzałem na ciepłym i na zimnym silniku i przepustnica jest już dobrze ustawiona.
Mam nadzieje że macie jeszcze jakieś pomysły odnośnie mojego problemu...

Awatar użytkownika
patrykt7
Posty: 231
Rejestracja: 6 wrz 2010, o 21:59
Motocykl: GSX-R 1000 K4

Re: Kontrolka FI - jak odczytać błędy?

Nieprzeczytany post autor: patrykt7 » 23 wrz 2010, o 21:09

Być może jest to błąd tzw. sporadyczny. Spróbuj odłączyć klemy w kolejności minus->plus zewrzeć je ze sobą na 10-15 sekund i ponownie podłączyć do aku w kolejności plus->minus. To spowoduje wykasowanie błędu sporadycznego jeśli taki jest. Poinformuj o wyniku.

Patryk T.
1. Jeśli moja odpowiedź Ci pomogła kliknij 'Podziękuj'.
2. Na bieżąco pisz o postępach przy naprawie usterki bo inaczej nie ma sensu nasze pisanie i pomoc.

eRDc
Nowy
Nowy
Posty: 11
Rejestracja: 18 wrz 2010, o 19:00
Motocykl: 1000 k6

Re: Kontrolka FI - jak odczytać błędy?

Nieprzeczytany post autor: eRDc » 23 wrz 2010, o 22:24

jak już wcześniej napisałem że zauważyłem że to sie wtedy pojawia jak EXUP nie do końca może sie ustawić tylko ciekawe czy zawór nie może sie ustawić przez ten błąd czy błąd wyskakuje przez zawór bo np. jest zabrudzony zawór. Dodam że moto ma przejechane ok 26tyś km

Awatar użytkownika
patrykt7
Posty: 231
Rejestracja: 6 wrz 2010, o 21:59
Motocykl: GSX-R 1000 K4

Re: Ustawianie przepustnicy

Nieprzeczytany post autor: patrykt7 » 24 wrz 2010, o 21:44

Zawór powinno sprawdzać się co 12kkm. Ale najpierw zrób to co Ci pisałem. Jeśli to nie poskutkuje to prawdopodobnie regulacji będzie wymagał zawór EXUP. Do tego potrzebny jest miernik elektryczny. I na pewno kontrola stanu linek sterujących. Być może się przytarły, ale jest na to sposób tzn ja go stosuję i zawsze działa. I tak jak mówiłem, jeśli nie usunie Twojego problemu zwarcie klem, to napiszę CI jak wyregulować i sprawdzić exup, niestety ale spora część użytkowników motocykli z owym systemem zaniedbuję tą regulację, przez co potem pojawiają się takie błędy, następstwem tego może być również spadek mocy jednostki napędowej, jeśli ktoś nie wie dlaczego, pytać, wyjaśnię.

Patryk T.
1. Jeśli moja odpowiedź Ci pomogła kliknij 'Podziękuj'.
2. Na bieżąco pisz o postępach przy naprawie usterki bo inaczej nie ma sensu nasze pisanie i pomoc.

eRDc
Nowy
Nowy
Posty: 11
Rejestracja: 18 wrz 2010, o 19:00
Motocykl: 1000 k6

Re: Ustawianie przepustnicy

Nieprzeczytany post autor: eRDc » 25 wrz 2010, o 19:35

niestety nie pomogło zwarcie klem wiec prosił bym o dalsze propozycje naprawy ...

pozdrawiam

ODPOWIEDZ