GSXR 750 l2
: 7 lip 2019, o 19:51
Hej, Sebastian z tej strony i głównie udzieląłem się na forum ścigacza. Pomyślałem ,że przedstawię swój motocykl.
Motocykl kupiłem pod koniec zeszłego roku. Salon polska z Poznania, przebieg ~7500km obecnie 10k. Oprócz wydechu IXILL to był goły:
Po kupnie serwis:
Czynnośći serwisowe rok 2018/2019 przygotowanie do sezonu:
- olej motul 7100 10W-40 plus filtr oleju
- przednia opona BT16PRO, adekwatnie do tyłu.
- łączni filtra oleju - wymieniony spowodu nieprzemyślanego demontaża filtru za pomocą śrubokretu- uszkodzenie gwintu
- płyn hamulcowy RBF600 DOT4
Krótki opis wraz z dozanianimi:
1) Zaczne od dodatku z Chin a który przwija się przez allegro w wyższej cenie. Tank pad Keite, a raczej jego podróbka. Tank pad jest tani kosztuje 8zł z przesyłką z Aliexpress. Jest też niewielki. Nie wiem czy oryginały są większe. Wykonany jest ze sztywnego materiału. Przyklejany jest za pomocą słabej taśmy dwustronnej. To akurat był plus bo łatwiej było go zdemontować. Tank pad odklejał się i pękał. Oryginał ma nadruk z adresem strony podróbki go nie mają. Kolory także mają wiele do życzenia. Biel szarawa. Czerwień żółtawa. 3 dni na słońcu zżółkła jeszcze bardziej.
2) Nakłądka siedzenia Aliexpress ~60-70zł z przesyłką. Tu akurat nie mogę się przyczepić. Naprawdę dobrze wykonana. Może kiedyś zapoluje na oryginalną ,ale jak narazie naprawdę dobry produkt. Minus dług czas przesyłki.
3) Crashpady Puig Pro zakupione w BlackFriday. Udało mi się dorwać w promocji za około 400zł w 4Ride. Po dłuższym oczekwiniu przyszły. Tak więc w stosunku do pierwotnej ceny 140-200zł w kieszni. Crashpady nie wymagają wiercenia w owiewce. Zapieraja sie za ramę więc nie ma efektu dźwigni. Przy montażu prawego crashpad przykręcając go można spowodować jego obrócenie gdyż crashapdy opierjąc się o rame tylko w kierunku jazdy. Przykładowo Crashpady shogun i Trex posiadają blokade z dwóch stron.
4) Szybka Puig. Koszt około 270zł. Po niudanym zakupie w BlackFirday w 4Ride w cenie 220zł zamówiłęm szybkę ponownie w cenie 270zł również w tym samym sklepie. Tym razem bez problemu. Wersja light tint. Montaż wymagał odkrecenie lusterek w celu zrobienia miejsca miedzy czaszą a stelażem zegarów.
5) Niebieskie łamane klamki firmy Puig 510zł - allegro Puig. Klamki posiadają regulacje 5 stopniową. Trzpień pompy hamulcowaej wchodzi w regulowany otwór w dźwignie hamulcja. Warto odpowietrzyc i wymienić płyn hamulcowy na klamce OEM przed montażem i regulacją tego elementu dźwigni. Warto sprawdzić czy wszyskie śruby klamki są dobrze przykręcone. Nawet te dostarczone przez producenta. Jedną ze śrub miałem niedokładnie dokręconą. Dobrze ,że odpadła mi w garażu, a nie na trasie wraz z klamką. Śruba zagłębiała się w podfrezowaniu. By dokręcić ją do końca zaparłem ją z jednej strony śrubokrętem by się nie obracał i przykręciłem z drugiej imbusem. Jeżeli użyje się klucza nasadowaego śruba się nie dokręci. Dodam ,że tyczyło się to klamki hamulca. Nakrętka klamki sprzęgła nie chowała się w podfrezowaniu.
6) Korek wlewu oleju Acel. Niebieski. Ładnie zgrywa sie z klamkami. Cena około 50zł z przesyłką - allegro. Zakup raczej wymuszony. Korki Suzuki są raczej kruche i lepiej w nie niestukacj tylką wziąść kombinerki i przez szmatkę odkrecić.
7) Przewody EBC Przód Typ F i tył. Cena około 384zł w promocji. Zakupione w sklepie motorus. Montaż to była mordęga. Typ F nie jest standardowym mocowanie dla GSXR 750 l2. W wersji OEM od pompy idzie jeden przewód drugi przewód zaś łączy 2 zaciski. Instrukcja montaż jest szczątkowa a przewody nie są w żaden sposób oznakowane. Tak więc dłuższy przewód idzie na lwą stronę a krótszy na prawą. Problem polegał na tym ,że jeden z przewodów- ten na lewy zaciśk miał nie dokońca pod właściwym kątem końcówke. Z instrukcji obsługi przyda się zaś wartość momentu siły z jakim trzeba dokręcić przewód.
Ciekawostka amerykańskie producent przewodów hamulcowych firma Speigler ma bardzo dobrze oznaczone przewody. Każda końcówka jest oznaczone np.:master cylinder/caliper right etc... Dzięki czemu nie trzeba się zastanawiać. W zestawie maja także przyrząd/zestaw do obracania przewodu. Pomimo ,że klocki były dobre przód wymieniłęm na SBS sinterinowe.
8)Tank Grip - EazyGrip 168zł - tańsze rozwiązanie dla Stompgripów. Około 100zł różnicy. SKlep mm-tech allegro.. Wersja Pro z małymi wypustkami. W przeciwienstwie do StompGripów bardzo wygodne w jeansach. Montaż wymaga odtłuszczenia baku. Podgrzania go np.:suszarką, podgrzania kleju na EazyGripie. Przyklejenie. Instrukcja przewiduje 24h czas wiązania kleju. Znaczki Eazi grip wkleja się oddzielnie. Również przed przyklejeniem podgrzałem klej na znaczkach. Jak narazie jeździ się wyśmienicie.
9) Tank Pad Motografix. 111zł z przesyłką- allegro sklep motosati. Ogromny z intensywną bielą i czerwienią. Miękki i elastyczny, klej trzyma niesamowicie. Wersja dedykowana pod motocykl. Naprawdę polecam.
10) Osłona dekli R&G - 617zł - sklep 4Ride. Cene negocjowałem przez email. Poprostu spytałem ,czy dadzą mi cenę z innego sklepu internetowego. Przysłka gratis bo odbierałem w sklepie stacjonarnym.
Montaż i instrukcja nie uwzględnia dodanych zwykłych podkładek. Są one tak naprawdę zbędne, gdyż dodane tulej z kołnieżem tworzą formę podkładki. Podkładek użyłem po stronie prawej motocykl. Należy pamiętać o użyciu oringu olejowego. W innym razie moze zacząć siąpić spod jednej ze śrób olej.
Strpma sprzęgła przyspożyła mi odrobinę kłopotu. Problem się rozwiązał gdy wywaliłem podkładki. Poprostu nie ma na nie miejsca. Nie wiem po co producent je dał. Tak jak pisałem tuleje posiadają kołnież i nie trzeba montować tych podkładek. Tuleje tworzą wówczas forme podkładki.
11) Błotnik karbonowy firmy PRO-Fiber 614zł z przesyłką - allegro mm-tecj. Lekki Paczka ważyła tyle co pudełko w nie zamocowane. Ładny. Zakup trochę wymuszony jako ,że cofając motocykl na miejscu postojowym zapomniałem o blokadzie tarczy co zaoocowało pęknięciem OEM, którge oddałem do pospawania koledze. Przydałyby się śruby mocujące do tylnech mocowań jako ,że otwóry w nich nie uwzględniają gumowych tuleji które są w OEM. Tuleje posłużyły jako podkładki dystansowe. Sruby oem posiadają kołnież. Powoduje on dystans miedzy śrubą a błotnikiem.
12)Wydech IXILL. ładny zgrabny cichy z homologacja i niedemontowalnym dbkillerem. Motocykl posiada katalizator. Jest cichy i bezproblemu przeszedł przegląd. Koszt około 800zł. Dostałem go razem z motocyklem. Zamonotwany był w salonie Suzuki Wahe skąd pochodzi motocykl.
13) Slidery rozporowe na obie osie Ligchtech z Italii w propocji z ebay 180zł.
Po krótkim czasie stwierdziłęm ,że pompa jest do d.... 3 odpowietrzenia poźneij w tym jedno w serwisie zawitałą nowa pompa. W między czasie okazało się ,że na jednej z lag mam ryskę przez co pociekła uszczelniacz. Naprawę dokonałem w Białymsotku u Rzońcy. Wymieniłem też płyn hamulcowy (dla pewności) i płyn chłodniczy.
14) Brembo 19 RCS zakupiona z Włoch ~1060zł połączone ze zbiorniczkiem OEM przewodem o srednicy wewnętrznej 6,5mm. Opis związany z montażem poniżej. Zalałem płynym:
Zbiornik OEM i pompa Nissin OEM ma większą średnicę w miejcu montażu przewodu łączącego pompę ze zbiorniczkiem płynu hamulcowego niż Brembo. Średnica ta wynosi około 8mm(wewnętrzna). W związku z tym zakupiłęm przewód/wąż hamulcowy ssący EPDM 6,5mmx10,5mm.
Ze względu na większą średnice od strony zbironiczka płynu hamulcowego zostawiłem zapinkę OEM, a od strony pompy dałem zapinkę którą otrzymałem wraz przewodem EPDM 6,5mmx10,5mm od sprzedawcy.
Przewód EPDM zakupiłem na : http://przewodystalowe.pl/ 0,5m plus zapinki- 26zł z przesyłką kurierem.
Zamonotwałem czujnik stopu i zalałem płyn do układu. Jeszcze nie jezdziłem po miesc ale czuc roznice. Mozna hamowac dwoma palcami.
W celu zamonotwania czujnika stopu odciałem kabel od czujnika zapewnionego przez brembo na odcinku około 6cm i zamonotwałem 2 męskie konektory zakupione na Volumenie ktore zabezpieczyłem koszulka termokurczliwą i taśmą izolacyjną. Dzięki temu nie musiałem odcina OEM konektora będącego w wiązce.:
Konektor to koszt jakiś 50gr. Kupiłem na giełdzie koło GUS w Warszawie. Droższy był sam parking.
Motocykl kupiłem pod koniec zeszłego roku. Salon polska z Poznania, przebieg ~7500km obecnie 10k. Oprócz wydechu IXILL to był goły:
Po kupnie serwis:
Czynnośći serwisowe rok 2018/2019 przygotowanie do sezonu:
- olej motul 7100 10W-40 plus filtr oleju
- przednia opona BT16PRO, adekwatnie do tyłu.
- łączni filtra oleju - wymieniony spowodu nieprzemyślanego demontaża filtru za pomocą śrubokretu- uszkodzenie gwintu
- płyn hamulcowy RBF600 DOT4
Krótki opis wraz z dozanianimi:
1) Zaczne od dodatku z Chin a który przwija się przez allegro w wyższej cenie. Tank pad Keite, a raczej jego podróbka. Tank pad jest tani kosztuje 8zł z przesyłką z Aliexpress. Jest też niewielki. Nie wiem czy oryginały są większe. Wykonany jest ze sztywnego materiału. Przyklejany jest za pomocą słabej taśmy dwustronnej. To akurat był plus bo łatwiej było go zdemontować. Tank pad odklejał się i pękał. Oryginał ma nadruk z adresem strony podróbki go nie mają. Kolory także mają wiele do życzenia. Biel szarawa. Czerwień żółtawa. 3 dni na słońcu zżółkła jeszcze bardziej.
2) Nakłądka siedzenia Aliexpress ~60-70zł z przesyłką. Tu akurat nie mogę się przyczepić. Naprawdę dobrze wykonana. Może kiedyś zapoluje na oryginalną ,ale jak narazie naprawdę dobry produkt. Minus dług czas przesyłki.
3) Crashpady Puig Pro zakupione w BlackFriday. Udało mi się dorwać w promocji za około 400zł w 4Ride. Po dłuższym oczekwiniu przyszły. Tak więc w stosunku do pierwotnej ceny 140-200zł w kieszni. Crashpady nie wymagają wiercenia w owiewce. Zapieraja sie za ramę więc nie ma efektu dźwigni. Przy montażu prawego crashpad przykręcając go można spowodować jego obrócenie gdyż crashapdy opierjąc się o rame tylko w kierunku jazdy. Przykładowo Crashpady shogun i Trex posiadają blokade z dwóch stron.
4) Szybka Puig. Koszt około 270zł. Po niudanym zakupie w BlackFirday w 4Ride w cenie 220zł zamówiłęm szybkę ponownie w cenie 270zł również w tym samym sklepie. Tym razem bez problemu. Wersja light tint. Montaż wymagał odkrecenie lusterek w celu zrobienia miejsca miedzy czaszą a stelażem zegarów.
5) Niebieskie łamane klamki firmy Puig 510zł - allegro Puig. Klamki posiadają regulacje 5 stopniową. Trzpień pompy hamulcowaej wchodzi w regulowany otwór w dźwignie hamulcja. Warto odpowietrzyc i wymienić płyn hamulcowy na klamce OEM przed montażem i regulacją tego elementu dźwigni. Warto sprawdzić czy wszyskie śruby klamki są dobrze przykręcone. Nawet te dostarczone przez producenta. Jedną ze śrub miałem niedokładnie dokręconą. Dobrze ,że odpadła mi w garażu, a nie na trasie wraz z klamką. Śruba zagłębiała się w podfrezowaniu. By dokręcić ją do końca zaparłem ją z jednej strony śrubokrętem by się nie obracał i przykręciłem z drugiej imbusem. Jeżeli użyje się klucza nasadowaego śruba się nie dokręci. Dodam ,że tyczyło się to klamki hamulca. Nakrętka klamki sprzęgła nie chowała się w podfrezowaniu.
6) Korek wlewu oleju Acel. Niebieski. Ładnie zgrywa sie z klamkami. Cena około 50zł z przesyłką - allegro. Zakup raczej wymuszony. Korki Suzuki są raczej kruche i lepiej w nie niestukacj tylką wziąść kombinerki i przez szmatkę odkrecić.
7) Przewody EBC Przód Typ F i tył. Cena około 384zł w promocji. Zakupione w sklepie motorus. Montaż to była mordęga. Typ F nie jest standardowym mocowanie dla GSXR 750 l2. W wersji OEM od pompy idzie jeden przewód drugi przewód zaś łączy 2 zaciski. Instrukcja montaż jest szczątkowa a przewody nie są w żaden sposób oznakowane. Tak więc dłuższy przewód idzie na lwą stronę a krótszy na prawą. Problem polegał na tym ,że jeden z przewodów- ten na lewy zaciśk miał nie dokońca pod właściwym kątem końcówke. Z instrukcji obsługi przyda się zaś wartość momentu siły z jakim trzeba dokręcić przewód.
Ciekawostka amerykańskie producent przewodów hamulcowych firma Speigler ma bardzo dobrze oznaczone przewody. Każda końcówka jest oznaczone np.:master cylinder/caliper right etc... Dzięki czemu nie trzeba się zastanawiać. W zestawie maja także przyrząd/zestaw do obracania przewodu. Pomimo ,że klocki były dobre przód wymieniłęm na SBS sinterinowe.
8)Tank Grip - EazyGrip 168zł - tańsze rozwiązanie dla Stompgripów. Około 100zł różnicy. SKlep mm-tech allegro.. Wersja Pro z małymi wypustkami. W przeciwienstwie do StompGripów bardzo wygodne w jeansach. Montaż wymaga odtłuszczenia baku. Podgrzania go np.:suszarką, podgrzania kleju na EazyGripie. Przyklejenie. Instrukcja przewiduje 24h czas wiązania kleju. Znaczki Eazi grip wkleja się oddzielnie. Również przed przyklejeniem podgrzałem klej na znaczkach. Jak narazie jeździ się wyśmienicie.
9) Tank Pad Motografix. 111zł z przesyłką- allegro sklep motosati. Ogromny z intensywną bielą i czerwienią. Miękki i elastyczny, klej trzyma niesamowicie. Wersja dedykowana pod motocykl. Naprawdę polecam.
10) Osłona dekli R&G - 617zł - sklep 4Ride. Cene negocjowałem przez email. Poprostu spytałem ,czy dadzą mi cenę z innego sklepu internetowego. Przysłka gratis bo odbierałem w sklepie stacjonarnym.
Montaż i instrukcja nie uwzględnia dodanych zwykłych podkładek. Są one tak naprawdę zbędne, gdyż dodane tulej z kołnieżem tworzą formę podkładki. Podkładek użyłem po stronie prawej motocykl. Należy pamiętać o użyciu oringu olejowego. W innym razie moze zacząć siąpić spod jednej ze śrób olej.
Strpma sprzęgła przyspożyła mi odrobinę kłopotu. Problem się rozwiązał gdy wywaliłem podkładki. Poprostu nie ma na nie miejsca. Nie wiem po co producent je dał. Tak jak pisałem tuleje posiadają kołnież i nie trzeba montować tych podkładek. Tuleje tworzą wówczas forme podkładki.
11) Błotnik karbonowy firmy PRO-Fiber 614zł z przesyłką - allegro mm-tecj. Lekki Paczka ważyła tyle co pudełko w nie zamocowane. Ładny. Zakup trochę wymuszony jako ,że cofając motocykl na miejscu postojowym zapomniałem o blokadzie tarczy co zaoocowało pęknięciem OEM, którge oddałem do pospawania koledze. Przydałyby się śruby mocujące do tylnech mocowań jako ,że otwóry w nich nie uwzględniają gumowych tuleji które są w OEM. Tuleje posłużyły jako podkładki dystansowe. Sruby oem posiadają kołnież. Powoduje on dystans miedzy śrubą a błotnikiem.
12)Wydech IXILL. ładny zgrabny cichy z homologacja i niedemontowalnym dbkillerem. Motocykl posiada katalizator. Jest cichy i bezproblemu przeszedł przegląd. Koszt około 800zł. Dostałem go razem z motocyklem. Zamonotwany był w salonie Suzuki Wahe skąd pochodzi motocykl.
13) Slidery rozporowe na obie osie Ligchtech z Italii w propocji z ebay 180zł.
Po krótkim czasie stwierdziłęm ,że pompa jest do d.... 3 odpowietrzenia poźneij w tym jedno w serwisie zawitałą nowa pompa. W między czasie okazało się ,że na jednej z lag mam ryskę przez co pociekła uszczelniacz. Naprawę dokonałem w Białymsotku u Rzońcy. Wymieniłem też płyn hamulcowy (dla pewności) i płyn chłodniczy.
14) Brembo 19 RCS zakupiona z Włoch ~1060zł połączone ze zbiorniczkiem OEM przewodem o srednicy wewnętrznej 6,5mm. Opis związany z montażem poniżej. Zalałem płynym:
Zbiornik OEM i pompa Nissin OEM ma większą średnicę w miejcu montażu przewodu łączącego pompę ze zbiorniczkiem płynu hamulcowego niż Brembo. Średnica ta wynosi około 8mm(wewnętrzna). W związku z tym zakupiłęm przewód/wąż hamulcowy ssący EPDM 6,5mmx10,5mm.
Ze względu na większą średnice od strony zbironiczka płynu hamulcowego zostawiłem zapinkę OEM, a od strony pompy dałem zapinkę którą otrzymałem wraz przewodem EPDM 6,5mmx10,5mm od sprzedawcy.
Przewód EPDM zakupiłem na : http://przewodystalowe.pl/ 0,5m plus zapinki- 26zł z przesyłką kurierem.
Zamonotwałem czujnik stopu i zalałem płyn do układu. Jeszcze nie jezdziłem po miesc ale czuc roznice. Mozna hamowac dwoma palcami.
W celu zamonotwania czujnika stopu odciałem kabel od czujnika zapewnionego przez brembo na odcinku około 6cm i zamonotwałem 2 męskie konektory zakupione na Volumenie ktore zabezpieczyłem koszulka termokurczliwą i taśmą izolacyjną. Dzięki temu nie musiałem odcina OEM konektora będącego w wiązce.:
Konektor to koszt jakiś 50gr. Kupiłem na giełdzie koło GUS w Warszawie. Droższy był sam parking.