Strona 1 z 3

Problem - za wczesne odcięcie zapłonu

: 11 kwie 2016, o 09:04
autor: fomek5
Witam, mam taki problem ze swoim gsxr 1100: odcina mi za wcześnie zapłon tj. początkowo odcinało mi przy 11 tys, potem przy 10 tys, dalej 9 tys, 8 tys i teraz odcina mi zapłon przy 4 tysiącach, a nawet przy 3 tysiącach. wymienione zostało olej, świece filtry i nic nie pomogło. Czy to może być czujnik halla? czy gaźnik do regulacji? czy w tym modelu jest czujnik halla? i jak tak to w którym miejscu się znajduje? proszę pomóżcie :(

Re: za wczesne odcięcie zapłonu

: 11 kwie 2016, o 11:41
autor: Akum
Niema czujnika Halla. Gaźniki do zrobienia

Re: Problem - za wczesne odcięcie zapłonu

: 11 kwie 2016, o 13:45
autor: fomek5
dzięki za podpowiedź. Mógłbyś mi jeszcze wytłumaczyć w takim razie jak działa to odcięcie w tym motorze? w jaki sposób "motor wie, że już są wysokie obroty" ? na podstawie czego?

Re: Problem - za wczesne odcięcie zapłonu

: 11 kwie 2016, o 13:58
autor: fomek5
http://allegro.pl/uszczelka-pokrywy-imp ... 90873.html w sieci są uszczelki impulsatora czyli jest jednak czujnik halla-impulsator?

Re: Problem - za wczesne odcięcie zapłonu

: 11 kwie 2016, o 14:01
autor: fomek5
może mam walnięty impulsator bo to chyba on daje sygnał o wysokich obrotach, a co za tym idzie cewki odcina i mam "odcięcie zapłonu". wcześniej jak odcinało zapłon przy 10 tys, 9 tys itd to idealnie wkręcał się na obroty do odcinki. Może nie ma co gaźników zaczepiać?

Re: Problem - za wczesne odcięcie zapłonu

: 11 kwie 2016, o 19:11
autor: Akum
Chyba ze modul Ci zdycha. Impulsator to nie czujnik Halla. ALe go tez możesz pomierzyc. To tak z dnia dzień czy dlugo Ci sie z czasem robili?

No i to odcinka od zaplonu czy od braku paliwa? Wtedy duzo by siewyjasnilo

Re: Problem - za wczesne odcięcie zapłonu

: 12 kwie 2016, o 11:23
autor: fomek5
ogólnie motor kupiłem nie dawno i poprzedni właściciel przy sprzedaży mi o tym fakcie opowiedział. Po uruchomieniu, bo miałem zastany rozrusznik (do czyszczenia się nadawał) faktycznie się okazało, że odcina zapłon tak jakby miał już wysokie obroty, ale faktycznie to dopiero 3-4 tys. U poprzednika przez 1 rok czasu zaczęła występować odcinka na coraz to niższych obrotach aż do dnia dzisiejszego. Początkowo przy 11 tys, potem 10 tys i co tysiąc mniej az do 3-4 tys ..., odcinka raczej na pewno od zapłonu.
jak moduł z czytuje informację o obrotach w moim gsxr 1100 z 87 roku????

Re: Problem - za wczesne odcięcie zapłonu

: 12 kwie 2016, o 12:30
autor: piotrek15
wiązka od impilsatora idzie do modułu, sprawdz na początek instalacje może coś gdzieś nie łaczy lub przebija.

Re: Problem - za wczesne odcięcie zapłonu

: 12 kwie 2016, o 12:33
autor: fomek5
tak też zrobie :), musiałbym jeszcze pożyczyć od kogoś moduł i wpiąć na chwile do swojego moto, tylko skąd ?

Re: Problem - za wczesne odcięcie zapłonu

: 12 kwie 2016, o 12:45
autor: piotrek15
zpisz numery albo pstryknij fotke z numerami na module, mam w domu od bandziora 1200 z lat 95-00 może będą te same oznaczenia ;)

Re: Problem - za wczesne odcięcie zapłonu

: 12 kwie 2016, o 14:04
autor: fomek5
dzięki :D, będę dziś lub jutro przy moto i zrobię zdjęcie :)

Re: Problem - za wczesne odcięcie zapłonu

: 12 kwie 2016, o 21:26
autor: Akum
Od bandziora pasują moduly z tym ze po prostu odcinke będziesz mial ciut niżej niż w gilserze

Re: Problem - za wczesne odcięcie zapłonu

: 15 kwie 2016, o 15:36
autor: fomek5
już porobiłem fotostary, przy okazji znalazłem trochę podejrzanych:
* nie ma zaślepki na module także był bardzo zasyfiony, muszę koniecznie podmienić na próbę
* Impulsator (osłonka cewki się rusza, ale to chyba nie ma wpływu na pracę)
* motor przy dodawaniu gazu zaczął prychać, strzelać itp (nowy objaw) więc chyba nie obejdzie się bez czyszczenia gaźników....

poniżej zdjęcia modułu, może ktoś będzie miał na podmiankę do sprawdzenia

Re: Problem - za wczesne odcięcie zapłonu

: 15 kwie 2016, o 15:39
autor: fomek5

Re: Problem - za wczesne odcięcie zapłonu

: 15 kwie 2016, o 15:46
autor: fomek5