Kranik paliwa - normalny czy rezerwa?

Wszystko o GSX 1300R Hayabusa, GSX-R1100 itd.
Regulamin forum
Zapoznaj się i przekaż uwagi odnośnie
Nowe forum GSXR.PL!
Awatar użytkownika
asphaltsurfer
Posty: 216
Rejestracja: 27 kwie 2010, o 13:39
Motocykl: K6 1000 red + FZR 1000
Lokalizacja: Kraków

Kranik paliwa - normalny czy rezerwa?

Nieprzeczytany post autor: asphaltsurfer » 14 cze 2010, o 17:16

Zastanawiam się czy jeżdżenie cały czas na "rezerwie" i nie zmienianie tej pozycji nawet po zalaniu do pełna wpływa jakoś na ciśnienie paliwa lub jego poziom
w komorach pływakowych gaźnika. Zastanawiam się czy może to mieć wpływ w jakimś małym stopniu na pracę silnika lub na poziom spalania. Dodam że gaźniki są podciśnieniowe, więc nie ma możliwości "zalania gaźnika" nawet jak moto stoi długo z otwartym kranem. Na zdrowy rozsądek jeśli rurka rezerwy w baku jest niżej to ciśnienie paliwa na gaźnik w czasie pracy silnika będzie większe aniżeli dałbym go w pozycji "normal".



Problem dotyczy mnie pośrednio, ale wiem że w starych gixerach typu "W" lub oldschoolowych olejakach był stosowany kranik paliwa. Mam twina chłodzonego powietrzem ,coś jak GS500 - tylko 250 którym jeżdżę na codzień, wszystko chodzi idealnie ale nie daje mi to spokoju.


Co myślicie?

Awatar użytkownika
zolwik
Posty: 255
Rejestracja: 8 cze 2010, o 12:28
Motocykl: srad 3/4L
Lokalizacja: Gdynia

Re: Kranik paliwa - normalny czy rezerwa?

Nieprzeczytany post autor: zolwik » 15 cze 2010, o 07:06

W twoim i w moim gsxr nie ma kranika ani gażnika. Jeśli chodzi o moto z kranikiem i systemem podciśnienia paliwa to mój poprzedni gsxf nie miał możliwości zamknięcia kranika a tylko można na rezerwę(res) lub zalewanie gaznika(pri) przełączyć.

Na rezerwie mnie bardzo polecam poniewasz zbierasz cały najgorszy syf.
Sprzedam 3/4L 00' srad

Awatar użytkownika
Rudisz
Posty: 649
Rejestracja: 21 kwie 2010, o 12:42
Motocykl: 1000 K6
Wymarzony motocykl: K6 1000
Lokalizacja: Brzozów / Rzeszów

Re: Kranik paliwa - normalny czy rezerwa?

Nieprzeczytany post autor: Rudisz » 15 cze 2010, o 07:26

Nic sie nie dzieje jezdzac caly czas na rezerwie bo poprostu paliwo jest zaciagane z nizszego poziomu w baku. Jedyne co pasuje zrobic w takim przypadku to przynajmniej raz na sezon przeczyscic caly kranik z filtrami
http://www.bikepics.com/members/rudisz/

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... naprawde .... aż cięzko czasami ich wyprzedzić ....

Awatar użytkownika
asphaltsurfer
Posty: 216
Rejestracja: 27 kwie 2010, o 13:39
Motocykl: K6 1000 red + FZR 1000
Lokalizacja: Kraków

Re: Kranik paliwa - normalny czy rezerwa?

Nieprzeczytany post autor: asphaltsurfer » 16 cze 2010, o 00:03

Ok. W takim razie zobaczymy co znajdę w komorach pływakowych :)

Jeśli ktoś się jeszcze chce wypowiedzieć to bardzo proszę.

ODPOWIEDZ