Strona 1 z 1

Kranik paliwa - normalny czy rezerwa?

: 14 cze 2010, o 17:16
autor: asphaltsurfer
Zastanawiam się czy jeżdżenie cały czas na "rezerwie" i nie zmienianie tej pozycji nawet po zalaniu do pełna wpływa jakoś na ciśnienie paliwa lub jego poziom
w komorach pływakowych gaźnika. Zastanawiam się czy może to mieć wpływ w jakimś małym stopniu na pracę silnika lub na poziom spalania. Dodam że gaźniki są podciśnieniowe, więc nie ma możliwości "zalania gaźnika" nawet jak moto stoi długo z otwartym kranem. Na zdrowy rozsądek jeśli rurka rezerwy w baku jest niżej to ciśnienie paliwa na gaźnik w czasie pracy silnika będzie większe aniżeli dałbym go w pozycji "normal".



Problem dotyczy mnie pośrednio, ale wiem że w starych gixerach typu "W" lub oldschoolowych olejakach był stosowany kranik paliwa. Mam twina chłodzonego powietrzem ,coś jak GS500 - tylko 250 którym jeżdżę na codzień, wszystko chodzi idealnie ale nie daje mi to spokoju.


Co myślicie?

Re: Kranik paliwa - normalny czy rezerwa?

: 15 cze 2010, o 07:06
autor: zolwik
W twoim i w moim gsxr nie ma kranika ani gażnika. Jeśli chodzi o moto z kranikiem i systemem podciśnienia paliwa to mój poprzedni gsxf nie miał możliwości zamknięcia kranika a tylko można na rezerwę(res) lub zalewanie gaznika(pri) przełączyć.

Na rezerwie mnie bardzo polecam poniewasz zbierasz cały najgorszy syf.

Re: Kranik paliwa - normalny czy rezerwa?

: 15 cze 2010, o 07:26
autor: Rudisz
Nic sie nie dzieje jezdzac caly czas na rezerwie bo poprostu paliwo jest zaciagane z nizszego poziomu w baku. Jedyne co pasuje zrobic w takim przypadku to przynajmniej raz na sezon przeczyscic caly kranik z filtrami

Re: Kranik paliwa - normalny czy rezerwa?

: 16 cze 2010, o 00:03
autor: asphaltsurfer
Ok. W takim razie zobaczymy co znajdę w komorach pływakowych :)

Jeśli ktoś się jeszcze chce wypowiedzieć to bardzo proszę.