Wszystko o oponach

Na jakich gumach jeździsz?

Avon Storm 2 Ultra
0
Brak głosów
Avon VP2 Supersport
1
0%
Bridgestone BT 016
24
6%
Bridgestone BT 023
7
2%
Continental Conti Force
0
Brak głosów
Continental Motion
2
1%
Continental Road Attack 2
3
1%
Continental Sport Attack
9
2%
Dunlop D209 Qualifier
10
3%
Dunlop QuQualifier 2
12
3%
Dunlop RoadSmart
5
1%
Dunlop Sportmax D211 Gp Racer
28
7%
Metzeler Sportec M1
2
1%
Metzeler Sportec M3
27
7%
Metzeler Sportec M5
27
7%
Metzeler Z6 Interact
4
1%
Michelin Pilot Power
42
11%
Michelin Pilot Power 2CT
65
17%
Michelin Pilot Pure 2CT
10
3%
Michelin Pilot Road 2
15
4%
Pirelli Angel ST
16
4%
Pirelli Diablo Rosso
29
7%
Pirelli Diablo Strada
9
2%
Pirelli Diablo Supercorsa
45
11%
 
Liczba głosów: 392

mennoc
Posty: 1265
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 09:54
Motocykl: Daytona 675
Imię: Radek
Skąd: Warszawa

Re: Wszystko o oponach

Nieprzeczytany post autor: mennoc » 24 kwie 2018, o 21:22

Jak już zmieniać, to obie, tak myślę.
Komplet to koło tysiaka. Czyli mówisz, że Rosso Corsa II > Battlax S21?

Awatar użytkownika
MaciejX
Posty: 1846
Rejestracja: 15 mar 2015, o 11:01
Motocykl: GSX-R 1000 K5
Wymarzony motocykl: RC213V
Imię: Maciej
Skąd: Mrągowo

Re: Wszystko o oponach

Nieprzeczytany post autor: MaciejX » 24 kwie 2018, o 22:16

Ja bym założył k3 z przodu te za 240 zł i tył kupił rosso corsę bo na s21 nie jeździłem na torze a na rosso corsie i k3 tak i w takiej konfiguracji czyli k3 przod i rosso corsa wtedy chyba 3-4 letnia ale nowa leżak pojechałem Poznań 1:48 jest to bardzo przyzwoity czas dla takich opon tak myśle sam zobacz nagranie https://youtu.be/CkVCR1Bi_eY

Edit.

Teraz zerknąłem jeszcze raz na Allegro i masz jeszcze lepsza opcje bo rosso corsa za 460 zł rocznik niezły i rozmiar jeszcze lepszy bo 180/60 wiec ciut więcej przyczepności w winklu
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7173596005
i z k3 na przodzie masz super oponki za 700 zł lub jak bardzo chcesz komplet tych samych gum to 690 zł i masz komplet fajnych gum rosso corsa i na amatorskie torowanie jak znalazł

Awatar użytkownika
Westbam
Posty: 381
Rejestracja: 26 mar 2017, o 22:49
Motocykl: GSXR K8 750
Wymarzony motocykl: Myślę... ZX10R 2012?
Imię: Damian
Skąd: Olkusz

Re: Wszystko o oponach

Nieprzeczytany post autor: Westbam » 24 maja 2018, o 09:54

Panowie do GIX k8 750
czy opony:
Dunlop SportSmart 2 MAX
bedą ok?

Awatar użytkownika
Westbam
Posty: 381
Rejestracja: 26 mar 2017, o 22:49
Motocykl: GSXR K8 750
Wymarzony motocykl: Myślę... ZX10R 2012?
Imię: Damian
Skąd: Olkusz

Re: Wszystko o oponach

Nieprzeczytany post autor: Westbam » 24 maja 2018, o 11:40

@Nie mogę edytować...
Ewentualnie Bridgestone S20 lub S21

Dziadi
Posty: 343
Rejestracja: 23 sie 2013, o 17:03
Motocykl: GSX-R 600 SRAD
Wymarzony motocykl: GSX-R 1000 200km :)
Imię: Bartek
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Wszystko o oponach

Nieprzeczytany post autor: Dziadi » 24 maja 2018, o 12:04

Polecam strone moto-opinie.info ,ale z tych dwoch bralbym bridgestony obojetnjw ktore

szakalo666
Posty: 90
Rejestracja: 23 wrz 2015, o 13:30
Motocykl: GSX-R 1000 K7
Wymarzony motocykl: 1000sr lub H2
Imię: Sławek
Skąd: Poznań

Re: Wszystko o oponach

Nieprzeczytany post autor: szakalo666 » 24 maja 2018, o 14:09

Westbam pisze:Panowie do GIX k8 750
czy opony:
Dunlop SportSmart 2 MAX
bedą ok?

Ja mam w litrze i czekam aż się skończy, często tył zrywa.... Autostrada ponad 2.0 czuć niepewność przy zmienie pasów, ale mam tył 2015r w planach zmiana na Metzeler ractec k3

Awatar użytkownika
Zbk
Posty: 94
Rejestracja: 28 lip 2017, o 17:20
Motocykl: gsxr 750 k4
Imię: Rafał
Skąd: Warszawa

Re: Wszystko o oponach

Nieprzeczytany post autor: Zbk » 2 lip 2018, o 20:26

cześć Panowie !

Czy ktoś z Was ma już doświadczenia z pirelli diablo rosso corsa 2 ? Właśnie kończę rr k3 i rozważam pomiędzy nimi, s21 a właśnie nowa corsa. Eksploatacja droga i tor.

Ta k3 rr bardzo mi odpowiada, ale konstrukcja ma już swoje lata.

Awatar użytkownika
Luke85
Posty: 125
Rejestracja: 23 kwie 2018, o 10:57
Motocykl: GSX-R1000 K5 | Tiger 2007
Imię: Łukasz
Skąd: _PL

Re: Wszystko o oponach

Nieprzeczytany post autor: Luke85 » 5 lip 2018, o 13:45

Pytanko które już się pewnie przewijało, Gixx K5 1000, zamiana opony 190/50 na 190/55. Po pierwsze, wchodzi pod oryginalny błotnik? Po drugie jak jest różnica odczuwalna w jeździe jeśli chodzi o przyspieszenie, w teorii przecież zmienia się. Napęd układ standardowy. Ktoś pomoże?
Rzędowa 4-ka + Yoshimura na 12tys., brzmi lepiej, niż głos kobiety mówiący Kochanie przyniose ci piwo:D... || 1000 K5 Obrazek...

Awatar użytkownika
MaciejX
Posty: 1846
Rejestracja: 15 mar 2015, o 11:01
Motocykl: GSX-R 1000 K5
Wymarzony motocykl: RC213V
Imię: Maciej
Skąd: Mrągowo

Re: Wszystko o oponach

Nieprzeczytany post autor: MaciejX » 6 lip 2018, o 06:31

Ja głównie latam na 55 lub 200/50 lub nawet 200/55 na seryjnych zebatkach czuć ze motocykl jest ciut słabszy odrobine gorzej wstaje na gumę z drugiego biegu jednak ja zmieniłem zębatkę z przodu na -1 i już nie ma żadnego problemu z mocą i przy oponie 200 czy 190/55 licznik tez jakoś tam strasznie nie oszukuje. Co do właściwości jezdnych dla mnie jest jak najbardziej ok moim zdaniem nawet prowadzi się lepiej a dodatkowo mamy większy prześwit co np na torze daje raz ze większa przyczepność dwa nie obcieramy tak mocno butami i podnóżkami. Ale to głównie na torze te różnice wychodzą. Ja ze swojej strony jeśli szukam opon to za zaczynam od 190/55 potem 200/50-55 a na końcu 190/50 jeśli trafia się fajna guma w dobrej monecie a mam to używać na drodze to kupuje bo na torze już nie jeżdżę na oponach drogowych a na drodze nie zasuwam jak na torze wiec nie ma aż takiej konieczności szukania opon tylko i wyłącznie 190/55 i 200 bo na każdej z nich jezdzi się ok i tak np teraz będę zakładał s21 w rozmiarze chyba 190/50 z tego co pamietam bo leży i czeka od roku hehe. Co do błotnika wszystko się mieści bez problemu

Awatar użytkownika
Ryniu
Posty: 445
Rejestracja: 8 lis 2015, o 15:53
Motocykl: GSX-R 1000 K8
Imię: Kamil
Skąd: Goleniów

Re: Wszystko o oponach

Nieprzeczytany post autor: Ryniu » 6 lip 2018, o 06:44

MaciejX pisze:Ja głównie latam na 55 lub 200/50 lub nawet 200/55 na seryjnych zebatkach czuć ze motocykl jest ciut słabszy odrobine gorzej wstaje na gumę z drugiego biegu jednak ja zmieniłem zębatkę z przodu na -1 i już nie ma żadnego problemu z mocą i przy oponie 200 czy 190/55 licznik tez jakoś tam strasznie nie oszukuje. Co do właściwości jezdnych dla mnie jest jak najbardziej ok moim zdaniem nawet prowadzi się lepiej a dodatkowo mamy większy prześwit co np na torze daje raz ze większa przyczepność dwa nie obcieramy tak mocno butami i podnóżkami. Ale to głównie na torze te różnice wychodzą. Ja ze swojej strony jeśli szukam opon to za zaczynam od 190/55 potem 200/50-55 a na końcu 190/50 jeśli trafia się fajna guma w dobrej monecie a mam to używać na drodze to kupuje bo na torze już nie jeżdżę na oponach drogowych a na drodze nie zasuwam jak na torze wiec nie ma aż takiej konieczności szukania opon tylko i wyłącznie 190/55 i 200 bo na każdej z nich jezdzi się ok i tak np teraz będę zakładał s21 w rozmiarze chyba 190/50 z tego co pamietam bo leży i czeka od roku hehe. Co do błotnika wszystko się mieści bez problemu
Kwestia, że już nie zawsze koce wejdą pod 200

Awatar użytkownika
Luke85
Posty: 125
Rejestracja: 23 kwie 2018, o 10:57
Motocykl: GSX-R1000 K5 | Tiger 2007
Imię: Łukasz
Skąd: _PL

Re: Wszystko o oponach

Nieprzeczytany post autor: Luke85 » 6 lip 2018, o 07:51

Czyli tak 55 ma sens, to chyba po przeczytaniu "całego internetu" potwierdzają wszyscy. Teraz korzystając z GearComander oraz kalkulatora od Speedohealera, założenie do tyłu żebatki 44, spowoduje iż całe przełożenie skróci się o 1,6%. Czyli w przyspieszeniu będę miał mini-mini-mini-malnie:) lepiej lub praktycznie to samo a zyskam opone 55 czyli bardziej rezponsywne prowadzenie i prześwit, dobrze kombinuje?

Teraz kwestia opon, typowo sportowo-drogowe (przynajmniej z nazwy) czyli wszystko z serii road odpada. Mam dwa motoyckle, roczny przebieg rozkłada się na dwa moto, jeden (gix) to zabawka tylko dla mnie, drugi (hh600) służy do wypadów z pasażerką. Szukam opon do gixa seria sport lub hypersport. Pytanie czy warto iść w takie bajery jak Racetec RR K3, supercorsa, czy szukać mimo wszystko opon w seriach typu Power RS, M7RR, S20/21/evo, Rosso Corsa, Rosso...? Co jeszcze możecie polecić? Nie zamierzam w ogóle jeździć w deszczu. Opona powinna starczy min. 5-7 tys. km bo tyle padnie w sezon.
Rzędowa 4-ka + Yoshimura na 12tys., brzmi lepiej, niż głos kobiety mówiący Kochanie przyniose ci piwo:D... || 1000 K5 Obrazek...

Awatar użytkownika
MaciejX
Posty: 1846
Rejestracja: 15 mar 2015, o 11:01
Motocykl: GSX-R 1000 K5
Wymarzony motocykl: RC213V
Imię: Maciej
Skąd: Mrągowo

Re: Wszystko o oponach

Nieprzeczytany post autor: MaciejX » 6 lip 2018, o 09:01

tak koce się mieszczą pod błotnik tylny czy to będzie pirelka superbike 200/65 czy bridg V02 200/655 sprawdzone wszystko pasuje.

co do opon nie wiem jak jeździsz ale u mnie czy to będzie rosso corsa czy metz k3rr wszystko konczy się w granicach 3.5 tyś km i tak też było z aktualną k3rr która właśnie zjeździlem, baardzo polecam super guma i wytrzymała mi dłużej niż rosso corsa bo ta znikneła równiutko w 3 tys km. teraz bedę oblatywał S21 zobaczymy ile potrzyma ale tak jak inne opony nie wróżę jej więcej jak 3-3.5 tys km.
jeśli nie jeździsz w deszczu to szukaj K3RR, Supercorsa SP. Bridg RS10 (ale ta podobno strasznie szybko znika ale nie testowałem), dunlop sportsmart TT a potem rosso corsa 1-2, S21, S20 Evo, M7rr

Awatar użytkownika
Luke85
Posty: 125
Rejestracja: 23 kwie 2018, o 10:57
Motocykl: GSX-R1000 K5 | Tiger 2007
Imię: Łukasz
Skąd: _PL

Re: Wszystko o oponach

Nieprzeczytany post autor: Luke85 » 6 lip 2018, o 10:13

Dzięki Maciek, jak zawsze konkretnie.
Rzędowa 4-ka + Yoshimura na 12tys., brzmi lepiej, niż głos kobiety mówiący Kochanie przyniose ci piwo:D... || 1000 K5 Obrazek...

Awatar użytkownika
Zbk
Posty: 94
Rejestracja: 28 lip 2017, o 17:20
Motocykl: gsxr 750 k4
Imię: Rafał
Skąd: Warszawa

Re: Wszystko o oponach

Nieprzeczytany post autor: Zbk » 6 lip 2018, o 13:18

Maciej X, ja też właśnie zamówiłem s21. Zakładam je po k3rr. Nie należę do osób które jeżdżą w deszczu, ale jak już gdzieś mnie złapie to uważam, że k3rr są całkiem spoko nawet w deszcz.

Awatar użytkownika
MaciejX
Posty: 1846
Rejestracja: 15 mar 2015, o 11:01
Motocykl: GSX-R 1000 K5
Wymarzony motocykl: RC213V
Imię: Maciej
Skąd: Mrągowo

Re: Wszystko o oponach

Nieprzeczytany post autor: MaciejX » 6 lip 2018, o 13:30

takie samo mam zdanie bo rok temu jechałem ze zlotu cbr ponad 300km w deszczu i 12 st ciepła i miałem pierwszą generacje k3 założoną z przodu i z tyłu i jeśli chodzi o tył to wiadomo troche się slizgała ale uślizgu przodu nie miałem ani jednego a wolno nie jechałem bo ciemno zimno i do domu daleko było więc trzeba było szybko jechać, natomiast później założyłem tą k3rr na tył i jeździłem po deszczu i w lekki deszcz i jak juz nie raz pisałem chciałem zobaczyc jak bedzie trzymać i naprawdę byłem w szoku bo dopiero przy wysokich obrotach na drugim biegu zrywała przyczepność a jakby nie było to opona która ma mało wspólnego z woda i deszczem a naprawde dobrze dawała rade. na pierwszym biegu to wiadomo że by mieliła od razu dlatego tak sobie ją testowałem na dwójce i byłem pod wielkim wrażeniem.

co do s21 ostatnio pojezdzilem kumpla k5 750 a on miał swieża gumkę na tyle i troche tam mu odwijałem nie powiem i oponka była ok. zobaczymy jak w moim literku się spisze

ODPOWIEDZ