Kupiony motocykl - inny silnik, niezgodność z opisem

Wszystko co związane z formalnościami.
Regulamin forum
Zapoznaj się i przekaż uwagi odnośnie
Nowe forum GSXR.PL!
Awatar użytkownika
ToMsOn
Posty: 3145
Rejestracja: 27 lis 2014, o 21:48
Motocykl: ZX10R igła forumowa ;)
Wymarzony motocykl: H2R
Imię: Tomas
Skąd: <DKL>
Lokalizacja: Cała Polska

Re: Kupiony motocykl - inny silnik, niezgodność z opisem

Nieprzeczytany post autor: ToMsOn » 10 mar 2015, o 20:18

D0L0R pisze:Mogłeś sprawdzić jaki to jest silnik bez "rozpakowywania" wystarczyło odczytać numery silnika które znajdują się na obudowie skrzyni korbowej

Jest jednak małe ale :) kolega wyżej napisał o tym, że po nr silnika wychodzi że jest to normalnie 600 :P czyli silnik tak jak już wcześniej pisałem możliwe że jest przypisany do tego motocykla i nikt niczego nie przekładał (jeśli chodzi o cały silnik) tylko zamienił w silniku "górę" i wrzucił od 750 proste

D0L0R
Posty: 526
Rejestracja: 8 kwie 2014, o 13:18
Motocykl: Suzuki Gsx-r 1000 K4
Wymarzony motocykl: Kawasaki H2R
Imię: Michał
Skąd: Jarosław

Re: Kupiony motocykl - inny silnik, niezgodność z opisem

Nieprzeczytany post autor: D0L0R » 11 mar 2015, o 07:16

ToMsOn pisze:
D0L0R pisze:Mogłeś sprawdzić jaki to jest silnik bez "rozpakowywania" wystarczyło odczytać numery silnika które znajdują się na obudowie skrzyni korbowej

Jest jednak małe ale :) kolega wyżej napisał o tym, że po nr silnika wychodzi że jest to normalnie 600 :P czyli silnik tak jak już wcześniej pisałem możliwe że jest przypisany do tego motocykla i nikt niczego nie przekładał (jeśli chodzi o cały silnik) tylko zamienił w silniku "górę" i wrzucił od 750 proste



Łuuupppssss Sorki moja wina nie doczytałem:P Przepraszam :D

Freez
Nowy
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 17 sty 2015, o 19:02
Motocykl: Suzuki GSX-R 600 K2
Imię: Maciek
Skąd: Warszawa

Re: Kupiony motocykl - inny silnik, niezgodność z opisem

Nieprzeczytany post autor: Freez » 11 mar 2015, o 10:39

Panowie, dzięki za pomoc, na całe szczęście okazało się, że silnik jest w porządku, mechanik mnie nastraszył a sam nie był pewien do końca. Niepotrzebnie wprowadził mnie aż w taką panikę, no ale chyba każdy słysząc że ma inny silnik, który prawdopodobnie będzie wymagał wymiany to wpadłby w panikę. Na szczęście okazało się, że to 600 z kompletnie rozregulowanymi zaworami. Mam nadzieję, że pełna regulacja pozbawi moto tych okropnych stuków, a silnik pożyje jeszcze parę ładnych kilometrów.
Dziękuję ślicznie za udział w temacie! :)

Awatar użytkownika
Starscream
Posty: 538
Rejestracja: 8 gru 2014, o 17:33
Motocykl: k6 1LITR
Wymarzony motocykl: BIAŁO CZERWONY
Imię: Konrad
Skąd: ŻAGAŃ FZG

Re: Kupiony motocykl - inny silnik, niezgodność z opisem

Nieprzeczytany post autor: Starscream » 11 mar 2015, o 11:52

zmień mechanika

D0L0R
Posty: 526
Rejestracja: 8 kwie 2014, o 13:18
Motocykl: Suzuki Gsx-r 1000 K4
Wymarzony motocykl: Kawasaki H2R
Imię: Michał
Skąd: Jarosław

Re: Kupiony motocykl - inny silnik, niezgodność z opisem

Nieprzeczytany post autor: D0L0R » 11 mar 2015, o 12:59

Starscream pisze:zmień mechanika

Awatar użytkownika
kamylo
Posty: 468
Rejestracja: 6 lis 2014, o 18:56
Motocykl: 954 powody do szczęścia
Wymarzony motocykl: Lubię brunetki
Imię: Kamil
Skąd: Za winklem

Re: Kupiony motocykl - inny silnik, niezgodność z opisem

Nieprzeczytany post autor: kamylo » 11 mar 2015, o 13:13

D0L0R pisze:
Starscream pisze:zmień mechanika
"Zajmij się życiem, albo umieraniem"

Awatar użytkownika
Patrycjusz29
Posty: 1226
Rejestracja: 10 sie 2013, o 20:19
Motocykl: Suzuki GSXR1000 K3
Wymarzony motocykl: SUZA

Re: Kupiony motocykl - inny silnik, niezgodność z opisem

Nieprzeczytany post autor: Patrycjusz29 » 11 mar 2015, o 13:19

ha ha to ty moto do kowala dałeś ja bym mu pysk oklepał za takie żarty

D0L0R
Posty: 526
Rejestracja: 8 kwie 2014, o 13:18
Motocykl: Suzuki Gsx-r 1000 K4
Wymarzony motocykl: Kawasaki H2R
Imię: Michał
Skąd: Jarosław

Re: Kupiony motocykl - inny silnik, niezgodność z opisem

Nieprzeczytany post autor: D0L0R » 11 mar 2015, o 15:26

Patrycjusz29 pisze:ha ha to ty moto do kowala dałeś ja bym mu pysk oklepał za takie żarty


I by było po "miechaniku"

Awatar użytkownika
Majka11
Posty: 143
Rejestracja: 22 lut 2012, o 20:43
Motocykl: Gsxr 600 k6
Wymarzony motocykl: rsv :)
Imię: Łukasz
Skąd: Wieluń
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Re: Kupiony motocykl - inny silnik, niezgodność z opisem

Nieprzeczytany post autor: Majka11 » 11 mar 2015, o 21:35

hehe niezłe przeboje
swoją drogą ciekawe czy głowica od 3/4 podeszła by bez przeróbek do 600 i na odwrót

Awatar użytkownika
Pawlus
Posty: 1124
Rejestracja: 27 lip 2013, o 22:55
Motocykl: był:600 K3 jest:amelinium
Wymarzony motocykl: GSX-R / TL / GSX-RR
Imię: Mateusz
Skąd: DOA

Re: Kupiony motocykl - inny silnik, niezgodność z opisem

Nieprzeczytany post autor: Pawlus » 11 mar 2015, o 22:18

w K1-K3 można rozpoznać po numerze silnika pojemność

600: N723-xxxxxx, na pokrywie sprzęgła 2800ml
750: R737-xxxxxx, na pokrywie sprzęgła 2800ml
1000: T708-xxxxxx, na pokrywie sprzęgła 3000 ml

Podobnie na samych cylindrach powinna być w odlewie wypisana pojemność. Skoro mechanik mu twierdzi, że po nr jest to 600 ale po częściach 750, to albo przebitka albo coś kombinowane z górą silnika. Ja bym obstawiał, że głowice raczej nie są zamienne bo na moje tuleje cylindrów muszą mieć inne średnice..
GS 500E '95 ---> GSXR 600 K3 ---> Nic
Obrazek Moje moto
---
GR

Awatar użytkownika
ToMsOn
Posty: 3145
Rejestracja: 27 lis 2014, o 21:48
Motocykl: ZX10R igła forumowa ;)
Wymarzony motocykl: H2R
Imię: Tomas
Skąd: <DKL>
Lokalizacja: Cała Polska

Re: Kupiony motocykl - inny silnik, niezgodność z opisem

Nieprzeczytany post autor: ToMsOn » 12 mar 2015, o 20:36

Tak tylko przykładowo różnice między 600 a 750 w modelach L1 w górę :) Jako że tak powiem ciekawostka ;)

"Tymczasem 750-tka od 600-tki różni się zaledwie kilkoma detalami. Lekkie zwiększenie średnicy tłoka z 67 na 70mm i jego skoku z 42,5 na 48,7mm dało wzrost pojemności z 599 na 749cc. Z konstrukcyjnego punktu widzenia, nie jest to duże wyzwanie. W skrzyni korbowej 750-tki pracuje nieco cięższy wał korbowy, większy bliźniak ma ciut twardsze sprężyny w zawieszeniu. Poza kolorystyką, właściwie to byłoby na tyle, jeśli chodzi o różnice pomiędzy oboma motocyklami."

"Przełożenia w skrzyni biegów obu motocykli są identyczne, dlatego ostateczną regulację długości przełożenia inżynierowie rozwiązali zmianą ilości zębów na zębatkach zdawczych i napędowych. W przypadku mniejszego Gixxera przełożenie końcowe wynosi 16/43, a większego 17/45. To nie jest wielka różnica (odpowiednio 2,69 i 2,65), ale przekłada się na zachowanie motocykla."

"Subtelności dają o sobie także znać w zachowaniu motocykla. 2-3 kg wagi motocykla może nie wydawać się istotne, ale fakt że różnica ta dotyczy w głównej mierze wału korbowego, nieco zmienia postać rzeczy. Tak jak nakręconego bąka trudno wytrącić z równowagi, tak i motocykl z cięższym, wirującym z ogromną prędkością wałem korbowym trudniej wprowadzić w zakręt. Różnice rzecz jasna są niewielkie, ale wyczuwalne. Wychwycicie je przede wszystkim na wejściu w ciasne zakręty, gdzie „600” wymaga mniejszej siły na kierownicy do wprowadzenia motocykla w złożenie, a także wyczuwalnie łatwiej utrzymuje wybrany przez kierowcę tor jazdy, podczas gdy „750” ma większą tendencję do szerokiego wyjeżdżania z łuku. Także na zmianie kierunku mniejszy bliźniak chętniej przechodzi z jednego pochylenia w drugie, co pozwala mocniej zacieśniać łuki i wcześniej odkręcać gaz, bez obawy że zostaniecie wypluci na zewnątrz toru."

ODPOWIEDZ