Strona 2 z 2

Re: Kupiony motocykl - inny silnik, niezgodność z opisem

: 10 mar 2015, o 20:18
autor: ToMsOn
D0L0R pisze:Mogłeś sprawdzić jaki to jest silnik bez "rozpakowywania" wystarczyło odczytać numery silnika które znajdują się na obudowie skrzyni korbowej
Jest jednak małe ale :) kolega wyżej napisał o tym, że po nr silnika wychodzi że jest to normalnie 600 :P czyli silnik tak jak już wcześniej pisałem możliwe że jest przypisany do tego motocykla i nikt niczego nie przekładał (jeśli chodzi o cały silnik) tylko zamienił w silniku "górę" i wrzucił od 750 proste

Re: Kupiony motocykl - inny silnik, niezgodność z opisem

: 11 mar 2015, o 07:16
autor: D0L0R
ToMsOn pisze:
D0L0R pisze:Mogłeś sprawdzić jaki to jest silnik bez "rozpakowywania" wystarczyło odczytać numery silnika które znajdują się na obudowie skrzyni korbowej
Jest jednak małe ale :) kolega wyżej napisał o tym, że po nr silnika wychodzi że jest to normalnie 600 :P czyli silnik tak jak już wcześniej pisałem możliwe że jest przypisany do tego motocykla i nikt niczego nie przekładał (jeśli chodzi o cały silnik) tylko zamienił w silniku "górę" i wrzucił od 750 proste

Łuuupppssss Sorki moja wina nie doczytałem:P Przepraszam :D

Re: Kupiony motocykl - inny silnik, niezgodność z opisem

: 11 mar 2015, o 10:39
autor: Freez
Panowie, dzięki za pomoc, na całe szczęście okazało się, że silnik jest w porządku, mechanik mnie nastraszył a sam nie był pewien do końca. Niepotrzebnie wprowadził mnie aż w taką panikę, no ale chyba każdy słysząc że ma inny silnik, który prawdopodobnie będzie wymagał wymiany to wpadłby w panikę. Na szczęście okazało się, że to 600 z kompletnie rozregulowanymi zaworami. Mam nadzieję, że pełna regulacja pozbawi moto tych okropnych stuków, a silnik pożyje jeszcze parę ładnych kilometrów.
Dziękuję ślicznie za udział w temacie! :)

Re: Kupiony motocykl - inny silnik, niezgodność z opisem

: 11 mar 2015, o 11:52
autor: Starscream
zmień mechanika

Re: Kupiony motocykl - inny silnik, niezgodność z opisem

: 11 mar 2015, o 12:59
autor: D0L0R
Starscream pisze:zmień mechanika

Re: Kupiony motocykl - inny silnik, niezgodność z opisem

: 11 mar 2015, o 13:13
autor: kamylo
D0L0R pisze:
Starscream pisze:zmień mechanika

Re: Kupiony motocykl - inny silnik, niezgodność z opisem

: 11 mar 2015, o 13:19
autor: Patrycjusz29
ha ha to ty moto do kowala dałeś ja bym mu pysk oklepał za takie żarty

Re: Kupiony motocykl - inny silnik, niezgodność z opisem

: 11 mar 2015, o 15:26
autor: D0L0R
Patrycjusz29 pisze:ha ha to ty moto do kowala dałeś ja bym mu pysk oklepał za takie żarty
I by było po "miechaniku"

Re: Kupiony motocykl - inny silnik, niezgodność z opisem

: 11 mar 2015, o 21:35
autor: Majka11
hehe niezłe przeboje
swoją drogą ciekawe czy głowica od 3/4 podeszła by bez przeróbek do 600 i na odwrót

Re: Kupiony motocykl - inny silnik, niezgodność z opisem

: 11 mar 2015, o 22:18
autor: Pawlus
w K1-K3 można rozpoznać po numerze silnika pojemność

600: N723-xxxxxx, na pokrywie sprzęgła 2800ml
750: R737-xxxxxx, na pokrywie sprzęgła 2800ml
1000: T708-xxxxxx, na pokrywie sprzęgła 3000 ml

Podobnie na samych cylindrach powinna być w odlewie wypisana pojemność. Skoro mechanik mu twierdzi, że po nr jest to 600 ale po częściach 750, to albo przebitka albo coś kombinowane z górą silnika. Ja bym obstawiał, że głowice raczej nie są zamienne bo na moje tuleje cylindrów muszą mieć inne średnice..

Re: Kupiony motocykl - inny silnik, niezgodność z opisem

: 12 mar 2015, o 20:36
autor: ToMsOn
Tak tylko przykładowo różnice między 600 a 750 w modelach L1 w górę :) Jako że tak powiem ciekawostka ;)

"Tymczasem 750-tka od 600-tki różni się zaledwie kilkoma detalami. Lekkie zwiększenie średnicy tłoka z 67 na 70mm i jego skoku z 42,5 na 48,7mm dało wzrost pojemności z 599 na 749cc. Z konstrukcyjnego punktu widzenia, nie jest to duże wyzwanie. W skrzyni korbowej 750-tki pracuje nieco cięższy wał korbowy, większy bliźniak ma ciut twardsze sprężyny w zawieszeniu. Poza kolorystyką, właściwie to byłoby na tyle, jeśli chodzi o różnice pomiędzy oboma motocyklami."

"Przełożenia w skrzyni biegów obu motocykli są identyczne, dlatego ostateczną regulację długości przełożenia inżynierowie rozwiązali zmianą ilości zębów na zębatkach zdawczych i napędowych. W przypadku mniejszego Gixxera przełożenie końcowe wynosi 16/43, a większego 17/45. To nie jest wielka różnica (odpowiednio 2,69 i 2,65), ale przekłada się na zachowanie motocykla."

"Subtelności dają o sobie także znać w zachowaniu motocykla. 2-3 kg wagi motocykla może nie wydawać się istotne, ale fakt że różnica ta dotyczy w głównej mierze wału korbowego, nieco zmienia postać rzeczy. Tak jak nakręconego bąka trudno wytrącić z równowagi, tak i motocykl z cięższym, wirującym z ogromną prędkością wałem korbowym trudniej wprowadzić w zakręt. Różnice rzecz jasna są niewielkie, ale wyczuwalne. Wychwycicie je przede wszystkim na wejściu w ciasne zakręty, gdzie „600” wymaga mniejszej siły na kierownicy do wprowadzenia motocykla w złożenie, a także wyczuwalnie łatwiej utrzymuje wybrany przez kierowcę tor jazdy, podczas gdy „750” ma większą tendencję do szerokiego wyjeżdżania z łuku. Także na zmianie kierunku mniejszy bliźniak chętniej przechodzi z jednego pochylenia w drugie, co pozwala mocniej zacieśniać łuki i wcześniej odkręcać gaz, bez obawy że zostaniecie wypluci na zewnątrz toru."