Usunięcie usterki przy kontroli policyjnej

Wszystko co związane z formalnościami.
Regulamin forum
Zapoznaj się i przekaż uwagi odnośnie
Nowe forum GSXR.PL!
Radzius
Posty: 407
Rejestracja: 10 lis 2011, o 14:49
Motocykl: Sv 1000s
Imię: Radziu
Skąd: Wałcz

Usunięcie usterki przy kontroli policyjnej

Nieprzeczytany post autor: Radzius » 1 cze 2015, o 19:27

Jak niektórzy z was wiedzą, niedawno został mi odebrany dowód za zbyt głośne wydechy (oczywiście moja kochana Wałecka milicja, przeprowadziła badanie nieprawidłowo, gdyż kazali mi kręcić moto do 3/4 obrotów a nie jak to jest tylko do połowy twierdząc, że zmieniły się przepisy w marcu tego roku o których nikt inny oprócz Policji nie ma pojęcia :o )
ale do rzeczy, jak tylko wymienię opony, żeby nie mieli się do czego doczepić wyjmuje db killery bo przy 50% obrotów mieszczę się w normie, db killery chowam w zadupek. I jeżeli tylko będą chcieli mnie kontrolować od razu wyciągam tel i nagrywam ich jak to oni profesjonalnie mierzą głośność, i powiedzmy ze jednak nie przejde badania bo jednak okaże sie za głośny to wtedy wyciągam db kilery, zakładam mierzą mi jeszcze raz i nie mają prawa mi odebrać dowodu rej, tak?
A i jeszcze jedno, jak oni się uprą, żeby kręcić moto do 9k rpm, to mogę od nich wymagać, aby zmierzyli swoje CBF przy 3/4 obrotów? Ciekawe czy ich sie mieszą w normie

dany47
Posty: 130
Rejestracja: 5 gru 2012, o 17:09
Motocykl: R46 RJ095
Wymarzony motocykl: Panigale
Imię: Dany
Skąd: MC Podl

Re: Usunięcie usterki przy kontroli policyjnej

Nieprzeczytany post autor: dany47 » 1 cze 2015, o 23:44

To że ich nagrasz nic nie zmieni, a przynajmniej nie samo nagranie. Zadzwoń wtedy do oficera dyżurnego KGP, weź na głośnik i niech oficer się wypowie czy przepisy się zmieniły.
Jeśli usuniesz przy nich mankament, w tym przypadku włożysz db-kilery to mogą Ci zabrać dowód za milion innych powodów lub za "uzasadnione podejrzenie". Czyli kwestia tego na jakiego policjanta trafisz.
Przy pomiarze głośności oczywiście pilnuj procedury, możesz próbować "ujebać" policjanta na pierdyliardzie przyczyn jak np:
hałas otoczenia, silny wiatr, obiekty odbijające dźwięk w bezpośrednim otoczeniu pomiaru itp.
Mikrofon powinien być ustawiony na wysokości wylotu końcówki w odległości 0,5m (+/- 1cm) więc "na oko to chłop w szpitalu kiedyś umarł", oś mikrofonu powinna się mieć do osi wydechu jak fotoradary do drogi mniej więcej, czyli pod odpowiednim kątem. Dla pomiaru głośności to 45 stopni.
Poza tym muszą wykonać 3 pomiary a jeśli rozbieżność pomiędzy pomiarami jest większa niż 2dB to niech se ten mikrofon w tyłek wsadzą. Zwróć im też uwagę aby przed każdą serią pomiarów "kalibrowali" mikrofon wzorcowym źródłem dźwięku.
A przy badaniu do 75% przepustnicy odwijają motocykle które nie kręcą się wyżej niż 5k RPM. więc powinieneś kręcić do 50%
Wykuj na blaszkę procedurę to napewno ich zagniesz.

Awatar użytkownika
Dgrfst
Posty: 871
Rejestracja: 19 cze 2014, o 18:42
Motocykl: Aprilia Tuono
Imię: Olo
Skąd: pow.Otwocki

Re: Usunięcie usterki przy kontroli policyjnej

Nieprzeczytany post autor: Dgrfst » 2 cze 2015, o 17:26

http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU ... 996&type=2


Tu masz obowiązujący akt prawny, o głośności zaczyna się od strony 46.
§ 9. 1. Pomiar polega na odczytaniu wartości poziomu hałasu w dB w krótkim okresie pracy silnika przy ustalonej prędkości obrotowej, odpowiadającej 75% prędkości obrotowej mocy maksymalnej (dla motocykli, których prędkość obrotowa mocy maksymalnej jest większa od 5000 min-1, należy do pomiarów przyjmować 50% prędkości obrotowej mocy maksymalnej) oraz w czasie jej zmniejszania do prędkości obrotowej biegu jałowego (po szybkim zwolnieniu pedału przyspieszenia). 2. Dopuszcza się określanie prędkości obrotowej silnika przy wykorzystaniu sprawnego wskaźnika obrotów zamontowanego na pojeździe. 3. Należy wykonać co najmniej trzy pomiary następujące po sobie. Pod uwagę bierze się tylko te zmierzone wartości, które zostały uzyskane z trzech następujących po sobie pomiarów, nieróżniących się od siebie o więcej niż 2 dB. Pomiary należy prowadzić aż do uzyskania trzech wartości spełniających powyższy warunek.


A ja się pytam, skąd ja czy policjant ma wiedzieć kiedy są obroty mocy maksymalnej? Co za kurwa farsa...
Trzej rycerze: elf, krasnolud i człowiek ruszają do labiryntu Downa, by zdobyć magiczną broszkę oraz zabić cyklopa smoka czarnoksiężnika, który jest Duchem Dupy.

dany47
Posty: 130
Rejestracja: 5 gru 2012, o 17:09
Motocykl: R46 RJ095
Wymarzony motocykl: Panigale
Imię: Dany
Skąd: MC Podl

Re: Usunięcie usterki przy kontroli policyjnej

Nieprzeczytany post autor: dany47 » 2 cze 2015, o 18:49

Obrazek

Pomocna jest zawsze tabliczka, która (przypuszczam) pokazuje jaka prędkość obrotowa silnika jest połową zakresu obrotów mocy maksymalnej i jaką wartość pomiaru motocykl przy tych obrotach osiągnął w fabryce. Na foto Suzuki DL650.

Awatar użytkownika
mlody85
Posty: 222
Rejestracja: 10 kwie 2015, o 10:08
Motocykl: gsxr 600 k3
Wymarzony motocykl: gsxr 1000 k7
Imię: Łukasz
Skąd: Łódzkie

Re: Usunięcie usterki przy kontroli policyjnej

Nieprzeczytany post autor: mlody85 » 3 cze 2015, o 09:35

W razie czego można nie przyjąć mandatu i sprawe niech kierują do sądu. W Dz.U. do którego link zapodał kolega Olo jest ściśle opisana procedura badania poziomu głośności oraz z jakiej odległości i pod jakim kontem należy wykonać badanie. Więc moim zdaniem może wykonać je nie prawidłowo bo musieli by wymierzyć gdzie mają się ustawić a nie tak jak się komu podoba, przejeżdżające pojazdy obok również mają wpływ na błąd pomiaru

dany47
Posty: 130
Rejestracja: 5 gru 2012, o 17:09
Motocykl: R46 RJ095
Wymarzony motocykl: Panigale
Imię: Dany
Skąd: MC Podl

Re: Usunięcie usterki przy kontroli policyjnej

Nieprzeczytany post autor: dany47 » 3 cze 2015, o 10:00

nagminnie procedura jest łamana. nawet w TV to pokazują jak ten cały mikrofon przykłada 5cm od końcówki wydechu i wtedy każe kręcić obroty.
Ja nie obwiniam za to policjantów. Winni są Ci którzy im każą to robić bo to wszystko dzieje się umyślnie w przekonaniu że przecież z policjantem nikt się nie będzie kłócił...
Normy mandatów i hajs się musi zgadzać.

Awatar użytkownika
mlody85
Posty: 222
Rejestracja: 10 kwie 2015, o 10:08
Motocykl: gsxr 600 k3
Wymarzony motocykl: gsxr 1000 k7
Imię: Łukasz
Skąd: Łódzkie

Re: Usunięcie usterki przy kontroli policyjnej

Nieprzeczytany post autor: mlody85 » 3 cze 2015, o 10:46

Diagnosta musi mieć lata praktyki i zdany państwowy egzamin a zapewniam że nie jest to prosta rzecz aby mógł sprawdzać stan techniczny pojazdów a p. policjant? Nie musi mieć nic aby taki stan zbadać i stwierdzić czy ok czy nie, coś chyba nie halo ale nic sie na to nie poradzi, pozostaje tylko grzecznie rozmawiać :)

ODPOWIEDZ