Wymiana sprężyn w przednim widelcu typu BPF ( Upside down )

Posiadasz materiały na temat GSX-R'ów? Podziel się!
Regulamin forum
Zapoznaj się i przekaż uwagi odnośnie
Nowe forum GSXR.PL!
Awatar użytkownika
QH1
Posty: 606
Rejestracja: 15 gru 2015, o 20:32
Motocykl: GSXR 1000, S1000RR,EXC450
Wymarzony motocykl: najszybszy na torze ;)
Imię: Marcin
Skąd: Wrocław

Wymiana sprężyn w przednim widelcu typu BPF ( Upside down )

Nieprzeczytany post autor: QH1 » 27 lut 2016, o 10:48

Piękny filmik. Nie wiadomo jak długo będzie na ty tubo.

Planuje tak bez wymiany oleju wymienić same sprężyny nie tykając niczego innego i w pionie.



Można dla ułatwienia włączyć napisy.

Awatar użytkownika
kaczan
Posty: 1000
Rejestracja: 25 maja 2015, o 10:55
Motocykl: 1000L2
Imię: Przemek
Skąd: Podlaskie

Re: Wymiana sprężyn w przednim widelcu.

Nieprzeczytany post autor: kaczan » 27 lut 2016, o 11:37

Zapomniales dopisac ze dotyczy to BPF czyli nowych modeli z 'kartridżami' ;) Dobry material.

Awatar użytkownika
QH1
Posty: 606
Rejestracja: 15 gru 2015, o 20:32
Motocykl: GSXR 1000, S1000RR,EXC450
Wymarzony motocykl: najszybszy na torze ;)
Imię: Marcin
Skąd: Wrocław

Re: Wymiana sprężyn w przednim widelcu typu BPF

Nieprzeczytany post autor: QH1 » 27 lut 2016, o 17:09

I tak za duzo pisze. On tam o tym mówi na początku. 8-)
Zwykle upsidedowny to raczej juz kazdy wie ...

Awatar użytkownika
MaciejX
Posty: 1846
Rejestracja: 15 mar 2015, o 11:01
Motocykl: GSX-R 1000 K5
Wymarzony motocykl: RC213V
Imię: Maciej
Skąd: Mrągowo

Re: Wymiana sprężyn w przednim widelcu typu BPF ( Upsiede do

Nieprzeczytany post autor: MaciejX » 7 mar 2016, o 22:46

Czego on użył do polerowania lagi bo nie zrozumiałem?

A druga sprawa co myślicie o takiej wymianie oleju bez rozbierania? Niby też się odpowietrzy przecież tak jak on robił i jeszcze pytanie co on za smar używa?

Awatar użytkownika
Pawlus
Posty: 1124
Rejestracja: 27 lip 2013, o 22:55
Motocykl: był:600 K3 jest:amelinium
Wymarzony motocykl: GSX-R / TL / GSX-RR
Imię: Mateusz
Skąd: DOA

Re: Wymiana sprężyn w przednim widelcu typu BPF ( Upsiede do

Nieprzeczytany post autor: Pawlus » 7 mar 2016, o 23:02

Powiedział że w zasadzie niby można użyć "scotch brite" czyli włókniny polerskiej, ale on ze względu na chrom użyje jeśli dobrze zrozumiałem "400 grit cloth" czyli po małym riserczu chyba papier ścierny 400 (BTW kuźwa, ja bym chyba taką granulacją nie poleciał tylko drobniejsza jak coś).

EDIT:
Co do wymiany bez rozbiórki, to chyba spoko jeśli nie ma konieczności wymiany uszczelniaczy i nie chcesz kontrolować stanu elementów, półpanewek etc. Czyli generalnie w mało oblatanych lagach jest to uzasadnione. Smar - on powiedział że smaruje po to, by przy następnym odkręcaniu nie było z tym problemów. I dobrze, bo ja u siebie jak odkręcałem to masakrycznie trzymało, możliwe że od nowości nikt nie rozkręcał (korki nietknięte bez śladów odkręcania i siedziały oryginalne uszczelniacze NOK - trzymały jeszcze ;) ale o tym to w moim temacie o moim moto więcej). Wydaje mi się, że to zwykły smar wodoodporny po kolorze. On sam nie powiedział co to.

EDIT2: (:P)
To wyżej jeśli chodzi o korki. Ale obejrzałem do końca i smaruje jeszcze uszczelniacze. Powiedział, że można użyć niewielkiej ilości smaru do uszczelniaczy (seal grease - czyli najlepiej coś takiego jak np. ariete dodaje do swoich uszczelniaczy czy też kayaba robi, ale myślę że smar silikonowy też się chyba sprawdzi) a on sam używa "high temperature wheel bearing grease" bo jest bardzo trwały czyli wysokotemperaturowy smar do łożysk stosowanych w kołach.
GS 500E '95 ---> GSXR 600 K3 ---> Nic
Obrazek Moje moto
---
GR

Awatar użytkownika
MaciejX
Posty: 1846
Rejestracja: 15 mar 2015, o 11:01
Motocykl: GSX-R 1000 K5
Wymarzony motocykl: RC213V
Imię: Maciej
Skąd: Mrągowo

Re: Wymiana sprężyn w przednim widelcu typu BPF ( Upsiede do

Nieprzeczytany post autor: MaciejX » 8 mar 2016, o 08:09

dokładnie chodziło mi o to czym smaruje uszczelniacze tzn lage przy uszczelniaczu nie przy korkach zrozumiałem że cos wlasnie do jakichś łożysk coś. ale jak jest specjalny smar do uszczelniaczy bo nie wiedziałem ze jest taki to pewnie lepiej użyc takiego, druga sprawa mowil też właśnie lagi w gixie nie bedzie polerował bo jest pokryta jakimś DLC z tego co zrozumiałem i tylko je po prostu wyczyscił odtłuścił itp więc w gixie odpada takie polerowanie jak to zrobił przy tej L1 a papier to wiadomo ze nie mogl być 400 heheh jak juz to jakis 4000 o ile taki jest

Awatar użytkownika
ToMsOn
Posty: 3147
Rejestracja: 27 lis 2014, o 21:48
Motocykl: ZX10R igła forumowa ;)
Wymarzony motocykl: H2R
Imię: Tomas
Skąd: <DKL>
Lokalizacja: Cała Polska

Re: Wymiana sprężyn w przednim widelcu typu BPF ( Upsiede do

Nieprzeczytany post autor: ToMsOn » 8 mar 2016, o 10:16

Jest 4000 ;) nawet i większe tzn drobniejsze.

Awatar użytkownika
kaczan
Posty: 1000
Rejestracja: 25 maja 2015, o 10:55
Motocykl: 1000L2
Imię: Przemek
Skąd: Podlaskie

Re: Wymiana sprężyn w przednim widelcu typu BPF ( Upsiede do

Nieprzeczytany post autor: kaczan » 8 mar 2016, o 10:30

Sproboj przepolerowac papierem takie lagi, to zobaczysz co sie stanie z ich kolorem ;) http://kolorowesny.eu/motor_16/02.19/536.jpg

Awatar użytkownika
MaciejX
Posty: 1846
Rejestracja: 15 mar 2015, o 11:01
Motocykl: GSX-R 1000 K5
Wymarzony motocykl: RC213V
Imię: Maciej
Skąd: Mrągowo

Re: Wymiana sprężyn w przednim widelcu typu BPF ( Upsiede do

Nieprzeczytany post autor: MaciejX » 8 mar 2016, o 10:53

dlatego ten gosciu powiedział odnosnie lag z gixa k3-k5 ze sa pokryte jakimś DLC czy czymś i nie wolno polerowac tylko przetarł na sucho ale tam do tego L1 uzyl czegoś wlasnie tej włókniny czy tam tego papieru 4000

Awatar użytkownika
Pawlus
Posty: 1124
Rejestracja: 27 lip 2013, o 22:55
Motocykl: był:600 K3 jest:amelinium
Wymarzony motocykl: GSX-R / TL / GSX-RR
Imię: Mateusz
Skąd: DOA

Re: Wymiana sprężyn w przednim widelcu typu BPF ( Upsiede do

Nieprzeczytany post autor: Pawlus » 8 mar 2016, o 11:33

Ja tam wyraznie slysze "four hundred", wiec jesli nie zrobił tego papierem to musiało być coś specjalnego do takich rzeczy, choć mi to właśnie na papier wygląda. Swoją drogą to papier 2000 jest już tak drobny, że to prawie nic by nie zebrało wiec 4000 to już chyba jak kartka zwykłego papieru :D 2000 się nadaje do końcowej fazy polerki, a gratulacje papieru się dobiera raczej w zależności od wielkości rys etc. Ja bym poleciał zaczynajac ood 1200-1500 aż do 2000 i Nna koniec pasta polerska ale to tak jak mówię, zależy od rys. Ten gościu jak widać na filmie całkiem dużo tego materiału zebrał więc może faktycznie 400 polecial. No bo chodzi o to głównie, by pionowe rysy usunąć.
GS 500E '95 ---> GSXR 600 K3 ---> Nic
Obrazek Moje moto
---
GR

Awatar użytkownika
MaciejX
Posty: 1846
Rejestracja: 15 mar 2015, o 11:01
Motocykl: GSX-R 1000 K5
Wymarzony motocykl: RC213V
Imię: Maciej
Skąd: Mrągowo

Re: Wymiana sprężyn w przednim widelcu typu BPF ( Upsiede do

Nieprzeczytany post autor: MaciejX » 8 mar 2016, o 13:08

to pewnie chodzilo o cos innego niz o papier nie wiem nie wyobrażam sobie drzeć papierem 400 lag ale nie wiem nie znam sie

Awatar użytkownika
QH1
Posty: 606
Rejestracja: 15 gru 2015, o 20:32
Motocykl: GSXR 1000, S1000RR,EXC450
Wymarzony motocykl: najszybszy na torze ;)
Imię: Marcin
Skąd: Wrocław

Re: Wymiana sprężyn w przednim widelcu typu BPF ( Upsiede do

Nieprzeczytany post autor: QH1 » 8 mar 2016, o 17:43

Mówi 400. I wyglada jakby jechał czterysetką.
Mówi tez ze to można tylko z chromowanymi zrobici chodzi o sunięcie zanieczyszczeń. Moze na chromie papier sie nie wgryza tak. A pamietajmy ze rysy poziome uszczelniają układ w przeciwieństwie do powstających samoistnie rys pionowych. Patrz honowanie.

No i jesli to angol to ciul wie w jakich jednostkach jest to 400 ... Chociaż gradacja papierów jest w calach kwadratowych :lol:

Zresztą drobniejsze papiery niz 400 to juz raczej wodne a ten wodny nie był. Myśle ze to była zwykła 400 tylko delikatnie operowana.

Awatar użytkownika
Pawlus
Posty: 1124
Rejestracja: 27 lip 2013, o 22:55
Motocykl: był:600 K3 jest:amelinium
Wymarzony motocykl: GSX-R / TL / GSX-RR
Imię: Mateusz
Skąd: DOA

Re: Wymiana sprężyn w przednim widelcu typu BPF ( Upsiede do

Nieprzeczytany post autor: Pawlus » 8 mar 2016, o 18:53

Dokładnie to mówi, że nie wolno niczego polerować w przypadku powłok takich jak azotek tytanu czy DLC itp., wtedy tylko wytrzeć dokładnie szmatką lub w ostateczności użyć włókniny (scotch brite), natomiast w przypadku chromowanej powłoki (i tylko takiej) on użyje papieru. Ale z tą włókniną to ja bym uważał na tych lepszych powłokach, wiem, że to potrafi dość duże widoczne gołym okiem rysy zrobić. Jak coś to tylko taką najdrobniejszą.
GS 500E '95 ---> GSXR 600 K3 ---> Nic
Obrazek Moje moto
---
GR

Awatar użytkownika
kaczan
Posty: 1000
Rejestracja: 25 maja 2015, o 10:55
Motocykl: 1000L2
Imię: Przemek
Skąd: Podlaskie

Re: Wymiana sprężyn w przednim widelcu typu BPF ( Upside dow

Nieprzeczytany post autor: kaczan » 8 mar 2016, o 19:55

Zapytajcie w komentarzach Dave'a czym tam drze te lagi i moze Wam odpisze chocby na priv. Ot, problem (kolejny ;) ).

ODPOWIEDZ