Zmiana podświetlenia zegarów GSX-R 600/750 K8-L0

Posiadasz materiały na temat GSX-R'ów? Podziel się!
Regulamin forum
Zapoznaj się i przekaż uwagi odnośnie
Nowe forum GSXR.PL!
Awatar użytkownika
MrTrash
Posty: 192
Rejestracja: 26 sie 2016, o 23:35
Motocykl: GSX-R 750 K8
Wymarzony motocykl: Jest :D
Imię: Tomasz
Skąd: Zamość

Zmiana podświetlenia zegarów GSX-R 600/750 K8-L0

Nieprzeczytany post autor: MrTrash » 13 maja 2017, o 01:58

Mam nadzieję, że piszę w odpowiednim dziale.
Ktoś chciał żeby napisać po wymianie czy dużo z tym roboty, wiec postanowiłem napisać mini poradnik. Nie widziałem jeszcze takiego do tego modelu, a może komuś coś pomoże :D

Nie bardzo pasowało mi czerwone podświetlenie zegarów w moim gixie, strasznie dawało po oczach w nocy, więc postanowiłem wymienić je na białe, bardziej przyjemne.
Potrzebne nam będą:
-Lutownica kolbowa, odsysacz cyny/plecionka lutownicza
-Mały i duży śrubokręt krzyżak, jeden płaski
-11 diod SMD o wybranym kolorze
-imbus bodajże 5 lub 6, już nie pamiętam
-umiejętność posługiwania się lutownicą, cierpliwość i trochę wolnego czasu

A więc po kolei:
Odkręcamy śrubkę trzymającą nasz licznik.
Obrazek
Następnie wyciągamy zegar, trzyma się na dwóch wciskach. Najlepiej wsadzić rękę pod spód licznika i wypychać.
Odpinamy kostkę.
Od spodu mamy jakieś 10 śrubek. Odkręcamy wszystkie i rozkładamy obudowę licznika. Wyciągamy płytkę z obudowy, czasami może trzymać gąbka, trzeba ją delikatnie odkleić.

Naszym oczom ukazuje się coś takiego:
Obrazek

Odkręcamy wszystkie czarne śrubki. Ja miałem problem z tą przy wtyczce, która trzyma obrotomierz. Nie wiem czy tylko ja tak miałem czy we wszystkich tak jest, ukręciłem łeb, a miałem dobrze dopasowany śrubokręt. Dopiero kolega który naciął śrubkę miniszlifierką na płaskiego dał radę ją odkręcić. Wydaje mi się, że była ona za długa i wchodziła w plastik bez gwintu. Reszta śrubek była krótsza i odkręcała się bez problemu. Znalazłem krótszą i zastąpiłem tą uwaloną.
Następnie, żeby ściągnąć tarczę obrotomierza musimy wyjąć igłę. Proponuję użyć dwóch łyżek stołowych i podważyć z obu stron na raz. (serio, sprawdzone :D palcami można tylko odłamać igłę) Powinno pójść bez problemu.

A teraz chyba najtrudniejsza i najbardziej czasochłonna czynność do wykonania. Musimy wylutować nasz ekran LCD. Przyda się do tego odsysacz do cyny lub plecionka lutownicza.
Obrazek

Po uporaniu się z naszym ekranikiem ukazuje nam się taki widok:
Obrazek

Do przelutowania mamy 11 zaznaczonych LEDów, 4 od obrotomierza, 7 od licznika. Ja kupiłem je na wolumenie w Warszawie, pan dobrał mi po obejrzeniu jaka obudowa. Takie mają oznaczenia: Obrazek

Kiedy mamy już przelutowane diody, proponuję podpiąć samą płytkę do moto i zobaczyć czy wszystkie LEDy świecą. Jeśli jest ok to wlutowujemy wyświetlacz i składamy zegar. Wyjętą wcześniej igłę obrotomierza staramy się włożyć tak żeby zatrzymywała się na 0.
Podpinamy do moto, przykręcamy i cieszymy się z efektu (albo i nie :lol:)

U mnie tak to teraz wygląda:Obrazek

I dla porównania z tym co było:Obrazek

Mam nadzieję, że przedstawiłem to jakoś jasno i zrozumiale :)

Awatar użytkownika
kaczan
Posty: 1000
Rejestracja: 25 maja 2015, o 10:55
Motocykl: 1000L2
Imię: Przemek
Skąd: Podlaskie

Re: Zmiana podświetlenia zegarów GSX-R 600/750 K8-L0

Nieprzeczytany post autor: kaczan » 14 maja 2017, o 10:58

Niezle wyszlo, bierz za taka usluge $ i do dziela ;)

Awatar użytkownika
MrTrash
Posty: 192
Rejestracja: 26 sie 2016, o 23:35
Motocykl: GSX-R 750 K8
Wymarzony motocykl: Jest :D
Imię: Tomasz
Skąd: Zamość

Re: Zmiana podświetlenia zegarów GSX-R 600/750 K8-L0

Nieprzeczytany post autor: MrTrash » 16 maja 2017, o 22:20

Nie mam tyle cierpliwości, wystarczy że swój zrobiłem :lol:

A tu mi google samo jakiegoś śmiesznego gifa zrobiło, fajnie obrazuje stopień podświetlenia: Obrazek

ODPOWIEDZ