Jaguar XJ Sovereign 4.0 2000 i GMC Safari

Czym jeździsz? Czy motocykliście w ogóle potrzebne jest auto?
Regulamin forum
Zapoznaj się i przekaż uwagi odnośnie
Nowe forum GSXR.PL!
brys
Posty: 144
Rejestracja: 31 lip 2015, o 18:17
Motocykl: GSX-R 600 Srad
Wymarzony motocykl: Ducati 748
Imię: Krzysiek
Skąd: Monako

Jaguar XJ Sovereign 4.0 2000 i GMC Safari

Nieprzeczytany post autor: brys » 7 wrz 2015, o 23:55

Witam,

Fajnie, że jest tu dział dla czterech kółek. Pokazuję więc czym cisnę na co dzień od półtora roku i mam zamiar cisnąć jeszcze kilka lat:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Rocznik okrągłe 2000, czyli silnik z najlepszego okresu dla V8 - bez nikasilu. Pojemność 4.0, bez doładowania, 290 koni. Przebieg aktualnie jakieś 143 000km. Przebieg w pełni oryginalny, auto kupiłem od pierwszej właścicielki (starsza pani, autentycznie!), żony byłego dyrektora programowego TVN. Samochód pochodzi z polskiego salonu, co jest BARDZO rzadkie wśród tych samochodów.
Lakier również w nietypowym kolorze - morska bryza metalik + czerwony pasek. Wnętrze także niespotykane - oliwkowa skóra + ciemnozielone akcenty.
Teraz auto wygląda trochę inaczej, gdyż doszły końcówki wydechu jak w XJR:
Obrazek

BTW. przy okazji przedstawiam statek rejsowy, który kilka miesięcy temu sprowadziliśmy z ojcem z Japonii:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

GMC Safari, silnik 4.3, rocznik 1997, oryginalny przebieg 66 000 mil, w pełni fabryczny lakier. Konwersja firmy The American Road - odcięty dach, zamontowane podwyższenie (przez co auto ma wysokość 2.1m), zderzaki i progi, wycięte większe okna z tyłu, kompletnie przebudowane wnętrze z takimi smaczkami jak telewizor kineskopowy, magnetowid, odkurzacz, elektrycznie sterowane łóżko. Ale jest też gadające po japońsku radio z Hdd, kamera cofania i 18 głośników :)
Auto w lipcu odbyło swoją dziewiczą podróż - 6000km w dwa tygodnie, główny cel Lazurowe Wybrzeże i sprawowało się super, poza faktem, że wysiadła klima, z pompy wspomagania ciekło pół litra płynu/1000km, dyfer też zaczął cieknąć, w alpach zjarały się hamulce :lol:
Do przyszłego sezonu auto będzie naprawiane i doposażane, mamy zamiar znów ruszyć na południe, ale tym razem zabierając na przyczepie VTX 1300 i Gixxera ;)

Kurde, miałem się nie rozpisywać, bo mało prawdopodobne, że się tu ktoś jara tak głupimi i awaryjnymi samochodami jak Jaguar czy GMC, no ale nie wyszło :lol:
Btw. jakby ktoś miał problem/szukał info o Mercedesach lub Jaguarach to chętnie pomogę, coś tam wiem :P

Pozdro

Awatar użytkownika
faza20
Posty: 562
Rejestracja: 12 wrz 2010, o 10:40
Motocykl: MT-09
Wymarzony motocykl: Multistrada Pikes Peak
Imię: Rafał
Skąd: Gdańsk

Nieprzeczytany post autor: faza20 » 8 wrz 2015, o 21:59

Świetne auta, do mnie szczególnie przemawia Jaguar :-) i jego historia. Trzeba mieć fantazję żeby jeździć czymś takim jak GMC czy JAG!

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Obrazek

Awatar użytkownika
ToMsOn
Posty: 3147
Rejestracja: 27 lis 2014, o 21:48
Motocykl: ZX10R igła forumowa ;)
Wymarzony motocykl: H2R
Imię: Tomas
Skąd: <DKL>
Lokalizacja: Cała Polska

Re: Jaguar XJ Sovereign 4.0 2000 i GMC Safari

Nieprzeczytany post autor: ToMsOn » 8 wrz 2015, o 23:23

Dobre wozidła :D Może pojedziemy na wyspę tt tym GMC :mrgreen: miejsca widzę tam sporo ;) Pozdro i dbajcie bo bo naprawdę fajnie się prezentują

brys
Posty: 144
Rejestracja: 31 lip 2015, o 18:17
Motocykl: GSX-R 600 Srad
Wymarzony motocykl: Ducati 748
Imię: Krzysiek
Skąd: Monako

Re: Jaguar XJ Sovereign 4.0 2000 i GMC Safari

Nieprzeczytany post autor: brys » 9 wrz 2015, o 00:29

ToMsOn pisze:Może pojedziemy na wyspę tt tym GMC :mrgreen: miejsca widzę tam sporo ;)
To byłoby coś! 7 osób wchodzi, z bagażem raczej 4. A i przyczepę z moto pociągnie (hak zamontowany, pneumatyczne zawieszenie w trakcie) :mrgreen:

Kamil85
Posty: 478
Rejestracja: 1 mar 2014, o 23:59
Motocykl: yamaha sport-turystyk ABS
Wymarzony motocykl: w planach na 2018 r
Imię: Kamil
Skąd: kuj-pom

Re: Jaguar XJ Sovereign 4.0 2000 i GMC Safari

Nieprzeczytany post autor: Kamil85 » 14 mar 2016, o 12:10

Ładny ten x308. Znam ten model bardzo dobrze :D
Nie masz problemów z korozją w tym modelu(szczególnie na błotnikach tył przy progu oraz podłużnice przód przy górnych wahaczach)?
Nie dyskutuję z idiotami

brys
Posty: 144
Rejestracja: 31 lip 2015, o 18:17
Motocykl: GSX-R 600 Srad
Wymarzony motocykl: Ducati 748
Imię: Krzysiek
Skąd: Monako

Re: Jaguar XJ Sovereign 4.0 2000 i GMC Safari

Nieprzeczytany post autor: brys » 14 mar 2016, o 21:21

Kamil85 pisze:Nie masz problemów z korozją w tym modelu(szczególnie na błotnikach tył przy progu oraz podłużnice przód przy górnych wahaczach)?
Już nie, oby na długo :lol:
Ogólnie to auto ma tendencję do skrytego korodowania - jak już zaczyna wyłazić rdza na wierzch, to w zakamarkach musi być tragedia.
Auto kilka miesięcy temu było u blacharza. Ogarnięte przednie kielichy (1 łatany), podszybie, konserwacja komory silnika, tylne prawe drzwi pod listwą, oba tylne błotniki (1 rant wspawany nowy), konserwacja całego bagażnika od środka, dalej konserwacja całego podwozia + nadkoli, ze szczególnym uwzględnieniem tylnego wózka, konserwacja profili zamkniętych. Na cieplejsze dni zostawiłem sobie konserwację drzwi od środka, ogarnę to razem z wygłuszaniem ;)

Jak już temat odświeżony, to pokażę nowe koła letnie:
Obrazek
Oryginalne Jaguar Asteroid 18" z XJR.

BTW. do GMC ze Stanów płynie pneumatyka na tył, komplet nowych lamp przód + tył i kilka innych pierdół :)

Kamil85
Posty: 478
Rejestracja: 1 mar 2014, o 23:59
Motocykl: yamaha sport-turystyk ABS
Wymarzony motocykl: w planach na 2018 r
Imię: Kamil
Skąd: kuj-pom

Re: Jaguar XJ Sovereign 4.0 2000 i GMC Safari

Nieprzeczytany post autor: Kamil85 » 14 mar 2016, o 23:17

Naprawiałem takiego z heblami brembo performance i mniejsza felga jak 18" nie wchodzi :lol:
Zawieszenie masz z acd?
Ten przebieg to i rozrząd do wymiany który nie jest dożywotni, lubi się zerwać ten łańcuszek pomiędzy wałkami rozrządu a wtedy wiadomo jakie koszta...
Do drzwi zastosuj terotex hv 400 jest to taki fajny wosk konserwujący który się lepi(jakiś okres czasu po nałożeniu) i nie spływa z drzwi pod wpływem temp(w lato jak postawisz go w upale na dworze nie będziesz musiał co chwila czyścić progów) i przede wszystkim nie śmierdzi jak fluidol że 3 miesiące to czuć :lol:
Pokaż środek tego jaga :)
Jakbyś miał jakiś problem z tym modelem to daj znać na pw to coś Ci podpowiem choć pewnie jak każdy właściciel x308 jesteś na forum jaguara :D
Powodzenia i bezawaryjności.
Nie dyskutuję z idiotami

Awatar użytkownika
wilq
Nowy
Nowy
Posty: 44
Rejestracja: 20 lut 2016, o 15:53
Motocykl: GSXR 1000 K7
Imię: Kamil
Skąd: Częstochowa

Re: Jaguar XJ Sovereign 4.0 2000 i GMC Safari

Nieprzeczytany post autor: wilq » 15 mar 2016, o 07:50

Piękne sprzęty ;) A myślałem, że tylko Merce mają problem z korozją :P

brys
Posty: 144
Rejestracja: 31 lip 2015, o 18:17
Motocykl: GSX-R 600 Srad
Wymarzony motocykl: Ducati 748
Imię: Krzysiek
Skąd: Monako

Re: Jaguar XJ Sovereign 4.0 2000 i GMC Safari

Nieprzeczytany post autor: brys » 15 mar 2016, o 18:00

Kamil85 pisze:Naprawiałem takiego z heblami brembo performance i mniejsza felga jak 18" nie wchodzi :lol:
Zawieszenie masz z acd?
Te Brembo performance i ACD były w XJR niektórych z tego co wiem, ja mam Sovereigna, więc nie mam tego :)
Kamil85 pisze:Ten przebieg to i rozrząd do wymiany który nie jest dożywotni, lubi się zerwać ten łańcuszek pomiędzy wałkami rozrządu a wtedy wiadomo jakie koszta...
Rozrząd zaczął się sypać przy 127 000km, jest już założony ten na poprawionych napinaczach i ślizgach :)
Kamil85 pisze:Pokaż środek tego jaga :)
Nie mam żadnego fajnego zdjęcia, masz jedno w pierwszym poście. Generalnie wnętrze oliwkowo-zielone :P
Kamil85 pisze:Jakbyś miał jakiś problem z tym modelem to daj znać na pw to coś Ci podpowiem choć pewnie jak każdy właściciel x308 jesteś na forum jaguara :D
Powiedz mi, jaki olej lać? I czy wymieniać olej w skrzyni? Bo to jest ZF 5HP24, który lubi paść po wymianie. Gdybym miał XJR, czyli ze skrzynią Mercedesa 722.6, to bym wymieniał od razu, jak zawsze w Mercach robiłem :)

Kamil85
Posty: 478
Rejestracja: 1 mar 2014, o 23:59
Motocykl: yamaha sport-turystyk ABS
Wymarzony motocykl: w planach na 2018 r
Imię: Kamil
Skąd: kuj-pom

Re: Jaguar XJ Sovereign 4.0 2000 i GMC Safari

Nieprzeczytany post autor: Kamil85 » 15 mar 2016, o 23:19

Nie tylko xjr miały brembo performance i takie zawieszenie, miały też wersje bez kompresora ale to limitowane nie na nasz rynek :D
Olej do silnika zalecany 5w30 ale większość leje 5w40 i bardzo dobry jest motula.
Olej w skrzyni razem z filtrem wymienia się chyba co 70 tyś, nie wymienisz to masz potem problem z szarpaniem przy zmianie biegów...
Jest jeden nie autoryzowany serwis Jaguara w którym Ci wszystko fajnie podpowiedzą http://jagcar.pl/galeria-serwis-samochodow/.
Części oryginalne w dobrych cenach,ale pewnie znasz tą stronę?
http://sklep.v12.com.pl/c/pl/1_4/1/1/0/long/x308.html
Patrząc po zdjęciu tego wnętrza to audio masz Alpine tak?
Podsufitka nie odkleja się? :D
Ostatnio zmieniony 15 mar 2016, o 23:41 przez Kamil85, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie dyskutuję z idiotami

brys
Posty: 144
Rejestracja: 31 lip 2015, o 18:17
Motocykl: GSX-R 600 Srad
Wymarzony motocykl: Ducati 748
Imię: Krzysiek
Skąd: Monako

Re: Jaguar XJ Sovereign 4.0 2000 i GMC Safari

Nieprzeczytany post autor: brys » 15 mar 2016, o 23:39

Haha, widzę, że ogarniasz temat :lol:
Ja kupiłem na 5w30, potem polatałem na 5w40, teraz mam 10w40 i nie wiem czy zostawiać taki, czy wlać inny, bo wymiana się zbliża. Filtr miałem Knechta, potem Manna i chyba na Knechcie lampka ciśnienia trochę szybciej gasła :D
Rozrząd robili mi goście z Piastowa, a potem naprawiałem już grubsze rzeczy w Szamotułach, obie miejscówy pewnie kojarzysz.
Co do skrzyni, to właśnie 70k km temu wg ASO Jaguara w Warszawie olej był zmieniany, także teraz czas na wymianę, tylko trochę się boję :P

Podsufitkę oczywiście już dawno zrobiłem nową, wraz z wyciąganiem tylnej szyby :lol:

Sklep V12 wiadomo ;)

Audio zgadza się, jest Alpine. Zregenerowałem tylko subwoofer w półce, bo charczał.
Obrazek Obrazek
Nowe zawieszenie, już nie piankowe tylko gumowe. Nie chciałem zmieniać na jakiś inny nowy, bo ten oryginalny to typowy niskotonowy 6x9, w dodatku dwucewkowy. W handlu takie są niedostępne :)

Kamil85
Posty: 478
Rejestracja: 1 mar 2014, o 23:59
Motocykl: yamaha sport-turystyk ABS
Wymarzony motocykl: w planach na 2018 r
Imię: Kamil
Skąd: kuj-pom

Re: Jaguar XJ Sovereign 4.0 2000 i GMC Safari

Nieprzeczytany post autor: Kamil85 » 15 mar 2016, o 23:53

Na allegro był oryginał używany za 200 zł i gra świetnie, pewnie się domyślasz kto go sprzątnął? :lol:
Ze względu na to że Jaguar jest na fordzie i małe kanały olejowe ja bym jednak lał pełen syntetyk...
Mocowanie stopu do szyby jeszcze nie odpada czy już to kleiłeś?
O tym modelu mógłbym książkę napisać co byłem zmuszony przy tym naprawić(naprawiałem komuś bo ja mam uraz do tego modelu żeby nie było). Będzie cieplej to się kiedyś zgadamy i pokażę Ci wszystkie bolączki tego modelu o których pewnie nie masz pojęcia ;)
Nie dyskutuję z idiotami

brys
Posty: 144
Rejestracja: 31 lip 2015, o 18:17
Motocykl: GSX-R 600 Srad
Wymarzony motocykl: Ducati 748
Imię: Krzysiek
Skąd: Monako

Re: Jaguar XJ Sovereign 4.0 2000 i GMC Safari

Nieprzeczytany post autor: brys » 16 mar 2016, o 20:47

Mam zamiar zmienić na pełen syntetyk 5W40 teraz, chyba będzie idealny kompromis :)
Mocowanie stopu jeszcze się trzyma jakoś :lol:
Chętnie bym na żywo obgadał temat Jaguarów, także jakbyś był w okolicach Bydgoszczy, to daj znać. Chyba, że jedziesz na rozpoczęcie sezonu motocyklowego? Chyba 30.04 ma być :)

topkek
Nowy
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 1 maja 2016, o 21:56
Motocykl: GSXR K4
Wymarzony motocykl: s1000rr
Imię: Marcin
Skąd: Śląsk

Re: Jaguar XJ Sovereign 4.0 2000 i GMC Safari

Nieprzeczytany post autor: topkek » 3 cze 2016, o 23:47

20

Awatar użytkownika
fruttipl
Nowy
Nowy
Posty: 11
Rejestracja: 11 mar 2017, o 14:10
Motocykl: GSXR 1000 K5
Wymarzony motocykl: GSXR
Imię: Szymon
Skąd: Wadowice

Re: Jaguar XJ Sovereign 4.0 2000 i GMC Safari

Nieprzeczytany post autor: fruttipl » 12 mar 2017, o 13:32

Ładny Jaguar ładny:)

ODPOWIEDZ