Gixx k4-k5 zmiana pompy miekki zawias itp

Wszystko na temat GSX-R 600.
Regulamin forum
Zapoznaj się i przekaż uwagi odnośnie
Nowe forum GSXR.PL!
Awatar użytkownika
QH1
Posty: 606
Rejestracja: 15 gru 2015, o 20:32
Motocykl: GSXR 1000, S1000RR,EXC450
Wymarzony motocykl: najszybszy na torze ;)
Imię: Marcin
Skąd: Wrocław

Re: Gixx k4-k5 zmiana pompy miekki zawias itp

Nieprzeczytany post autor: QH1 » 15 kwie 2017, o 07:38

Co za leń. Wystarczyło w szukające wpisać: olej gęstość. ;-)

Ale proszę:
QH1 pisze:Japierd ...
1. Żeby zmieniać oleje to sie trzeba znać. Jak się nie zna - się nie miesza tylko leje według serisówki.
2. Przy sporej zmianie gęstości powinno się też zmienić zaworki bo się zmienia charakterystyka pracy zawiasu i to co się uda przy niskich predkościach przy wysokich może się już nie udać.
3. Jakby miało być 500 to by było jak jest 510 to tyle lej i nie mniej bo potem narzekasz, że masz miękki zawias. Poziom Ci trzyma nie dlatego, ze jest źle podane albo został stary olej tylko większość ludzi nie potrafi lag porządnie odpowietrzyć i dlatego ma wysoki poziom :lol:
4. Olej każdej firmy ma inną gęstość i inaczej się zachowuje podczas zmian temperatur pomimo tego samego oznaczenia. Mniej ważna jest lepkość oznaczenia to co na butelce a więcej viscosity 40stC i 100stC.

Ogarniasz to na tyle, żeby wiedzieć co zalać? 8-)

Ogarniasz to co wynika z tej tabeli?:
http://mahonkin.com/~milktree/motorcycles/fork-oil.html
Zauważ, że 10tka Silikolene ma cSt40C na poziomie 47,36 a "taka sama" 10tka maxima 29 czyli mniej niż np. PJ1 5tka :lol:
Powodzenia w doświadczalnictwie :lol:
BTW. Punkt nr 3. Czy ten za miękki zawias nie jest wynikiem złego odopowietrzenia? Pamietam, ze jak robiłem zawias w K6 straszny problem był z odpowietrzeniem go. A jak mierzycie olej? Dolewacie dokładnie np 510ml czy mierzycie poziom? No i uszczelniacze ...
W K6 dałem Ariete. I dojeździly ok. Ale teraz w KTMie sie prżekonalem ze to gówno jest. I nie dlatego ze leje tylko na Ariete zawias pracuje topornie i nie wybiera drobnych nierówności. Mam w exc dwa zawiasy jedno i dwukomorówke. W jedno koleś od którego kupiłem założył na jedna lagę Ariete a na drugiej był oryginał WP jak tą kiera trzepało to jaciezpierdziu. Poskładałem porządnie i chodzi. Ale w dwukomorówce tez Ariete pozakładane. I nie chodzi zawias jak trzeba. Drobnych nierówności nie nadąża. No to mimo, ze jest 3 miechy po serwisie na Ariete będę to wszystko wymieniał na WP ... będzie zupełnie inna jazda. Na ulicy trudniej to wyczuć ale na bank jest tak samo. Ariete sa po prostu za twarde.

qubis

Re: Gixx k4-k5 zmiana pompy miekki zawias itp

Nieprzeczytany post autor: qubis » 15 kwie 2017, o 08:33

Co za gamoń pisze ze wklei a nie ma :lol:

Qh ten cały długi wywód (zaznaczony na żółto) był do mnie? Czy znowu coś pileś :D
Bo jeśli twierdzisz że tabela jest jakaś skomplikowana to zaczynasz pachnieć kaczanem

kamillo210
Posty: 119
Rejestracja: 7 sty 2016, o 14:36
Motocykl: 1000 l0
Wymarzony motocykl: jest
Imię: kamil
Skąd: Augustów

Re: Gixx k4-k5 zmiana pompy miekki zawias itp

Nieprzeczytany post autor: kamillo210 » 17 kwie 2017, o 16:58

Panowie powiedzcie czy zbyt wysoki poziom oleju w lagaach(2.5w) może być powodem tego że zawieszenie jest mega twarde i czuć dosłownie każdą nierówność?a przy prędkościach powyżej 250km/h podbija przód że amor przestaje sobie radzić. Podejrzewam że mechanic nalał zły poziom oleju bo wlał tylko na ml... I chyba wogóle nie bardzo wiedział o co chodzi. Po odebraniu moto od razu musiałem poprawiać po nim robotę. Dodam że zawieszenie mam ustawione zgodnie z serwisówka. Zdaje sobie sprawę że sagów pod swoją wagę nie ustawie bo jestem za chudy. Ale tył na standardzie pracuje wyśmienicie a przód jest mega twardy.pacjent 1 000 l0. Każdy mówi że w gixie zawieszenie miękkie u u mnie na odwrót

qubis

Re: Gixx k4-k5 zmiana pompy miekki zawias itp

Nieprzeczytany post autor: qubis » 17 kwie 2017, o 18:12

A to dla czego sagow nie ustawiasz.
Przecież SAG statyczny jest bez kierowcy to po pierwsze. Po drugie ile ważysz że nie ustawisz sagu z kierownikiem

Awatar użytkownika
QH1
Posty: 606
Rejestracja: 15 gru 2015, o 20:32
Motocykl: GSXR 1000, S1000RR,EXC450
Wymarzony motocykl: najszybszy na torze ;)
Imię: Marcin
Skąd: Wrocław

Re: Gixx k4-k5 zmiana pompy miekki zawias itp

Nieprzeczytany post autor: QH1 » 17 kwie 2017, o 22:53

Moze. Jesli wlał a nie zlał dokładnie starego np.
Możesz poziom sprawdzić. Odkręcasz korki i ierzysz poziom. Znajdziesz na jutubie.
Jak taki spec to moze coś złe poskładał. Ale tam nie bardzo jest co, chyba, ze góry nie skręcił do końca. Moze tez kliki sprezyny nie w ta strone liczycie.

Zawias moze tez złe pracować jak źle skręcasz koło, tzn po skręceniu osi a przed dokreceniem dolnych śrub nie poruszasz zawiasem ...

kamillo210
Posty: 119
Rejestracja: 7 sty 2016, o 14:36
Motocykl: 1000 l0
Wymarzony motocykl: jest
Imię: kamil
Skąd: Augustów

Re: Gixx k4-k5 zmiana pompy miekki zawias itp

Nieprzeczytany post autor: kamillo210 » 18 kwie 2017, o 05:37

Qh regulacji zawiąsu on wogóle nie ruszał bo jak powiedziałem żeby ustawił zgodnie z serwisówka to wyszło że nie ma jej wogóle (poziomy oleju sam musiałem mu podać ) kliki liczę dobrze bo sprawdzałem i z serwisówka i z instrukcja obsługi. (akurat napięcie wstępne jest na obroty bez klików)wczoraj właśnie jeszcze odkręcilen te śruby dolne które zaciskaja lagi i przepompowalen kilka razy zawieszenie jak podaje serwisówka bo jestem pewny że tego nie zrobił i faktycznie pomiary przy mierzeniu sagu są bardziej zbliżone (pewnie zmniejszyło się tarcie)bo wcześniej różniły spd dość sporo za każdym razem. A co do sprawdzenia poziomu oleju to czy na pewno zmierze to odkręcajać tylko górną nakręte?bo serwisówka podaje że na mm mierzy się bez sprężyny i zawieszenie na max ścisniete?więc może jakieś rady?ps. Ostatni raz oddałem moja perełke jakiemuś tepakowi który ma jeszcze mniej pojęcia niż ja. Niestety u nas dobrych mechaników w okolicy po prostu nie ma. Strach oddać sprzęt w ich ręce

Awatar użytkownika
MaciejX
Posty: 1846
Rejestracja: 15 mar 2015, o 11:01
Motocykl: GSX-R 1000 K5
Wymarzony motocykl: RC213V
Imię: Maciej
Skąd: Mrągowo

Re: Gixx k4-k5 zmiana pompy miekki zawias itp

Nieprzeczytany post autor: MaciejX » 18 kwie 2017, o 08:18

no nie zmierzysz na motocyklu bo raz jak pisałeś musisz wyjąć sprężynę dwa ścisnąć na maxa lagę (złożyć) a trzy że lagi na motocyklu nie bedą w pionie przecież tylko lekko pochylone więc to też nie da 100% właściwego pomiaru, także bez rozbiorki i wyjęcia lag się nie obejdzie

Awatar użytkownika
TomeK91
Posty: 126
Rejestracja: 12 paź 2015, o 09:02
Motocykl: 954RR
Imię: Tomek
Skąd: Zduny

Re: Gixx k4-k5 zmiana pompy miekki zawias itp

Nieprzeczytany post autor: TomeK91 » 18 maja 2017, o 23:31

No i torowka skrecona zaciski rozebrane zlozone na nowych zestawach naprawczych pompa i caly uklad odpowietrzone sprawdzane 3x i pojawia sie problem ze nadal hamulec nie hamuje tak jak ma
Klamka na regulacji jest daleko a przy hamowaniu praktycznie dopija do reki

Czyli pompa winna ?

Awatar użytkownika
MaciejX
Posty: 1846
Rejestracja: 15 mar 2015, o 11:01
Motocykl: GSX-R 1000 K5
Wymarzony motocykl: RC213V
Imię: Maciej
Skąd: Mrągowo

Re: Gixx k4-k5 zmiana pompy miekki zawias itp

Nieprzeczytany post autor: MaciejX » 19 maja 2017, o 12:52

nic nie chciałem mówić :D ale witaj w klubie, ja po swojej regeneracji już 4 razy odpowietrzałem pompe i oba hamulce za każdym razem ida jakieś bąbelki, wczoraj odpowietrzyłem 4 ty raz klamka twarda jak pytong po braweranie a po paru kilometrach klamkę niemal można docisnąć do manetki, nie powiem hebel jest cały czas spoko i mocny i na 5 z 6ciu poziomów oddalania klamki ale wydaje mi sie ze mimo oplotów i plyn rbf nie powinno być takiego zjawiska zobacz moje filmiki przed i po jeździe
przed jazdą https://www.youtube.com/watch?v=-TCoMHsqlIU
po jeździe https://www.youtube.com/watch?v=7pzVxfiqp-w

po tych filmikach było 4te odpowietrzanie, zobacze dzisiaj moze odpowietrze 5ty raz, zastanawialem sie wlasnie czy to nie wina teg że złozylem zaciski na starych oringach ale póki co widze Wy złożyliscie wszystko na nowo a problem taki sam

Awatar użytkownika
TomeK91
Posty: 126
Rejestracja: 12 paź 2015, o 09:02
Motocykl: 954RR
Imię: Tomek
Skąd: Zduny

Re: Gixx k4-k5 zmiana pompy miekki zawias itp

Nieprzeczytany post autor: TomeK91 » 19 maja 2017, o 14:42

No wlasnie lipa pompa do wymiany na to wychodzi
Tu czy przed czy po jezdzie jest tak samo jak u Ciebie na pierwszym filmiku a na jezdzie testowej balem sieczy zahamuje

Awatar użytkownika
MaciejX
Posty: 1846
Rejestracja: 15 mar 2015, o 11:01
Motocykl: GSX-R 1000 K5
Wymarzony motocykl: RC213V
Imię: Maciej
Skąd: Mrągowo

Re: Gixx k4-k5 zmiana pompy miekki zawias itp

Nieprzeczytany post autor: MaciejX » 19 maja 2017, o 14:58

ostukaj wszystko i ponownie odpowietrzaj bo bankowo jest jeszcze gdzies powietrze, ja też pod klameczke w miejsce gdzie wchodzi bolec od pompy podłożyłem malutką podkładeczke żeby zniwelować luz który tam był a na oryginalnej klamce go nie ma.

Awatar użytkownika
TomeK91
Posty: 126
Rejestracja: 12 paź 2015, o 09:02
Motocykl: 954RR
Imię: Tomek
Skąd: Zduny

Re: Gixx k4-k5 zmiana pompy miekki zawias itp

Nieprzeczytany post autor: TomeK91 » 19 maja 2017, o 15:13

A teraz inne pytanie jakas pompa nie akcesoryjna beda pasowac ?

Awatar użytkownika
MaciejX
Posty: 1846
Rejestracja: 15 mar 2015, o 11:01
Motocykl: GSX-R 1000 K5
Wymarzony motocykl: RC213V
Imię: Maciej
Skąd: Mrągowo

Re: Gixx k4-k5 zmiana pompy miekki zawias itp

Nieprzeczytany post autor: MaciejX » 20 maja 2017, o 00:14

dzisiaj 5 ty raz odpowietrzyłem i jakby minimalnie polecialo znowu parę babelkow z lewego zacisku, ale to jest nadal jakaś lipa, pojechaliśmy z chłopakami na taką miejscówkę parę hamowań itp i byliśmy trzema gixami mój, k5 750 i k7 750 podchodze naciskam każdą jedną klamkę tak samo jak mocno naciskasz to klamka dochodzi do samej manetki, kaszana na maxa, no niby podczas jazdy jest ok hebel jest mocny ale gdy chciałem zrobić stopala to miałem tylko jedną próbę po wyjechaniu że mogłem podnieść tył hamując dwoma palcami, później hebel lipa i jakbym chciał podnieść tylne koło to juz musiałbym klamke naciskać całą ręką a tego nie lubie i nie umiem w ogóle hamować całą dłonią ja jestem dwupalczasty heheh, już sam się grubo zaczynam zastanawiać może pompka z rn19 r1 by ogarnęła temat, jest jakaś sponiewierana na allegro za 300zl

Awatar użytkownika
TomeK91
Posty: 126
Rejestracja: 12 paź 2015, o 09:02
Motocykl: 954RR
Imię: Tomek
Skąd: Zduny

Re: Gixx k4-k5 zmiana pompy miekki zawias itp

Nieprzeczytany post autor: TomeK91 » 20 maja 2017, o 09:31

No wlasnie caly czas lipa
I teraz jaka by byla dobra pompa i by to ogarnela by hamulec byl do wyczucia a nie klamka beton i wali stopala
Zastanawiam sie jeszcze moze pompa z 600rr lub 954 by dala rade ale to ogolnie rzezba chyba bedzie bo nowe przewody itp trzeba by bylo dac bo nic nie bedzie pasowac chyba ze sie myle

Awatar użytkownika
MaciejX
Posty: 1846
Rejestracja: 15 mar 2015, o 11:01
Motocykl: GSX-R 1000 K5
Wymarzony motocykl: RC213V
Imię: Maciej
Skąd: Mrągowo

Re: Gixx k4-k5 zmiana pompy miekki zawias itp

Nieprzeczytany post autor: MaciejX » 20 maja 2017, o 12:37

No właśnie zmiana pompy przewodów itp to będzie spory koszt kurde ale chyba nie ma innej opcji jak przeszczep wszystkiego

ODPOWIEDZ