Legato motocykle

ACCOSSATO master cylinder

Wszystko na temat GSX-R 600.
Regulamin działu
Zapoznaj się i przekaż uwagi odnośnie
Nowe forum GSXR.PL!

ACCOSSATO master cylinder

UNREAD_POSTprzez GrzechuK5 » 28 maja 2017, o 21:49

Witam wszystkich.


Szykuje sie do zmianny pompki hamulca na Accossato, poniewaz "stockowa" mi nie wystarcza i wpienia mnie fakt ze mam klamke prawie pod sama manetka gazu. (Wszystko nowe od Suzuki)
Linkin Hel`a , i nowe pady sa. Pytanko tylko z mojej strony jaki rozmiar najlepiej wybrac 19x20, 16x18 czy cos innengo ? o.0 Zaciski standarwdowe z k5 600
Z gory dziekuje za pomoc i podpowiedzi.


Pozdro.

Obrazek
GrzechuK5
Nowy
Nowy
 
Posty: 12
Dołączył(a): 28 maja 2017, o 14:46
Motocykl: GSXR 600 20th anniversary
Wymarzony motocykl: S1000RR
Imię: Grzegorz
Skąd: Rumia

Re: ACCOSSATO master cylinder

UNREAD_POSTprzez MaciejX » 29 maja 2017, o 08:38

jestem na tym samym etapie i właśnie zamowiłem zaciski z r1 podobno wymiana samych zacisków załatwia temat z tym że nie wiem czy u Ciebie sa takie same zaciski jak w moim k5 1000
Avatar użytkownika
MaciejX
 
Posty: 1772
Dołączył(a): 15 mar 2015, o 11:01
Motocykl: GSX-R 1000 K5
Wymarzony motocykl: RC213V
Imię: Maciej
Skąd: Mrągowo

Re: ACCOSSATO master cylinder

UNREAD_POSTprzez GrzechuK5 » 29 maja 2017, o 10:56

zaciski wygladaja sie podobnie: Tokito dwo czesciowe, tarcza wieksza bo 310mm,
z tego co sie orientuje i czytalem wlasnie pompka jest "pieta achillesa" gixow, wymiennie najpierw pompke, jak nie pomoze sam bede szukac monoblokow z r6 05+ jedyny problem to kupic dystance 5mm pod zaciski i powinno hamowac.
ps. czy gixowe linnki hamulcowe by pasowaly do yamahy monoblokow ? czy kolejny wydatek mnie czeka ?
GrzechuK5
Nowy
Nowy
 
Posty: 12
Dołączył(a): 28 maja 2017, o 14:46
Motocykl: GSXR 600 20th anniversary
Wymarzony motocykl: S1000RR
Imię: Grzegorz
Skąd: Rumia

Re: ACCOSSATO master cylinder

UNREAD_POSTprzez kaczan » 29 maja 2017, o 11:26

Starczy Ci 19x18. Zmien najpierw pompe, a jak dalej bedzie kiepsko, to dopiero wtedy kombinuj z zaciskami/tarczami.
Avatar użytkownika
kaczan
 
Posty: 1000
Dołączył(a): 25 maja 2015, o 09:55
Motocykl: 1000L2
Imię: Przemek
Skąd: Podlaskie

Re: ACCOSSATO master cylinder

UNREAD_POSTprzez MaciejX » 29 maja 2017, o 11:41

no ja poszedłem za radą Matixa miał u siebie tylko monoblocki rn12 i teraz jego kolega w swoim gixie zrobił to samo i mowi ze problemy z miekkim heblem zniknęły, więc zobaczymy jestem dobrej myśli ponoć wystarczy dać tylko jakieś grubsze podkładki a wszystko pasuje przewody hamulcowe też. jak nie to szukam do kompletu pompy z r1
Avatar użytkownika
MaciejX
 
Posty: 1772
Dołączył(a): 15 mar 2015, o 11:01
Motocykl: GSX-R 1000 K5
Wymarzony motocykl: RC213V
Imię: Maciej
Skąd: Mrągowo

Re: ACCOSSATO master cylinder

UNREAD_POSTprzez GrzechuK5 » 29 maja 2017, o 11:47

Kaczan, tak wlasnie myslalem ze najpierw pompa, potem ewentualnie zaciski ale w wiekszosci przypadkow (z tego co czytalem) wystarczalo :D

MaciejX, Jesli chodzi o pompke od r1 tez nad tym myslalem ale cenny troche wysokie za uzywane, a tak nowa Accosatto 19x18 za 170 funtow z Uk`ej
GrzechuK5
Nowy
Nowy
 
Posty: 12
Dołączył(a): 28 maja 2017, o 14:46
Motocykl: GSXR 600 20th anniversary
Wymarzony motocykl: S1000RR
Imię: Grzegorz
Skąd: Rumia

Re: ACCOSSATO master cylinder

UNREAD_POSTprzez terry » 29 maja 2017, o 12:11

Na pewno pompa o średnicy tłoka 19mm. Twoje zaciski mają tłoczki 30 i 34 mm, czyli stosunkowo dużą powierzchnię. Jeśli założysz pompę o mniejszej średnicy tłoka to skok klamki będziesz miał większy. Pompa z R1 ma średnicę 16mm. Druga wartość to odległość od osi obrotu klamki do punktu mocowania sworznia tłoka. Nie wiem dokładnie jaka jest w rocznikach 05. Od 06 jest to 16mm, co powoduje, że ta pompa jest uważana za miękka, a ma po prostu duży skok klamki. Możesz wybrać 19x18, 19x19, 19x20 takie ma Accossato. 18 pewnie będzie ci się wydawać, że też ma za duży skok, pozostaje 19 lub 20. Kwestia subiektywna, najlepiej zobaczyć. Ja mam pompę 19x19 jest to wystarczająca pompa, na pewno nie dociągniesz jej do manetki.

Możesz od razu kupić sobie śrubę do przewodów hamulcowych, bo ta z obecnej pompy nie będzie pasować, gwint ma inny skok 1.25, a powinien mieć 1.00. Do tego musi być to krótka śruba (taka jak do włoskich motocykli), albo będziesz musiał skrócić. No i oczywiście jak ma jeździć po drodze to z ciśnieniowym włącznikiem światła stop.
terry
Nowy
Nowy
 
Posty: 44
Dołączył(a): 9 kwi 2016, o 08:26
Motocykl: 750 k7
Imię: Piotr
Skąd: Wawa

Re: ACCOSSATO master cylinder

UNREAD_POSTprzez MaciejX » 29 maja 2017, o 13:09

a tutaj gosc pisze ze jakiegoś gixa wyjeta pompa 19stka to z jakiego to gixa? http://allegro.pl/radialna-pompa-hamulc ... ml#thumb/2
w moim k5 jest chyba 16stka tak?

a pompy z r1 nie sa az takie drogie ale to 16stki a tu za 170 funtow masz 19stkę ale taka 16stka z R1/R6 plus zaciski monobloki też z yamahy chyba powinna dawać rade heble w R1 zawsze były dobre.
Avatar użytkownika
MaciejX
 
Posty: 1772
Dołączył(a): 15 mar 2015, o 11:01
Motocykl: GSX-R 1000 K5
Wymarzony motocykl: RC213V
Imię: Maciej
Skąd: Mrągowo

Re: ACCOSSATO master cylinder

UNREAD_POSTprzez terry » 29 maja 2017, o 14:25

Pompa z linku to Nissin 3/4 czyli 19mm, taka jak w k6, k7 przed akcją serwisową (wężyk z boku a nie z góry). Yamaha w hamulcach ma inną odległość pomiędzy osią obrotu klamki a punktem mocowania sworznia tłoka, dlatego hamulce wydają się twarde i "mocne". Suzuki stosuje specjalnie klamki o dłuższym skoku bo tak jest niby bezpieczniej. Zaciski z GSXR, te tokico też są ok, nie ma co wymieniać na monobloki yamahy. W sumie to mają one mniejszą powierzchnię tłoczków, czyli przy takiej samej pompie trzeba mocniej nacisnąć, żeby uzyskać taką samą siłę dociskającą klocek. No i powierzchnia klocków z starszej R1 jest około 1.5cm2 mniejsza. Zacisków z > RN19 już tak łatwo się nie założy bo są na rozstaw śrub 130mm.
Wystarczy zmienić pompę, accossato to 700zł z hakiem, do zacisków dobre klocki (ja używam SBS RS), stalowe przewody i dobrze odpowietrzyć. Ja mam taki układ (pompa 19x19) i hamulce są wystarczająco mocne, do tego bardzo dobrze dozowalne bez efektu 0-1. Na tyle, że spokojnie mogę całkiem mocno wyhamować w zakręcie. Oczywiście normalnie się tak nie robi, ale to tak testowo sprawdzone.
terry
Nowy
Nowy
 
Posty: 44
Dołączył(a): 9 kwi 2016, o 08:26
Motocykl: 750 k7
Imię: Piotr
Skąd: Wawa

Re: ACCOSSATO master cylinder

UNREAD_POSTprzez GrzechuK5 » 29 maja 2017, o 14:55

Tego potrzebowalem, dzieki Terry !

19x19 zamowie i zobaczymy jak bedzie hamowac, odnosnie tej sruby "stockowe" sruby Hel nie beda pasowac, tak musial bym dokupic cos takiego ? sorki ze tyle pytam ale wiadomo: "kto pyta nie błądzi"

http://www.ebay.ie/itm/Goodridge-Banjo-Bolt-Double-M10X1-0-Plated-Brake-Fitting-/382016778808?hash=item58f1f97238:g:FsUAAOSw32lY0zt9

http://www.bikersdiscountstore.co.uk/brake-clutch-parts-brake-clutch-cylinder-accessories-spare-parts/accossato/pressure-brake-light-switch-pd-66.php
GrzechuK5
Nowy
Nowy
 
Posty: 12
Dołączył(a): 28 maja 2017, o 14:46
Motocykl: GSXR 600 20th anniversary
Wymarzony motocykl: S1000RR
Imię: Grzegorz
Skąd: Rumia

Re: ACCOSSATO master cylinder

UNREAD_POSTprzez terry » 29 maja 2017, o 15:56

Ja mam takie coś jak z drugiego linku, działa ok. Ja miałem taką standardowej długości i musiałem skrócić o 5mm dremelem.
terry
Nowy
Nowy
 
Posty: 44
Dołączył(a): 9 kwi 2016, o 08:26
Motocykl: 750 k7
Imię: Piotr
Skąd: Wawa

Re: ACCOSSATO master cylinder

UNREAD_POSTprzez GrzechuK5 » 30 maja 2017, o 12:43

Dziekuje pieknie za info ! jak poskladam do kupy heble dam znac czy cos sie poprawilo !
Pozdro !
GrzechuK5
Nowy
Nowy
 
Posty: 12
Dołączył(a): 28 maja 2017, o 14:46
Motocykl: GSXR 600 20th anniversary
Wymarzony motocykl: S1000RR
Imię: Grzegorz
Skąd: Rumia

Re: ACCOSSATO master cylinder

UNREAD_POSTprzez MaciejX » 16 cze 2017, o 16:12

terry napisał(a): Zaciski z GSXR, te tokico też są ok, nie ma co wymieniać na monobloki yamahy. W sumie to mają one mniejszą powierzchnię tłoczków, czyli przy takiej samej pompie trzeba mocniej nacisnąć, żeby uzyskać taką samą siłę dociskającą klocek. No i powierzchnia klocków z starszej R1 jest około 1.5cm2 mniejsza.

no i sie nie zgodzę, to że tłoczek jest mniejszy to żeby go wypchnąć właśnie potrzeba mniejszej pompy i mniejszej siły jak do większego tłoczka.
co do wielkości klocka tu sie zgadzam klocek hamulcowy z R1 jest ciut krótszy ale za to troszkę szerszy.
i ostatnie co się nie zgodzę to że zaciski z gixa są ok bo moim zdaniem nie są, bo w każdym jednym gixie po rozgrzaniu klamka miękka jak fajka po bzykaniu, a wystarczyło zmienić zaciski na eRłanowe z rn12 i cały wielki problem zniknął a poniżej przedstawiam przykłady na swoim moto.
viewtopic.php?f=13&p=130928#p130928
Avatar użytkownika
MaciejX
 
Posty: 1772
Dołączył(a): 15 mar 2015, o 11:01
Motocykl: GSX-R 1000 K5
Wymarzony motocykl: RC213V
Imię: Maciej
Skąd: Mrągowo

Re: ACCOSSATO master cylinder

UNREAD_POSTprzez terry » 16 cze 2017, o 16:46

MaciejX napisał(a):no i sie nie zgodzę, to że tłoczek jest mniejszy to żeby go wypchnąć właśnie potrzeba mniejszej pompy i mniejszej siły jak do większego tłoczka.


Tu akurat napisałem prawidłowo. ;) Zgodnie z prawem Pascala będzie to: siła na tłoczku = (powierzchnia tłoczka/powierzchnia tłoka pompy)*siła na pompie. Z tego wynika, że przy tej samej pompie większą siłę uzyskamy na zacisku z większym tłokiem (o większej powierzchni). To co ty napisałeś jest też prawidłowe, można zwiększyć siłę zmniejszając powierzchnię tłoka pompy. Ja miałem inne założenia tzn. pompa zostaje ta sama. Dodatkowo zostaje jeszcze jedna kwestia. Żeby przesunąć tłoczki o odpowiednią odległość, tak żeby klocki docisnąć do tarczy potrzebne jest przepompowanie pewnej ilości płynu. Tu może się okazać, że mała pompa będzie po prostu za mała - przy danym skoku nie przepompuje odpowiedniej objętości.

Co do zacisków Tokico, napisałem że są ok i są ok. Nie są bardzo dobre, są tylko ok. Ale to ok wystarcza na wiele i da się z tym jeździć i po drodze i po torze. Są oczywiście dużo lepsze zaciski, jak te z RN12. Do tego są one bardzo tanie. Ja sam mam zamiar wymienić zaciski jak już skończą mi się klocki. Jeszcze nie wiem jakie, bo oprócz tego z RN12 są jeszcze fajne Nissiny (CBR, Kawasaki), ale tu już nie pamiętam jak i co pasuje.
terry
Nowy
Nowy
 
Posty: 44
Dołączył(a): 9 kwi 2016, o 08:26
Motocykl: 750 k7
Imię: Piotr
Skąd: Wawa

Re: ACCOSSATO master cylinder

UNREAD_POSTprzez MaciejX » 16 cze 2017, o 17:09

hmm no nie wiem nie chce mi się teraz zagłębiać w prawa fizyki ale na zdrowy rozsądek rozumiem to tak że jeśli mamy tłoczek w zacisku wielkości wiadra to potrzeba tłoka w pompie o nie wiele mniejszej średnicy żeby był w stanie popchnąć tak dużo płynu który wypchnie taki wielki tłok, tutaj właśnie jest kwestia albo zbyt mocno cofających się tłoczków w zaciskach tokico albo właśnie zbyt dużej średnicy tłoczków do zbyt małej pompy. i teraz gdy yamahowe tloczki są mniejsze to pompa gixowa sobie z tym elegancko radzi tak ja to widzę. lub właśnie zwiększenie średnicy tłoczka w pompie i wtedy też jest elegancko na zaciskach tokico suzukowych, więc to by mialo racje bytu z tym że wymiana zacisków jest tańsza jak wymiana pompy na większą sportową bez czujnika stopu.
jakby nie było na chwilę obecna efekt mam taki jaki chciałem czyli twarda klamka niezależnie czy rozgrzana czy nie bez problemu hamuje dwoma palcami a na dodatek na 3/4 stopniu regulacji klamki a nie jak wcześniej na max oddalonej klamce czyli 6stopniu która po rozgrzaniu i tak dochodziła do rolgazu.
Avatar użytkownika
MaciejX
 
Posty: 1772
Dołączył(a): 15 mar 2015, o 11:01
Motocykl: GSX-R 1000 K5
Wymarzony motocykl: RC213V
Imię: Maciej
Skąd: Mrągowo

Następna strona

Powrót do GSX-R 600



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 13 gości

cron