Strona 1 z 1

upgrade R6/R1 -> SRAD

: 19 lip 2017, o 17:53
autor: JLZ
Chciałbym trochę usprawnić swojego SRADa, planuję wymienić rollgaz na krótszy oraz zrobić coś z hamulcami.

Klamka hamulca ma bardzo duży zakres pracy a same heble działają na zasadzie trzech opcji: 0 -slabe hamowanie -maksymalne hamowanie. Przy czym to maksymalne wcale nie jest super efektywne, mimo odpowietrzenia układu i przewodów w oplocie.


Pytanie 1:
Od jakiej Yamahy najkrótszy rollgaz pasuje plug&play do SRADa?

Pytanie 2: Czytałem sporo na forum o SWAPie tarcz, pomp, zacisków. Duże więdzy ale i dużo pieniędzy a chciałbym usprawnić heble w sposób w miare budżetowy. Jakie macie sugestie? Co wymieniąc po kolei?

Re: upgrade R6/R1 -> SRAD

: 19 lip 2017, o 22:02
autor: kwas
JLZ pisze:Chciałbym trochę usprawnić swojego SRADa, planuję wymienić rollgaz na krótszy oraz zrobić coś z hamulcami.

Klamka hamulca ma bardzo duży zakres pracy a same heble działają na zasadzie trzech opcji: 0 -slabe hamowanie -maksymalne hamowanie. Przy czym to maksymalne wcale nie jest super efektywne, mimo odpowietrzenia układu i przewodów w oplocie.


Pytanie 1:
Od jakiej Yamahy najkrótszy rollgaz pasuje plug&play do SRADa?

Pytanie 2: Czytałem sporo na forum o SWAPie tarcz, pomp, zacisków. Duże więdzy ale i dużo pieniędzy a chciałbym usprawnić heble w sposób w miare budżetowy. Jakie macie sugestie? Co wymieniąc po kolei?

sprzedaj go i kup r6/r1

Re: upgrade R6/R1 -> SRAD

: 19 lip 2017, o 22:17
autor: JLZ
Nie ma to sensu, chodzi o wyeliminowanie najsłabszego punktu tego moto, jakim są hamulce.

Re: upgrade R6/R1 -> SRAD

: 20 lip 2017, o 00:58
autor: wenta
Rozbierałeś swoje obecne zaciski ?

Re: upgrade R6/R1 -> SRAD

: 20 lip 2017, o 14:03
autor: JLZ
Własnoręcznie nie. Całe moto było u mechanika, w tym także przeprowadzał wymiane przewodów hamulcowych, czyszczenie, odpowietrzanie etc.

Re: upgrade R6/R1 -> SRAD

: 23 lip 2017, o 13:37
autor: tiromaniak
Niestety, też borykam się z problemem słabych hamulców w swoim SRADzie, przy mniejszych prędkościach nie ma problemu, ale gorzej jest już przy 160 - 180 km/h i wyżej. Po przejażdżce znajomego 954RR FR, gdzie hamulce są konkretne to nie wiedziałem czy u siebie nie robić za flinstona. :D Tarcze w bdb stanie, klocki wymienione u poprzedniego właściciela i sporo mięsa mają, przy zagrzaniu hebli nie tracą swojej siły hamowania. Co do samej klamki to odległość łapania hamulca jest bardzo duża, regulacja nic nie daje, także jak ma ktoś jakieś rozwiązanie w normalnej kasie to też chętnie się zapoznam.

Re: upgrade R6/R1 -> SRAD

: 23 lip 2017, o 19:05
autor: kwas
Gixy nie hamują tylko zwalniają i tyle w temacie

Re: upgrade R6/R1 -> SRAD

: 24 lip 2017, o 10:55
autor: JLZ
Ale da się to zmienić. Do nowszych Gixów ludzie przekładają zaciski i tarcze od R6, z tego co wiem w SRADach bardzo duzo poprawia zmiana pompy hamulcowej na te z Yamahy. Niestety nie wiem czy R6 czy z R1 i którą dokładnie wybrać, oraz czy i jeśli to jakich dalszych modyfikacji to wymaga.

Czyli: czy pasują końcówki kabli, czy pasuje połączenie kostki, czy pompa radialna mieści się z owiewkami, czy trzeba je wycinać etc.