Strona 1 z 1

Tył zębatka

: 20 lis 2017, o 22:59
autor: Jerzy76
Witam Panowie kto mi odpowie na pytanie
Czy da się odczuć choć by w minimalnym stopniu więcej mocy jeśli zmienię zębatke z tylu na plus dwa zęby więcej??

Re: Tył zębatka

: 20 lis 2017, o 23:01
autor: Gość
Niby bardziej elastyczny ale spójrzmy prawdzie w oczy zebaka kM nie dodaje :lol:

Re: Tył zębatka

: 20 lis 2017, o 23:04
autor: Jerzy76
Gość pisze:Niby bardziej elastyczny ale spójrzmy prawdzie w oczy zebaka kM nie dodaje :lol:
Ok czyli nie odczuje żadnej zmiany raczej ..

Re: Tył zębatka

: 21 lis 2017, o 07:17
autor: matix19
przyśpieszenie będzie lepsze ale będzie wolniejszy, ja przy zmianie napędu zawsze daję coś więcej i dużo przyjemniej się lata

Re: Tył zębatka

: 21 lis 2017, o 08:41
autor: Jerzy76
matix19 pisze:przyśpieszenie będzie lepsze ale będzie wolniejszy, ja przy zmianie napędu zawsze daję coś więcej i dużo przyjemniej się lata
I o to chodzi by było przyjemnie

Re: Tył zębatka

: 21 lis 2017, o 12:20
autor: szakalo666
Ja przy zakupie moto miałem -1 z przodu i -1tył i było bardzo przyjemnie a zmieniłem napęd na ustawienia fabrycznie i mam odczucie że więcej frajdy było w wcześniej.

Re: Tył zębatka

: 11 gru 2017, o 12:10
autor: Jerzy76
Dobra tylko ile ma zębow seryjna zebatka??

Re: Tył zębatka

: 12 gru 2017, o 08:40
autor: Jerzy76
szakalo666 pisze:Ja przy zakupie moto miałem -1 z przodu i -1tył i było bardzo przyjemnie a zmieniłem napęd na ustawienia fabrycznie i mam odczucie że więcej frajdy było w wcześniej.
A powiedz ile mają zębów fabryczne zębatki przód i tył.

Re: Tył zębatka

: 12 gru 2017, o 09:04
autor: LukaszGsxr
szakalo666 pisze:Ja przy zakupie moto miałem -1 z przodu i -1tył i było bardzo przyjemnie a zmieniłem napęd na ustawienia fabrycznie i mam odczucie że więcej frajdy było w wcześniej.
Skoro z tylu miałeś -1 i przód też to praktycznie serie zrobiłeś - roznica żadna ponieważ z przodu sie odejmuje zeby a z tylu dodaje jak chce sie miec lepsze przyspieszenie. -1 z przodu to jakby dodać do tylnej ok 2, 3 zeby.

Re: Tył zębatka

: 12 gru 2017, o 10:24
autor: szakalo666
LukaszGsxr pisze:
szakalo666 pisze:Ja przy zakupie moto miałem -1 z przodu i -1tył i było bardzo przyjemnie a zmieniłem napęd na ustawienia fabrycznie i mam odczucie że więcej frajdy było w wcześniej.
Skoro z tylu miałeś -1 i przód też to praktycznie serie zrobiłeś - roznica żadna ponieważ z przodu sie odejmuje zeby a z tylu dodaje jak chce sie miec lepsze przyspieszenie. -1 z przodu to jakby dodać do tylnej ok 2, 3 zeby.
Gdyby nie było różnicy to bym nie pisał.

Re: Tył zębatka

: 16 gru 2017, o 10:12
autor: optimus46
LukaszGsxr pisze:
szakalo666 pisze:Ja przy zakupie moto miałem -1 z przodu i -1tył i było bardzo przyjemnie a zmieniłem napęd na ustawienia fabrycznie i mam odczucie że więcej frajdy było w wcześniej.
Skoro z tylu miałeś -1 i przód też to praktycznie serie zrobiłeś - roznica żadna ponieważ z przodu sie odejmuje zeby a z tylu dodaje jak chce sie miec lepsze przyspieszenie. -1 z przodu to jakby dodać do tylnej ok 2, 3 zeby.
Zgadzam się......odejmując z przodu -1 i zostawiając serię można rzeczywiście odczuć niewielką różnicę przy przyspieszeniu, ale odejmując do tego jeszcze -1 z tyłu to wybacz kolego, ale można śmiało powiedzieć, że wracamy do serii.......Zasada jest taka: -1przód = +2-3 tył. Niektórzy dodają tylko tył, nie ruszając przy tym przodu, inni tylko odejmują przód, a jeszcze inni łączą ze sobą te kombinacje. Ale we wszystkich tych przypadkach trzeba pamiętać o mniejszym v-max. Ja mam u siebie -1 przód, ponieważ po wywaleniu kata i założeniu sportowego filtra powietrza moto kulało w dolnym zakresie.....jest niewielka poprawa, ale przy zbliżającej się wymianie napędu dołożę jeszcze z tyłu +2/3......nie interesuje mnie v-max tylko więcej „odczuwalnej” mocy w dolnym zakresie obrotów. Oczywiście najlepszym lekarstwem na te wszystkie bolączki jest założenie dodatkowego modułu, ale to już osobny temat.......

Re: Tył zębatka

: 16 gru 2017, o 12:49
autor: kaczan
Przednia zebatka jest tansza niz tylna ale Superprox czy cos innego z tylu lepiej wyglada ;) Ilu z was non stop gania non stop z v-max'em? Kilka razy w roku odwiniecie do tych "magicznych 299" jak sie uda (czyli tak naprawde wyjdzie z tego ok 250-260) i wszystko w temacie.

Jak ktos chce to mam nowa przednia zebatke AFAM 16-tke do K5-K8 na oryginalny lancuch, oddam taniej niz w sklepie :P

Z wlasnych doswiadczen to dla gixxa -1/+1 i na ulice w zupelnosci wystarczy. A co do wskazywanej na zegarach predkosci - skalibrowany speedohealer zalatwia sprawa, styknie maly DRD albo wiekszy Healtech w zaleznosci gdzie to sobie chcecie upchac, raptem 300-400zl i 10 minut zabawy w montaz/ustawienie.


A czy zmiana zebatek moc (i moment) zmienia - prosta fizyka na kilku wzorach, jak nie szkola to google nauczy, nie anonimowi goscie z domyslami ;)

Re: Tył zębatka

: 16 gru 2017, o 14:00
autor: szakalo666
Oczywiście zasady i kalkulatory są dobrze znane, ale kto faktycznie jeździł na takim zestawie? W poprzednim Moto z1000 sam zmieniłem na -1 i +2 była petarda na miasto ale faktycznie obroty podskoczyly ok +1300... A w suzi jak pisałem przy kupnie miałem -1 i -1 przy czym magiczne 299 robił błyskawicznie a po zmianie łańcucha i zębatek na total serie to czuję sporą różnicę aby dojść do 299...

Re: Tył zębatka

: 17 gru 2017, o 17:31
autor: QH1
Ale coponiektórzy pitolicie.
Zmianę czuć. Jeśli ktos ma czucie :lol:
-1przód -1 tył to troszke więcej niz +1 na tyle i też będzie czuć.
zdjęcie jednego z przodu albo dodanie dwóch z tyłu dużo daje. Motocykl lepiej przyspiesza i bardziej idzie na gumę. Wcale nie musi mieć mniejszej Vmax bo to zależy od warunków i ten kto jedzie do maxa wie, że czasem na 5tce pojedzie się szybciej niż na 6tce. Szczególnie przy fabrycznych przełożeniach. Fakt, przy -1+5 na 5tce już odcina ...
Następna sprawa, wymiar opony. 190/50 standard to nie to samo co 190/55 bo taką oponę pasowało by skorygować. A co dopiero 200/655 przy którym -1+2 jesy skorygowane przez oponę do standardowego przełożenia ...

No i najważniejsze, kto wierzy w fabryczne ustawienia? Że niby dobre? :lol: One mają minimum 2 zadania:
1 - pozwolić nie zabić się właścicielowi cipie (wzmocnione to jest wykastrowaniem 3 pierwszych biegów - dopiero po zdjęciu tego na kompie albo założeniu x-tre gix cośtam zaczyna jechać)
2 - obiżyć obroty i wydłużyć żywotność silnika, napędu itp po co płacić za gwaracyjne naprawy?

Dla większosci to i tak za mocne moto.

BTW. Po założeniu x-tre, bazzaza, przelotu i -1 +5 gix i tak nie jedzie. Nowej Bawarki i Kawy nie dogoni. Szkoda bo K6 szła lepiej ...