Akumulator
Akumulator
Witam, mam problem. Przez cały okres zimowania motocykla, Suzuki - K2 normalnie odpalało, teraz w sezonie zaczęły mi się problemy. Moto nie odpala ze startera (tzn. kręci ale coś strzyka pod siedzeniem i trzeba na popych). Po jeździe raz odpali raz nie. Natomiast akumulator kupowałem na zakończenie sezonu na jesień, tak że chyba nie jest taki stary. Podejrzewam, że może być problem z ładowaniem albo regulatorem napięcia. Proszę o jakieś sugestie i porady, bo nie wiem czy jest sens wymieniać akumulator na nowy.
- Rudisz
- Posty: 649
- Rejestracja: 21 kwie 2010, o 12:42
- Motocykl: 1000 K6
- Wymarzony motocykl: K6 1000
- Lokalizacja: Brzozów / Rzeszów
Re: Akumulator
Sprawdz jakie masz ladowanie na wylączonym i włączonym moto to po pierwsze.
Po drugie jak mówisz ze moto odpalales w czasie zimy to mogles skonczyc aku. NIe wiem wogole w jakim celu to robiles, moto przez zime powinno stac bez ruszania i dopiero w cieple dni mozna go uruchomic na wiosne. Jak na moje to akumulator jest do wymiany.
Po drugie jak mówisz ze moto odpalales w czasie zimy to mogles skonczyc aku. NIe wiem wogole w jakim celu to robiles, moto przez zime powinno stac bez ruszania i dopiero w cieple dni mozna go uruchomic na wiosne. Jak na moje to akumulator jest do wymiany.
http://www.bikepics.com/members/rudisz/
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... naprawde .... aż cięzko czasami ich wyprzedzić ....
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... naprawde .... aż cięzko czasami ich wyprzedzić ....
-
- Nowy
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 cze 2010, o 10:40
- Motocykl: Suzuki GSXR600 97'
- Wymarzony motocykl: Suzuki GSXR 750 00'
Re: Akumulator
Najprawdopodobniej za małe napięcie idzie z akumulatora, proponuje sprawdzić na innym aku, regulator napięcia raczej nie, bo moto by gasło podczas jazdy, padał by aku, możesz sprawdzić także ładowanie.
- Yarccom
- Posty: 105
- Rejestracja: 25 maja 2010, o 12:54
- Motocykl: GSX-R 600 k2
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Akumulator
sprawdz jakie masz napiecie na zaciskach akumulatora na nie odpalonym moto
pożniej podaj wartości jakie masz jak juz silnik odpali
no i pa początek na maxa naładuj akku to prykanie pod siedzeniem to definitywnie rozładowana bateria
pożniej podaj wartości jakie masz jak juz silnik odpali
no i pa początek na maxa naładuj akku to prykanie pod siedzeniem to definitywnie rozładowana bateria
Re: Akumulator
Myślę, że to akumulator padł. Naładowałem go na full i po jednym dniu jazdy siadł znowu. Mam alarm w motocyklu, to może być przyczyna, czy po prostu aku do wymiany?
- satanic
- Posty: 1661
- Rejestracja: 30 kwie 2010, o 22:29
- Motocykl: gumator 750
- Lokalizacja: Poznań - Kołobrzeg
Re: Akumulator
zobacz amperomierzem ile pradu ucieka przy wylaczonym zaplonie i bedzie wiadomo
- asphaltsurfer
- Posty: 216
- Rejestracja: 27 kwie 2010, o 13:39
- Motocykl: K6 1000 red + FZR 1000
- Lokalizacja: Kraków
Re: Akumulator
Prądu uciekającego do alarmu powinno być do 20mA jeśli jest więcej - coś z nim nie tak.
I do wszystkich:
Najczęściej doprowadzenie akumulatora kwasowego do napięcia 10V wiąże się już z jego całkowitym lub częściowym uszkodzeniem. Takie aku nie będzie wam już trzymało napięcia i kwalifikuje się albo do regeneracji- albo do wymiany. Poziom 11.5 V uważa się już za krytycznie rozładowany podlegający natychmiastowemu podłączeniu pod prostownik. Prawidłowe napięcie aku to 12.5 - 12.8 V. Przy załączonym silniku gdy mamy ładowanie powinno ono wynosić odpowiednio 2V więcej czyli ok 14.5 V.
Pamiętajmy też że zawsze mniejszy prąd ładowania jest lepszy dla żywotności naszej baterii. Standardowo pojemność akumulatora 10x mniejszym prądem. Czyli jeśli mamy aku 6AH ładujemy 600mA lub przybliżonym, jeśli nie mamy takiej skali warto również podłączyć równolegle akumulator samochodowy.
Pzdr.
I do wszystkich:
Najczęściej doprowadzenie akumulatora kwasowego do napięcia 10V wiąże się już z jego całkowitym lub częściowym uszkodzeniem. Takie aku nie będzie wam już trzymało napięcia i kwalifikuje się albo do regeneracji- albo do wymiany. Poziom 11.5 V uważa się już za krytycznie rozładowany podlegający natychmiastowemu podłączeniu pod prostownik. Prawidłowe napięcie aku to 12.5 - 12.8 V. Przy załączonym silniku gdy mamy ładowanie powinno ono wynosić odpowiednio 2V więcej czyli ok 14.5 V.
Pamiętajmy też że zawsze mniejszy prąd ładowania jest lepszy dla żywotności naszej baterii. Standardowo pojemność akumulatora 10x mniejszym prądem. Czyli jeśli mamy aku 6AH ładujemy 600mA lub przybliżonym, jeśli nie mamy takiej skali warto również podłączyć równolegle akumulator samochodowy.
Pzdr.
Re: Akumulator
Akumulator mi padł. Wymieniłem i jest wszystko ok. Dzięki za porady.
-
- Posty: 76
- Rejestracja: 20 sie 2010, o 14:59
- Motocykl: GSXR 600
Re: Akumulator
Akumulator po zimie ci padł a wiesz dlaczego ludzie uczcie sie bo normalnie.... pewnie go zostawiles na zime w podpietej instalacji co sie rowna z wyrzuceniem na smietnik
Aku sie wyciaga i trzyma w cieplym miejscu bo mrozy mu szkodza jak jest nie uzywany a jak zapalasz w zimie i jest zimny akumulator to najpierw wlacz swiatla na 30sek zeby zaszła reakcja chemiczna
wdedy bedzie krecił dluzej a i nie dostanie tak po dupie to sa akumulatory o malym amperazu i latwo je wykonczyc a tym bardziej trzeba o nie dbac moj mam juz 7 rok i jeszcze trzyma jak trzeba:)
A sprawdzic ladowanie mozna w iscie banalnie prosty sposob i dajcie spokoj z mierzeniem jakimis voltomierzami przed i po tylko zwyczajnie jak zapalisz motor odepnij kleme plusowa jak zgasnie nie ma ladowania jak nie zgasnie to jest nie da sie prosciej uczcie sie ludzie ........ (tylko jak odepniesz kleme to zebys nie zostawil tak na dluzej z wlaczonym motorem powiedzmy max 5 sekund !!!!!!!!!!!!!! tylko zaraz ja podepnij spowrotem najlepiej sam zgas motor i na spokojnie przykrec.)
Pozdro Rapid
Aku sie wyciaga i trzyma w cieplym miejscu bo mrozy mu szkodza jak jest nie uzywany a jak zapalasz w zimie i jest zimny akumulator to najpierw wlacz swiatla na 30sek zeby zaszła reakcja chemiczna
wdedy bedzie krecił dluzej a i nie dostanie tak po dupie to sa akumulatory o malym amperazu i latwo je wykonczyc a tym bardziej trzeba o nie dbac moj mam juz 7 rok i jeszcze trzyma jak trzeba:)
A sprawdzic ladowanie mozna w iscie banalnie prosty sposob i dajcie spokoj z mierzeniem jakimis voltomierzami przed i po tylko zwyczajnie jak zapalisz motor odepnij kleme plusowa jak zgasnie nie ma ladowania jak nie zgasnie to jest nie da sie prosciej uczcie sie ludzie ........ (tylko jak odepniesz kleme to zebys nie zostawil tak na dluzej z wlaczonym motorem powiedzmy max 5 sekund !!!!!!!!!!!!!! tylko zaraz ja podepnij spowrotem najlepiej sam zgas motor i na spokojnie przykrec.)
Pozdro Rapid
Odważni nie żyja wiecznie... ostrożni nie żyja w ogóle!!!