POMOCY Problem z ładowaniem K7

Wszystko na temat GSX-R 600.
Regulamin forum
Zapoznaj się i przekaż uwagi odnośnie
Nowe forum GSXR.PL!
Michal86
Nowy
Nowy
Posty: 17
Rejestracja: 11 lis 2014, o 17:14
Motocykl: Suzuki GSX-R 600 K7
Wymarzony motocykl: Suzuki GSX-R 1000 L1
Imię: Michał
Skąd: Kraków

POMOCY Problem z ładowaniem K7

Nieprzeczytany post autor: Michal86 » 25 mar 2015, o 20:10

Witam
Jestem posiadaczem motocykla Suzuki GSX-R 600 z 2007r. W którym mam ogromny problem z ładowaniem, opisze wszystko od początku. Motocykl kupiłem w listopadzie 2013r. było wszystko ok po ogledzinach w serwisie w grudniu przy przepaleniu sprzecika (dopiero po zakupie wiec sie bardzo nim cieszylem) zauwazyłem ze przy odpaleniu swieci mi FI i motocykl zgasł odrazu ale nie wiele sie zastanawiajac odpaliłem znowu i juz było wszystko ok pojechałem na krótka przejazdzke i jak wróciłem i chciałem zapalic jeszcze raz to już nie odpalił naładowałem akumulator odpaliłem i sprawdziłem ładowanie i go nie było. Umówiłem sie z mechanikiem na wymiane regulatora(używany sprawny) gdyż jest to najczestsza usterka w tych modelach, regulator został wymieniony ładowanie sprawdzone było 14,4 pojechałem w strone domu i po ok 12km moto zgasł i brak prądu. Naładowałem uku i pojechałem do mechanika założył inny regulator i ładowanie było przejechałem ok 15 km brak prądu zbadałaem prąd na wyjsciu z alternatora był ok 85 (powinien być 65 przy 5000 obr.) stwierdziłem ze alternator pali regulatory wymieniłem alternator na przewijany (z allegro sprzedajacy miał bardzo duzo pozytywnych komentarzy) ale po wymianie wskazywał tak samo ok 85. wiec stwierdziłem ze jest ok ale dalej problem z ładowaniem wiec wymieniłem akumulator i eureka ładowanie było. Przejeździłem cały sezon ok listopada 2014 roku stojąc na swiatłach moto zgasło i okazało sie brak prądu ale zauważylem ze czasem jest a czasem niema wiec zamontowałem Sobie miernik obok kierownicy i obserwowałem ze jak motocykl był zimny to ładowanie było a jak sie zagrzał to odcinało po kosmetycznych naprawach (czyszczeniu wtyczek itp.) po pierwszym odpaleniu jest ładowanie po zgaszeniu i ponownym odpaleniu juz ładowania niema ewentualnie podczas jazdy ładowanie odcina i jest ok 13,1 do 13,5. Myśle o wymianie wiązki gdyż tylko ona mi została wszystko inne jest wymienione. Przepatrzyłem całe forum i niema takiego problemu jaki ja mam wiec bardzo uprzejmie prosze o niepisanie komentarzy typu jest to na forum bo niema, przeniesienie regulatora tez myśle ze nie pomoże gdyż motocykl stał i wiał na niego wentylator i tez ładowania nie było.Bardzo prosze o pomoc bo juz niemam ani pomysłów ani cierpliwości.

Kamil123
Posty: 89
Rejestracja: 10 cze 2012, o 09:01
Motocykl: Suzuki Gsxr-600 K7
Lokalizacja: Sokółka, podlaskie

Re: POMOCY Problem z ładowaniem K7

Nieprzeczytany post autor: Kamil123 » 25 mar 2015, o 22:20

Popatrz kable od wiązki, może któryś sie przełamal... Ja u siebie miałem podobny problem palił tylko głownie na ciepłym ( na zimnym na zworke) powodem był przewód, który wymieniłem. Mechanik też przeglądał 99 % motocykla i sam nie wiedział a tu zwykły kabel.... Także sprawdz na spokojnie może to stanowi problem.

Michal86
Nowy
Nowy
Posty: 17
Rejestracja: 11 lis 2014, o 17:14
Motocykl: Suzuki GSX-R 600 K7
Wymarzony motocykl: Suzuki GSX-R 1000 L1
Imię: Michał
Skąd: Kraków

Re: POMOCY Problem z ładowaniem K7

Nieprzeczytany post autor: Michal86 » 25 mar 2015, o 22:44

No przymierzam sie do zmiany calej wiazki ale tez licze na pomoc na forum ze moze to cos innego

D0L0R
Posty: 529
Rejestracja: 8 kwie 2014, o 13:18
Motocykl: Suzuki Gsx-r 1000 K4
Wymarzony motocykl: Kawasaki H2R
Imię: Michał
Skąd: Jarosław

Re: POMOCY Problem z ładowaniem K7

Nieprzeczytany post autor: D0L0R » 26 mar 2015, o 08:08

Kolego jeżeli zmieniłes aku, regulator, przewinołes altka to nie zostaje Ci nic jak wydarcie wiązki. A sprawdzaleś czy nie jara Ci kostki od regulatora?

Michal86
Nowy
Nowy
Posty: 17
Rejestracja: 11 lis 2014, o 17:14
Motocykl: Suzuki GSX-R 600 K7
Wymarzony motocykl: Suzuki GSX-R 1000 L1
Imię: Michał
Skąd: Kraków

Re: POMOCY Problem z ładowaniem K7

Nieprzeczytany post autor: Michal86 » 26 mar 2015, o 15:37

nie jara jest normalnego koloru nie przytopiona no i na zimnym działa

D0L0R
Posty: 529
Rejestracja: 8 kwie 2014, o 13:18
Motocykl: Suzuki Gsx-r 1000 K4
Wymarzony motocykl: Kawasaki H2R
Imię: Michał
Skąd: Jarosław

Re: POMOCY Problem z ładowaniem K7

Nieprzeczytany post autor: D0L0R » 28 mar 2015, o 08:04

To pewnie wiązka, daj znać co znalazłeś.

Kamil85
Posty: 478
Rejestracja: 1 mar 2014, o 23:59
Motocykl: yamaha sport-turystyk ABS
Wymarzony motocykl: w planach na 2018 r
Imię: Kamil
Skąd: kuj-pom

Re: POMOCY Problem z ładowaniem K7

Nieprzeczytany post autor: Kamil85 » 28 mar 2015, o 17:48

Po rozgrzaniu silnika tak że nie masz już (pisałeś ze po rozgdzaniu nie ma)ładowania zgaś go, zdejmij wtyczkę od alternatora i posprawdzaj przejście każdego kabla z tego alternatora do masy. Jeśli będzie przejście to alternator ma przebicie. Przewinięty alternator nie jest gwarancją 100% pewnośći że jest dobrze bo nie zawsze da radę to dobrze zrobić... Potem jak masz serwisówkę to sprawdzasz przejścia między kablami alternatora, serwisówka powinna podawać jaką wartość ma on mieć. Takie sprawdzenie daje 100% pewość że to wina alternatora. Regulator napięcia nie tylko reguluje napięcie. Ma w sobie diody prostownicze i kierunek prądu powinien być przez ten regulator od alternatora do akumulatora. Gdy te diody szlak trafi to napięcie z akumulatora cofa się do alternatora i go pali.
Częstym problemem z ładowaniem i skutkiem spalenia alternatora sa zaśniedziałe piny pomiędzy wtyczką alternatora a regulatora napięcia. Są preparaty które poprawiają przepływ prądu a sa i takie które ten przepływ zmiejszają praktycznie do zera. Trzeba uważać jaki preparat się stosuje. Nadpalone wtyczki regulatora i alternatora są skutkiem za luźnych połaczeń pinów.
Daj znać jak to posprawdzasz. Regulatory i alternatory w różnych motocyklach przerabiałem już z 8 razy.
Nie dyskutuję z idiotami

ODPOWIEDZ