Problem z odpaleniem goracego silnika

Wszystko na temat GSX-R 750.
Regulamin forum
Zapoznaj się i przekaż uwagi odnośnie
Nowe forum GSXR.PL!
rapid85
Posty: 76
Rejestracja: 20 sie 2010, o 14:59
Motocykl: GSXR 600

Re: Problem z odpaleniem goracego silnika

Nieprzeczytany post autor: rapid85 » 23 sie 2010, o 19:10

Heheh troche szkoda ze tak wyrzucacie pieniadze w bloto bo przyczyna nie zapalania za cieplym silniku to nie aku ani rozrusznik ani swiece ani bog wie co jeszcze
powod jest prostrzy tylko pisalem juz to dzisiaj duzo razy i nie mam ochoty pisac znowu poszukajcie moich postow wtedy zbajdziecie przyczyne:)

Pozdro Rapid
Odważni nie żyja wiecznie... ostrożni nie żyja w ogóle!!!

dudusgsx750r
Nowy
Nowy
Posty: 35
Rejestracja: 16 maja 2010, o 18:28
Motocykl: Suzuki gsx750r
Wymarzony motocykl: Suzuki gsx1300r hayabusa

Re: Problem z odpaleniem goracego silnika

Nieprzeczytany post autor: dudusgsx750r » 25 sie 2010, o 14:16

Rapid85 ja ufam ci że masz dużą wiedzę o gsxr ale ja pisałem dawno już o wyłączniku dodatkowym od elektrowentylatora chłodnicy i to się (prawie) sprawdza. Mam jednak jak to ja takie małe ale: mianowicie, czy oszukanie chłodzenia nazywasz naprawą? Dla mnie to żadna naprawa. Naprawa drogi rapid polega na całkowitym usunięciu występującej usterki, a także jej przyczyn i skutków oraz doprowadzeniu motocykla do stanu sprzed wystąpienia awarii. Więc twoje rozwiązanie daje nam możliwość jeżdzić ale naprawą nie jest. Ja naprawdę szanuje dłubaczy więc skoro masz wiedzę o gsxr, to spróbujmy razem znaleśż przyczynę kłopotów w wysokiej temperaturze. Pozdrawiam dudus.

Awatar użytkownika
piter99
Posty: 54
Rejestracja: 27 cze 2010, o 11:14
Motocykl: SV 1000 K5
Imię: Piotr
Skąd: Krosno

Re: Problem z odpaleniem goracego silnika

Nieprzeczytany post autor: piter99 » 25 sie 2010, o 14:51

rapid85..... Na czy polega naprawa wykonana przez Ciebie???

OK. Juz wiem na czym to polega. Przeczytałem innego posta.

rapid85
Posty: 76
Rejestracja: 20 sie 2010, o 14:59
Motocykl: GSXR 600

Re: Problem z odpaleniem goracego silnika

Nieprzeczytany post autor: rapid85 » 25 sie 2010, o 19:51

Lubie jak ludzie pisza w normalny sposob bo caly czas spotykam sie z krytyka i proba przeinaczenia na swoj sposob postrzegania

Ja z tymi motorami robilem rozne cyrki nawet dorabialismy panewki od samochodu w szlifieni ktore wytzymuja tylko 7tys obrotow
bo wiadomo koles przychodzi i placze ze kasa mu sie skonczyla a tu panewki siadly razem z walem to coz mozna mu poradzic jak naprawe tanim kosztem
sam chcial to ma zreszta odziwo motor jezdzi i sprawuje sie calkiem dobrze przejechal po takim zabiegu chyba 10-12 tys km i jeszcze smiga
wnioskuje ze dobrze to poskladalem a przezylem z gsxrkami chyba wszystkie mozliwe problemy tzn znam wszystkie mozliwe problemy

Najmniej mialem do czynienia z pojemnoscia 1000 wiec na ich temat sie nie wypowiadam


wedlug mnie przyczyna jest pompa wody ktora wykonuje za male obroty przy nie dodawaniu gazu (1tys obr.)i to tak male ze ciecz w chlodnicy porusza sie ale za wolno dlatego w korkach sie przegrzewa
podejrzewam ze w testach tego motoru z wiekszymi lopatkami pompy prze maxymalnych obrotach silnika pompowaly za duzo cieczy i cos szlo nie tak np wywalalo weze albo uszczelka pod glowica nie trzymala i przepuszczala ciecz do cylindrow moze chodnica sie rozszczelniala wylewaloza duzo wody przez korek powodow moze byc duzo wiec zmiejszyli lopatki i teraz pompa przepuszcza mniej wody na minute co skutkuje nagrzewaniem sie do takiej temperatury jak 110stopnich co wedlug mnie jest za duzo bo silnik za bardzo puchnie w moim np przy 110 stopniach juz o rozruszniku zapomnij tylko na pych

wszystkie samochody swiata maja normalna temperature cieczy 80stopni 90% motocykli tez wiec czemu te akurat norme maja 110?
jakis powod musi byc wedlug mnie pompa wody
teraz inna rzecza jest jesli motocykl jest nowy i silnik nigdy nie byl rozkreacany jest oryginalnie zlozony przez fabryke
wtedy bedzie chodzil cacy jak zegarek nawet dlugie lata ale wkoncu z biegiem czasu wyjda wady jak odpalanie na cieplym silniku
i mozesz wymienic wszystko w silniku ale problem szybko powroci bo silnik jest nowy tylko raz

albo malym kosztem wrecz darmowym nie dac mu sie przegrzewac wtedy przenajmniej jedna dolegliwosc mu przejdzie a napewno mu nie zaszkodzisz...............moje zdanie
Odważni nie żyja wiecznie... ostrożni nie żyja w ogóle!!!

Awatar użytkownika
satanic
Posty: 1661
Rejestracja: 30 kwie 2010, o 22:29
Motocykl: gumator 750
Lokalizacja: Poznań - Kołobrzeg

Re: Problem z odpaleniem goracego silnika

Nieprzeczytany post autor: satanic » 25 sie 2010, o 20:48

ja sobie dorobilem dodatkowy wlacznik wentylatora, ale myslalem, zeby zalozyc inny czujnik coby szybciej zalaczal, moze ktos tak ma, albo wie od czego by podpasowal?

dudusgsx750r
Nowy
Nowy
Posty: 35
Rejestracja: 16 maja 2010, o 18:28
Motocykl: Suzuki gsx750r
Wymarzony motocykl: Suzuki gsx1300r hayabusa

Re: Problem z odpaleniem goracego silnika

Nieprzeczytany post autor: dudusgsx750r » 26 sie 2010, o 19:11

Witam. Rapid ja tam mam niewielkie pojęcie gsxr-ach, jednak na pompę tak pochopnie bym nie stawiał, bo jakby była za mało wydajna to servisy nie opędziłyby się od reklamacji, a przecież nowe maszyny tykały jak zegarki, preoblem pojawia się w motorach po pewnym (nie małym) przebigu. Sam nie wiem już jak to jest z tą temperaturą w wyżyłowanych mocą i obrotami suzach, ale czytałem że i do 130 stopni mogą się nagrzać, ja bym się bał. Więc myślę, że tak dłubiąc w tych silnikach zauważyłeś pewnie ich małe zużycie przy przebiegach rzędu 30000- 40000km, a jednocześnie perfekcje wykonania. Ja widziałem rozebrany silnik raz na oczy i to własny, bo padła skrzynia (przebieg 40000) można było coś tam wymienić ale po co? Moje zdanie więc jest takie, że silnik jest za mało zużyty aby remontować, ale za bardzo żeby gorący obrócił. Za przyczynę możnaby podać w jakimś stopniu przedmuchy przez pierścienie oraz zużyte prowadnice głowicy czy gniazda zaworów, co również powoduje podwyższoną temperaturę pracy silnika, ale ze mnie żaden mechanik więc co ja tam wiem. Czekam kolego rapid na twoją opinię o mojej teorii, z pokorą przyjmę także słowa krytyki. Z poważaniem duduś.

Awatar użytkownika
Ziom
Nowy
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 14 sie 2010, o 22:39
Motocykl: K1 :)
Wymarzony motocykl: ----------

Re: Problem z odpaleniem goracego silnika

Nieprzeczytany post autor: Ziom » 26 sie 2010, o 21:56

kolega ma ten sam problem w VFR 800 jak sie nagrzeje w korku do 115 stopni to przy pierwszej próbie odpalenia gasną wszystkie kontrolki ,pozniej jest ok.
wydaje mi sie ze mozna by spróbować szarpnąć zgaszony motocykl na biegu zeby ruszyć tloki i spróbować odpalić.

Bxx
Posty: 56
Rejestracja: 26 lip 2010, o 09:23
Motocykl: GSX-R 750

Re: Problem z odpaleniem goracego silnika

Nieprzeczytany post autor: Bxx » 26 sie 2010, o 23:46

Witam każdy podaje różne symptomy choc skutek jest jeden nie pali na ciepło i tak na prawdę każdemu pomaga co innego. I tak na pewno jest w rzeczywistości. Na pewno też nie jest to normalne bo powinien palic przy każdej temp. Mój motocykl ma przebieg ponad 40000 i kompresję na cylindrach 8 barów i czy jest ciepły czy zimny pali na tyk. Tylko nie myślcie sobie że pisząc to mówię wam że silnik chodzi dobrze z taką kompresją bo tak nie jest. To poco to piszę właśnie po to żeby powiedziec że nawet utyrany silnik potrafi zapalac na wysokich temperaturach bez żadnych problemów, i tak powinno byc a jeżeli tak nie jest to znaczy że coś w nim szwankuje. Chce dodac że szukanie usterki diagnozowanie nie mając motocykla przed sobą na warsztacie to jak dla mnie to nie bardzo choc na loterii ludzie też wygrywają. Choc ogólnie co ja bym po sprawdzał i to jeszcze zależy od symptomów: rozrusznik, wolne koło, przekaznik, czy nie ma przebicia na kablach pod wpływem tem. czy jest iskra i czy jest mocna , czy dochodzi paliwo, sprawdził bym czujniki na wale itp. w zależności w jakie moto jest wyposażone, sprawdził bym kompresję, może za dużo nagaru się odłożyło w silniku choc to powodowało by nadmierne nagrzewanie się silnika lecz w sumie wszystko jest możliwe, akumulator, te wszystkie rzeczy choc nie które w pierwszej kolejności posprawdzał bym na początek i co by mi tam do głowy jeszcze nie przyszło a i tak usterka może byc całkowicie inna bo jeszcze pewnie parę możliwości by się znalazło ale to już cza było by miec motor przed sobą i sprawdzac

rapid85
Posty: 76
Rejestracja: 20 sie 2010, o 14:59
Motocykl: GSXR 600

Re: Problem z odpaleniem goracego silnika

Nieprzeczytany post autor: rapid85 » 27 sie 2010, o 11:01

A widzisz i chodzbys nie wiem jakie powody podawal jednak cos z ta temperatura jest nie tak nie powiedzialem ze wykonczysz silnik od gsxr tylko jakbys tak przegrzewal np samochod to pewnie siadzie w momencie
kazdy podswiadomie widzac na zegarze 110stopni czuje ze to za duzo.

Mi nie odpala na cieplym i zamiast bebeszyc pol silnika zrobilem wlacznik co nie znaczy ze nie probowalem dochodzic innych mozliwosci....
wkladalem inny aku od kolegi i jest to samo, jak wymienilem swiece, jest to samo znam innych ktorzy tez tak maja i nie potrafie znalesc innej przyczyny jak przegrzany silnik

Wogole przeciez caly czas powtarzam ze jak masz nowy motor i oryginalnie zlozony fabrycznie silnik nie ma prawa nic sie dziac
ale tylko go rozkrec to wychodza minusy konstrukcyjne, kiedys bralem pod uwage ze to ja zle zlozylem swoj silnik dopóki nie spodkalem innych ludzi z dokladnie takimi samymi objawami
wniosek jest jeden silnik jest nowy tylko raz i tylko wtedy jest ok jak posklada go fabryka swieta rzecz i tego nie podważajcie
ale na zdrowy rozsadek ile procent silnikow pozostaje nie ruszana?

Ty dudus ty nie jestes czasem z dabrowy gorniczej badz okolic?
z sensem gadasz ale pierscienie nie moga mniec wplywu na to ze rozrusznik nie moze przekrecic silnika co najwyzej sie zetrą i nie bedzie zapala z innego powodu brala olej itd
rozrzad hm prowadnice jak prowadnice tylko prowadza raczej wpływu na opor stawiany nie beda mialy wiekszego niz od nowosci raczej mniejszy....
gniazda zaworow jak sie zuzyja z biegiem kilometrow tez olej beda przepuszczac i tez beda mialy wieszy luz niz zaczna stawiac opor

NAGRALBYM FILMIK JAK TO DOKLADNIE WYGLADA (zobrazowac) ale mam do wymiany filter paliwa i nie zapale motocykla bo zaleje swiece po 2min

ps te silniki maja taka temperature od nowosci i je podziwiam ze to wytrzymuja (geniusz i wada zarazem)
czy to pompa wody??? no coz przyznaj ze gdyby byla bardziej wydajna (ilosc litrow na minute) to by sie mniej grzaly jest tak czy nie?

Niech ktos mi powie kto ma suzuki gsxr 1000 obojetnie ktory rok jaka ma temperature silnika jesli wszystko mu oczywiscie dziala? mialem tylko troche doczynienia z 1000 i poprostu tego nie wiem powie mi ktos?


Odp dla kolegi ziom jesli zgasnie i nie moze zakrecic a popchniesz go troche zeby ruszc tloki aby inaczej sie ustawily powinno troche pomuc!!!!!!!

odp dla kolegi bxx
Choc ogólnie co ja bym po sprawdzał i to jeszcze zależy od symptomów: rozrusznik, wolne koło, przekaznik, czy nie ma przebicia na kablach pod wpływem tem. czy jest iskra i czy jest mocna , czy dochodzi paliwo, sprawdził bym czujniki na wale itp. w zależności w jakie moto jest wyposażone, sprawdził bym kompresję, może za dużo nagaru się odłożyło w silniku choc to powodowało by nadmierne nagrzewanie się silnika lecz w sumie wszystko jest możliwe, akumulator
albo to albo wentyl na krotko:)
Odważni nie żyja wiecznie... ostrożni nie żyja w ogóle!!!

Bxx
Posty: 56
Rejestracja: 26 lip 2010, o 09:23
Motocykl: GSX-R 750

Re: Problem z odpaleniem goracego silnika

Nieprzeczytany post autor: Bxx » 27 sie 2010, o 22:08

Tego jeszcze nie próbowałem ale ty jesteś świetnym mechanikiem dzięki za radę tylko szkoda że suzuki robi motocykle od 60 lat i cały czas taka wada fabryczna przegrzewającego się silnika

rapid85
Posty: 76
Rejestracja: 20 sie 2010, o 14:59
Motocykl: GSXR 600

Re: Problem z odpaleniem goracego silnika

Nieprzeczytany post autor: rapid85 » 27 sie 2010, o 22:16

znajdz inny powod...............zamiast sie czepiac

My way is haywey......................
Odważni nie żyja wiecznie... ostrożni nie żyja w ogóle!!!

Bxx
Posty: 56
Rejestracja: 26 lip 2010, o 09:23
Motocykl: GSX-R 750

Re: Problem z odpaleniem goracego silnika

Nieprzeczytany post autor: Bxx » 27 sie 2010, o 22:28

Ja się ciebie nie czepiam to ty zacząłeś mi tu dowcipkowac ja po prostu uważam że jak jest problem to i musi byc jego rozwiązanie

rapid85
Posty: 76
Rejestracja: 20 sie 2010, o 14:59
Motocykl: GSXR 600

Re: Problem z odpaleniem goracego silnika

Nieprzeczytany post autor: rapid85 » 27 sie 2010, o 23:52

Kod: Zaznacz cały

ja po prostu uważam że jak jest problem to i musi byc jego rozwiązanie

jak najbardziej sie z toba zgadzam zawsze jest przyczyna i skutek i rozwiazanie jest napewno ale wszystko zalezy ile zlota chcesz w to wpakowac...........
Odważni nie żyja wiecznie... ostrożni nie żyja w ogóle!!!

dudusgsx750r
Nowy
Nowy
Posty: 35
Rejestracja: 16 maja 2010, o 18:28
Motocykl: Suzuki gsx750r
Wymarzony motocykl: Suzuki gsx1300r hayabusa

Re: Problem z odpaleniem goracego silnika

Nieprzeczytany post autor: dudusgsx750r » 28 sie 2010, o 07:33

Witam. Koledzy nie kłućcie się, bo nie o to chodzi. Wasze kłutnie nie naprawią nam gsx-ów, ale wspólna wymiana wiadomości kto wie... Nie rapid ja jestem z kujaw, tutaj też sie zdarzy że ktoś czasem myśli! Co do pierścieni, prowadnic i gniazd to miałem raczej na myśli powstałe w skutek zużycia przedmuchy, co może powodować zmiany w ćiśnieniu na tłoku jak również pod nim i oczywiście podwyższoną temperature. Rapid może masz lub mógłbyś wykonać schemat połaczeń czujników silnika i wrzucić. Miałem kiedyś teorie że może jakiś czujnik żle odczytuje temperature i na gorąco przestawia zapłon. Nie mam wiedzy jak jest tutaj to wymyślone, może tak być? Mój srad jest 750 z 99 roku i ma ssanie ręczne, a na ciepłym są problemy, więc wykluczam raczej usterkę ssania, poza tym musiałby więcej palić. Napiszcie co myślicie o mojej teorii? Ma sens??? P.S. Rapid pompa cieczy chłodzącej większa owszem przyspieszy krążenie ale w jaki sposób ma zapewnić lepsze chłodzenie? Moim zdaniem sprawi tylko wyższą temperaturę chłodnicy. Żeby było lepsze chłodzenie potrzeba wydajniejszej chłodnicy. Pozdrawiam

Bxx
Posty: 56
Rejestracja: 26 lip 2010, o 09:23
Motocykl: GSX-R 750

Re: Problem z odpaleniem goracego silnika

Nieprzeczytany post autor: Bxx » 28 sie 2010, o 09:38

Nie sądzę żeby sprawdzenie tego co wymieniłem kosztowało mnie dużo złota nic nadzwyczajnego tam przecież nie ma. Jeżeli jest dobra iskra, dochodzi paliwo do cylindra, jest odpowiednia kompresja to już tylko zostaje moment w którym zostanie podana iskra. Może pod wpływem ciepła któryś czujnik odpowiadający za zapłon szwankuje powodując utrudnienie rozruchu ale to wszystko może bo co można powiedziec nie mając moto przed oczami to wszystko trzeba sprawdzac i weryfikowac. A próbował ktoś założyc chłodniejsze świecę CR10E.

ODPOWIEDZ