Legato motocykle

Szarpanie przy ruszaniu GSX-R 750 K4

Wszystko na temat GSX-R 750.
Regulamin działu
Zapoznaj się i przekaż uwagi odnośnie
Nowe forum GSXR.PL!

Szarpanie przy ruszaniu GSX-R 750 K4

UNREAD_POSTprzez Albociano » 25 mar 2016, o 23:41

Hej,
Mam problem ze swoją 750 K4. W momencie ruszania do 4 tys obrotów wszystko jest ok, natomiast powyżej zaczyna szarpać dość mocno. Konieczne jest odpuszczenie gazu, i ruszenie "powoli" do tych 4 tys obrotów powiedzmy. Później jest już wszytsko ok, w całym zakresie obrotów. Miał ktoś taką przypadłość? Rozebrałem sprzęgło, myślałem że mogą to być tarcze, przekładki lub sprężyny, ale pomierzyłem i wszystko jest ok... Natomiast zauważyłem, że: 1) kosz sprzęgłowy ma delikatny luz - ok 1mm oraz 2) kosz sprzęgłowy w miejscu styku z pokrywą dociskającą tarcze sprzęgła do kosza są lekko wyżłobione z jednej strony. I teraz pytanie - czy kosz powinien mieć delikatny luz czy nie? I czy te wyżłobienia są normalnym efektem użytkowania motocykla czy nie powinno ich być? Wrzucam zdj i filmik, aby było wiadomo o co chodzi.

http://imageshack.com/a/img921/1907/HZs21z.jpg
https://megawrzuta.pl/download/e371683e ... ac269.html

Pozdrawiam ;)
Albociano
Nowy
Nowy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 11 cze 2015, o 15:42
Motocykl: GSX-R 750 k$
Imię: Karol
Skąd: Kraków

Re: Szarpanie przy ruszaniu GSX-R 750 K4

UNREAD_POSTprzez QH1 » 27 mar 2016, o 07:17

Sprzęgła w GSXR szcześliwie nigdy robić nie musiałem to nie wiem co z tymi rowkami, ale gsxry miały taka przypadłość ze szarpały. Np mój litr K6 tak szarpał, ze potrafił zgasnąć a przed tym skakał jak królik jakiś ( kiedyś mi zgasł na wyścigu). Objawy były dokładnie takie. I w tych moto albo nie pomagało nic albo pomagała wymiana kosza ale nie zawsze, a czasem tylko zamienienie kolejności tarcz i przekładek. Ogólnie gowniany temat.
Avatar użytkownika
QH1
 
Posty: 589
Dołączył(a): 15 gru 2015, o 20:32
Motocykl: GSXR 1000, S1000RR,EXC450
Wymarzony motocykl: najszybszy na torze ;)
Imię: Marcin
Skąd: Wrocław

Re: Szarpanie przy ruszaniu GSX-R 750 K4

UNREAD_POSTprzez qubis » 27 mar 2016, o 08:44

A moze cos z dawka paliwa nie tak
Pamietam ze jak bawiłem soe bazzaazem to miałem tak na 10tys obrotów
Obrazek
qubis
 
Posty: 3030
Dołączył(a): 3 maja 2014, o 19:13
Motocykl: k9 1000
Wymarzony motocykl: Kazdy od Pawła Mad... :))
Imię: Andrzej
Skąd: KSIĘSTWO GUBIN

Re: Szarpanie przy ruszaniu GSX-R 750 K4

UNREAD_POSTprzez D0L0R » 27 mar 2016, o 16:04

Miałem to samo w K1 niestety to sprzęgło, kosz sprzęgłowy, co do k6 tam było fabrycznie zjebane sprzegło i system antyhopingowy poczytaj. Co do Twojego problemu ją u siebie tego nie ruszałem, i przyzwyczaiłem się. Bardzo tłucze na postoju na neutralnym? A pewnie jak wcisniesz sprzęgło nastaje cisza
Avatar użytkownika
D0L0R
 
Posty: 526
Dołączył(a): 8 kwi 2014, o 12:18
Motocykl: Suzuki Gsx-r 1000 K4
Wymarzony motocykl: Kawasaki H2R
Imię: Michał
Skąd: Jarosław

Re: Szarpanie przy ruszaniu GSX-R 750 K4

UNREAD_POSTprzez qubis » 27 mar 2016, o 17:19

Hehe w k6 nie ma jako takiego antyhoopingu. Natomiast faktycznie sprzęgło nie było dopracowane. Osobiście nie ścigam sie na ciwiartke ani nic podobnego wiec nie mam problemu z szybkim startem.
Obrazek
qubis
 
Posty: 3030
Dołączył(a): 3 maja 2014, o 19:13
Motocykl: k9 1000
Wymarzony motocykl: Kazdy od Pawła Mad... :))
Imię: Andrzej
Skąd: KSIĘSTWO GUBIN

Re: Szarpanie przy ruszaniu GSX-R 750 K4

UNREAD_POSTprzez D0L0R » 27 mar 2016, o 17:35

qubis napisał(a):Hehe w k6 nie ma jako takiego antyhoopingu. Natomiast faktycznie sprzęgło nie było dopracowane. Osobiście nie ścigam sie na ciwiartke ani nic podobnego wiec nie mam problemu z szybkim startem.


qubis dzieki za sprostowanie nie było antyhopingu ale system sprzęgłowy który "która ujawnia się przy szybkich startach z zatrzymania. Aby dynamicznie ruszyć motocyklem z miejsca, należy wbić bieg, zwiększyć obroty, popuścić klamkę sprzęgła, aż wyczuwalne będzie jego chwytanie, po czym puścić klamkę całkowicie i wtedy dodać gazu do oporu. Motocykl z impetem ruszy do przodu, przez sekundę ślizgając sprzęgłem. W Gixxerach często bywało tak, że manewr ten był niemożliwy, a sprzęgło mówiąc kolokwialnie nie pozwalało się ślizgnąć i chwytało nagle i brutalnie, co często kończyło się zgaśnięciem silnika. Rozwiązań jest kilka. Najlepszym jest kupno specjalnej przekładki, tzw. zestawu anty-szarpania i puszczenie problemu w niepamięć. Można także kombinować z innymi sprężynami i przekładkami sprzęgła z innych motocykli (pasują np. z Kawasaki ZX10R). Generalnie rozwiązania te są skuteczne, ale zazwyczaj sprawiają, że klamka sprzęgła chodzi o wiele ciężej." No ale tematy dotyczy k4:) wiec tak jak pisałem miałem to u siebie przyzwyczaiłem sie i był git:)
Avatar użytkownika
D0L0R
 
Posty: 526
Dołączył(a): 8 kwi 2014, o 12:18
Motocykl: Suzuki Gsx-r 1000 K4
Wymarzony motocykl: Kawasaki H2R
Imię: Michał
Skąd: Jarosław

Re: Szarpanie przy ruszaniu GSX-R 750 K4

UNREAD_POSTprzez qubis » 27 mar 2016, o 18:04

To cytat z portalu motocyklowego ;) powinien byc w cudzysłowie:))
Obrazek
qubis
 
Posty: 3030
Dołączył(a): 3 maja 2014, o 19:13
Motocykl: k9 1000
Wymarzony motocykl: Kazdy od Pawła Mad... :))
Imię: Andrzej
Skąd: KSIĘSTWO GUBIN

Re: Szarpanie przy ruszaniu GSX-R 750 K4

UNREAD_POSTprzez D0L0R » 27 mar 2016, o 18:06

Jest :P
Avatar użytkownika
D0L0R
 
Posty: 526
Dołączył(a): 8 kwi 2014, o 12:18
Motocykl: Suzuki Gsx-r 1000 K4
Wymarzony motocykl: Kawasaki H2R
Imię: Michał
Skąd: Jarosław

Re: Szarpanie przy ruszaniu GSX-R 750 K4

UNREAD_POSTprzez 515Bartek » 27 mar 2016, o 19:03

A tps sprawdzales ?
Obrazek
Avatar użytkownika
515Bartek
 
Posty: 1077
Dołączył(a): 22 kwi 2015, o 23:29
Motocykl: k6 750
Imię: Bartek
Skąd: Radom

Re: Szarpanie przy ruszaniu GSX-R 750 K4

UNREAD_POSTprzez Albociano » 27 mar 2016, o 23:58

Na biegu jałowym chodził idealnie - cicho i równo. Zarówno na wciśniętym sprzęgle jak i bez. Martwi mnie ten luz na koszu sprzęgłowym, mógł się roznitować?
Albociano
Nowy
Nowy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 11 cze 2015, o 15:42
Motocykl: GSX-R 750 k$
Imię: Karol
Skąd: Kraków

Re: Szarpanie przy ruszaniu GSX-R 750 K4

UNREAD_POSTprzez D0L0R » 28 mar 2016, o 08:03

SI
Avatar użytkownika
D0L0R
 
Posty: 526
Dołączył(a): 8 kwi 2014, o 12:18
Motocykl: Suzuki Gsx-r 1000 K4
Wymarzony motocykl: Kawasaki H2R
Imię: Michał
Skąd: Jarosław

Re: Szarpanie przy ruszaniu GSX-R 750 K4

UNREAD_POSTprzez Albociano » 30 mar 2016, o 16:20

Koledzy orientuje sie ktoś czy w k4-k5 600-750 jest ten sam kosz sprzęgłowy?
Albociano
Nowy
Nowy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 11 cze 2015, o 15:42
Motocykl: GSX-R 750 k$
Imię: Karol
Skąd: Kraków

Re: Szarpanie przy ruszaniu GSX-R 750 K4

UNREAD_POSTprzez Albociano » 9 sty 2017, o 13:00

A więc namacalnie doświadczyłem że w k4-k5 600-750 kosz sprzęgłowy nie jest taki sam (różni się wielkością - 600 większy niż w 750).
Wymieniłem tarcze, sprężyny, łożysko pod koszem i pomogło na kilkaset kilometrów, po czym szarpanie wróciło. Na nowy sezon leci tam nowy kosz sprzęgłowy, zobaczymy czy pomoże.
Albociano
Nowy
Nowy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 11 cze 2015, o 15:42
Motocykl: GSX-R 750 k$
Imię: Karol
Skąd: Kraków

Re: Szarpanie przy ruszaniu GSX-R 750 K4

UNREAD_POSTprzez MaciejX » 11 sty 2017, o 11:27

dokladnie kosz sprzeglowy jest inny bo ma inną ilość zębów, a sprawdzałeś czy caly kosz sie nie odkręcił?
Avatar użytkownika
MaciejX
 
Posty: 1772
Dołączył(a): 15 mar 2015, o 11:01
Motocykl: GSX-R 1000 K5
Wymarzony motocykl: RC213V
Imię: Maciej
Skąd: Mrągowo


Powrót do GSX-R 750



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 14 gości