Strona 1 z 2

oring pompy wody GSXR 750 k6

: 14 lis 2016, o 23:18
autor: wohc
witam ponownie, problem się pojawił w GSXR 750 K6, mianowicie wyciek oleju w miejscu gdzie pompa wody wchodzi w silnik. W związku z powyższym potrzebny jest o ring 17435-33400. Ma ktoś namiary na jakiś dobry zamiennik w necie albo w okolicy Katowic. W suzuki cenią sobie ponad 60zł. Poniżej zamieszczam screen z manuala, oring oznaczony nr 7. i Jeszcze jedno pytanie ten oring ma być założony z Suzuki super grese "A" też ktoś poleci jakiś zamiennik? Próbowałem już naprawić tą usterkę. W Passerotti w Chorzowie niby dobrali mi oring, założyłem go na smar grafitowy, ale dalej cieknie.
oring.jpg

Re: oring pompy wody GSXR 750 k6

: 15 lis 2016, o 09:11
autor: matix19
nie zmieniasz tego co roku więc 60zł to nie fortuna, popatrz czy nie jest coś pęknięte albo nie ma uszkodzeń mechanicznych

Re: oring pompy wody GSXR 750 k6

: 20 lis 2016, o 01:42
autor: undefinedman
jeżeli Ci nadal cieknie, to jest o wielce prawdopodobne, że leci to z tej małej dziureczki. To sygnał, że czas wymienić pompę. Już raz wymieniałem pompę, bo właśnie wyciekała. Teraz jest spokój.

Re: oring pompy wody GSXR 750 k6

: 21 lis 2016, o 00:03
autor: mirekm71
Jezeli cieknie w miejscu o-ringu i zajebiscie bylo by mi szkoda tych 60zl to zlozyl bym to na paste reinz'a. Jeszcze sie na tym nie zawiodlem.

Re: oring pompy wody GSXR 750 k6

: 23 lis 2016, o 15:24
autor: martinez85
Mam ten sam problem w 750 K8. Po wymianie uszczelniaczy pompy (na oryginalne z ASO) - dalej lekko cieknie z dołu, prawdopodobnie z dziurki. Z tego co czytalem na zagranicznych forach to powszechne zjawisko że wymiana oringów nie zawsze pomaga, jedynie wymiana całej pompy rozwiązuje problem raz na zawsze...

Re: oring pompy wody GSXR 750 k6

: 24 kwie 2017, o 19:34
autor: ManiekGsXr
Pompa wymieniona gsxr 1000 K9 nowka orginal Suzuki dalej cieknie. Jakieś pomysły z tym błędem inżynierów Suzuki? Mam już 3 oryginalne pompy i komplet wszystkich oryginalnych uszczelek jest w czym wybierać na każdej leci. Suzuki jest tak czysta w środku jak nowa już w tym sezonie dostała Ok 20l świeżego oleju. Jakieś pomysły ? Obudowa jest wyrobiona? To jest wlasnie ten błąd trzeba by wymienić element w który pompa wchodzi, choć nie jest popękany ani uszkodzony

Re: oring pompy wody GSXR 750 k6

: 24 kwie 2017, o 19:43
autor: pablogixer34
Zlustruj czy ciężko wchodzi pompa z oringiem, czy na przylgni w obudowie nie ma jakiejś rysy, posmaruj go jakąś wazeliną również przy montażu, jeśli wchodzi za lekko, dobierz oring w hurtowni z uszczelniaczami lekko grubszy. Jeśli dobra hurtownia będą mieli wszystkiego od a do z. Cudów nie ma. Z otworu kontrolnego zwykle leci płyn i to jest oznaka że pompa nadaje się na śmietnik. Jeśli olej to tylko i wyłacznie wina o-ringu. Ale ogólnie poczekałbym jeszcze na kaczana - łeb ma wielki jak arbuz i wie gdzie co i jak.

Re: oring pompy wody GSXR 750 k6

: 24 kwie 2017, o 19:59
autor: ManiekGsXr
Oryginalny Oring ma 2mm wymieniłem na 2.5mm jeszcze bardziej leciało. Próbowałem już wszystkiego dosłownie wszystkiego. Mam już 3 pompy wszystko oryginalne wszystkie oringi oryginalne i nie oryginalne. Znalazłem na niemieckim forum gościa co miał ten sam problem co ja i za tym oringiem posmarował specjalnym silikonem na to teflon kilka razy i na to znów silikon małe ilości aby ciasno wchodziło jemu pomogło mi nie pomogło. Oryginalna pompa wchodzi ciasno każda wchodzi ciasno i na każdym oringu. Wszystko dokrecane kluczem dynamometrycznym zgodnie z zaleceniami dalej leci...

Re: oring pompy wody GSXR 750 k6

: 24 kwie 2017, o 20:02
autor: ManiekGsXr
Zawsze smaruje wazelina Oring. Mecze sie już od 20 marca z tym kasy poszło na pompy na oleje na płyn chłodniczy na uszczelniacze już Ok 2tys i dalej leci rozkładam ręce.

Re: oring pompy wody GSXR 750 k6

: 24 kwie 2017, o 21:39
autor: mirekm71
Pewny jestes, ze to przez pompe? Cos podejrzane.

Re: oring pompy wody GSXR 750 k6

: 24 kwie 2017, o 23:34
autor: Speedbike
Dałbyś to do mechanika to by taniej wyszło.
Sprawa jest prosta jak cep- O-Ring i dwie powierzchnie a między nimi guma- nie ma prawa cieknąć! Cudów nie ma, żadna wada fabryczna, żadne silikony czy inne cuda, wystarczy olejem silnikowym (z tego otworu na przykład), lekko posmarować o-ring. O-Ring za 2zł wystarczy.
Nota bene jak z 2 mm przeszedłeś na 2.5 to kozak jesteś że to upchnąłeś.

Re: oring pompy wody GSXR 750 k6

: 25 kwie 2017, o 05:11
autor: ManiekGsXr
Speedbike daruj sobie te mądrości. Doedukuj sie o Suzuki a szczególnie o tej wadzie. Nie ma prawa cieknąć No kurwa nie ma a cieknie ? 100% pewności leci z otworu gdzie pompa wchodzi w silnik nawet wiem w którym miejscu

Re: oring pompy wody GSXR 750 k6

: 25 kwie 2017, o 10:03
autor: Speedbike
Takich "wad fabrycznych" naprawiałem już dziesiątki. Ja się mam doedukować? Sorry, ale to Tobie cieknie a mi nigdy nie ciekło, mimo że pompę wody w suzuki wyjmowałem ze 100 razy co najmniej. Jak chcesz to mam taki silnik do sprzedania- nie cieknie.

Re: oring pompy wody GSXR 750 k6

: 25 kwie 2017, o 11:22
autor: ManiekGsXr
Czyli co proponujesz zrobić skoro cieknie ? Mam 3 oryginalne pompy każdy uszczelniacz wszystko. Jeżeli borykałes sie rownież z tym problemem to co mam teraz zrobić? Mam nówkę pompę. Ok zawsze dawałem wazelinę na Oring a nie olej moze to być przyczyna ? Ps. Ile za silnik i jaki przebieg

Re: oring pompy wody GSXR 750 k6

: 25 kwie 2017, o 23:01
autor: Speedbike
Trzeba zacząć od zrozumienia problemu, a nie kupowania na pałę nowych części. Jest niemożliwością by ciekło Ci przez ten oring jeśli nie masz tam żadnych mechanicznych uszkodzeń. Co to zresztą znaczy cieknie? Jak dużo w jakim czasie, po jakim czasie pompa jest tłusta? Jesteś na 100% pewien, że przez to właśnie gniazdo a nie gdzieś obok? Czy na wazeline, czy na olej, czy na smar to jeden grzyb, aby nie na sucho bo się O-ring nie ułoży jak trzeba. Jeśli udało CI się włożyć o-ring 2,5 mm i było jeszcze gorzej to znaczy, że go przyciąłeś innej opcji nie ma. Generalnie masz coś nie tak jeśli to cieknie na nowym oringu- trzeba się nawet postarać by włożyć go źle i ciekło. Gniazdo się nie wyrobi i po 20tym wyjęciu pompy. Może być za to pęknięte jeśli masz motocykl w którym spadł/ pękł łańcuch napędowy i przypieprzył w pompę wody, robiąc jajo z gniazda. Trzeba wykonać jakieś pomiary, po prostu znaleźć źródło problemu. Nie było takiej akurat wady fabrycznej.