oring pompy wody GSXR 750 k6
-
- Nowy
- Posty: 38
- Rejestracja: 15 lut 2017, o 22:16
- Motocykl: Gsxr 1000 K9
- Wymarzony motocykl: BMW s1000rr
- Imię: Mariusz
- Skąd: Konin
Re: oring pompy wody GSXR 750 k6
Źródło problemu to ten otwór gdzie pompa wchodzi. Tak jestem pewien ze to tam leci
-
- Posty: 436
- Rejestracja: 18 paź 2016, o 16:33
- Motocykl: K6 600
- Imię: Mirek
- Skąd: Brzeg
Re: oring pompy wody GSXR 750 k6
Oring który jest na zdjęciu nie ma styczności z płynem tylko z olejem, uszczelnia, żeby olej nie wyciekał z silnika obok pompy. Żeby płyn dostał się do silnika musiałoby puścić uszczelnienie w pompie, później musiałby być zatkany otworek w pompie, ktory wypuszcza płyn w razie awarii uszczelnienia a dopiero wtedy płyn mógłby się dostać do silnika. Uważasz, ze to może mieć miejsce w Twoim przypadku?
-
- Nowy
- Posty: 38
- Rejestracja: 15 lut 2017, o 22:16
- Motocykl: Gsxr 1000 K9
- Wymarzony motocykl: BMW s1000rr
- Imię: Mariusz
- Skąd: Konin
Re: oring pompy wody GSXR 750 k6
Nie bo u mnie nie leci płyn kolego tylko olej a to co ty mówisz to znajduje sie przed oringiem. Jest tam dziurka która jak wylatuje płyn oznacza ze pompa jest do wymiany. U mnie leci olej i najprawdopodobniej jest walnięta obudowa tak jak kolega wcześniej pisał moze łańcuch ja uszkodził
-
- Posty: 436
- Rejestracja: 18 paź 2016, o 16:33
- Motocykl: K6 600
- Imię: Mirek
- Skąd: Brzeg
Re: oring pompy wody GSXR 750 k6
Coś zle przeczytałem. Faktycznie trzeba szukać mikropęknięcia...
- Speedbike
- Posty: 144
- Rejestracja: 19 lut 2016, o 19:23
- Motocykl: Gsxr 1000 K8 Turbo
- Wymarzony motocykl: None
- Imię: Przemek
- Skąd: Warszawa
Re: oring pompy wody GSXR 750 k6
Można to zmierzyć suwmiarką, musi być jakieś uszkodzenia, zadra, pęknięcie. Od biedy możesz posmarować silikonem przy oringu i włożyć na odtłuszoczne, nie ma prawa wtedy lecieć. Tam przecież nawet nie ma ciśnienia więc wielkich wymogów to uszczelnienie nie ma. Jeśli mimo silikonu cieknie to pozostaje tylko pęknięcie.
-
- Nowy
- Posty: 38
- Rejestracja: 15 lut 2017, o 22:16
- Motocykl: Gsxr 1000 K9
- Wymarzony motocykl: BMW s1000rr
- Imię: Mariusz
- Skąd: Konin
Re: oring pompy wody GSXR 750 k6
Cieknie. Trzeba szukać w obudowie z tym łańcuchem możesz miec racje ...
-
- Nowy
- Posty: 44
- Rejestracja: 9 kwie 2016, o 09:26
- Motocykl: 750 k7
- Imię: Piotr
- Skąd: Wawa
Re: oring pompy wody GSXR 750 k6
Ta dziura jest po to, żeby sprawdzić czy któreś z uszczelnień nie działa (jeśli coś leci) oraz na podstawie tego co leci - płyn czy olej, można rozpoznać które uszczelnienie jest do wymiany. W pompie wody jest ich kilka. Jeśli leci ci olej to możesz mieć popsute:ManiekGsXr pisze:Nie bo u mnie nie leci płyn kolego tylko olej a to co ty mówisz to znajduje sie przed oringiem. Jest tam dziurka która jak wylatuje płyn oznacza ze pompa jest do wymiany. U mnie leci olej i najprawdopodobniej jest walnięta obudowa tak jak kolega wcześniej pisał moze łańcuch ja uszkodził
1. oring pompy wody - ten wchodzący na korpus, proste w wymianie i tanie, ale mało prawdopodobne, że to to
2. simmerring wałka w pompie wody - znajduje się pod uszczelką mechaniczną w pompie wody. Kosztuje z 60-80zł w ASO, ale niestety musisz zdjąć uszczelkę mechaniczną.
Jeśli chcesz to zrobić dobrze to musisz kupić komplet uszczelnień - uszczelka mechaniczna i simmerring wałka. Zdejmujesz pompę, rozbierasz ją. Potem musisz wyjąć uszczelkę mechaniczną co będzie ze wszystkiego najtrudniejsze. Potem wyjmujesz simmerring, wkładasz nowy, wałek, uszczelka mechaniczna (trzeba nabić) i tyle. Przy okazji zmiana oleju i płyny chłodzącego.
Re: oring pompy wody GSXR 750 k6
Właśnie tak było robione u mnie i poci się dalej. Wymieniał doświadczony i renomowany mechanik, wszystkie uszczelnienia wzięte z ASO. Z tego co czytałem na zagranicznych forach często ludziom ciekło dalej po pełnej wymianie uszczelnień - i nie jest to kwestia złej robocizny, po prostu fabryczna pompa złożona jest szczelnie a po wymianie uszczelnień często cieknie dalej. Dopiero wymiana pompy pomaga na 100%.terry pisze:ManiekGsXr pisze:
Jeśli chcesz to zrobić dobrze to musisz kupić komplet uszczelnień - uszczelka mechaniczna i simmerring wałka. Zdejmujesz pompę, rozbierasz ją. Potem musisz wyjąć uszczelkę mechaniczną co będzie ze wszystkiego najtrudniejsze. Potem wyjmujesz simmerring, wkładasz nowy, wałek, uszczelka mechaniczna (trzeba nabić) i tyle. Przy okazji zmiana oleju i płyny chłodzącego.
-
- Nowy
- Posty: 21
- Rejestracja: 7 lip 2015, o 22:50
- Motocykl: GSX-R 750
- Imię: Marcin
- Skąd: Gdynia
Re: oring pompy wody GSXR 750 k6
edit:terry pisze:ManiekGsXr pisze: Jeśli chcesz to zrobić dobrze to musisz kupić komplet uszczelnień - uszczelka mechaniczna i simmerring wałka. Zdejmujesz pompę, rozbierasz ją. Potem musisz wyjąć uszczelkę mechaniczną co będzie ze wszystkiego najtrudniejsze. Potem wyjmujesz simmerring, wkładasz nowy, wałek, uszczelka mechaniczna (trzeba nabić) i tyle. Przy okazji zmiana oleju i płyny chłodzącego.
Właśnie tak było robione u mnie i poci się dalej. Wymieniał doświadczony i renomowany mechanik, wszystkie uszczelnienia wzięte z ASO. Z tego co czytałem na zagranicznych forach często ludziom ciekło dalej po pełnej wymianie uszczelnień - i nie jest to kwestia złej robocizny, po prostu fabryczna pompa złożona jest szczelnie a po wymianie uszczelnień często cieknie dalej. Dopiero wymiana pompy pomaga na 100%.