Strona 1 z 1

GSX-R 750 K4 db killer a praca silnika

: 23 maja 2018, o 21:01
autor: johnc
Cześć Wam,

Jest taka kwestia, motocykl to suzuki GSXR-750 K4,
moto posiada jakiś przelotowy wydech firmy dominator, do tego mam DB-killer.
Sprawa rozchodzi się o te ustrojstwo DB killer.
podczas jazdy z DB killerem jest ok (oprócz tego, że jest bardzo cicho, wręcz za cicho)
bez DB killera motocykl potrafi szarpać w przedziale obrotów 1,5 -2 tys przy ruszaniu i podczas jazdy na 1 biegu z obrotami jalowymi.. jak przekroczy prędkość z 30 km./h i powyżej 2 tys obrotów jest już ok.

Czy DB killer ma aż taki wpływ na pracę silnika ?
Ewent co można poprawić by bez DB killera chodził jak trzeba ?
Dla testu podwyższyłem chwilowo obroty biegu jałowego z 1200 na 1500 ale to nie zdało rezultatu, przy ruszaniu i w jeździe na 1 na najniższych podszarpuje
*podszarpywanie mam na myśli podobny objaw do ruszania w aucie z jakimś małym silnikiem z drugiego biegu, (czyli czuć nierówne ruszenie plus charakterystyczny dźwięk silnika mocniej obciążonego)

Re: GSX-R 750 K4 db killer a praca silnika

: 23 maja 2018, o 21:09
autor: matix19
strojenie po takich modyfikacjach się kłania

Re: GSX-R 750 K4 db killer a praca silnika

: 23 maja 2018, o 21:28
autor: 515Bartek
johnc pisze:Cześć Wam,


bez DB killera motocykl potrafi szarpać w przedziale obrotów 1,5 -2 tys przy ruszaniu i podczas jazdy na 1 biegu z obrotami jalowymi.. jak przekroczy prędkość z 30 km./h i powyżej 2 tys obrotów jest już ok.

standard

Re: GSX-R 750 K4 db killer a praca silnika

: 24 maja 2018, o 08:49
autor: johnc
a co macie na myśli "strojenie" ? motocykl jest na wtrysku czy trzeba go podpiąć pod kompa i od strony softu poprawić czy coś mechanicznie ?
Chodzi o ustawienie wtrysku i dawki paliwa w zakresach różnej prędkości obrotowej ?

Re: GSX-R 750 K4 db killer a praca silnika

: 24 maja 2018, o 11:44
autor: 750k1Rafał
Mam k1 750 i z dominatorem i db killerem mi się dlawil przy 7 tys obrotów i dalej nie szedł. Wystarczyło zgasic jak już był ciepły silnik i odpalić ponownie. wtrysk sam się jakby kalibrowal pod ten wydech i jechał normalnie dalej bez szarpania i dlawienia.

Re: GSX-R 750 K4 db killer a praca silnika

: 24 maja 2018, o 12:50
autor: Carry
nie ma czegos takiego jak kalibracja - moto ma stale mapy i sa warunkowane informacjami z czujnikow to wszystko

przy tym db to kwestia przeplywu gazow - za bogata mieszanka sie robi na mapie IAP (do 10% otwarcia przepustnicy) i z tego wynika szarpanie. Masz tam sonde w tym szpeju?

Re: GSX-R 750 K4 db killer a praca silnika

: 24 maja 2018, o 13:20
autor: johnc
k4 i k5 nie miały sondy, mój k4 też nie ma sondy w wydechu ani innych elektronicznych czujników
(z ciekawości, czy k4 lub k5 ma filtr paliwa ? czy tylko nowe motocykle mają )

Re: GSX-R 750 K4 db killer a praca silnika

: 24 maja 2018, o 13:44
autor: Carry
czujnik temp, cisnienia itd - o to mi chodzilo

tak, w pompie paliwa

Re: GSX-R 750 K4 db killer a praca silnika

: 24 maja 2018, o 17:33
autor: johnc
z tego co się orientuje to czujnik temperatury jest z boku chłodnicy przy wlewie.
Czujnika ciśnienia to jest tylko cisnienia oleju
jest jeszcze czujnik temperatury powietrza wmontowany w airbox

Re: GSX-R 750 K4 db killer a praca silnika

: 25 maja 2018, o 11:23
autor: Carry
czujnika IAP - sprawdz czy dziala poprawnie zgodnie z serwisówką oraz sprawdź czujnike TPS