750 K8 - problem z alternatorem - help!
: 28 maja 2018, o 10:58
Witam wszystkich
Kilka dni temu podczas przejażdżki w moim 750 k8 nagle zapaliła się czerwona kontrolka, a na komputerze pokazał się błąd "sd" (lub 5d?). Zatrzymałem się, wyłączyłem moto, po czym nie chciał już odpalić Odczekałem 20 minut - odpalił. Wracając do domu wszystkie urządzenia po kolei zaczęły się wyłączać (licznik, lampy itp). Pierwsza myśl - problem z ładowaniem (obstawiałem padniety regulator). Jednakże po zrobieniu pomiarów, okazało się że:
1. Akumulator - jest okey
2. Ładowanie jest za niskie (na wolnych obrotach na aku ok 11V)
3. Po podpięciu drugiego sprawnego regulatora jest to samo
4. Po zmierzeniu samego alternatora - brak ładowania, alternator padnięty.
I teraz pytanie do ekspertów:) Czy ktoś to już przerabiał? Czy jest sens wstawiać zamiennik? Jeśli tak to jaki? Trochę odstrasza ceno nowego OEMowego alternatora (ponad 1100zł).
Bedę wdzięczny za wszelkie sugestie
pozdrawiam!
Kilka dni temu podczas przejażdżki w moim 750 k8 nagle zapaliła się czerwona kontrolka, a na komputerze pokazał się błąd "sd" (lub 5d?). Zatrzymałem się, wyłączyłem moto, po czym nie chciał już odpalić Odczekałem 20 minut - odpalił. Wracając do domu wszystkie urządzenia po kolei zaczęły się wyłączać (licznik, lampy itp). Pierwsza myśl - problem z ładowaniem (obstawiałem padniety regulator). Jednakże po zrobieniu pomiarów, okazało się że:
1. Akumulator - jest okey
2. Ładowanie jest za niskie (na wolnych obrotach na aku ok 11V)
3. Po podpięciu drugiego sprawnego regulatora jest to samo
4. Po zmierzeniu samego alternatora - brak ładowania, alternator padnięty.
I teraz pytanie do ekspertów:) Czy ktoś to już przerabiał? Czy jest sens wstawiać zamiennik? Jeśli tak to jaki? Trochę odstrasza ceno nowego OEMowego alternatora (ponad 1100zł).
Bedę wdzięczny za wszelkie sugestie
pozdrawiam!