Power Commander + moduł - Pytanie
- OLO
- Posty: 50
- Rejestracja: 3 lip 2010, o 00:21
- Motocykl: GSX-R 750 K2
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Power Commander + moduł - Pytanie
Wiem że moc na silniku jest większa od mocy na kole ze względu na straty na napędzie. Chodzi mi o to że chyba na hamowniach samochodowych w większości podaje się moc na silniku, tak więc myślałem że w wypadku hamowni motocyklowej też tak będzie. Ale po przeanalizowaniu sprawy doszedłem do wniosku że w przypadku motocykli ważniejsza będzie faktyczna moc, czyli moc na kole. W sumie to się cieszę że podają taką a nie na silniku...
Zastanawiało mnie najbardziej dlaczego nie ustawiono nadmuchu na motocykl, zadzwoniłem więc do POLand Position i powiedziano mi że to po to aby [tak to zrozumiałem] uzyskać jak najdokładniejszy wynik pomiędzy mocą obecną, a mocą po modach. Chodzi o to że nie ustawią dwa razy tak samo nadmuchu i przez to pomiary (przed i po modach) nie będą tak samo dokładne. Nadmuch będzie używany przy strojeniu z PC żeby uzyskać warunki panujące na drodze.
Mam nadzieję że nic nie pokręciłem i nikogo za bardzo nie znudziłem...
Yarccom - 10KM różnicy na dwuch hamowniach to z jednej strony wg. mnie nie dużo... znam większe różnice na hamowniach samochodowych Ale w przypadku motocykla 10KM rozbierzności to raczej sporo... 10KM to nawet bardzo odczuwalna różnica... Motorowery mają chyba poniżej 10KM a 125ccm chyba koło 20KM jakieś słabsze...
Rudisz - Da radę osiągnąć równowartość mocy na wale - mocą na kole... wystarczy wstawić "turbo i trochę rurek"
Jak ktoś wie mniej więcej ile wynoszą straty na napędzie w motocyklach albo wie gdzie szukać takich info to niech się podzieli
Zastanawiało mnie najbardziej dlaczego nie ustawiono nadmuchu na motocykl, zadzwoniłem więc do POLand Position i powiedziano mi że to po to aby [tak to zrozumiałem] uzyskać jak najdokładniejszy wynik pomiędzy mocą obecną, a mocą po modach. Chodzi o to że nie ustawią dwa razy tak samo nadmuchu i przez to pomiary (przed i po modach) nie będą tak samo dokładne. Nadmuch będzie używany przy strojeniu z PC żeby uzyskać warunki panujące na drodze.
Mam nadzieję że nic nie pokręciłem i nikogo za bardzo nie znudziłem...
Yarccom - 10KM różnicy na dwuch hamowniach to z jednej strony wg. mnie nie dużo... znam większe różnice na hamowniach samochodowych Ale w przypadku motocykla 10KM rozbierzności to raczej sporo... 10KM to nawet bardzo odczuwalna różnica... Motorowery mają chyba poniżej 10KM a 125ccm chyba koło 20KM jakieś słabsze...
Rudisz - Da radę osiągnąć równowartość mocy na wale - mocą na kole... wystarczy wstawić "turbo i trochę rurek"
Jak ktoś wie mniej więcej ile wynoszą straty na napędzie w motocyklach albo wie gdzie szukać takich info to niech się podzieli
Potrzebujesz części zamienne lub tuningowe ?! Napisz, a postaram się dać Ci jak najlepszą ofertę...
www.motocyklezuk.pl - import, serwis, naprawy powypadkowe, tuning
www.rpmotorsport.pl - serwis, sklep, tuning, części, car audio and more...
www.motocyklezuk.pl - import, serwis, naprawy powypadkowe, tuning
www.rpmotorsport.pl - serwis, sklep, tuning, części, car audio and more...
- Rudisz
- Posty: 649
- Rejestracja: 21 kwie 2010, o 12:42
- Motocykl: 1000 K6
- Wymarzony motocykl: K6 1000
- Lokalizacja: Brzozów / Rzeszów
Re: Power Commander + moduł - Pytanie
RAcja ze Turbem zalatwisz wszystko ale to nie jest wyjscie, ogolnie tak juz jest ze producenci nas robia w ciula a glupi kowalscy niedouczeni mysla ze maja po 140KM w 600. Z tego co wiem to roznice w tym co podaje producent a a na kole to ok 20KM np w przypadku 954 ktora mialem wczesniej to 154KM podawane przez producenta zmienilo sie na 135-138 na kole. Wazne jest to zeby wsrod takich samych modeli ten wynik na kole nie byl mniejszy
http://www.bikepics.com/members/rudisz/
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... naprawde .... aż cięzko czasami ich wyprzedzić ....
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... naprawde .... aż cięzko czasami ich wyprzedzić ....
-
- Posty: 92
- Rejestracja: 21 maja 2010, o 13:30
- Lokalizacja: Szczecin, Warszawa, Poznań, Bydgoszcz, Gdańsk
Re: Power Commander + moduł - Pytanie
Wyjaśniliście mi sprawę, bo nie do końca się łapałem z tymi mocami. Może ktoś ma ochotę jeszcze porozwijać skróty tj. HP, BHP itd
- Akcesoria motocyklowe, kaski, odzież, narzędzia, materiały eksploatacyjne
Profesjonalna obsługa, wysoka jakość
www.moto-akcesoria.pl
...dla ludzi z pasją
- OLO
- Posty: 50
- Rejestracja: 3 lip 2010, o 00:21
- Motocykl: GSX-R 750 K2
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Power Commander + moduł - Pytanie
Stary... generalnie nie masz się czym przejmować... tak na prawdę to nikt tego nie rozumie, każdy tylko powtarza co usłyszał przy jakimś piwie
Moc na silniku jest największa... zanim dojdzie do opony musi przejść przez skrzynię, łańcuch, zębatki i felgę... I każda z tych części - jak to w normalnym życiu - podpiernicza trochę mocy... stąd wynika to, że na kole zawsze będziesz miał (w przypadku motocykla kilka procent) mniej koni... KM = HP = PS BHP - moc na silniku ... ale niech ktoś potwierdzi to co napisałem
Moc na silniku jest największa... zanim dojdzie do opony musi przejść przez skrzynię, łańcuch, zębatki i felgę... I każda z tych części - jak to w normalnym życiu - podpiernicza trochę mocy... stąd wynika to, że na kole zawsze będziesz miał (w przypadku motocykla kilka procent) mniej koni... KM = HP = PS BHP - moc na silniku ... ale niech ktoś potwierdzi to co napisałem
Potrzebujesz części zamienne lub tuningowe ?! Napisz, a postaram się dać Ci jak najlepszą ofertę...
www.motocyklezuk.pl - import, serwis, naprawy powypadkowe, tuning
www.rpmotorsport.pl - serwis, sklep, tuning, części, car audio and more...
www.motocyklezuk.pl - import, serwis, naprawy powypadkowe, tuning
www.rpmotorsport.pl - serwis, sklep, tuning, części, car audio and more...
- Rudisz
- Posty: 649
- Rejestracja: 21 kwie 2010, o 12:42
- Motocykl: 1000 K6
- Wymarzony motocykl: K6 1000
- Lokalizacja: Brzozów / Rzeszów
Re: Power Commander + moduł - Pytanie
HP, BHP, czy KM to to samo i sa to tylko roznice w nazewnictwie ze wzgledu na rejon uzywania.
Olo dobrze mowisz z tymi mocami i jak ktos twierdzi ze jego seryjne moto ma tyle na hamowni co podaje producent poprostu albo wali kity albo byl na jakiejs dupnej hamowni. I nie przejmujcie sie tym bo moj gixx ktory wg producenta powinien miec ok 189KM faktycznie wg pomiarow takich sprzetow ma miedzy 155-165KM na kole zaleznie od egzemplarza
Olo dobrze mowisz z tymi mocami i jak ktos twierdzi ze jego seryjne moto ma tyle na hamowni co podaje producent poprostu albo wali kity albo byl na jakiejs dupnej hamowni. I nie przejmujcie sie tym bo moj gixx ktory wg producenta powinien miec ok 189KM faktycznie wg pomiarow takich sprzetow ma miedzy 155-165KM na kole zaleznie od egzemplarza
http://www.bikepics.com/members/rudisz/
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... naprawde .... aż cięzko czasami ich wyprzedzić ....
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... naprawde .... aż cięzko czasami ich wyprzedzić ....
- OLO
- Posty: 50
- Rejestracja: 3 lip 2010, o 00:21
- Motocykl: GSX-R 750 K2
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Power Commander + moduł - Pytanie
Generalnie dokładność wyniku zależy od skalibrowania i ustawień hamowni... Jak się ładnie uśmiechniesz to i może Ci 3kę z przodu pokazać
Potrzebujesz części zamienne lub tuningowe ?! Napisz, a postaram się dać Ci jak najlepszą ofertę...
www.motocyklezuk.pl - import, serwis, naprawy powypadkowe, tuning
www.rpmotorsport.pl - serwis, sklep, tuning, części, car audio and more...
www.motocyklezuk.pl - import, serwis, naprawy powypadkowe, tuning
www.rpmotorsport.pl - serwis, sklep, tuning, części, car audio and more...
- OLO
- Posty: 50
- Rejestracja: 3 lip 2010, o 00:21
- Motocykl: GSX-R 750 K2
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Power Commander + moduł - Pytanie
Jutro koło południa wrzucam graty... hamowni pewnie nie odwiedzę... ale dam znać czy nie wybuchło po zmianie modułów
Pytałem jeszcze tam, gdzie kupiłem motor - motorakowski.pl - o to czy moduły się różnią czy są takie same... bez wahania powiedziano mi że są takie same
Pytałem jeszcze tam, gdzie kupiłem motor - motorakowski.pl - o to czy moduły się różnią czy są takie same... bez wahania powiedziano mi że są takie same
Potrzebujesz części zamienne lub tuningowe ?! Napisz, a postaram się dać Ci jak najlepszą ofertę...
www.motocyklezuk.pl - import, serwis, naprawy powypadkowe, tuning
www.rpmotorsport.pl - serwis, sklep, tuning, części, car audio and more...
www.motocyklezuk.pl - import, serwis, naprawy powypadkowe, tuning
www.rpmotorsport.pl - serwis, sklep, tuning, części, car audio and more...
- asphaltsurfer
- Posty: 216
- Rejestracja: 27 kwie 2010, o 13:39
- Motocykl: K6 1000 red + FZR 1000
- Lokalizacja: Kraków
Re: Power Commander + moduł - Pytanie
btw.
BHP (Brake Horse Power) = 1.013890297 KM - moc uzyskiwana na hamowni
0,9863 HP (Horse Power) = 735,49875 W = 1KM (Koń mechaniczny)
"Często potocznie przez konie mechaniczne rozumie się brytyjskie konie parowe (HP), co może prowadzić do różnic w obliczeniu mocy (obie jednostki tłumaczy się jako horsepower po angielsku, ewentualnie odróżnia się je: HP(I) - koń parowy, od Imperial i HP(M) - koń mechaniczny, od Metric).
"
Moja 600 była testowana w "Motocykl"'u i z deklarowanych 125KM wyszło nieco ponad 90 No chyba że dostali jakiś wadliwy model..
BHP (Brake Horse Power) = 1.013890297 KM - moc uzyskiwana na hamowni
0,9863 HP (Horse Power) = 735,49875 W = 1KM (Koń mechaniczny)
"Często potocznie przez konie mechaniczne rozumie się brytyjskie konie parowe (HP), co może prowadzić do różnic w obliczeniu mocy (obie jednostki tłumaczy się jako horsepower po angielsku, ewentualnie odróżnia się je: HP(I) - koń parowy, od Imperial i HP(M) - koń mechaniczny, od Metric).
"
Moja 600 była testowana w "Motocykl"'u i z deklarowanych 125KM wyszło nieco ponad 90 No chyba że dostali jakiś wadliwy model..
- OLO
- Posty: 50
- Rejestracja: 3 lip 2010, o 00:21
- Motocykl: GSX-R 750 K2
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Power Commander + moduł - Pytanie
Odpowiedź na pytanie z tematu : moduły są takie same ! Gix odpalił i wkręcił się na 5tyś rpm...
Samopoczucie nie pozwala jednak na testy z resztą bez strojenia mi się nie chce...
Samopoczucie nie pozwala jednak na testy z resztą bez strojenia mi się nie chce...
Potrzebujesz części zamienne lub tuningowe ?! Napisz, a postaram się dać Ci jak najlepszą ofertę...
www.motocyklezuk.pl - import, serwis, naprawy powypadkowe, tuning
www.rpmotorsport.pl - serwis, sklep, tuning, części, car audio and more...
www.motocyklezuk.pl - import, serwis, naprawy powypadkowe, tuning
www.rpmotorsport.pl - serwis, sklep, tuning, części, car audio and more...
-
- Nowy
- Posty: 3
- Rejestracja: 6 wrz 2010, o 15:43
- Motocykl: 750 K6
- Wymarzony motocykl: 750 k15:)
Re: Power Commander + moduł - Pytanie
[quote="asphaltsurfer"]Siema Zdzisiu,
Primo: Te modele nie miały immobilizera więc luz (dopiero od K6 jest coś takiego jak SAIS- Suzuki advanced immobilizer system- (na wiki wkrótce!) )
Secudo: Nie sugeruj się tym co na allegro pisze bo gośc ci wciśnie wszystko żeby tylko sprzedać
A ciekawostka jest taka że tylko modele europejskie miały immobilizer. Modele zza wielkiej wody go nie mają:)
Primo: Te modele nie miały immobilizera więc luz (dopiero od K6 jest coś takiego jak SAIS- Suzuki advanced immobilizer system- (na wiki wkrótce!) )
Secudo: Nie sugeruj się tym co na allegro pisze bo gośc ci wciśnie wszystko żeby tylko sprzedać
A ciekawostka jest taka że tylko modele europejskie miały immobilizer. Modele zza wielkiej wody go nie mają:)