Power Commander + moduł - Pytanie

Wszystko na temat GSX-R 750.
Regulamin forum
Zapoznaj się i przekaż uwagi odnośnie
Nowe forum GSXR.PL!
Awatar użytkownika
OLO
Posty: 50
Rejestracja: 3 lip 2010, o 00:21
Motocykl: GSX-R 750 K2
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Power Commander + moduł - Pytanie

Nieprzeczytany post autor: OLO » 11 sie 2010, o 23:41

Wiem że moc na silniku jest większa od mocy na kole ze względu na straty na napędzie. Chodzi mi o to że chyba na hamowniach samochodowych w większości podaje się moc na silniku, tak więc myślałem że w wypadku hamowni motocyklowej też tak będzie. Ale po przeanalizowaniu sprawy doszedłem do wniosku że w przypadku motocykli ważniejsza będzie faktyczna moc, czyli moc na kole. W sumie to się cieszę że podają taką a nie na silniku...
Zastanawiało mnie najbardziej dlaczego nie ustawiono nadmuchu na motocykl, zadzwoniłem więc do POLand Position i powiedziano mi że to po to aby [tak to zrozumiałem] uzyskać jak najdokładniejszy wynik pomiędzy mocą obecną, a mocą po modach. Chodzi o to że nie ustawią dwa razy tak samo nadmuchu i przez to pomiary (przed i po modach) nie będą tak samo dokładne. Nadmuch będzie używany przy strojeniu z PC żeby uzyskać warunki panujące na drodze.
Mam nadzieję że nic nie pokręciłem i nikogo za bardzo nie znudziłem... :)

Yarccom - 10KM różnicy na dwuch hamowniach to z jednej strony wg. mnie nie dużo... znam większe różnice na hamowniach samochodowych :) Ale w przypadku motocykla 10KM rozbierzności to raczej sporo... 10KM to nawet bardzo odczuwalna różnica... Motorowery mają chyba poniżej 10KM a 125ccm chyba koło 20KM jakieś słabsze...

Rudisz - Da radę osiągnąć równowartość mocy na wale - mocą na kole... wystarczy wstawić "turbo i trochę rurek" :)

Jak ktoś wie mniej więcej ile wynoszą straty na napędzie w motocyklach albo wie gdzie szukać takich info to niech się podzieli :)
Potrzebujesz części zamienne lub tuningowe ?! Napisz, a postaram się dać Ci jak najlepszą ofertę...

www.motocyklezuk.pl - import, serwis, naprawy powypadkowe, tuning
www.rpmotorsport.pl - serwis, sklep, tuning, części, car audio and more...

Awatar użytkownika
Rudisz
Posty: 649
Rejestracja: 21 kwie 2010, o 12:42
Motocykl: 1000 K6
Wymarzony motocykl: K6 1000
Lokalizacja: Brzozów / Rzeszów

Re: Power Commander + moduł - Pytanie

Nieprzeczytany post autor: Rudisz » 12 sie 2010, o 07:03

RAcja ze Turbem zalatwisz wszystko ale to nie jest wyjscie, ogolnie tak juz jest ze producenci nas robia w ciula a glupi kowalscy niedouczeni mysla ze maja po 140KM w 600. Z tego co wiem to roznice w tym co podaje producent a a na kole to ok 20KM np w przypadku 954 ktora mialem wczesniej to 154KM podawane przez producenta zmienilo sie na 135-138 na kole. Wazne jest to zeby wsrod takich samych modeli ten wynik na kole nie byl mniejszy
http://www.bikepics.com/members/rudisz/

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... naprawde .... aż cięzko czasami ich wyprzedzić ....

motoakcesoria
Posty: 92
Rejestracja: 21 maja 2010, o 13:30
Lokalizacja: Szczecin, Warszawa, Poznań, Bydgoszcz, Gdańsk

Re: Power Commander + moduł - Pytanie

Nieprzeczytany post autor: motoakcesoria » 12 sie 2010, o 11:42

Wyjaśniliście mi sprawę, bo nie do końca się łapałem z tymi mocami. Może ktoś ma ochotę jeszcze porozwijać skróty tj. HP, BHP itd
  • Akcesoria motocyklowe, kaski, odzież, narzędzia, materiały eksploatacyjne
    Profesjonalna obsługa, wysoka jakość
    www.moto-akcesoria.pl
    ...dla ludzi z pasją
Obrazek

Awatar użytkownika
OLO
Posty: 50
Rejestracja: 3 lip 2010, o 00:21
Motocykl: GSX-R 750 K2
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Power Commander + moduł - Pytanie

Nieprzeczytany post autor: OLO » 12 sie 2010, o 12:06

Stary... generalnie nie masz się czym przejmować... tak na prawdę to nikt tego nie rozumie, każdy tylko powtarza co usłyszał przy jakimś piwie :)

Moc na silniku jest największa... zanim dojdzie do opony musi przejść przez skrzynię, łańcuch, zębatki i felgę... I każda z tych części - jak to w normalnym życiu - podpiernicza trochę mocy... stąd wynika to, że na kole zawsze będziesz miał (w przypadku motocykla kilka procent) mniej koni... KM = HP = PS BHP - moc na silniku ... ale niech ktoś potwierdzi to co napisałem :)
Potrzebujesz części zamienne lub tuningowe ?! Napisz, a postaram się dać Ci jak najlepszą ofertę...

www.motocyklezuk.pl - import, serwis, naprawy powypadkowe, tuning
www.rpmotorsport.pl - serwis, sklep, tuning, części, car audio and more...

Awatar użytkownika
Rudisz
Posty: 649
Rejestracja: 21 kwie 2010, o 12:42
Motocykl: 1000 K6
Wymarzony motocykl: K6 1000
Lokalizacja: Brzozów / Rzeszów

Re: Power Commander + moduł - Pytanie

Nieprzeczytany post autor: Rudisz » 12 sie 2010, o 13:43

HP, BHP, czy KM to to samo i sa to tylko roznice w nazewnictwie ze wzgledu na rejon uzywania.
Olo dobrze mowisz z tymi mocami i jak ktos twierdzi ze jego seryjne moto ma tyle na hamowni co podaje producent poprostu albo wali kity albo byl na jakiejs dupnej hamowni. I nie przejmujcie sie tym bo moj gixx ktory wg producenta powinien miec ok 189KM faktycznie wg pomiarow takich sprzetow ma miedzy 155-165KM na kole zaleznie od egzemplarza
http://www.bikepics.com/members/rudisz/

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... naprawde .... aż cięzko czasami ich wyprzedzić ....

Awatar użytkownika
OLO
Posty: 50
Rejestracja: 3 lip 2010, o 00:21
Motocykl: GSX-R 750 K2
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Power Commander + moduł - Pytanie

Nieprzeczytany post autor: OLO » 13 sie 2010, o 01:54

Generalnie dokładność wyniku zależy od skalibrowania i ustawień hamowni... Jak się ładnie uśmiechniesz to i może Ci 3kę z przodu pokazać :)
Potrzebujesz części zamienne lub tuningowe ?! Napisz, a postaram się dać Ci jak najlepszą ofertę...

www.motocyklezuk.pl - import, serwis, naprawy powypadkowe, tuning
www.rpmotorsport.pl - serwis, sklep, tuning, części, car audio and more...

Awatar użytkownika
OLO
Posty: 50
Rejestracja: 3 lip 2010, o 00:21
Motocykl: GSX-R 750 K2
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Power Commander + moduł - Pytanie

Nieprzeczytany post autor: OLO » 16 sie 2010, o 23:21

Jutro koło południa wrzucam graty... hamowni pewnie nie odwiedzę... ale dam znać czy nie wybuchło po zmianie modułów :)

Pytałem jeszcze tam, gdzie kupiłem motor - motorakowski.pl - o to czy moduły się różnią czy są takie same... bez wahania powiedziano mi że są takie same :D
Potrzebujesz części zamienne lub tuningowe ?! Napisz, a postaram się dać Ci jak najlepszą ofertę...

www.motocyklezuk.pl - import, serwis, naprawy powypadkowe, tuning
www.rpmotorsport.pl - serwis, sklep, tuning, części, car audio and more...

Awatar użytkownika
asphaltsurfer
Posty: 216
Rejestracja: 27 kwie 2010, o 13:39
Motocykl: K6 1000 red + FZR 1000
Lokalizacja: Kraków

Re: Power Commander + moduł - Pytanie

Nieprzeczytany post autor: asphaltsurfer » 17 sie 2010, o 13:33

btw.

BHP (Brake Horse Power) = 1.013890297 KM - moc uzyskiwana na hamowni
0,9863 HP (Horse Power) = 735,49875 W = 1KM (Koń mechaniczny)

"Często potocznie przez konie mechaniczne rozumie się brytyjskie konie parowe (HP), co może prowadzić do różnic w obliczeniu mocy (obie jednostki tłumaczy się jako horsepower po angielsku, ewentualnie odróżnia się je: HP(I) - koń parowy, od Imperial i HP(M) - koń mechaniczny, od Metric).
"

Moja 600 była testowana w "Motocykl"'u i z deklarowanych 125KM wyszło nieco ponad 90 :P No chyba że dostali jakiś wadliwy model.. :D

Awatar użytkownika
OLO
Posty: 50
Rejestracja: 3 lip 2010, o 00:21
Motocykl: GSX-R 750 K2
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Power Commander + moduł - Pytanie

Nieprzeczytany post autor: OLO » 17 sie 2010, o 15:23

Odpowiedź na pytanie z tematu : moduły są takie same ! Gix odpalił i wkręcił się na 5tyś rpm...

Samopoczucie nie pozwala jednak na testy z resztą bez strojenia mi się nie chce...
Potrzebujesz części zamienne lub tuningowe ?! Napisz, a postaram się dać Ci jak najlepszą ofertę...

www.motocyklezuk.pl - import, serwis, naprawy powypadkowe, tuning
www.rpmotorsport.pl - serwis, sklep, tuning, części, car audio and more...

Przemeo750
Nowy
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 6 wrz 2010, o 15:43
Motocykl: 750 K6
Wymarzony motocykl: 750 k15:)

Re: Power Commander + moduł - Pytanie

Nieprzeczytany post autor: Przemeo750 » 6 wrz 2010, o 16:06

[quote="asphaltsurfer"]Siema Zdzisiu,

Primo: Te modele nie miały immobilizera więc luz (dopiero od K6 jest coś takiego jak SAIS- Suzuki advanced immobilizer system- (na wiki wkrótce!) )
Secudo: Nie sugeruj się tym co na allegro pisze bo gośc ci wciśnie wszystko żeby tylko sprzedać :)

A ciekawostka jest taka że tylko modele europejskie miały immobilizer. Modele zza wielkiej wody go nie mają:)

ODPOWIEDZ