Problem ładowaniem - gsxr 750 k3

Wszystko na temat GSX-R 750.
Regulamin forum
Zapoznaj się i przekaż uwagi odnośnie
Nowe forum GSXR.PL!
szczeki750k3
Nowy
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 5 wrz 2010, o 19:43

Problem ładowaniem - gsxr 750 k3

Nieprzeczytany post autor: szczeki750k3 » 5 wrz 2010, o 20:12

Witam
mam problem z ładowaniem w moim moto, akumulator się rozładowuje. Na wolnych obrotach napięcie na aku wynosi ponad 14 V na wyższych obrotach spada do jakichś 12,5 V. W service manualu jest napisane, że pomiaru dokonuje się przy 5000 obr/min i napięcie powinno być od 13,5 V do 15 V. Czyli coś jest nie tak, może to być wina regulatora napięcia? (aku jest nowe)

Bxx
Posty: 56
Rejestracja: 26 lip 2010, o 09:23
Motocykl: GSX-R 750

Re: Problem ładowaniem - gsxr 750 k3

Nieprzeczytany post autor: Bxx » 7 wrz 2010, o 07:51

Witam. Tak może byc to wina regulatora napięcia, bądz alternatora który może dawac za małe napięcie. Jeszcze sprawdz sobie kable wtyczki czy się wszystko dobrze styka. Masz serwisówkę to sobie tam wszystko zobaczysz jak sprawdzic dobrze jest sprawdzic sobie jeszcze czy nie masz zwarcia na kablach nie powinno byc więcej niż 3mA bo morze się okazac że problem stwarzają jakieś dodatki akcesoryjne typu alarm itp.

Awatar użytkownika
patrykt7
Posty: 231
Rejestracja: 6 wrz 2010, o 21:59
Motocykl: GSX-R 1000 K4

Re: Problem ładowaniem - gsxr 750 k3

Nieprzeczytany post autor: patrykt7 » 12 wrz 2010, o 02:15

Nie chce mi się pisać aż tyle więc pozwolę sobie zacytować:

Problem z ładowaniem krok po kroku.

Zakładam oczywiście, że wszystkie połączenia klem do akumulatora, masy silnika oraz masa regulatora są wolne od śniedzi i zabrudzeń utrudniających połączenie.

1. Zmierzyć napięcie ładowania na klemach akumulatora.
Książkowe napięcie ładowania to 14.4 V DC (napięcie stałe)
Biorąc pod uwagę błąd miernika można przyjąć od 14-14.8V przy 3000 tyś obrotów na
na min.Pomiarów dokonujemy bez obciążenia czyli wyłączone światła itp.

2. Jeśli napięcie jest prawidłowe należy zmienić akumulator.

3. Jeśli napięcie jest mniejsze lub większe należy odłączyć regulator napięcia od statora (uzwojenia) zmierzyć napięcia międzyfazowe i rezystancję między fazami a masą motocykla.
Z reguły są to trzy żółte przewody.

Pomiar rezystancji:

Ustawiamy miernik na omomierz i jedna końcówka miernika do masy a drugą dotykamy do każdego z trzech przewodów. Rezystancja musi być nieskończenie wielka. Jakiekolwiek Upływności świadczą o przebiciu do masy czyli uszkodzeniu izolacji uzwojeń.
W niektórych przypadkach należy wykonać ten pomiar na zimno i na ciepło z racji problemów z ładowaniem na gorącym silniku.

Pomiar napięcia międzyfazowego zmiennego:

Ustawiamy miernik na zakres 200V AC(napięcie
(zmienne) i sprawdzamy każdą parę końcówkami miernika 1-2 2-3 3-1.
Prawidłowe napięcie pomiędzy każdą fazą powinno wynosić 60-90 V i być jednakowe między każdą fazą (oczywiście dokładne dane znajdują się w serwisówkach do danego modelu) przy 3000-5000 tyś. obrotów na min.

4.Prawidłowe napięcie wskazuje na uszkodzenie regulatora napięcia.

5. Jeśli napięcia międzyfazowe będą odbiegać wartościami jesteśmy zmuszeni wymienić stator.

Jeśli wykonałeś całą procedurę i nadal masz problem załóż temat to pomożemy.Pamiętaj, Ze w żadnym wypadku nie wolno odłączać akumulatora podczas pracy silnika.

Jeśli jakieś sugestie to wniosę poprawki. "

Oczywiście tam jest błąd i pomiaru dokonuje się na włączonych światłach.

Patryk T.
1. Jeśli moja odpowiedź Ci pomogła kliknij 'Podziękuj'.
2. Na bieżąco pisz o postępach przy naprawie usterki bo inaczej nie ma sensu nasze pisanie i pomoc.

ODPOWIEDZ