Strona 1 z 2

Obroty

: 24 gru 2010, o 10:38
autor: szpotan
Witam Czy w 3/4 k6 na 5 i 6 biegu obroty powinny dochodzic do czerwonego pola :roll: Czy może nieumiejętnie wkręcam na niższych biegach :oops: bo na 5 obroty dochodzą do ok 13 tys a na 6 do ok 12500

Re: Obroty

: 24 gru 2010, o 12:47
autor: patrykt7
Robisz to podczas jazdy czy na postoju-podstawowe pytanie. Podczas jazdy obroty powinny dochodzić do momentu kiedy następuje odcięcie zapłonu.

Patryk T.

Re: Obroty

: 24 gru 2010, o 13:28
autor: szpotan
Nie no raczej podczas jazdy ponieważ na postoju 5 i 6 biegu raczej ciężko wkręcic na obroty

Re: Obroty

: 24 gru 2010, o 14:28
autor: patrykt7
szpotan pisze:Nie no raczej podczas jazdy ponieważ na postoju 5 i 6 biegu raczej ciężko wkręcic na obroty
Wszystko się da, ale mniejsza z tym. Opisz dokładniej co się dzieje podczas przyspieszania do czerwonego pola. Skąd pochodzi motocykl, może jest zblokowany? Podaj prędkości jakie osiągasz na 5. i na 6. biegu.

Patryk T.

Re: Obroty

: 25 gru 2010, o 12:37
autor: szpotan
Motocykl jest z USA prędkośc na 5 to ok 2.6 na 6 ok. 2.71 wcześniej jak miałem końcówkę Jordine gp1 na 6 było 2.81 ;) przy podobnej prędkości obrotowej

Re: Obroty

: 26 gru 2010, o 17:01
autor: patrykt7
Prędkości spore. A przełożenia masz seryjne czy niekoniecznie?
Niech jakiś właściciel takiego moto wypowie się co do prędkości na 5. i na 6. biegu.

Patryk T.

Re: Obroty

: 27 gru 2010, o 21:10
autor: Ślimak
Ja mam k4 z kominem Yoshi i na 6 było 2,87zł niestety na 5 nigdy się nie przyglądałem. Nie wiem jak w k7 ale zmiana zębatek chyba nic nie zmieni w wyświetleniu prędkości na blacie bo czujka znajduje się na silniku, a nie przy kole, a co do twojego problemu czy obroty powinny dojść do czerwonego pola nawet na 5 i 6 to powiem ci że na 6 nie (na postoju może, nie próbowałem ale wydaje mi sie że jest to możliwe) 3\4 l ma troche tych źrebaków ale nie na tyle żeby na każdym biegu odciąć zapłon jest takie coś jak youtube i możesz sobie popatrzeć jak to jest w tych moto a nawet i w 1000 które tych koni mają jeszcze więcej, można owszem ingerować w moto i jego mapy które dodają potencjału i budziki tykają dalej ale na 5, 6 nie spodziewaj sie odcięcia zapłonu. Jak dla mnie twój moto jeździ przyzwoicie. A tu masz przykład lecz upiłowanie takiego wyniku troszkę trwało http://www.youtube.com/watch?v=Eh2PFKlkmsE

Re: Obroty

: 27 gru 2010, o 22:25
autor: patrykt7
A no mylisz się, bo czujnik prędkości jest na zębatce zdawczej.

Patryk T.

Re: Obroty

: 28 gru 2010, o 14:13
autor: Ślimak
No i co ten czujnik wniesie jeśli wsadzisz na tył większą zębatkę niż powinna być? nic bo zdawcza i tak będzie kręcić tak samo jak do tej pory (na 5 i 6 może trochę więcej budzik pokaże bo po takim zabiegu moto zyska na sile i silnik nakręci sie dalej jak na standardowej zębatce) a tylne koło już dostanie po zębach i będzie wolniej kręciło . Czyli na blacie będzie podobna prędkość ale w rzeczywistości jedziemy wolniej
No chyba że się mylę ale miałem kolesia który twierdził że jego prawie 2,99zł jeździ w rzeczywistości nawet nie dociągał do moich 2,80zł okazało się że ma 2 zęby wiecaj na tyle niż ja
P.S "czujka na silniku" ogólnikowo napisałem żeby odróżnić to od ślimacznic na przednim kole które akurat nie zakłamują przy zmianie zestawów napędowych

Re: Obroty

: 28 gru 2010, o 16:50
autor: szpotan
http://www.youtube.com/watch?v=Eh2PFKlkmsE Według tego filmu na 5 kręci do czerwonego a na 6 do 14 tys czyli coś mało u mnie Trzeba będzie na wiosnę w serwisie podłączyc do kompa i sprawdzic czy jakiegoś błędu nie ma
Dzięki wszystkim za odpowiedzi

Re: Obroty

: 28 gru 2010, o 17:09
autor: patrykt7
Ślimak pisze:No i co ten czujnik wniesie jeśli wsadzisz na tył większą zębatkę niż powinna być? nic bo zdawcza i tak będzie kręcić tak samo jak do tej pory (na 5 i 6 może trochę więcej budzik pokaże bo po takim zabiegu moto zyska na sile i silnik nakręci sie dalej jak na standardowej zębatce) a tylne koło już dostanie po zębach i będzie wolniej kręciło . Czyli na blacie będzie podobna prędkość ale w rzeczywistości jedziemy wolniej
No chyba że się mylę ale miałem kolesia który twierdził że jego prawie 2,99zł jeździ w rzeczywistości nawet nie dociągał do moich 2,80zł okazało się że ma 2 zęby wiecaj na tyle niż ja
P.S "czujka na silniku" ogólnikowo napisałem żeby odróżnić to od ślimacznic na przednim kole które akurat nie zakłamują przy zmianie zestawów napędowych
Tak, tylko, że jak się zmienia przełożenia to zazwyczaj daje się jeden ząb mniej z przodu i dwa więcej z tyłu. Tak więc jeśli się zmieni rozmiar zębatki przedniej to na cyferblacie pokażą się spore przekłamania. Z reszta nawet jak zmieni się tylko tył to licznik będzie ostro przekłamywał, wynika to z czystej fizyki i tu nic nie podlega dyskusji. Nie wierzysz? To wsiądź na rower z przerzutkami i jadąc ze stałą prędkością obrotową pedałów zmień zębatkę na większą, wniosek? Przy tej samej prędkości kątowej pedałów rower porusza się wolniej.Nieprawdaż?

Patryk T.

Re: Obroty

: 28 gru 2010, o 22:58
autor: Ślimak
"Zazwyczaj" nie jest regułą i pewnikiem, Masz 100% racji w tym co piszesz ja próbuje to samo przekazać tylko z tym że zębatki nie mają praktycznie żadnego wpływu na WYŚWIETLANIE prędkości motocykla na blacie gdyż czujka reaguje na obrót samego WAŁKA ZDAWCZEGO a nie ZĘBATKI jaki by rozmiar nie miała prędkość WAŁKA ZDAWCZEGO na danych obrotach zawsze będzie STAŁA i czujka poda ten impuls z ta sama szybkością bez względu na wielkość zębatki, co innego rzeczywistość prędkość zębatki na jej końcu im większa na przodzie tym szybkiej jej końce ciągną branzolete (zasada działania przerzutek) jest mi dobrze znana

Re: Obroty

: 29 gru 2010, o 08:26
autor: Rudisz
Na fizyce to sie nie znam ale wiem ze jak sie montuje duza zebatke na tyl do stuntu to liczniki swiruja pokazujac po 299 na 3-4 biegu. Wiec przeklamania napewno sa i przy mniejszych zmianach

Re: Obroty

: 30 gru 2010, o 01:03
autor: patrykt7
Ślimak pisze:"Zazwyczaj" nie jest regułą i pewnikiem, Masz 100% racji w tym co piszesz ja próbuje to samo przekazać tylko z tym że zębatki nie mają praktycznie żadnego wpływu na WYŚWIETLANIE prędkości motocykla na blacie gdyż czujka reaguje na obrót samego WAŁKA ZDAWCZEGO a nie ZĘBATKI jaki by rozmiar nie miała prędkość WAŁKA ZDAWCZEGO na danych obrotach zawsze będzie STAŁA i czujka poda ten impuls z ta sama szybkością bez względu na wielkość zębatki, co innego rzeczywistość prędkość zębatki na jej końcu im większa na przodzie tym szybkiej jej końce ciągną branzolete (zasada działania przerzutek) jest mi dobrze znana

W swojej wypowiedzi popełniłeś dwa kluczowe błędy
Po pierwsze to prędkość zębatki (bo to na niej jest 'impulsator') większej lub mniejszej nigdy nie będzie stała przy tej samej prędkości obrotowej wałka. Im zębatka większa tym jej promień wodzący porusza się szybciej. (Fizyka - Pr. liniowa w ruchu obrotowym)
Po drugie Im zębatka na przodzie większa tym rower jedzie szybciej, ale łańcuch i pedały poruszają się wolniej. (Mechanika dział kinematyki, przełożenia)

Czasem zastanawiam się po co w szkole uczą fizyki skoro i tak nikt nie potrafi jej wykorzystać...

Patryk T.

Re: Obroty

: 31 gru 2010, o 09:52
autor: debil
bo tak sa zaprogramowane mapy zaplonu. kazda suzi po 2000 r. ma zablokowany ecm. na 6 odcina 4 wtrysk i tak jest odciecie... dostosowane do norm E... ale da sie ta granice podnies:) i szlifierka sie kreci wyzej