1. Nie oceniam Twoich zdolności bo ich nie znam. Raczej piłem do rad typu zalej 2,5, zalej 7,5, jak chcesz usztywnić i to jeszcze bez podania konkretnego producenta. Tak to działa przy bujaniu widelcem na stój. W czasie jazdy jest potem masakra.
2. Teraz oceń się sam:
MaciejX pisze:Znam tą tabele ale nie chciało mi się analizować
No sorry, skoro tabelę znasz to nie rozumiem, jak Ci się może nie chcieć jej analizować w momencie kiedy zamierzasz nie lać stricte z serwisówki. Ocena: leń. Dwója. Siadaj.
3. Ja Ci nie doradzę bo sam napisałem: "na tym trzeba sie znać". Ja wiem tyle: ja się nie znam na tyle, żeby doradzać. U siebie albo zaleję standard albo pogadam z kimś kto się naprawdę zna. Ostatecznie analizując tabelę dobiorę coś podobnego do OEM ale o lepszych parametrach w zakresie 100, bo trzeba pamiętać, że moto z salonu jest strojone dla kowalskiego na drogę a na torze zawias pracuje w dużo wyższych temperaturach. A już na bank nie wiem co wlać do Twojej K5tki. Bo to też zależy jak już zawias jest wypracowany. Ja do swojej K6 przy 15kkm zalałem Yamalube z serwisu - teraz nie pamiętam chyba 5W. Ale to było na podstawie tabeli z wyższą lepkością w zakresie 100.
Strojenie zawiasu to wyższa szkoła jazdy. Po wielu wyjazdach coś zaczynam kumać ze swoim moto i na który tor coś dokręcić/odpuścić. Na torze za samo ustawienie dobić odbić i SAG płacisz 100E minimum a Ty chcesz porady przez sieć?
4. "Większość ludzi" ...
no teraz to dałeś. Większość ludzi jeździ jak pierdoły, ma chikenstripsy szersze niż pasek w spodniach i na wszystko narzekają nie wykorzystując 40% możliwości swojego motocykla. Ale mądry każdy jakby doktorat zrobił.
"Większość ludzi" leje 10 jak chce utwardzić, 2,5 jak na miękko i kompletnie nie kuma jakie to ze sobą niesie konsekwencje. Dziwi się potem że moto pływa labo łapie shimmy.
Ludzie z Showa/Ohlinsa co zarabiają miesięcznie na nowego GSXR - kminią latami jak coś poprawić. O setne milimetrów zmieniają prześwit zaworków. O piczy kłak zmieniają twardość sprężyny, robią po 20 klików na zaworek żeby można było ustawić a przychodzi Kowalski i leje 500ml oleju 7,5 z allegro
stąd moje japierd ...
JA po prosty nie kumam "większosci ludzi". Za to jest potem kogo wyprzedzać
Jak chcesz coś sam za darmo to właź na wyścigowe fora angielskie niemieckie albo amerykańskie i szuakjką szukaj ustawień i jaki olej wlać do swojego moto. Coś tam może mądrego znajdziesz - paru ludzi tam kuma temat i lata od lat. NIestety:
- jak będzie zmieniony olej to w komplecie będą gadać o zaworach i sprężynach wiec bez tego sam olej psu w d ...
- ustawienia znajdziesz głównie na ichnie tory ...
Nie kumam też lekko, jak może zostać olej w lagach? Spieszysz sie jakoś strasznie i nie czekasz aż ścieknie po rozebraniu wszystkiego? Czy może nie rozbierasz kardridge'y?
Większość ludzi nie odpowietrza odpowiednio - co wcale nie jest takie proste - i stąd potem kłopoty, ze 510 nie wchodzi.