Legato motocykle

Zawór EXCVA (exup) - usunąć czy zostawić? (K3)

Wszystko na temat GSX-R 1000.
Regulamin działu
Zapoznaj się i przekaż uwagi odnośnie
Nowe forum GSXR.PL!

Zawór EXCVA (exup) - usunąć czy zostawić? (K3)

UNREAD_POSTprzez MemQ » 7 mar 2017, o 23:41

Hej,

Póki co bardzo rzadko, ale czasem wyskakuje błąd spowodowany exapem. Spróbuję nasmarować i sprawdzić kable idące od silniczka pod siedzeniem do samego zaworu w wydechu + nasmarować sam silniczek, ale jak to nie pomoże to chcę go wywalić (lub kupić nowy silniczek). Z tego co czytałem są dwa sposoby:

1)
- włączyć zapłon, jak uruchomi się automatyczna regulacja silniczka pod siedzeniem wyłączyć zapłon gdy zatrzyma się w pozycji w pełni otwartej
- odpiąć kostkę silniczka
- wyjąc/przeciąć odpowiedni kabel z wiązki ECU żeby nie świeciła się lampa FI

2)
- zostawić silniczek podpięty ale odpiąć kable idące od niego do zaworu w wydechu (wtedy zawór automatycznie będzie w pozycji otwartej, prawda?)
- jak będzie błąd odpiąć kabel z wiązku ECU

Opcja druga jest chyba najszybsza, ale ponoć po wywaleniu exapa motocykl troszkę traci w dolnym zakresie obrotów a zyskuje w średnim. Chętnie bym się pobujał z podpiętym i bez żeby mieć porównanie, a po odpięciu kabli zawór-silniczek trzeba je potem na nowo ustawiać i regulować, czego chciałbym uniknąć bo nie wiem jak to zrobić.

Jakieś porady?
Avatar użytkownika
MemQ
Nowy
Nowy
 
Posty: 12
Dołączył(a): 27 lut 2017, o 18:46
Motocykl: GSXR 1000 K3
Imię: Igor
Skąd: Wrocław

Re: Zawór EXCVA (exup) - usunąć czy zostawić? (K3)

UNREAD_POSTprzez KubusK » 8 mar 2017, o 07:45

MemQ napisał(a):Hej,

Póki co bardzo rzadko, ale czasem wyskakuje błąd spowodowany exapem. Spróbuję nasmarować i sprawdzić kable idące od silniczka pod siedzeniem do samego zaworu w wydechu + nasmarować sam silniczek, ale jak to nie pomoże to chcę go wywalić (lub kupić nowy silniczek). Z tego co czytałem są dwa sposoby:

1)
- włączyć zapłon, jak uruchomi się automatyczna regulacja silniczka pod siedzeniem wyłączyć zapłon gdy zatrzyma się w pozycji w pełni otwartej
- odpiąć kostkę silniczka
- wyjąc/przeciąć odpowiedni kabel z wiązki ECU żeby nie świeciła się lampa FI

2)
- zostawić silniczek podpięty ale odpiąć kable idące od niego do zaworu w wydechu (wtedy zawór automatycznie będzie w pozycji otwartej, prawda?)
- jak będzie błąd odpiąć kabel z wiązku ECU

Opcja druga jest chyba najszybsza, ale ponoć po wywaleniu exapa motocykl troszkę traci w dolnym zakresie obrotów a zyskuje w średnim. Chętnie bym się pobujał z podpiętym i bez żeby mieć porównanie, a po odpięciu kabli zawór-silniczek trzeba je potem na nowo ustawiać i regulować, czego chciałbym uniknąć bo nie wiem jak to zrobić.

Jakieś porady?

spodziewam się że różnicy nie odczujesz jakiejś znacznej, ja bym wyjebał go i po sprawie, (zależy od Twojego stylu jazdy bo jeśli go wyjebiesz a latasz bardzo bardzo spokojnie to odczujesz, a jeśli dzidujesz to on o tak jest cały czas otwarty, spodziewam się że różnicę odczujesz przy 1-3tyś obr. i nie wiecej)
Avatar użytkownika
KubusK
 
Posty: 391
Dołączył(a): 29 mar 2015, o 08:12
Motocykl: ZX10R 14r
Wymarzony motocykl: BMW! S1000rr
Imię: Mateusz/Kuba
Skąd: śląsk

Re: Zawór EXCVA (exup) - usunąć czy zostawić? (K3)

UNREAD_POSTprzez mirekm71 » 8 mar 2017, o 09:20

Po zdemontowaniu silnika sprezyna ustawia exup w pozycji "otwarty", przeciac przewod idacy do ecu.
mirekm71
 
Posty: 436
Dołączył(a): 18 paź 2016, o 15:33
Motocykl: K6 600
Imię: Mirek
Skąd: Brzeg

Re: Zawór EXCVA (exup) - usunąć czy zostawić? (K3)

UNREAD_POSTprzez ToMsOn » 8 mar 2017, o 09:50

wszystko zależy od moto ja np znowu jestem raczej zwolennikiem exupa ale też inna sprawa że nie każde moto aż tak na tym ucierpi ;)
Gixy dość i tak dobrze znoszą wywalenie przepustnicy ale mimo wszystko zawsze ten dół obrotów jednak dostanie.
Na torze nie ma to znaczenia ale na drodze jednak ma i da się to odczuć
Avatar użytkownika
ToMsOn
 
Posty: 3126
Dołączył(a): 27 lis 2014, o 21:48
Lokalizacja: Cała Polska
Motocykl: ZX10R igła forumowa ;)
Wymarzony motocykl: H2R
Imię: Tomas
Skąd: <DKL>

Re: Zawór EXCVA (exup) - usunąć czy zostawić? (K3)

UNREAD_POSTprzez Carry » 8 mar 2017, o 09:57

Wywalić exup i zmienić mapę paliwa na taką która pokryje straty - robiłem to kilka razy i spokojnie można się pozbyć tego syfu (dla mnei to czysta restrykcja) a efekty są bardzo fajne - mam sprawdzone mapki na to bo nawet 2 tygodnie temu robiłem taki myk właśnie;)
ECU flashing - Carry/MotoTune
+48600403686
Polub Nas:
https://www.facebook.com/mototunepl
Zapraszamy!
Avatar użytkownika
Carry
 
Posty: 432
Dołączył(a): 17 sie 2010, o 12:49
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Warszawa
Motocykl: GSXR 600 K6
Imię: Marcin
Skąd: Warszawa

Re: Zawór EXCVA (exup) - usunąć czy zostawić? (K3)

UNREAD_POSTprzez ToMsOn » 8 mar 2017, o 09:58

no właśnie bo jak wywalić to i dobrze wtedy ogarnąć mapę ;)
Avatar użytkownika
ToMsOn
 
Posty: 3126
Dołączył(a): 27 lis 2014, o 21:48
Lokalizacja: Cała Polska
Motocykl: ZX10R igła forumowa ;)
Wymarzony motocykl: H2R
Imię: Tomas
Skąd: <DKL>

Re: Zawór EXCVA (exup) - usunąć czy zostawić? (K3)

UNREAD_POSTprzez MemQ » 8 mar 2017, o 10:02

Carry napisał(a):Wywalić exup i zmienić mapę paliwa na taką która pokryje straty - robiłem to kilka razy i spokojnie można się pozbyć tego syfu (dla mnei to czysta restrykcja) a efekty są bardzo fajne - mam sprawdzone mapki na to bo nawet 2 tygodnie temu robiłem taki myk właśnie;)


O widzisz dzięki za info :) Podgranie mapki jest problematyczne i trzeba do tego jakiś specjalnych urządzeń? I czy jeśli ta mapka jest do 1000 k3 byłbyś skłonny się podzielić? :)

ToMsOn napisał(a):wszystko zależy od moto ja np znowu jestem raczej zwolennikiem exupa ale też inna sprawa że nie każde moto aż tak na tym ucierpi ;)
Gixy dość i tak dobrze znoszą wywalenie przepustnicy ale mimo wszystko zawsze ten dół obrotów jednak dostanie.
Na torze nie ma to znaczenia ale na drodze jednak ma i da się to odczuć


No właśnie motocykl jest miejsko-autostradowy. Do pracy większą część trasy dojeżdżam autostradową obwodnicą ale też w sezonie sporo poruszam się po mieście, gdzie choćbym nie wiem jak się starał częściej mam niskie, niż wysokie obroty. Dlatego zanim wywalę linki spróbuję sposobu pierwszego żeby nie palić za sobą mostów i móc w każdej chwili wrócić do fabryki.
Avatar użytkownika
MemQ
Nowy
Nowy
 
Posty: 12
Dołączył(a): 27 lut 2017, o 18:46
Motocykl: GSXR 1000 K3
Imię: Igor
Skąd: Wrocław

Re: Zawór EXCVA (exup) - usunąć czy zostawić? (K3)

UNREAD_POSTprzez Carry » 8 mar 2017, o 10:03

MemQ napisał(a):
Carry napisał(a):Wywalić exup i zmienić mapę paliwa na taką która pokryje straty - robiłem to kilka razy i spokojnie można się pozbyć tego syfu (dla mnei to czysta restrykcja) a efekty są bardzo fajne - mam sprawdzone mapki na to bo nawet 2 tygodnie temu robiłem taki myk właśnie;)


O widzisz dzięki za info :) Podgranie mapki jest problematyczne i trzeba do tego jakiś specjalnych urządzeń? I czy jeśli ta mapka jest do 1000 k3 byłbyś skłonny się podzielić? :)

ToMsOn napisał(a):wszystko zależy od moto ja np znowu jestem raczej zwolennikiem exupa ale też inna sprawa że nie każde moto aż tak na tym ucierpi ;)
Gixy dość i tak dobrze znoszą wywalenie przepustnicy ale mimo wszystko zawsze ten dół obrotów jednak dostanie.
Na torze nie ma to znaczenia ale na drodze jednak ma i da się to odczuć


No właśnie motocykl jest miejsko-autostradowy. Do pracy większą część trasy dojeżdżam autostradową obwodnicą ale też w sezonie sporo poruszam się po mieście, gdzie choćbym nie wiem jak się starał częściej mam niskie, niż wysokie obroty. Dlatego zanim wywalę linki spróbuję sposobu pierwszego żeby nie palić za sobą mostów i móc w każdej chwili wrócić do fabryki.


Mapki sam nie wgrasz, potrzebujesz softu i hardware do tego - jak coś trudnie się tym hobbystycznie więc zadzwoń to ci powiem co i jak
ECU flashing - Carry/MotoTune
+48600403686
Polub Nas:
https://www.facebook.com/mototunepl
Zapraszamy!
Avatar użytkownika
Carry
 
Posty: 432
Dołączył(a): 17 sie 2010, o 12:49
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Warszawa
Motocykl: GSXR 600 K6
Imię: Marcin
Skąd: Warszawa

Re: Zawór EXCVA (exup) - usunąć czy zostawić? (K3)

UNREAD_POSTprzez ozexer » 8 mar 2017, o 10:23

Witam miałem podobny problem, po przejechaniu ok. 100 km wyskakiwał błąd exup, na krótkich dystansach było ok. zadne smarowania nie pomagały. Wywaliłem exup, zrobiłem flasch ecu u carego :twisted: , Polecam moto zdecydowanie zwawsze z dołu i ogólnie lepiej w całym zakresie obrotów.
ozexer
 
Posty: 50
Dołączył(a): 4 paź 2013, o 08:29
Motocykl: gsxr 1000 K3
Wymarzony motocykl: litr
Imię: Łukasz
Skąd: 100-lica

Re: Zawór EXCVA (exup) - usunąć czy zostawić? (K3)

UNREAD_POSTprzez MemQ » 8 mar 2017, o 12:00

ozexer napisał(a):Witam miałem podobny problem, po przejechaniu ok. 100 km wyskakiwał błąd exup, na krótkich dystansach było ok. zadne smarowania nie pomagały. Wywaliłem exup, zrobiłem flasch ecu u carego :twisted: , Polecam moto zdecydowanie zwawsze z dołu i ogólnie lepiej w całym zakresie obrotów.


Dzięki za info :) Też tak chyba zrobię. A z ciekawości - podobno też szarpanie podczas jazdy na samym biegu bez gazu (np dwójce) ustępuje - zauważyłeś to?

Carry napisał(a):Mapki sam nie wgrasz, potrzebujesz softu i hardware do tego - jak coś trudnie się tym hobbystycznie więc zadzwoń to ci powiem co i jak


Jak potrzebny i hardware i software to pewnie wolałbym po prostu kiedyś się umówić i podjechać do Wawy. Z wrocławia to myk na S8 - fajna droga.
Avatar użytkownika
MemQ
Nowy
Nowy
 
Posty: 12
Dołączył(a): 27 lut 2017, o 18:46
Motocykl: GSXR 1000 K3
Imię: Igor
Skąd: Wrocław

Re: Zawór EXCVA (exup) - usunąć czy zostawić? (K3)

UNREAD_POSTprzez Carry » 8 mar 2017, o 12:01

Możesz mi podesłać samo ECU - zrobie to samo co u ozexera:)
ECU flashing - Carry/MotoTune
+48600403686
Polub Nas:
https://www.facebook.com/mototunepl
Zapraszamy!
Avatar użytkownika
Carry
 
Posty: 432
Dołączył(a): 17 sie 2010, o 12:49
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Warszawa
Motocykl: GSXR 600 K6
Imię: Marcin
Skąd: Warszawa

Re: Zawór EXCVA (exup) - usunąć czy zostawić? (K3)

UNREAD_POSTprzez MemQ » 8 mar 2017, o 12:11

O widzisz, o tym nie pomyślałem :D Dzięki! Zapamiętam i przypomnę się za jakiś czas lub jak zupełnie padnie i się ugadamy :) Te mapki masz konkretnie pod K3-K4, prawda?
Avatar użytkownika
MemQ
Nowy
Nowy
 
Posty: 12
Dołączył(a): 27 lut 2017, o 18:46
Motocykl: GSXR 1000 K3
Imię: Igor
Skąd: Wrocław

Re: Zawór EXCVA (exup) - usunąć czy zostawić? (K3)

UNREAD_POSTprzez Carry » 8 mar 2017, o 12:19

Tak:) zadzwon do mnie to ci wyjasnie wszysto:)
ECU flashing - Carry/MotoTune
+48600403686
Polub Nas:
https://www.facebook.com/mototunepl
Zapraszamy!
Avatar użytkownika
Carry
 
Posty: 432
Dołączył(a): 17 sie 2010, o 12:49
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Warszawa
Motocykl: GSXR 600 K6
Imię: Marcin
Skąd: Warszawa

Re: Zawór EXCVA (exup) - usunąć czy zostawić? (K3)

UNREAD_POSTprzez MemQ » 12 maja 2017, o 20:05

Hej :) Odgrzeję trochę kotleta bo dopiero pogoda sprzyja na regularne jeżdżenie. Odpiąłem kabelek z ECU i zablokowałem silniczek w pozycji otwartej żeby posprawdzać jak się śmiga.

- góra żywsza
- dół i środek troszkę gorsze
- lekkie falowanie obrotów na jałowym

Jutro podepnę z powrotem kabelek i spróbuję psiknąć wd40. Jeśli to nie zda egzaminu to czeka mnie wysłanie ecu do Carry'ego :) Ale ciekaw jestem jednego - u mnie ewidentnie silniczek pada bo czasami przestaje kręcić i trzeba go puknąć śrubokrętem :mrgreen: Czy po ewentualnej wymianie/zdemontowaniu samego silniczka trzeba robić regulację tego dziadostwa?
Avatar użytkownika
MemQ
Nowy
Nowy
 
Posty: 12
Dołączył(a): 27 lut 2017, o 18:46
Motocykl: GSXR 1000 K3
Imię: Igor
Skąd: Wrocław

Re: Zawór EXCVA (exup) - usunąć czy zostawić? (K3)

UNREAD_POSTprzez Hary87 » 21 maja 2017, o 22:36

Ja nie znając q ogóle tematu ustawiłem za pierwszym razem. Wystarczy mu odciąć prąd (wyłączyć zaplon) w momencie gdy na silniczku otwory na linki są na środku u góry. Do tego ustawiasz linki i działa. Ale Ty jak go odpiąłeś z prądu i nie przestawiałeś linek to chyba obejdzie się bez ustawiania
Hary87
Nowy
Nowy
 
Posty: 9
Dołączył(a): 20 maja 2017, o 12:13
Motocykl: K4 1000/SXF 250
Imię: Tomek
Skąd: Poznań

Następna strona

Powrót do GSX-R 1000



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości