Zawór EXCVA (exup) - usunąć czy zostawić? (K3)

Wszystko na temat GSX-R 1000.
Regulamin forum
Zapoznaj się i przekaż uwagi odnośnie
Nowe forum GSXR.PL!
Awatar użytkownika
MemQ
Nowy
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 27 lut 2017, o 18:46
Motocykl: GSXR 1000 K3
Imię: Igor
Skąd: Wrocław

Zawór EXCVA (exup) - usunąć czy zostawić? (K3)

Nieprzeczytany post autor: MemQ » 7 mar 2017, o 23:41

Hej,

Póki co bardzo rzadko, ale czasem wyskakuje błąd spowodowany exapem. Spróbuję nasmarować i sprawdzić kable idące od silniczka pod siedzeniem do samego zaworu w wydechu + nasmarować sam silniczek, ale jak to nie pomoże to chcę go wywalić (lub kupić nowy silniczek). Z tego co czytałem są dwa sposoby:

1)
- włączyć zapłon, jak uruchomi się automatyczna regulacja silniczka pod siedzeniem wyłączyć zapłon gdy zatrzyma się w pozycji w pełni otwartej
- odpiąć kostkę silniczka
- wyjąc/przeciąć odpowiedni kabel z wiązki ECU żeby nie świeciła się lampa FI

2)
- zostawić silniczek podpięty ale odpiąć kable idące od niego do zaworu w wydechu (wtedy zawór automatycznie będzie w pozycji otwartej, prawda?)
- jak będzie błąd odpiąć kabel z wiązku ECU

Opcja druga jest chyba najszybsza, ale ponoć po wywaleniu exapa motocykl troszkę traci w dolnym zakresie obrotów a zyskuje w średnim. Chętnie bym się pobujał z podpiętym i bez żeby mieć porównanie, a po odpięciu kabli zawór-silniczek trzeba je potem na nowo ustawiać i regulować, czego chciałbym uniknąć bo nie wiem jak to zrobić.

Jakieś porady?

KubusK
Posty: 402
Rejestracja: 29 mar 2015, o 09:12
Motocykl: BMW
Wymarzony motocykl: BMW! S1000rr
Imię: Piter
Skąd: śląsk

Re: Zawór EXCVA (exup) - usunąć czy zostawić? (K3)

Nieprzeczytany post autor: KubusK » 8 mar 2017, o 07:45

MemQ pisze:Hej,

Póki co bardzo rzadko, ale czasem wyskakuje błąd spowodowany exapem. Spróbuję nasmarować i sprawdzić kable idące od silniczka pod siedzeniem do samego zaworu w wydechu + nasmarować sam silniczek, ale jak to nie pomoże to chcę go wywalić (lub kupić nowy silniczek). Z tego co czytałem są dwa sposoby:

1)
- włączyć zapłon, jak uruchomi się automatyczna regulacja silniczka pod siedzeniem wyłączyć zapłon gdy zatrzyma się w pozycji w pełni otwartej
- odpiąć kostkę silniczka
- wyjąc/przeciąć odpowiedni kabel z wiązki ECU żeby nie świeciła się lampa FI

2)
- zostawić silniczek podpięty ale odpiąć kable idące od niego do zaworu w wydechu (wtedy zawór automatycznie będzie w pozycji otwartej, prawda?)
- jak będzie błąd odpiąć kabel z wiązku ECU

Opcja druga jest chyba najszybsza, ale ponoć po wywaleniu exapa motocykl troszkę traci w dolnym zakresie obrotów a zyskuje w średnim. Chętnie bym się pobujał z podpiętym i bez żeby mieć porównanie, a po odpięciu kabli zawór-silniczek trzeba je potem na nowo ustawiać i regulować, czego chciałbym uniknąć bo nie wiem jak to zrobić.

Jakieś porady?
spodziewam się że różnicy nie odczujesz jakiejś znacznej, ja bym wyjebał go i po sprawie, (zależy od Twojego stylu jazdy bo jeśli go wyjebiesz a latasz bardzo bardzo spokojnie to odczujesz, a jeśli dzidujesz to on o tak jest cały czas otwarty, spodziewam się że różnicę odczujesz przy 1-3tyś obr. i nie wiecej)

mirekm71
Posty: 436
Rejestracja: 18 paź 2016, o 16:33
Motocykl: K6 600
Imię: Mirek
Skąd: Brzeg

Re: Zawór EXCVA (exup) - usunąć czy zostawić? (K3)

Nieprzeczytany post autor: mirekm71 » 8 mar 2017, o 09:20

Po zdemontowaniu silnika sprezyna ustawia exup w pozycji "otwarty", przeciac przewod idacy do ecu.

Awatar użytkownika
ToMsOn
Posty: 3147
Rejestracja: 27 lis 2014, o 21:48
Motocykl: ZX10R igła forumowa ;)
Wymarzony motocykl: H2R
Imię: Tomas
Skąd: <DKL>
Lokalizacja: Cała Polska

Re: Zawór EXCVA (exup) - usunąć czy zostawić? (K3)

Nieprzeczytany post autor: ToMsOn » 8 mar 2017, o 09:50

wszystko zależy od moto ja np znowu jestem raczej zwolennikiem exupa ale też inna sprawa że nie każde moto aż tak na tym ucierpi ;)
Gixy dość i tak dobrze znoszą wywalenie przepustnicy ale mimo wszystko zawsze ten dół obrotów jednak dostanie.
Na torze nie ma to znaczenia ale na drodze jednak ma i da się to odczuć

Awatar użytkownika
Carry
Posty: 466
Rejestracja: 17 sie 2010, o 13:49
Motocykl: GSXR 600 K6
Imię: Marcin
Skąd: Warszawa
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Warszawa

Re: Zawór EXCVA (exup) - usunąć czy zostawić? (K3)

Nieprzeczytany post autor: Carry » 8 mar 2017, o 09:57

Wywalić exup i zmienić mapę paliwa na taką która pokryje straty - robiłem to kilka razy i spokojnie można się pozbyć tego syfu (dla mnei to czysta restrykcja) a efekty są bardzo fajne - mam sprawdzone mapki na to bo nawet 2 tygodnie temu robiłem taki myk właśnie;)

Awatar użytkownika
ToMsOn
Posty: 3147
Rejestracja: 27 lis 2014, o 21:48
Motocykl: ZX10R igła forumowa ;)
Wymarzony motocykl: H2R
Imię: Tomas
Skąd: <DKL>
Lokalizacja: Cała Polska

Re: Zawór EXCVA (exup) - usunąć czy zostawić? (K3)

Nieprzeczytany post autor: ToMsOn » 8 mar 2017, o 09:58

no właśnie bo jak wywalić to i dobrze wtedy ogarnąć mapę ;)

Awatar użytkownika
MemQ
Nowy
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 27 lut 2017, o 18:46
Motocykl: GSXR 1000 K3
Imię: Igor
Skąd: Wrocław

Re: Zawór EXCVA (exup) - usunąć czy zostawić? (K3)

Nieprzeczytany post autor: MemQ » 8 mar 2017, o 10:02

Carry pisze:Wywalić exup i zmienić mapę paliwa na taką która pokryje straty - robiłem to kilka razy i spokojnie można się pozbyć tego syfu (dla mnei to czysta restrykcja) a efekty są bardzo fajne - mam sprawdzone mapki na to bo nawet 2 tygodnie temu robiłem taki myk właśnie;)
O widzisz dzięki za info :) Podgranie mapki jest problematyczne i trzeba do tego jakiś specjalnych urządzeń? I czy jeśli ta mapka jest do 1000 k3 byłbyś skłonny się podzielić? :)
ToMsOn pisze:wszystko zależy od moto ja np znowu jestem raczej zwolennikiem exupa ale też inna sprawa że nie każde moto aż tak na tym ucierpi ;)
Gixy dość i tak dobrze znoszą wywalenie przepustnicy ale mimo wszystko zawsze ten dół obrotów jednak dostanie.
Na torze nie ma to znaczenia ale na drodze jednak ma i da się to odczuć
No właśnie motocykl jest miejsko-autostradowy. Do pracy większą część trasy dojeżdżam autostradową obwodnicą ale też w sezonie sporo poruszam się po mieście, gdzie choćbym nie wiem jak się starał częściej mam niskie, niż wysokie obroty. Dlatego zanim wywalę linki spróbuję sposobu pierwszego żeby nie palić za sobą mostów i móc w każdej chwili wrócić do fabryki.

Awatar użytkownika
Carry
Posty: 466
Rejestracja: 17 sie 2010, o 13:49
Motocykl: GSXR 600 K6
Imię: Marcin
Skąd: Warszawa
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Warszawa

Re: Zawór EXCVA (exup) - usunąć czy zostawić? (K3)

Nieprzeczytany post autor: Carry » 8 mar 2017, o 10:03

MemQ pisze:
Carry pisze:Wywalić exup i zmienić mapę paliwa na taką która pokryje straty - robiłem to kilka razy i spokojnie można się pozbyć tego syfu (dla mnei to czysta restrykcja) a efekty są bardzo fajne - mam sprawdzone mapki na to bo nawet 2 tygodnie temu robiłem taki myk właśnie;)
O widzisz dzięki za info :) Podgranie mapki jest problematyczne i trzeba do tego jakiś specjalnych urządzeń? I czy jeśli ta mapka jest do 1000 k3 byłbyś skłonny się podzielić? :)
ToMsOn pisze:wszystko zależy od moto ja np znowu jestem raczej zwolennikiem exupa ale też inna sprawa że nie każde moto aż tak na tym ucierpi ;)
Gixy dość i tak dobrze znoszą wywalenie przepustnicy ale mimo wszystko zawsze ten dół obrotów jednak dostanie.
Na torze nie ma to znaczenia ale na drodze jednak ma i da się to odczuć
No właśnie motocykl jest miejsko-autostradowy. Do pracy większą część trasy dojeżdżam autostradową obwodnicą ale też w sezonie sporo poruszam się po mieście, gdzie choćbym nie wiem jak się starał częściej mam niskie, niż wysokie obroty. Dlatego zanim wywalę linki spróbuję sposobu pierwszego żeby nie palić za sobą mostów i móc w każdej chwili wrócić do fabryki.
Mapki sam nie wgrasz, potrzebujesz softu i hardware do tego - jak coś trudnie się tym hobbystycznie więc zadzwoń to ci powiem co i jak

ozexer
Posty: 50
Rejestracja: 4 paź 2013, o 09:29
Motocykl: gsxr 1000 K3
Wymarzony motocykl: litr
Imię: Łukasz
Skąd: 100-lica

Re: Zawór EXCVA (exup) - usunąć czy zostawić? (K3)

Nieprzeczytany post autor: ozexer » 8 mar 2017, o 10:23

Witam miałem podobny problem, po przejechaniu ok. 100 km wyskakiwał błąd exup, na krótkich dystansach było ok. zadne smarowania nie pomagały. Wywaliłem exup, zrobiłem flasch ecu u carego :twisted: , Polecam moto zdecydowanie zwawsze z dołu i ogólnie lepiej w całym zakresie obrotów.

Awatar użytkownika
MemQ
Nowy
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 27 lut 2017, o 18:46
Motocykl: GSXR 1000 K3
Imię: Igor
Skąd: Wrocław

Re: Zawór EXCVA (exup) - usunąć czy zostawić? (K3)

Nieprzeczytany post autor: MemQ » 8 mar 2017, o 12:00

ozexer pisze:Witam miałem podobny problem, po przejechaniu ok. 100 km wyskakiwał błąd exup, na krótkich dystansach było ok. zadne smarowania nie pomagały. Wywaliłem exup, zrobiłem flasch ecu u carego :twisted: , Polecam moto zdecydowanie zwawsze z dołu i ogólnie lepiej w całym zakresie obrotów.
Dzięki za info :) Też tak chyba zrobię. A z ciekawości - podobno też szarpanie podczas jazdy na samym biegu bez gazu (np dwójce) ustępuje - zauważyłeś to?
Carry pisze: Mapki sam nie wgrasz, potrzebujesz softu i hardware do tego - jak coś trudnie się tym hobbystycznie więc zadzwoń to ci powiem co i jak
Jak potrzebny i hardware i software to pewnie wolałbym po prostu kiedyś się umówić i podjechać do Wawy. Z wrocławia to myk na S8 - fajna droga.

Awatar użytkownika
Carry
Posty: 466
Rejestracja: 17 sie 2010, o 13:49
Motocykl: GSXR 600 K6
Imię: Marcin
Skąd: Warszawa
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Warszawa

Re: Zawór EXCVA (exup) - usunąć czy zostawić? (K3)

Nieprzeczytany post autor: Carry » 8 mar 2017, o 12:01

Możesz mi podesłać samo ECU - zrobie to samo co u ozexera:)

Awatar użytkownika
MemQ
Nowy
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 27 lut 2017, o 18:46
Motocykl: GSXR 1000 K3
Imię: Igor
Skąd: Wrocław

Re: Zawór EXCVA (exup) - usunąć czy zostawić? (K3)

Nieprzeczytany post autor: MemQ » 8 mar 2017, o 12:11

O widzisz, o tym nie pomyślałem :D Dzięki! Zapamiętam i przypomnę się za jakiś czas lub jak zupełnie padnie i się ugadamy :) Te mapki masz konkretnie pod K3-K4, prawda?

Awatar użytkownika
Carry
Posty: 466
Rejestracja: 17 sie 2010, o 13:49
Motocykl: GSXR 600 K6
Imię: Marcin
Skąd: Warszawa
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Warszawa

Re: Zawór EXCVA (exup) - usunąć czy zostawić? (K3)

Nieprzeczytany post autor: Carry » 8 mar 2017, o 12:19

Tak:) zadzwon do mnie to ci wyjasnie wszysto:)

Awatar użytkownika
MemQ
Nowy
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 27 lut 2017, o 18:46
Motocykl: GSXR 1000 K3
Imię: Igor
Skąd: Wrocław

Re: Zawór EXCVA (exup) - usunąć czy zostawić? (K3)

Nieprzeczytany post autor: MemQ » 12 maja 2017, o 21:05

Hej :) Odgrzeję trochę kotleta bo dopiero pogoda sprzyja na regularne jeżdżenie. Odpiąłem kabelek z ECU i zablokowałem silniczek w pozycji otwartej żeby posprawdzać jak się śmiga.

- góra żywsza
- dół i środek troszkę gorsze
- lekkie falowanie obrotów na jałowym

Jutro podepnę z powrotem kabelek i spróbuję psiknąć wd40. Jeśli to nie zda egzaminu to czeka mnie wysłanie ecu do Carry'ego :) Ale ciekaw jestem jednego - u mnie ewidentnie silniczek pada bo czasami przestaje kręcić i trzeba go puknąć śrubokrętem :mrgreen: Czy po ewentualnej wymianie/zdemontowaniu samego silniczka trzeba robić regulację tego dziadostwa?

Hary87
Nowy
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 20 maja 2017, o 13:13
Motocykl: K4 1000/SXF 250
Imię: Tomek
Skąd: Poznań

Re: Zawór EXCVA (exup) - usunąć czy zostawić? (K3)

Nieprzeczytany post autor: Hary87 » 21 maja 2017, o 23:36

Ja nie znając q ogóle tematu ustawiłem za pierwszym razem. Wystarczy mu odciąć prąd (wyłączyć zaplon) w momencie gdy na silniczku otwory na linki są na środku u góry. Do tego ustawiasz linki i działa. Ale Ty jak go odpiąłeś z prądu i nie przestawiałeś linek to chyba obejdzie się bez ustawiania

ODPOWIEDZ