wypelnienie zegarow ;( oraz pompa paliwa

Wszystko na temat GSX-R 1000.
Regulamin forum
Zapoznaj się i przekaż uwagi odnośnie
Nowe forum GSXR.PL!
adjaro
Nowy
Nowy
Posty: 13
Rejestracja: 23 wrz 2012, o 09:44
Motocykl: gsxr 1000 k1
Imię: adam
Skąd: stargard

wypelnienie zegarow ;( oraz pompa paliwa

Nieprzeczytany post autor: adjaro » 17 cze 2018, o 12:47

Witam
spotkała mnie mała nieprzyjemność mianowicie w moich zegarach zgromadziło sie powietrze i zrobił babel :/ po usunięciu nie wygląda to za dobrze. Tak więc poszukuje jakieś dobrej osoby co by miała sama wkładkę sprzedać ?
Oczywiście mam prawdopodobnie problemy z pompa w moim gsxr 1000 k1, czy pompa od modelu 600 bądź 750 będzie tez pasować, czy muszę koniecznie polować na 1000 ?
pozdro
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Pawlus
Posty: 1124
Rejestracja: 27 lip 2013, o 22:55
Motocykl: był:600 K3 jest:amelinium
Wymarzony motocykl: GSX-R / TL / GSX-RR
Imię: Mateusz
Skąd: DOA

Re: wypelnienie zegarow ;( oraz pompa paliwa

Nieprzeczytany post autor: Pawlus » 17 cze 2018, o 12:58

adjaro pisze:czy pompa od modelu 600 bądź 750 będzie tez pasować, czy muszę koniecznie polować na 1000 ?
Wejdź na ronayers com i porównaj nr części katalogowych dla pompy w poszczególnych pojemnościach w tych rocznikach, jak są te same to ta sama część i wtedy na 100% będzie pasować. Jak różne, to tylko osoby które robiły taką podmianę będą mogły coś powiedzieć.
GS 500E '95 ---> GSXR 600 K3 ---> Nic
Obrazek Moje moto
---
GR

adjaro
Nowy
Nowy
Posty: 13
Rejestracja: 23 wrz 2012, o 09:44
Motocykl: gsxr 1000 k1
Imię: adam
Skąd: stargard

Re: wypelnienie zegarow ;( oraz pompa paliwa

Nieprzeczytany post autor: adjaro » 17 cze 2018, o 15:56

Dzięki !
Porównałem i części są takie same, jedyne między modelami K1, K2, K3 się roznia, ale to chyba normalne. Jak porównałem 600 K1 z 1000 K1 były identycznie. Czyli wychodzi na to ze mogę brać od 600 :) tez mi się wydawało z nie będzie roznicy, ale wolałem się upewnić czy przypadkiem nie ma jakiegoś określonego ciśnienia podawanego na dany model (chociaż nie wiem, czy jest to możliwe). A najlepiej jak by się ktoś wypowiedział kto taka podmiankę zrobił i jak ocenia wynik :)

Awatar użytkownika
Pawlus
Posty: 1124
Rejestracja: 27 lip 2013, o 22:55
Motocykl: był:600 K3 jest:amelinium
Wymarzony motocykl: GSX-R / TL / GSX-RR
Imię: Mateusz
Skąd: DOA

Re: wypelnienie zegarow ;( oraz pompa paliwa

Nieprzeczytany post autor: Pawlus » 17 cze 2018, o 17:03

Zatem raczej nie ma jakichś różnic pomiędzy pojemnościami. A od K2 bądź K3 była inaczej rozwiązana sygnalizacja rezerwy (jeden termistor zamiast dwóch) i pewnie to jest główna różnica, podejrzewam że sama "pompa właściwa" która jest wewnątrz całego tego zespołu nazywanego potocznie pompą jest taka sama.
Mało tego, powiem że kiedyś natknąłem się gdzieś na info że ponoć pasuje do tej generacji pompa z Hondy Prelude i podobnych, a że do aut rynek części zamiennych jest bardziej rozwinięty możesz pokusić się o nóweczkę pompę za małą kasę, to jest chyba to co tutaj: http://allegro.pl/pompa-paliwa-honda-ac ... 34377.html Ale musiałbyś to dokładniej sprawdzić ;)

Jeszcze Ci powiem, że te zegary co wyżej wrzuciłeś to nie są od litra więc pewnie miałeś wrzutę z innych pojemności, litr kręci niżej i jest mniejsza skala. Dodatkowo nad wyświetlaczem cyfrowym jest czerwone logo gsx-r.
GS 500E '95 ---> GSXR 600 K3 ---> Nic
Obrazek Moje moto
---
GR

adjaro
Nowy
Nowy
Posty: 13
Rejestracja: 23 wrz 2012, o 09:44
Motocykl: gsxr 1000 k1
Imię: adam
Skąd: stargard

Re: wypelnienie zegarow ;( oraz pompa paliwa

Nieprzeczytany post autor: adjaro » 17 cze 2018, o 17:25

dzięki wielkie sprawdzę temat z ta pompa od prelude...
ale czekaj czekaj to znaczy z nie będę miał przy 14.5 tys odcinki ? to kiedy powinna byc 12.5 tys ?
może ja tu walczę z pompa a to ze przy pełnym odkręceniu manetki nie miał mocy i jakoś przy 11 000 obr. (160km/h) i dalej nie szedł to po prostu odcinka była ... ;)
a jeszcze mam pytanie, jak sprawdzić pompę wiem, podłącze manometr włączę i sprawdza bary, jednak jak to zrobić przy włączonym silniku i powiedzmy 6000 obrotów ? Skoro manometr będzie podłączony do pompy to znaczy ze paliwo nie będzie dostarczane do układu....

Awatar użytkownika
Pawlus
Posty: 1124
Rejestracja: 27 lip 2013, o 22:55
Motocykl: był:600 K3 jest:amelinium
Wymarzony motocykl: GSX-R / TL / GSX-RR
Imię: Mateusz
Skąd: DOA

Re: wypelnienie zegarow ;( oraz pompa paliwa

Nieprzeczytany post autor: Pawlus » 17 cze 2018, o 20:28

Litr ma jakoś przy 12,5k odcine. To słychać (I czuć :)) jak jest odcięcie. Nie wiem tylko jak zachowują się zegary przy takiej przekładce co do obrotów i czy w ogóle wskazują poprawnie.

Co do pompy ogarnij sobie serwisówkę i zobacz jak tam jest - manometr się podpina pomiędzy pompę a listwę wtryskową na specjalnym trójniku.
Pompę możesz też sprawdzić z grubsza bez manometru - bierzesz naczynie, pompę podpinasz na krótko i lejesz do niego paliwo przez minutę bądź 30 sek i później patrzysz ile wypluło - to przez ile pompować, ile ma wypluć i jak podłączyć pompę na krótko jest w serwisówce, ja tak swoją kiedyś sprawdzałem.
GS 500E '95 ---> GSXR 600 K3 ---> Nic
Obrazek Moje moto
---
GR

adjaro
Nowy
Nowy
Posty: 13
Rejestracja: 23 wrz 2012, o 09:44
Motocykl: gsxr 1000 k1
Imię: adam
Skąd: stargard

Re: wypelnienie zegarow ;( oraz pompa paliwa

Nieprzeczytany post autor: adjaro » 17 cze 2018, o 20:50

A ja się zastanawiałem czemu na wolnych max. do 12.5 dochodzi i nie chce więcej ;) dobra jedno już wiem ;) możliwe ze podczas jazdy to tez odcinka byla, a nie problemy z pompa ;)
sprawdzałem w serwisowce ale nie mogę jakoś znaleźć tego, jak sprawdzić pompę, ale może gdzieś to przeoczyłem, pogrzebie jeszcze....

Awatar użytkownika
Pawlus
Posty: 1124
Rejestracja: 27 lip 2013, o 22:55
Motocykl: był:600 K3 jest:amelinium
Wymarzony motocykl: GSX-R / TL / GSX-RR
Imię: Mateusz
Skąd: DOA

Re: wypelnienie zegarow ;( oraz pompa paliwa

Nieprzeczytany post autor: Pawlus » 17 cze 2018, o 22:30

Rozdział 4 FI System i masz tam sekcje Fuel pressure inspection i fuel pump inspection.
GS 500E '95 ---> GSXR 600 K3 ---> Nic
Obrazek Moje moto
---
GR

adjaro
Nowy
Nowy
Posty: 13
Rejestracja: 23 wrz 2012, o 09:44
Motocykl: gsxr 1000 k1
Imię: adam
Skąd: stargard

Re: wypelnienie zegarow ;( oraz pompa paliwa

Nieprzeczytany post autor: adjaro » 18 cze 2018, o 00:40

dzieki juz znalazlem ;)

adjaro
Nowy
Nowy
Posty: 13
Rejestracja: 23 wrz 2012, o 09:44
Motocykl: gsxr 1000 k1
Imię: adam
Skąd: stargard

Re: wypelnienie zegarow ;( oraz pompa paliwa

Nieprzeczytany post autor: adjaro » 19 cze 2018, o 19:56

Posprawdzałem trochę i znalazłem problem, mianowicie pompa po przekręceniu włącznika daje nie cale 3 bary, jakoś 2.9 albo 2.8. Czyli tu leży problem.
Teraz mam pytanie, czy jak podłączę normalnie tą pompę od Prelude kostką (zasilanie) i włożę to do baku to nic się nie stanie, będzie działać jak należy ? Nie będzie zwarć ?
Dodatkowo podgazowałem na maksa i wyskoczył błąd c27( problem z zapłonem na 4 cylindrze) domyślam się ze może to być związanie także z pompa. ?

znalazłem pompę od 600 k3 (15100-35f20), ale nie jestem przekonany czy będzie pasować... ?

Awatar użytkownika
Pawlus
Posty: 1124
Rejestracja: 27 lip 2013, o 22:55
Motocykl: był:600 K3 jest:amelinium
Wymarzony motocykl: GSX-R / TL / GSX-RR
Imię: Mateusz
Skąd: DOA

Re: wypelnienie zegarow ;( oraz pompa paliwa

Nieprzeczytany post autor: Pawlus » 19 cze 2018, o 23:32

Co do tej pompy od Prelude to miałem te info zapisane w notatniku na przyszłość no i wkleiłem tego posta w Google i się okazało że to było tu na forum :) http://gixxer.pl/viewtopic.php?p=115027#p115027 jak możesz przeczytać jednak nie ma pewności że to ta z Prelude. Musisz poszukać w necie więcej na ten temat, być może po angielsku. Pompa ma tylko dwa piny + i - i jak widzisz te z aut mają piny płaskie wsuwane a oryginalnie są chyba piny oczkowe dokręcane nakrętką ale to musiałbyś sprawdzić. Wpisz sobie w Google obrazy "gsx-r k1 fuel pump" I zobaczysz, że pompy do Gixa na eBayu (jak podejrzewam chińskie) mają takie specjalne adaptery i dokładnie te same piny co pompy do aut. Może być trochę zabawy z podłączeniem tego, ale generalnie musisz podpiąć tak by w kostce się wszystko zgadzało, wtedy powinno działać. Paliwo nie przewodzi prądu, zapala się tylko od iskry ;)

Co do pompy od K3 to jak pisałem jest tylko jeden termistor więc przy samym przełożeniu całego zespołu pompy o ile są takie sme piny w kostce to powinno działać ale może być problem z sygnalizacją rezerwy. Jeśli przyłożysz sobie samą "pompę właściwą" to powinno wszystko banglać raczej jest taka sama.
GS 500E '95 ---> GSXR 600 K3 ---> Nic
Obrazek Moje moto
---
GR

adjaro
Nowy
Nowy
Posty: 13
Rejestracja: 23 wrz 2012, o 09:44
Motocykl: gsxr 1000 k1
Imię: adam
Skąd: stargard

Re: wypelnienie zegarow ;( oraz pompa paliwa

Nieprzeczytany post autor: adjaro » 20 cze 2018, o 00:24

no własnie szukałem także na angielskich stronach ale jakoś bez rezultatu. Dzieki za link !
dokładnie, przypatrując się tym pompą doszedłem do takiego samego wniosku iż może być tylko problem z podlączeniem pinami, reszta taka sama. Jeszcze tylko nie wiem jak z filtrem, ciekawe czy bedzie pasowac stary czy może ten wiekszy od auta założyć ? Albo kupie ta od k3 i przełoże, też rozwiązanie.
masz jakis sprawdzony sposób na wyczyszczenie baku może ?

Awatar użytkownika
Pawlus
Posty: 1124
Rejestracja: 27 lip 2013, o 22:55
Motocykl: był:600 K3 jest:amelinium
Wymarzony motocykl: GSX-R / TL / GSX-RR
Imię: Mateusz
Skąd: DOA

Re: wypelnienie zegarow ;( oraz pompa paliwa

Nieprzeczytany post autor: Pawlus » 20 cze 2018, o 01:54

Heh nie mam, nie musiałem nigdy tego robić. Poszukaj jak to się fachowo robi. Ale pamiętam, że za czasów gdy jeździło się jeszcze na Romecie to był powszechny taki patent by bak z rdzy wyczyścić sypiąc do środka drobne kamyczki (teraz se myślę, że zamiennie mogą to być nawet np. nakrętki 5-6 czy coś w ten deseń) nalać trochę paliwa bądź jakiegoś sensownego płynu, zamknąć szczelnie i telepać na wszystkie strony, po czym wylać całą tą breję z kamykami czy tam czymkolwiek innym. Nie wiem czy to faktycznie działa ale to dotyczyłov raczej mocno skorodowanego od wewnątrz zbiornika. Obstawiam, że u Ciebie tak źle nie jest.
GS 500E '95 ---> GSXR 600 K3 ---> Nic
Obrazek Moje moto
---
GR

adjaro
Nowy
Nowy
Posty: 13
Rejestracja: 23 wrz 2012, o 09:44
Motocykl: gsxr 1000 k1
Imię: adam
Skąd: stargard

Re: wypelnienie zegarow ;( oraz pompa paliwa

Nieprzeczytany post autor: adjaro » 20 cze 2018, o 11:08

Kurcze, już druga pompę zajechałem wiec muszę to koniecznie sprawdzić, dlatego tez pytam. Ale opcja z kupnem nowej pompy od hondy bardziej mi odpowiada co nowa to nowa ... a te sprzedawane to nigdy nie wiadomo w jakim stanie są...

Awatar użytkownika
Pawlus
Posty: 1124
Rejestracja: 27 lip 2013, o 22:55
Motocykl: był:600 K3 jest:amelinium
Wymarzony motocykl: GSX-R / TL / GSX-RR
Imię: Mateusz
Skąd: DOA

Re: wypelnienie zegarow ;( oraz pompa paliwa

Nieprzeczytany post autor: Pawlus » 20 cze 2018, o 12:02

No zgadza się, tym bardziej że w dzisiejszych czasach jak jest prawo do zwrotu bez podawania przyczyny to nic nie ryzykujesz, nie będzie pasować to zanim zalejesz ją paliwem możesz ją odesłać.
GS 500E '95 ---> GSXR 600 K3 ---> Nic
Obrazek Moje moto
---
GR

ODPOWIEDZ