Witam wszystkich , zostałem posiadaczem Suzuki GSX-R 1000 k8 , motocykl jeździ pracuje ale mam kilka pytań do znawców odnośnie motocykla , poprzedni właściciel postanowił zaingerować w wydech i dokonał następujący modyfikacji : wycięcie katalizatora wstawienie decata oraz wymontowanie linek exupa i zostawienie go w ciągłej pozycji otwartej , zamontowane są dwie oryginalne yoshimury , motocykl po odpaleniu na zimnym silniku troszkę faluje ale jak tylko złapie temperaturę chodzi prawie równo , nie jeździłem wcześniej na żadnym 1000 także nie mam porównania czy stracił na dolnym i średnim zakresie poprzez te zabiegi ... Po odpaleniu na postoju sam dojdzie do temperatury powyżej 100 stopni i załączy wentylator ale moje wcześniejsze 600 grzały się o wiele szybciej, gdy jeżdżę temperatura oscyluje w przedziale 60-70 stopni max , jak zacznę mu wygarniac na ekrspresowkach potrafi dojść do 85 , nadmienie że temperatura dziś na dworze była około 18 stopni.
Nie jestem zwolennikiem żadnych tuningow i teraz moje pytania
Czy po takich zabiegach powinienem wystroić motocykl ? Co da się w tedy z niego uzyskac i czy to ma w ogóle sens ? Czy lepiej byłoby zamontować linki exupa i fabryczny katalizator i wrócić do fabryki ?
Drugie pytanie odnośnie wyżej opisanych temperatur , moje wcześniejsze 600 grzały się błyskawicznie i jeździły w wyższym przedziale temperatur , tutaj jest wszystko ok i ten typ tak ma czy poprzez rozprężenie układu wydechowego przez wyrzucenie kata i exupa silnik wolniej nabiera temperatury ?
Z góry dziękuję za odpowiedzi
Pozdrawiam Tomasz
Gsxr 1000 K8 ingerencja w układ wydechowy , problem z temperaturą
-
- Nowy
- Posty: 2
- Rejestracja: 11 kwie 2021, o 22:14
- Motocykl: Suzuki GSX-R 1000 k8
- Imię: Tomasz
- Skąd: Kalisz
-
- Nowy
- Posty: 17
- Rejestracja: 24 mar 2021, o 14:45
- Motocykl: Suzuki GSX-R 750 K7
- Imię: Marek
- Skąd: Świekatowo
Re: Gsxr 1000 K8 ingerencja w układ wydechowy , problem z temperaturą
Mam 750 i miałem exupa co chwile mi się pierdzieliła ta klapa. Wywaliłem ją i stary wydech leży w garażu a zamontowałem cały M4. Temperaturę pracy silnika mam taką jak piszesz, po wymianie wydechu też są takie same.
Myślę, że wymiana wydechu na to nie wpłynęła. Nie jestem znawca a bazuje na swoich obserwacjach.
W sv przy normalnej jeździe miałem 80-85 stopni latem.
Myślę, że wymiana wydechu na to nie wpłynęła. Nie jestem znawca a bazuje na swoich obserwacjach.
W sv przy normalnej jeździe miałem 80-85 stopni latem.
- raster
- Posty: 80
- Rejestracja: 10 mar 2015, o 20:38
- Motocykl: K8 1000 / F3 stunt
- Wymarzony motocykl: bezawaryjny
- Imię: Artur
- Skąd: DWR
Re: Gsxr 1000 K8 ingerencja w układ wydechowy , problem z temperaturą
Nic nie kombinuj. Mam k8 1000 z podobnymi modyfikacjami. Brak exupa, wydech gp jardine, filtr kn, dodatkowo odłączone TRE, sondy na wydechu. Podejrzewam, że masz juz po modyfikacjach z dostrojona mapa paliwową pod taki zestaw. Jeżeli wiatrak załącza się przy 99 i zbija do 95C to sterownik był u Carrego (moto tune) i masz podlaną rekompensatę paliwową w dolnym zakresie obrotów z innymi modami - wszystko jest w porządku. Temperatura jak najbardziej - wahania 78-86 w zalezności od stylu i temp otoczenia. Mi zrobili to samo w JMG Sokołowice i latam 5 sezon bezproblemowo.