Kilka usterek, sprzęgło, exup

Wszystko na temat GSX-R 1000.
Regulamin forum
Zapoznaj się i przekaż uwagi odnośnie
Nowe forum GSXR.PL!
Gad
Nowy
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 29 wrz 2012, o 23:40
Motocykl: gsx-r 1000 k4
Wymarzony motocykl: sie zobaczy

Kilka usterek, sprzęgło, exup

Nieprzeczytany post autor: Gad » 12 paź 2012, o 12:15

Witam, od niedawna jestem użytkownikiem gixa 1000 k4. Jestem zachwycony. Aczkolwiek nie obeszło się ostatnio bez kilku problemów. MEchanik ze mnie żaden. Mam pytanie zapewne dla was oczywiste.

1. Otóż ostatnio jechałem i zapalił mi się komunikat FI oraz czerwona lampka. Zrobiłem mostek na kostce w zadupku wyskoczył bi błąd C46 z myślnikiem u góry. Znaczy się zawór exup cały czas otwarty jak mniemam. Następnego dnia wziąłem moto na przejażdżkę trochę się zagrzał i dostał z manetki i komunikat FI plus czerwona lampka zgasły ku mojej ucieszy. potem się jeszcze zapalały ale tylko na chwilę i zaraz gasły. Teraz jeżdżę i jest wszystko ok aczkolwiek profilaktycznie zrobiłem znowu diagnozę błędu i wyświetla COO z kreską u góry. Czyli zawór w górnym położeniu cały czas?? Zauważyłem że na niskich k średnich obrotach moto jakoś dziwnie idzie jakby go coś dusiło. No i dźwięk jest jakby stłumiony. Mniej daje po uszach. Dodam że tydzień temu wszystko bylo ok i suzi warczała uroczo.
Martwię się o nią.

Przyczyny: Silniczek od zaworu, linki od silniczka, zapieprzony wydech, coś jeszcze wam przychodzi do głowy?
Silniczek pracuje prawidłowo jak na moje oko bo się rusza. Ale cholera wie czy jak jadę to pracuję poprawnie. Coś jest nie tak mimo że błędu nie wyświetla.

Wydech mam Scorpion-a. Czytałem że akcesoryjne właśnie takie problemy dawały aczkolwiek odkąd go mam. Pół roku konkretnie to nic takiego nie miało miejsca.
Liczę na waszą pomoc.

2. Zauważyłem że sprzęgło przestaje mi łapać. Pierwsze co zrobiłem to wykręcenie pancerzyka z klamki. Niestety bardziej się już nie da.

Kolejna sprawa w związku ze sprzęgłem. CZy śrubki które zaznaczyłem na zdjęciu powinny być dokręcone na maksa? Przepraszam za tak banalne pytanie. Nie znalazłem tego nigdzie na forum. Zamieszczam zdjęcie poniżej.
Obrazek
Kilka razy skrzynia zgrzytnęła mi okropnie tak jakby sprzęgło w ogóle nie łapało. wykręciłem pancerzyk z klamki ile się da, podokręcałem te śrubki i wszystko działa. Kwestia jak te śrubki powinny być dokręcone ?

3. Na biegu jałowym kręci się na oko od 900 do 1100 obrotów/min. KOlejne banalne pytanie.... Czy jak jadę na jedynce bez gazu to powinien się krztusić? Czy powininen normalnie ciągnąć. jak ruszam z samego sprzęgła to chwilę pojedzie normalnie a potem zaczyna dostawać czkawki. To samo przy redukcji w wyższego biegu i zwolnieniu do Vmin. Czy to kwestia regulacji czy normalna sprawa?

Awatar użytkownika
Puyol187
Posty: 2361
Rejestracja: 26 cze 2011, o 20:48
Motocykl: GSXR k3 1k

Re: Kilka usterek, sprzęgło, exup

Nieprzeczytany post autor: Puyol187 » 12 paź 2012, o 20:52

Moim zdaniem sprzęgło się już kończy (tzn prawdopodobnie tarcze i sprężyny do wymiany) Co do śrub zaznaczonych na rysunku powinny być mocno dokręcone tzn z czuciem żebyś gwintu nie zerwał. C00 to dobrze a kreska u góry oznacza złe ustawienie TPS i dlatego mogą być kłopoty z "czkawką" dławieniem, podaje Ci link z tematem regulacji TPS
http://gixxer.pl/viewtopic.php?f=40&t=3189

Pablito
Nowy
Nowy
Posty: 13
Rejestracja: 23 maja 2011, o 23:42
Motocykl: K6 1000
Wymarzony motocykl: H

Re: Kilka usterek, sprzęgło, exup

Nieprzeczytany post autor: Pablito » 17 paź 2012, o 23:52

pozbądź się tego egcv i zapomnij o problemie
tym bardziej że masz sportowy wydzior

Awatar użytkownika
Puyol187
Posty: 2361
Rejestracja: 26 cze 2011, o 20:48
Motocykl: GSXR k3 1k

Re: Kilka usterek, sprzęgło, exup

Nieprzeczytany post autor: Puyol187 » 18 paź 2012, o 21:15

Jaki sens ma usuwanie exupa?? pogorszy dół i średnie a góra raczej tylko teoretycznie lepsza ale sam tego nie odczułem, więc moim zdaniem lepiej dobrze wyregulować exupa i mieć wszystko tak jak powinno być.

Gad
Nowy
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 29 wrz 2012, o 23:40
Motocykl: gsx-r 1000 k4
Wymarzony motocykl: sie zobaczy

Re: Kilka usterek, sprzęgło, exup

Nieprzeczytany post autor: Gad » 19 paź 2012, o 11:07

Wyregulowałem czujnik TPS bo był w pozycji górnej i jak na razie problemów z exupem nie ma.
Podkręciłem wolne obroty na 1200. Ale czasem chodzi równo na 1200 a czasem mniej nie wiem czemu i jest z 1100 i wtedy na 1dynce bez gazu zaczyna czkać. Nie rozumiem dlaczego.

Podokręcałem wszelakie śruby i wyregulowałem klamkę i sprzęgło jest chyba ok.

Kolejna sprawa. Nie działa mi klakson. KToś wie gdzie on podłączony jest i w którym miejscu? Żebym mógł sprawdzić przewody.

następna sprawa.Tylna oś koła jest już prawie na maksa cofnięta ze względu na zużywający się łańcuch. Nie wiem ile on ma przebiegu i samemu trudno mi ocenić jego stan. Więc chyba się szykuje wymiana bo zostało z 0,5 cm regulacji tylko. O dziwo zajrzałem tam dzisiaj a po lewej stronie regulacja jest na 4 kresce a po prawej na 3ciej? Mocne zdziwienie z mojej strony bo chyba powinno być symetrycznie prawda? DZIWNE!....

Kwestia oleju? Lać do maksymalnej kreski czy można lać więcej? Czy jak jest więcej to są jakieś negatywne efekty tego?
Odciągnałem trochę i czuć z niego benzyną? To normalne ?

Jeszcze jedna kwestia, jak wchodzę na wysokie obroty i odpuszczę gaz to oprócz dżwięku silnika słychać takie Łiiiiiiiiiiiiiiii albo jak z niskim obrotów przyspieszam to podobnie. co to kurna jest??

Awatar użytkownika
piotrus110
Nowy
Nowy
Posty: 37
Rejestracja: 22 sty 2013, o 00:22
Motocykl: gsx1000r
Wymarzony motocykl: już mam

Re: Kilka usterek, sprzęgło, exup

Nieprzeczytany post autor: piotrus110 » 11 lut 2013, o 17:39

łańcuch możesz sprawdzić mierząc odległość pomiędzy 21 pinami ( 20 oczek), wartość maksymalna 319.4 mm, niesymetrycznie ustawione koło?? to nie dziwne to NIEBEZPIeCZNE
nie lej oleju ponad stan zwiększasz tym nieznacznie ciśnienie, może spowodować pocenie się uszczelek. tyle ile zaleca fabryka
obroty.. mimo że masz wtrysk, wydaje mi się że powinieneś przeprowadzić synchronizację przepustnic, tradycyjnym sposobem jak w gaźnikach, TPS steruje tylko jedną przepustnicą.. o drugiej wszyscy zapominają..

JasmiN
Nowy
Nowy
Posty: 25
Rejestracja: 15 kwie 2012, o 01:55
Motocykl: K6 750

Re: Kilka usterek, sprzęgło, exup

Nieprzeczytany post autor: JasmiN » 11 lut 2013, o 21:15

nie wiem czy Cię dobrze zrozumiałem ale te łiiiiiiii to jest chyba normalne w suzuki, jeżeli mówimy o tym samym dzwięku. Podaję link i tam wsłuchaj się, jeżeli usłyszysz to znaczy że o tym samym mówimy i tak ma być:) http://www.youtube.com/watch?v=3n_hV9kungs

jacorxnx
Posty: 156
Rejestracja: 22 lis 2012, o 23:11
Motocykl: K1 1000

Re: Kilka usterek, sprzęgło, exup

Nieprzeczytany post autor: jacorxnx » 11 lut 2013, o 22:13

Puyol187 pisze:Jaki sens ma usuwanie exupa?? pogorszy dół i średnie a góra raczej tylko teoretycznie lepsza ale sam tego nie odczułem, więc moim zdaniem lepiej dobrze wyregulować exupa i mieć wszystko tak jak powinno być.
no a jesli w moim 1000-cu jest filtr KN i koncówka przelotowa slip-on bez exupa. prosto z kolektorów to trzeba cos rogulować z kompem ? jedni mowia ze trzeba inni ze nie...

Awatar użytkownika
Puyol187
Posty: 2361
Rejestracja: 26 cze 2011, o 20:48
Motocykl: GSXR k3 1k

Re: Kilka usterek, sprzęgło, exup

Nieprzeczytany post autor: Puyol187 » 11 lut 2013, o 22:17

Moim zdaniem nie trzeba nic regulować.

Dzuda
Posty: 69
Rejestracja: 19 lip 2012, o 12:25
Motocykl: k4 1000
Lokalizacja: Sandomierz

Re: Kilka usterek, sprzęgło, exup

Nieprzeczytany post autor: Dzuda » 23 lut 2013, o 11:20

Podepnę się pod temat co by nie zakładać nowego wątku i nie zaśmiecać forum. Otóz mam problem taki ze swoją suzi....

Jak ją kupiłem to było do wymiany sprzęgło bo ciągnęło po nagrzaniu (np po długim "patrolowaniu" miasta). Tak więc zaprowadziłem niby do najlepszego majstra w okolicy który prowadzi warsztat motocyklowy na wymianę sprzęgła. Wymiana sprzęgła wraz z częściami kosztowała jakieś 700zł (nie pamiętam dokłądnie ale mam paragon) . Po tej wymianie koleś kazał mi trochę delikatniej jeździć przez pewien czas. No więc śmigałem tak do 8tys obr czyli można powiedzieć że lajtowo :)

Po upływie jakiegoś czasu i zaznaczam delikatnej jazdy, wyjechaliśmy z kumplami pewnego razu na miasto.Potem na wisłostradę i troszkę szybciej.

Jadę na drugim biegu obr ok 6-7tys i odkręcam manetkę. W górnym zakresie obrotów szarpnęło moto (tak jak by łańcuch przeskoczył), no więc odpuściłem gaz i wbiłem 3bieg i znowu ta sama sytuacja. Jadę na trójce ok 6-7tys obr i zastanawiam się co to było,myślę może łańcuch i odkręcam manetkę do końca. Sytuacja się powtórzyła na 3 biegu przy górnym zakresie obr też taki przeskok.

Jak kupiłem moto to na pewno czegoś takiego nie było (kupiłem go od znajomego). Po zakupie kilku kolegów,dużo lepszych kierowców ode mnie "próbowało" czy moto się nadaje i też niczego nie zauważyli chociaż na każdym biegu do odciny.

Jak myślicie co to może być? Źle coś zrobił ze sprzęgłem czy po prostu zajeździłem skrzynie przez jakieś 800km

Awatar użytkownika
Puyol187
Posty: 2361
Rejestracja: 26 cze 2011, o 20:48
Motocykl: GSXR k3 1k

Re: Kilka usterek, sprzęgło, exup

Nieprzeczytany post autor: Puyol187 » 23 lut 2013, o 19:54

Sprawdź napęd w jakim jest stanie, czy łańcuch nie jest wydarty albo krzywo wydarty, sprawdź też zębatki to tak na początek.

Dzuda
Posty: 69
Rejestracja: 19 lip 2012, o 12:25
Motocykl: k4 1000
Lokalizacja: Sandomierz

Re: Kilka usterek, sprzęgło, exup

Nieprzeczytany post autor: Dzuda » 24 lut 2013, o 10:18

Puyol187 pisze:Sprawdź napęd w jakim jest stanie, czy łańcuch nie jest wydarty albo krzywo wydarty, sprawdź też zębatki to tak na początek.
Napęd niby zmieniał poprzedni właściciel na początku zeszłego sezonu...

Awatar użytkownika
relakzstyle
Posty: 510
Rejestracja: 23 sty 2012, o 00:04
Motocykl: GSXR 1000
Wymarzony motocykl: NOWY
Lokalizacja: Puck

Re: Kilka usterek, sprzęgło, exup

Nieprzeczytany post autor: relakzstyle » 24 lut 2013, o 10:32

pytanie JAKI napęd oraz ile na nim przejechał :)
Ustępuj pierwszeństwa tym, którzy je mają oraz tym, którym za chwile przyjdzie do głowy je wymusić.

Awatar użytkownika
Puyol187
Posty: 2361
Rejestracja: 26 cze 2011, o 20:48
Motocykl: GSXR k3 1k

Re: Kilka usterek, sprzęgło, exup

Nieprzeczytany post autor: Puyol187 » 24 lut 2013, o 11:30

Dokładnie tak jak pisze kolego wyżej i sam napisałeś ze "niby" zmieniał. Na początek moto na podnośnik, sprawdź czy równo jest łańcuch naciągnięty i czy koło jest równo ustawione. Później pokręć kołem czy łańcuch nie strzela czy nie jest gdzieś zatarty popatrz na zębatki czy nie są zbytnio zużyte. Objawy mogły się nasilić po wymianie sprzęgła dlatego ze poprzednie, stare sprzędło mogło już nie przenosić całej mocy tylko się ślizgało, a po wymianie na nowe ciągnie bez poślizgu i dlatego kłopoty z napędem mogły się ujawnić.

Dzuda
Posty: 69
Rejestracja: 19 lip 2012, o 12:25
Motocykl: k4 1000
Lokalizacja: Sandomierz

Re: Kilka usterek, sprzęgło, exup

Nieprzeczytany post autor: Dzuda » 25 lut 2013, o 18:31

Napęd "niby zmieniony" rok temu,chociaż na moje oko na nowy to on nie wygląda. Łańcuch był czarny jak węgiel,jak go potraktowałem DIMER'em to trochę złoty się pokazał. Moto na dniach idzie to zaprzyjaźnionego mechaniora to powiem mu żeby na to zwrócił uwagę.

Zdam relacje,dzięki za podpowiedzi

ODPOWIEDZ