Zawór EXCVA (exup) - usunąć czy zostawić? (K3)
- MemQ
- Nowy
- Posty: 12
- Rejestracja: 27 lut 2017, o 18:46
- Motocykl: GSXR 1000 K3
- Imię: Igor
- Skąd: Wrocław
Zawór EXCVA (exup) - usunąć czy zostawić? (K3)
Hej,
Póki co bardzo rzadko, ale czasem wyskakuje błąd spowodowany exapem. Spróbuję nasmarować i sprawdzić kable idące od silniczka pod siedzeniem do samego zaworu w wydechu + nasmarować sam silniczek, ale jak to nie pomoże to chcę go wywalić (lub kupić nowy silniczek). Z tego co czytałem są dwa sposoby:
1)
- włączyć zapłon, jak uruchomi się automatyczna regulacja silniczka pod siedzeniem wyłączyć zapłon gdy zatrzyma się w pozycji w pełni otwartej
- odpiąć kostkę silniczka
- wyjąc/przeciąć odpowiedni kabel z wiązki ECU żeby nie świeciła się lampa FI
2)
- zostawić silniczek podpięty ale odpiąć kable idące od niego do zaworu w wydechu (wtedy zawór automatycznie będzie w pozycji otwartej, prawda?)
- jak będzie błąd odpiąć kabel z wiązku ECU
Opcja druga jest chyba najszybsza, ale ponoć po wywaleniu exapa motocykl troszkę traci w dolnym zakresie obrotów a zyskuje w średnim. Chętnie bym się pobujał z podpiętym i bez żeby mieć porównanie, a po odpięciu kabli zawór-silniczek trzeba je potem na nowo ustawiać i regulować, czego chciałbym uniknąć bo nie wiem jak to zrobić.
Jakieś porady?
Póki co bardzo rzadko, ale czasem wyskakuje błąd spowodowany exapem. Spróbuję nasmarować i sprawdzić kable idące od silniczka pod siedzeniem do samego zaworu w wydechu + nasmarować sam silniczek, ale jak to nie pomoże to chcę go wywalić (lub kupić nowy silniczek). Z tego co czytałem są dwa sposoby:
1)
- włączyć zapłon, jak uruchomi się automatyczna regulacja silniczka pod siedzeniem wyłączyć zapłon gdy zatrzyma się w pozycji w pełni otwartej
- odpiąć kostkę silniczka
- wyjąc/przeciąć odpowiedni kabel z wiązki ECU żeby nie świeciła się lampa FI
2)
- zostawić silniczek podpięty ale odpiąć kable idące od niego do zaworu w wydechu (wtedy zawór automatycznie będzie w pozycji otwartej, prawda?)
- jak będzie błąd odpiąć kabel z wiązku ECU
Opcja druga jest chyba najszybsza, ale ponoć po wywaleniu exapa motocykl troszkę traci w dolnym zakresie obrotów a zyskuje w średnim. Chętnie bym się pobujał z podpiętym i bez żeby mieć porównanie, a po odpięciu kabli zawór-silniczek trzeba je potem na nowo ustawiać i regulować, czego chciałbym uniknąć bo nie wiem jak to zrobić.
Jakieś porady?
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 09:12
- Motocykl: BMW
- Wymarzony motocykl: BMW! S1000rr
- Imię: Piter
- Skąd: śląsk
Re: Zawór EXCVA (exup) - usunąć czy zostawić? (K3)
spodziewam się że różnicy nie odczujesz jakiejś znacznej, ja bym wyjebał go i po sprawie, (zależy od Twojego stylu jazdy bo jeśli go wyjebiesz a latasz bardzo bardzo spokojnie to odczujesz, a jeśli dzidujesz to on o tak jest cały czas otwarty, spodziewam się że różnicę odczujesz przy 1-3tyś obr. i nie wiecej)MemQ pisze:Hej,
Póki co bardzo rzadko, ale czasem wyskakuje błąd spowodowany exapem. Spróbuję nasmarować i sprawdzić kable idące od silniczka pod siedzeniem do samego zaworu w wydechu + nasmarować sam silniczek, ale jak to nie pomoże to chcę go wywalić (lub kupić nowy silniczek). Z tego co czytałem są dwa sposoby:
1)
- włączyć zapłon, jak uruchomi się automatyczna regulacja silniczka pod siedzeniem wyłączyć zapłon gdy zatrzyma się w pozycji w pełni otwartej
- odpiąć kostkę silniczka
- wyjąc/przeciąć odpowiedni kabel z wiązki ECU żeby nie świeciła się lampa FI
2)
- zostawić silniczek podpięty ale odpiąć kable idące od niego do zaworu w wydechu (wtedy zawór automatycznie będzie w pozycji otwartej, prawda?)
- jak będzie błąd odpiąć kabel z wiązku ECU
Opcja druga jest chyba najszybsza, ale ponoć po wywaleniu exapa motocykl troszkę traci w dolnym zakresie obrotów a zyskuje w średnim. Chętnie bym się pobujał z podpiętym i bez żeby mieć porównanie, a po odpięciu kabli zawór-silniczek trzeba je potem na nowo ustawiać i regulować, czego chciałbym uniknąć bo nie wiem jak to zrobić.
Jakieś porady?
-
- Posty: 436
- Rejestracja: 18 paź 2016, o 16:33
- Motocykl: K6 600
- Imię: Mirek
- Skąd: Brzeg
Re: Zawór EXCVA (exup) - usunąć czy zostawić? (K3)
Po zdemontowaniu silnika sprezyna ustawia exup w pozycji "otwarty", przeciac przewod idacy do ecu.
- ToMsOn
- Posty: 3147
- Rejestracja: 27 lis 2014, o 21:48
- Motocykl: ZX10R igła forumowa ;)
- Wymarzony motocykl: H2R
- Imię: Tomas
- Skąd: <DKL>
- Lokalizacja: Cała Polska
Re: Zawór EXCVA (exup) - usunąć czy zostawić? (K3)
wszystko zależy od moto ja np znowu jestem raczej zwolennikiem exupa ale też inna sprawa że nie każde moto aż tak na tym ucierpi
Gixy dość i tak dobrze znoszą wywalenie przepustnicy ale mimo wszystko zawsze ten dół obrotów jednak dostanie.
Na torze nie ma to znaczenia ale na drodze jednak ma i da się to odczuć
Gixy dość i tak dobrze znoszą wywalenie przepustnicy ale mimo wszystko zawsze ten dół obrotów jednak dostanie.
Na torze nie ma to znaczenia ale na drodze jednak ma i da się to odczuć
# Blue Ninja ZX10R http://gixxer.pl/viewtopic.php?f=68&t=11672 #
# God Of War ZX10R http://gixxer.pl/viewtopic.php?f=68&t=13605 #
# God Of War ZX10R http://gixxer.pl/viewtopic.php?f=68&t=13605 #
- Carry
- Posty: 466
- Rejestracja: 17 sie 2010, o 13:49
- Motocykl: GSXR 600 K6
- Imię: Marcin
- Skąd: Warszawa
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Warszawa
Re: Zawór EXCVA (exup) - usunąć czy zostawić? (K3)
Wywalić exup i zmienić mapę paliwa na taką która pokryje straty - robiłem to kilka razy i spokojnie można się pozbyć tego syfu (dla mnei to czysta restrykcja) a efekty są bardzo fajne - mam sprawdzone mapki na to bo nawet 2 tygodnie temu robiłem taki myk właśnie;)
- ToMsOn
- Posty: 3147
- Rejestracja: 27 lis 2014, o 21:48
- Motocykl: ZX10R igła forumowa ;)
- Wymarzony motocykl: H2R
- Imię: Tomas
- Skąd: <DKL>
- Lokalizacja: Cała Polska
Re: Zawór EXCVA (exup) - usunąć czy zostawić? (K3)
no właśnie bo jak wywalić to i dobrze wtedy ogarnąć mapę
# Blue Ninja ZX10R http://gixxer.pl/viewtopic.php?f=68&t=11672 #
# God Of War ZX10R http://gixxer.pl/viewtopic.php?f=68&t=13605 #
# God Of War ZX10R http://gixxer.pl/viewtopic.php?f=68&t=13605 #
- MemQ
- Nowy
- Posty: 12
- Rejestracja: 27 lut 2017, o 18:46
- Motocykl: GSXR 1000 K3
- Imię: Igor
- Skąd: Wrocław
Re: Zawór EXCVA (exup) - usunąć czy zostawić? (K3)
O widzisz dzięki za info Podgranie mapki jest problematyczne i trzeba do tego jakiś specjalnych urządzeń? I czy jeśli ta mapka jest do 1000 k3 byłbyś skłonny się podzielić?Carry pisze:Wywalić exup i zmienić mapę paliwa na taką która pokryje straty - robiłem to kilka razy i spokojnie można się pozbyć tego syfu (dla mnei to czysta restrykcja) a efekty są bardzo fajne - mam sprawdzone mapki na to bo nawet 2 tygodnie temu robiłem taki myk właśnie;)
No właśnie motocykl jest miejsko-autostradowy. Do pracy większą część trasy dojeżdżam autostradową obwodnicą ale też w sezonie sporo poruszam się po mieście, gdzie choćbym nie wiem jak się starał częściej mam niskie, niż wysokie obroty. Dlatego zanim wywalę linki spróbuję sposobu pierwszego żeby nie palić za sobą mostów i móc w każdej chwili wrócić do fabryki.ToMsOn pisze:wszystko zależy od moto ja np znowu jestem raczej zwolennikiem exupa ale też inna sprawa że nie każde moto aż tak na tym ucierpi
Gixy dość i tak dobrze znoszą wywalenie przepustnicy ale mimo wszystko zawsze ten dół obrotów jednak dostanie.
Na torze nie ma to znaczenia ale na drodze jednak ma i da się to odczuć
- Carry
- Posty: 466
- Rejestracja: 17 sie 2010, o 13:49
- Motocykl: GSXR 600 K6
- Imię: Marcin
- Skąd: Warszawa
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Warszawa
Re: Zawór EXCVA (exup) - usunąć czy zostawić? (K3)
Mapki sam nie wgrasz, potrzebujesz softu i hardware do tego - jak coś trudnie się tym hobbystycznie więc zadzwoń to ci powiem co i jakMemQ pisze:O widzisz dzięki za info Podgranie mapki jest problematyczne i trzeba do tego jakiś specjalnych urządzeń? I czy jeśli ta mapka jest do 1000 k3 byłbyś skłonny się podzielić?Carry pisze:Wywalić exup i zmienić mapę paliwa na taką która pokryje straty - robiłem to kilka razy i spokojnie można się pozbyć tego syfu (dla mnei to czysta restrykcja) a efekty są bardzo fajne - mam sprawdzone mapki na to bo nawet 2 tygodnie temu robiłem taki myk właśnie;)
No właśnie motocykl jest miejsko-autostradowy. Do pracy większą część trasy dojeżdżam autostradową obwodnicą ale też w sezonie sporo poruszam się po mieście, gdzie choćbym nie wiem jak się starał częściej mam niskie, niż wysokie obroty. Dlatego zanim wywalę linki spróbuję sposobu pierwszego żeby nie palić za sobą mostów i móc w każdej chwili wrócić do fabryki.ToMsOn pisze:wszystko zależy od moto ja np znowu jestem raczej zwolennikiem exupa ale też inna sprawa że nie każde moto aż tak na tym ucierpi
Gixy dość i tak dobrze znoszą wywalenie przepustnicy ale mimo wszystko zawsze ten dół obrotów jednak dostanie.
Na torze nie ma to znaczenia ale na drodze jednak ma i da się to odczuć
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 4 paź 2013, o 09:29
- Motocykl: gsxr 1000 K3
- Wymarzony motocykl: litr
- Imię: Łukasz
- Skąd: 100-lica
Re: Zawór EXCVA (exup) - usunąć czy zostawić? (K3)
Witam miałem podobny problem, po przejechaniu ok. 100 km wyskakiwał błąd exup, na krótkich dystansach było ok. zadne smarowania nie pomagały. Wywaliłem exup, zrobiłem flasch ecu u carego , Polecam moto zdecydowanie zwawsze z dołu i ogólnie lepiej w całym zakresie obrotów.
- MemQ
- Nowy
- Posty: 12
- Rejestracja: 27 lut 2017, o 18:46
- Motocykl: GSXR 1000 K3
- Imię: Igor
- Skąd: Wrocław
Re: Zawór EXCVA (exup) - usunąć czy zostawić? (K3)
Dzięki za info Też tak chyba zrobię. A z ciekawości - podobno też szarpanie podczas jazdy na samym biegu bez gazu (np dwójce) ustępuje - zauważyłeś to?ozexer pisze:Witam miałem podobny problem, po przejechaniu ok. 100 km wyskakiwał błąd exup, na krótkich dystansach było ok. zadne smarowania nie pomagały. Wywaliłem exup, zrobiłem flasch ecu u carego , Polecam moto zdecydowanie zwawsze z dołu i ogólnie lepiej w całym zakresie obrotów.
Jak potrzebny i hardware i software to pewnie wolałbym po prostu kiedyś się umówić i podjechać do Wawy. Z wrocławia to myk na S8 - fajna droga.Carry pisze: Mapki sam nie wgrasz, potrzebujesz softu i hardware do tego - jak coś trudnie się tym hobbystycznie więc zadzwoń to ci powiem co i jak
- Carry
- Posty: 466
- Rejestracja: 17 sie 2010, o 13:49
- Motocykl: GSXR 600 K6
- Imię: Marcin
- Skąd: Warszawa
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Warszawa
Re: Zawór EXCVA (exup) - usunąć czy zostawić? (K3)
Możesz mi podesłać samo ECU - zrobie to samo co u ozexera:)
- MemQ
- Nowy
- Posty: 12
- Rejestracja: 27 lut 2017, o 18:46
- Motocykl: GSXR 1000 K3
- Imię: Igor
- Skąd: Wrocław
Re: Zawór EXCVA (exup) - usunąć czy zostawić? (K3)
O widzisz, o tym nie pomyślałem Dzięki! Zapamiętam i przypomnę się za jakiś czas lub jak zupełnie padnie i się ugadamy Te mapki masz konkretnie pod K3-K4, prawda?
- Carry
- Posty: 466
- Rejestracja: 17 sie 2010, o 13:49
- Motocykl: GSXR 600 K6
- Imię: Marcin
- Skąd: Warszawa
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Warszawa
Re: Zawór EXCVA (exup) - usunąć czy zostawić? (K3)
Tak:) zadzwon do mnie to ci wyjasnie wszysto:)
- MemQ
- Nowy
- Posty: 12
- Rejestracja: 27 lut 2017, o 18:46
- Motocykl: GSXR 1000 K3
- Imię: Igor
- Skąd: Wrocław
Re: Zawór EXCVA (exup) - usunąć czy zostawić? (K3)
Hej Odgrzeję trochę kotleta bo dopiero pogoda sprzyja na regularne jeżdżenie. Odpiąłem kabelek z ECU i zablokowałem silniczek w pozycji otwartej żeby posprawdzać jak się śmiga.
- góra żywsza
- dół i środek troszkę gorsze
- lekkie falowanie obrotów na jałowym
Jutro podepnę z powrotem kabelek i spróbuję psiknąć wd40. Jeśli to nie zda egzaminu to czeka mnie wysłanie ecu do Carry'ego Ale ciekaw jestem jednego - u mnie ewidentnie silniczek pada bo czasami przestaje kręcić i trzeba go puknąć śrubokrętem Czy po ewentualnej wymianie/zdemontowaniu samego silniczka trzeba robić regulację tego dziadostwa?
- góra żywsza
- dół i środek troszkę gorsze
- lekkie falowanie obrotów na jałowym
Jutro podepnę z powrotem kabelek i spróbuję psiknąć wd40. Jeśli to nie zda egzaminu to czeka mnie wysłanie ecu do Carry'ego Ale ciekaw jestem jednego - u mnie ewidentnie silniczek pada bo czasami przestaje kręcić i trzeba go puknąć śrubokrętem Czy po ewentualnej wymianie/zdemontowaniu samego silniczka trzeba robić regulację tego dziadostwa?
-
- Nowy
- Posty: 9
- Rejestracja: 20 maja 2017, o 13:13
- Motocykl: K4 1000/SXF 250
- Imię: Tomek
- Skąd: Poznań
Re: Zawór EXCVA (exup) - usunąć czy zostawić? (K3)
Ja nie znając q ogóle tematu ustawiłem za pierwszym razem. Wystarczy mu odciąć prąd (wyłączyć zaplon) w momencie gdy na silniczku otwory na linki są na środku u góry. Do tego ustawiasz linki i działa. Ale Ty jak go odpiąłeś z prądu i nie przestawiałeś linek to chyba obejdzie się bez ustawiania