Odpowietrzenie pompy hamulcowej

Wszystko na temat GSX-R 600.
Regulamin forum
Zapoznaj się i przekaż uwagi odnośnie
Nowe forum GSXR.PL!
tiromaniak
Nowy
Nowy
Posty: 24
Rejestracja: 19 mar 2017, o 23:24
Motocykl: SRAD 600
Imię: Wiktor
Skąd: Wrocław

Odpowietrzenie pompy hamulcowej

Nieprzeczytany post autor: tiromaniak » 29 wrz 2017, o 18:16

Cześć, mam pytanie, jak odpowietrzyć pompę hamulcową Nissin? Moto SRAD '98. Po szybkim naciśnięciu 2-3 razy klamki podczas jazdy robi się twarda, czyli taka jak powinna być i hamulce mega mocne. Tak to klamka jest kapeć, zaciski odpowietrzone kilkakrotnie to zaczęło to hamować jak powinno właśnie po wciśnięciu klamki 2-3 razy, wcześniej klamka była taka sama, więc zaciski odpowietrzone dobrze, ale nie mam pojęcia jak odpowietrzyć pompę, poradzi ktoś?

Awatar użytkownika
MaciejX
Posty: 1846
Rejestracja: 15 mar 2015, o 11:01
Motocykl: GSX-R 1000 K5
Wymarzony motocykl: RC213V
Imię: Maciej
Skąd: Mrągowo

Re: Odpowietrzenie pompy hamulcowej

Nieprzeczytany post autor: MaciejX » 29 wrz 2017, o 21:04

jakby pompa była zapowietrzona to zacisków tradycyjną metodą byś nie odpowietrzył, bo zwyczajnie nie pompowała by płynu do zacisków.
ale proponowałbym zacząc od początku jeśli cały układ sprawny to wlewasz płyn, luzujesz śrubę od przewodów hamulcowych przy pompie, naciskasz klamke tak żeby pompa zassała płyn i poleciała przez pompe i wylatywała przy śrubie do przewodów, potem przykrecasz śrubę i pompujesz dalej odpowietrzając kolejno zaciski od najdalszego punktu pompy czyli najpierw lewy zacisk potem prawy.

kolejna metoda to najwieksza strzykawka z apteki i wysysanie przez zaciski płynu poprzez robienie podcisnienia w układzie wtedy też powinno zassać płyn, jeszcze kolejna metoda to grawitacyjna podłączasz butelkę z wężykiem do zacisku, odkrecasz odpowietrznik i czekasz, płyn powinien sam sobie spływać do butelki i znikać ze zbiorniczka przy pompie.

ostatnia metoda często jedyna skuteczna to wpychanie strzykawką płynu od dołu przez zacisk, jednak tutaj należy robić wszystko ostrożnie bo łatwo wepchnąć powietrze do układu ale po kilku próbach powinno sie udać :)

Awatar użytkownika
redips
Posty: 226
Rejestracja: 27 kwie 2017, o 13:31
Motocykl: GSXR 750 K7 Isle of Man
Wymarzony motocykl: Już mam :)
Imię: Kamil
Skąd: Gdańsk

Re: Odpowietrzenie pompy hamulcowej

Nieprzeczytany post autor: redips » 30 wrz 2017, o 09:53

Ktoś kiedyś jeszcze na forum pisał, że problemem może być to, że przy wymianie gdzieś w zacisku zawsze zostaje stary płyn hamulcowy i najlepiej rozebrać zacisk i zrobić wszystko od zera.
Romet Pony 50-M-3 ----> GSF 600n Bandit '97 ----> GSR 600 '06 ----> GSXR 750 IoM TT '07

Awatar użytkownika
QH1
Posty: 606
Rejestracja: 15 gru 2015, o 20:32
Motocykl: GSXR 1000, S1000RR,EXC450
Wymarzony motocykl: najszybszy na torze ;)
Imię: Marcin
Skąd: Wrocław

Re: Odpowietrzenie pompy hamulcowej

Nieprzeczytany post autor: QH1 » 1 paź 2017, o 07:56

To ja, ale stary płyn odzywa sie dopiero po dłuższej jeździe jak sie zagotuje.
Pompę sie odpowietrza odpowietrznikiem na pompie ... :lol:

Ale jak masz przewody? Bo w GSXR najgłupszy wymysł to był przewód z zacisku do zacisku nad błotnikiem ... z niego wygonić powietrze prawie niemożliwe. Bo sie tam zwykły syfon robi i na szczycie powietrze zostaje, pompą nie nadążysz. Wiec albo trzeba odkręcić zacisk (i zabezpieczyć klocki jakimś wkładem zamiast tarczy) tak, żeby powietrze grawitacyjnie poszło albo do pompy albo do zacisku. Albo kupić za 50gr strzykawkę 100ml z grubym wyjściem i wężyk od pianki z castoramy ... i układ nowym płynem wypełniać od dołu od zacisków, wtedy jest szansa, ze sie to powietrze przepchnie.

Awatar użytkownika
MaciejX
Posty: 1846
Rejestracja: 15 mar 2015, o 11:01
Motocykl: GSX-R 1000 K5
Wymarzony motocykl: RC213V
Imię: Maciej
Skąd: Mrągowo

Re: Odpowietrzenie pompy hamulcowej

Nieprzeczytany post autor: MaciejX » 1 paź 2017, o 10:12

Jesteś pewien ze w sradzie 98r jest odpowietrznik na pompie? W starych konwencjonalnych pompach nie widzialem odpowietrznikow

tiromaniak
Nowy
Nowy
Posty: 24
Rejestracja: 19 mar 2017, o 23:24
Motocykl: SRAD 600
Imię: Wiktor
Skąd: Wrocław

Re: Odpowietrzenie pompy hamulcowej

Nieprzeczytany post autor: tiromaniak » 12 kwie 2018, o 16:46

Odświeżam temat. Pompa rozebrana (brak odpowietrznika na pompie), odpowietrzona, płyn zmieniony, zaciski odpowietrzone, z odpowietrzników leciało tak jak powinno, ale problem nie zniknął. Hamuje lepiej, ale klamka dalej miękka. Podczas jazdy dalej jest to samo, po wciśnięciu klamki pierwszy raz jest miękka, za drugim/trzecim razem robi się beton - czyli taka jak powinna być. Wie ktoś co to może być? Uszczelnienia w pompie albo wadliwa pompa hamulcowa? Przewody hamulcowe? Klocki się powoli kończą, ale jeszcze nie doszły do wskaźnika zużycia. Nie chcę pakować się w niepotrzebne koszty, może ktoś miał taki problem. Pomyślałem nad zakupem zestawu naprawczego do pompy, ale nie wiem czy to przyniesie efekty.

Awatar użytkownika
QH1
Posty: 606
Rejestracja: 15 gru 2015, o 20:32
Motocykl: GSXR 1000, S1000RR,EXC450
Wymarzony motocykl: najszybszy na torze ;)
Imię: Marcin
Skąd: Wrocław

Re: Odpowietrzenie pompy hamulcowej

Nieprzeczytany post autor: QH1 » 13 kwie 2018, o 21:56

Jesli sie poprawia a nie pogarsza to stawiam na ułożenie klocków.
Wyczyść dobrze, nasmaruj prowadnice miedziowym i klocki :lol: Oczywiscie delikatnie te część klocka co szoruje po zacisku i zobaczysz.
Powietrze nigdy nie zrobi sie twarde.
A na zużytych klockach tłoczka łatwiej sie zacinają tylko wtedy powinny raczej słabo odbijać.

kirk
Nowy
Nowy
Posty: 33
Rejestracja: 17 cze 2015, o 07:31
Motocykl: gsxr 1000 k8
Wymarzony motocykl: j/w
Imię: Piotr
Skąd: Rzeszów

Re: Odpowietrzenie pompy hamulcowej

Nieprzeczytany post autor: kirk » 14 kwie 2018, o 08:08

A tarcze w jakim stanie?
Minimalne krzywe właśnie tak potrafią namieszać.

tiromaniak
Nowy
Nowy
Posty: 24
Rejestracja: 19 mar 2017, o 23:24
Motocykl: SRAD 600
Imię: Wiktor
Skąd: Wrocław

Re: Odpowietrzenie pompy hamulcowej

Nieprzeczytany post autor: tiromaniak » 15 kwie 2018, o 13:21

Tarcze na pewno są w dobrym stanie, poza tym wydaję mi się, gdyby to tarcze były krzywe to w pewnych momentach za pierwszym razem hamulec by zachowywał się inaczej, a za każdym razem jest tak samo. Nie bije ani nie drga przy hamowaniu. Spoglądając na tłoczki w zaciskach widać nierównomierne ich ułożenie, jeden tłoczek jest wysunięty dosyć sporo, drugi zaś mniej (mówię o prawym zacisku), w lewym jest już lepiej i są mniej widoczne, ale też nie jest równo. To może być przyczyną?

Awatar użytkownika
piotrek7714
Posty: 57
Rejestracja: 25 cze 2011, o 10:17
Motocykl: gsxr 750 95r
Imię: Piotr
Skąd: ELW

Re: Odpowietrzenie pompy hamulcowej

Nieprzeczytany post autor: piotrek7714 » 15 kwie 2018, o 19:29

Może, rozebrać wyczyścić i szukac dalej jak nie pomoże.
Czasami na tłoczkach jest taki nagar że masakra.

ODPOWIEDZ