Jest jednak małe ale kolega wyżej napisał o tym, że po nr silnika wychodzi że jest to normalnie 600 czyli silnik tak jak już wcześniej pisałem możliwe że jest przypisany do tego motocykla i nikt niczego nie przekładał (jeśli chodzi o cały silnik) tylko zamienił w silniku "górę" i wrzucił od 750 prosteD0L0R pisze:Mogłeś sprawdzić jaki to jest silnik bez "rozpakowywania" wystarczyło odczytać numery silnika które znajdują się na obudowie skrzyni korbowej
Kupiony motocykl - inny silnik, niezgodność z opisem
- ToMsOn
- Posty: 3147
- Rejestracja: 27 lis 2014, o 21:48
- Motocykl: ZX10R igła forumowa ;)
- Wymarzony motocykl: H2R
- Imię: Tomas
- Skąd: <DKL>
- Lokalizacja: Cała Polska
Re: Kupiony motocykl - inny silnik, niezgodność z opisem
# Blue Ninja ZX10R http://gixxer.pl/viewtopic.php?f=68&t=11672 #
# God Of War ZX10R http://gixxer.pl/viewtopic.php?f=68&t=13605 #
# God Of War ZX10R http://gixxer.pl/viewtopic.php?f=68&t=13605 #
-
- Posty: 529
- Rejestracja: 8 kwie 2014, o 13:18
- Motocykl: Suzuki Gsx-r 1000 K4
- Wymarzony motocykl: Kawasaki H2R
- Imię: Michał
- Skąd: Jarosław
Re: Kupiony motocykl - inny silnik, niezgodność z opisem
ToMsOn pisze:Jest jednak małe ale kolega wyżej napisał o tym, że po nr silnika wychodzi że jest to normalnie 600 czyli silnik tak jak już wcześniej pisałem możliwe że jest przypisany do tego motocykla i nikt niczego nie przekładał (jeśli chodzi o cały silnik) tylko zamienił w silniku "górę" i wrzucił od 750 prosteD0L0R pisze:Mogłeś sprawdzić jaki to jest silnik bez "rozpakowywania" wystarczyło odczytać numery silnika które znajdują się na obudowie skrzyni korbowej
Łuuupppssss Sorki moja wina nie doczytałem:P Przepraszam
-
- Nowy
- Posty: 9
- Rejestracja: 17 sty 2015, o 19:02
- Motocykl: Suzuki GSX-R 600 K2
- Imię: Maciek
- Skąd: Warszawa
Re: Kupiony motocykl - inny silnik, niezgodność z opisem
Panowie, dzięki za pomoc, na całe szczęście okazało się, że silnik jest w porządku, mechanik mnie nastraszył a sam nie był pewien do końca. Niepotrzebnie wprowadził mnie aż w taką panikę, no ale chyba każdy słysząc że ma inny silnik, który prawdopodobnie będzie wymagał wymiany to wpadłby w panikę. Na szczęście okazało się, że to 600 z kompletnie rozregulowanymi zaworami. Mam nadzieję, że pełna regulacja pozbawi moto tych okropnych stuków, a silnik pożyje jeszcze parę ładnych kilometrów.
Dziękuję ślicznie za udział w temacie!
Dziękuję ślicznie za udział w temacie!
- Starscream
- Posty: 538
- Rejestracja: 8 gru 2014, o 17:33
- Motocykl: k6 1LITR
- Wymarzony motocykl: BIAŁO CZERWONY
- Imię: Konrad
- Skąd: ŻAGAŃ FZG
Re: Kupiony motocykl - inny silnik, niezgodność z opisem
zmień mechanika
-
- Posty: 529
- Rejestracja: 8 kwie 2014, o 13:18
- Motocykl: Suzuki Gsx-r 1000 K4
- Wymarzony motocykl: Kawasaki H2R
- Imię: Michał
- Skąd: Jarosław
Re: Kupiony motocykl - inny silnik, niezgodność z opisem
Starscream pisze:zmień mechanika
- kamylo
- Posty: 468
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 18:56
- Motocykl: 954 powody do szczęścia
- Wymarzony motocykl: Lubię brunetki
- Imię: Kamil
- Skąd: Za winklem
Re: Kupiony motocykl - inny silnik, niezgodność z opisem
D0L0R pisze:Starscream pisze:zmień mechanika
"Zajmij się życiem, albo umieraniem"
- Patrycjusz29
- Posty: 1230
- Rejestracja: 10 sie 2013, o 20:19
- Motocykl: Suzuki GSXR1000 K3
- Wymarzony motocykl: SUZA
Re: Kupiony motocykl - inny silnik, niezgodność z opisem
ha ha to ty moto do kowala dałeś ja bym mu pysk oklepał za takie żarty
-
- Posty: 529
- Rejestracja: 8 kwie 2014, o 13:18
- Motocykl: Suzuki Gsx-r 1000 K4
- Wymarzony motocykl: Kawasaki H2R
- Imię: Michał
- Skąd: Jarosław
Re: Kupiony motocykl - inny silnik, niezgodność z opisem
I by było po "miechaniku"Patrycjusz29 pisze:ha ha to ty moto do kowala dałeś ja bym mu pysk oklepał za takie żarty
- Majka11
- Posty: 143
- Rejestracja: 22 lut 2012, o 20:43
- Motocykl: Gsxr 600 k6
- Wymarzony motocykl: rsv :)
- Imię: Łukasz
- Skąd: Wieluń
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Kupiony motocykl - inny silnik, niezgodność z opisem
hehe niezłe przeboje
swoją drogą ciekawe czy głowica od 3/4 podeszła by bez przeróbek do 600 i na odwrót
swoją drogą ciekawe czy głowica od 3/4 podeszła by bez przeróbek do 600 i na odwrót
- Pawlus
- Posty: 1124
- Rejestracja: 27 lip 2013, o 22:55
- Motocykl: był:600 K3 jest:amelinium
- Wymarzony motocykl: GSX-R / TL / GSX-RR
- Imię: Mateusz
- Skąd: DOA
Re: Kupiony motocykl - inny silnik, niezgodność z opisem
w K1-K3 można rozpoznać po numerze silnika pojemność
600: N723-xxxxxx, na pokrywie sprzęgła 2800ml
750: R737-xxxxxx, na pokrywie sprzęgła 2800ml
1000: T708-xxxxxx, na pokrywie sprzęgła 3000 ml
Podobnie na samych cylindrach powinna być w odlewie wypisana pojemność. Skoro mechanik mu twierdzi, że po nr jest to 600 ale po częściach 750, to albo przebitka albo coś kombinowane z górą silnika. Ja bym obstawiał, że głowice raczej nie są zamienne bo na moje tuleje cylindrów muszą mieć inne średnice..
600: N723-xxxxxx, na pokrywie sprzęgła 2800ml
750: R737-xxxxxx, na pokrywie sprzęgła 2800ml
1000: T708-xxxxxx, na pokrywie sprzęgła 3000 ml
Podobnie na samych cylindrach powinna być w odlewie wypisana pojemność. Skoro mechanik mu twierdzi, że po nr jest to 600 ale po częściach 750, to albo przebitka albo coś kombinowane z górą silnika. Ja bym obstawiał, że głowice raczej nie są zamienne bo na moje tuleje cylindrów muszą mieć inne średnice..
- ToMsOn
- Posty: 3147
- Rejestracja: 27 lis 2014, o 21:48
- Motocykl: ZX10R igła forumowa ;)
- Wymarzony motocykl: H2R
- Imię: Tomas
- Skąd: <DKL>
- Lokalizacja: Cała Polska
Re: Kupiony motocykl - inny silnik, niezgodność z opisem
Tak tylko przykładowo różnice między 600 a 750 w modelach L1 w górę Jako że tak powiem ciekawostka
"Tymczasem 750-tka od 600-tki różni się zaledwie kilkoma detalami. Lekkie zwiększenie średnicy tłoka z 67 na 70mm i jego skoku z 42,5 na 48,7mm dało wzrost pojemności z 599 na 749cc. Z konstrukcyjnego punktu widzenia, nie jest to duże wyzwanie. W skrzyni korbowej 750-tki pracuje nieco cięższy wał korbowy, większy bliźniak ma ciut twardsze sprężyny w zawieszeniu. Poza kolorystyką, właściwie to byłoby na tyle, jeśli chodzi o różnice pomiędzy oboma motocyklami."
"Przełożenia w skrzyni biegów obu motocykli są identyczne, dlatego ostateczną regulację długości przełożenia inżynierowie rozwiązali zmianą ilości zębów na zębatkach zdawczych i napędowych. W przypadku mniejszego Gixxera przełożenie końcowe wynosi 16/43, a większego 17/45. To nie jest wielka różnica (odpowiednio 2,69 i 2,65), ale przekłada się na zachowanie motocykla."
"Subtelności dają o sobie także znać w zachowaniu motocykla. 2-3 kg wagi motocykla może nie wydawać się istotne, ale fakt że różnica ta dotyczy w głównej mierze wału korbowego, nieco zmienia postać rzeczy. Tak jak nakręconego bąka trudno wytrącić z równowagi, tak i motocykl z cięższym, wirującym z ogromną prędkością wałem korbowym trudniej wprowadzić w zakręt. Różnice rzecz jasna są niewielkie, ale wyczuwalne. Wychwycicie je przede wszystkim na wejściu w ciasne zakręty, gdzie „600” wymaga mniejszej siły na kierownicy do wprowadzenia motocykla w złożenie, a także wyczuwalnie łatwiej utrzymuje wybrany przez kierowcę tor jazdy, podczas gdy „750” ma większą tendencję do szerokiego wyjeżdżania z łuku. Także na zmianie kierunku mniejszy bliźniak chętniej przechodzi z jednego pochylenia w drugie, co pozwala mocniej zacieśniać łuki i wcześniej odkręcać gaz, bez obawy że zostaniecie wypluci na zewnątrz toru."
"Tymczasem 750-tka od 600-tki różni się zaledwie kilkoma detalami. Lekkie zwiększenie średnicy tłoka z 67 na 70mm i jego skoku z 42,5 na 48,7mm dało wzrost pojemności z 599 na 749cc. Z konstrukcyjnego punktu widzenia, nie jest to duże wyzwanie. W skrzyni korbowej 750-tki pracuje nieco cięższy wał korbowy, większy bliźniak ma ciut twardsze sprężyny w zawieszeniu. Poza kolorystyką, właściwie to byłoby na tyle, jeśli chodzi o różnice pomiędzy oboma motocyklami."
"Przełożenia w skrzyni biegów obu motocykli są identyczne, dlatego ostateczną regulację długości przełożenia inżynierowie rozwiązali zmianą ilości zębów na zębatkach zdawczych i napędowych. W przypadku mniejszego Gixxera przełożenie końcowe wynosi 16/43, a większego 17/45. To nie jest wielka różnica (odpowiednio 2,69 i 2,65), ale przekłada się na zachowanie motocykla."
"Subtelności dają o sobie także znać w zachowaniu motocykla. 2-3 kg wagi motocykla może nie wydawać się istotne, ale fakt że różnica ta dotyczy w głównej mierze wału korbowego, nieco zmienia postać rzeczy. Tak jak nakręconego bąka trudno wytrącić z równowagi, tak i motocykl z cięższym, wirującym z ogromną prędkością wałem korbowym trudniej wprowadzić w zakręt. Różnice rzecz jasna są niewielkie, ale wyczuwalne. Wychwycicie je przede wszystkim na wejściu w ciasne zakręty, gdzie „600” wymaga mniejszej siły na kierownicy do wprowadzenia motocykla w złożenie, a także wyczuwalnie łatwiej utrzymuje wybrany przez kierowcę tor jazdy, podczas gdy „750” ma większą tendencję do szerokiego wyjeżdżania z łuku. Także na zmianie kierunku mniejszy bliźniak chętniej przechodzi z jednego pochylenia w drugie, co pozwala mocniej zacieśniać łuki i wcześniej odkręcać gaz, bez obawy że zostaniecie wypluci na zewnątrz toru."
# Blue Ninja ZX10R http://gixxer.pl/viewtopic.php?f=68&t=11672 #
# God Of War ZX10R http://gixxer.pl/viewtopic.php?f=68&t=13605 #
# God Of War ZX10R http://gixxer.pl/viewtopic.php?f=68&t=13605 #