Mój Gix 600 K3 "Papug"

Pokaż swój sprzęt! Zdjęcia i opisy Waszych maszyn.
Regulamin forum
Wątki prosimy tytułować według wzoru:
Rocznik moto, pojemność, coś od siebie
W pierwszym poście możecie dodać więcej danych o moto np. jakie ma wyposażenie dodatkowe, przebieg, którym właścicielem jesteś, jak długo jest w Twoich rękach, jakie modyfikacje planujesz itp.
Wątek musi zawierać przynajmniej jedno zdjęcie.
Awatar użytkownika
Pawlus
Posty: 1124
Rejestracja: 27 lip 2013, o 22:55
Motocykl: był:600 K3 jest:amelinium
Wymarzony motocykl: GSX-R / TL / GSX-RR
Imię: Mateusz
Skąd: DOA

Mój Gix 600 K3 "Papug"

Nieprzeczytany post autor: Pawlus » 27 sty 2015, o 18:41

Już dawno zakupiłem sprzęta, ale zapomniałem się tutaj pochwalić :oops:

Wcześniej przez 4,5 sezonu był GS 500, ale w czerwcu zeszłego roku po prawie roku poszukiwań udało się trafić na fajną sztukę. Sprzęt sprowadzony w 2009 z Włoch. Rocznik 2003, ostatni z generacji jak to mówię "Papug" (z powodu niebanalnego design'u czachy)

Moto zakupione z całkiem sporą ilością dodatków:
-konturowe tarcze hamulcowe firmy BRAKING (jak dla mnie wymiatają :))
-sportowy filtr powietrza BMC
-przyciemniana szyba z garbem F.FABBRI
-komin LeoVinci TITANIUM (dla niewtajemniczonych nie jest to jakaś podróbka, tylko komin LeoVince z początków produkcji i tak wtedy nazywała się fabryka)
-akcesoryjne kierunki
-fender eleminator
-nakładka na siedzenie
-manetki Harris GSX-R
-akcesoryjne ciężarki kierownicy, śruby przy setach i przy wlewie paliwa
-tankpad
-alarm

Co do tej pory dodałem od siebie:
-zamontowałem Crash-Pady przekazywanie chyba z właściciela na właściciela (musiałem dorobić do nich tulejkę, adapter na lewą stronę i dobrać śruby drobnozwojowe)
-krótkie akcesoryjne klamki w kolorze niebieskim
-samodzielnie wykonałem i zamontowałem wyświetlacz biegów
-paski na felgi
-masę innych pierdółek w tym wymiana płynu chłodniczego na samym początku

Co planuję zrobić:
-być może wymienię ciężarki kierownicy żeby teraz pasowały bardziej do klamek
-stalowy oplot
-zastanawiam się nad huggerem na tył (może biały?) tyle, że on nic nie daje poza wyglądem raczej ;)
-zawsze serwisować na czas wszystko to co trzeba :)
-na pewno jeszcze wiele innych

Z mankamentów moto posiada lekko przerysowaną prawą owiewkę (nie zamierzam raczej nic z tym robić, na pewno nie będę malował oryginalnego lakieru, może trafi się kiedyś ładniejszy plastik w dobrej monecie to podmienię) oraz nadłamany błotnik - przypuszczam, że od disc-lock'a. Udało mi się ustalić, że tym przyjechał już z Włoch. Raczej nie miał żadnego poważnego dzwona, rama prosta bez jakiejkolwiek krzywicy. Ogólnie jestem zadowolony, zawsze marzyłem o Gixie i gdy przyszedł czas długo szukałem fajnej sztuki. Podczas poszukiwań przekonałem się, że niestety ideałów nie ma (chyba że raz na milion) no i pogodziłem się z tymi paroma pierdółkami. Teraz pozostało już tylko latanie i udoskonalanie sprzęta, a za jakiś czas przesiadka na 750 (a może tysiąc? co się trafi :)), prawdopodobnie K7 bo chyba najbardziej mi się podobają, choć każda generacja ma swój urok. Moto kupiłem na niemal nowych Metzelerach M5, ale w sierpniu wygrałem "dziurę" na tyle podczas jednej wycieczki no i musiałem wymienić prawie nową gumę na nową ;) Maszynką lata się wyśmienicie :)

Przed sezonem planuję dopieścić moto od strony technicznej. Zaopatrzony w klucz dynamometryczny + osprzęt planuję zajrzeć do zaworów, później jeśli będzie trzeba zrobić synchro + regulację TPS. Dodatkowo chcę zajrzeć do lag i przy okazji wymienić olej + uszczelniacze (już zakupione). Chcę też zregenerować amor sprzętu, bo chyba żaden z poprzednich właścicieli tego nie robił do tej pory. W międzyczasie szukam stalowego oplotu (wymarzył mi się niebieski przeźroczysty lub biały, ew. niebieski solid) i jak już go zdobędę to robię kompletne czyszczenie i smarowanie układu hamulcowego włącznie z pompami, później świeży płyn, odpowietrzanie i startujemy sezon 2015 ;)

Zdjęcia (klik=galeria):
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
GS 500E '95 ---> GSXR 600 K3 ---> Nic
Obrazek Moje moto
---
GR

Awatar użytkownika
DaViDoO
Posty: 342
Rejestracja: 25 lut 2013, o 16:50
Motocykl: GSX-R 750 K4
Imię: David
Skąd: Bydgoszcz

Re: Mój Gix 600 K3 "Papug"

Nieprzeczytany post autor: DaViDoO » 27 sty 2015, o 19:00

naprawde sliczna :)
http://www.bikepics.com/members/davidoo/
LIFE IS TOO SHORT TO BE SLOW
Obrazek

Awatar użytkownika
Mody
Posty: 447
Rejestracja: 10 lut 2012, o 13:42
Motocykl: GSX-R 1000 K5
Wymarzony motocykl: Już jest
Imię: Mateusz
Skąd: Tarnowskie Góry
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Mój Gix 600 K3 "Papug"

Nieprzeczytany post autor: Mody » 27 sty 2015, o 20:23

Dziwne to siedzenie :P
Romet ogar 205 >> Enduro 50 >> Romet Z125 >> GSX-R 600 SRAD >> GSX-R 1000 K1 >> GSX-R 1000 K5
Kanał YouTube: https://www.youtube.com/user/VantagePL

Awatar użytkownika
Pawlus
Posty: 1124
Rejestracja: 27 lip 2013, o 22:55
Motocykl: był:600 K3 jest:amelinium
Wymarzony motocykl: GSX-R / TL / GSX-RR
Imię: Mateusz
Skąd: DOA

Re: Mój Gix 600 K3 "Papug"

Nieprzeczytany post autor: Pawlus » 27 sty 2015, o 20:54

macias pisze:Piękny sprzęt. Lubię K1, mam sentyment ;) Dbaj o nią, a odwdzięczy Ci się bezawaryjnością. Ciekawostka z tym LeoVinci, nie widziałem :P
W końcu legenda ta generacja ;) Co do tłumika to przed zakupem sam szukałem w sieci, czy to oby nie podróba. Sporo jest na necie wypowiedzi, że to podróby albo że na to wygląda, ale nikt z tych osób nie zna prawdy. Na jednym z for jest cytat e-maila z supportu LeoVince, gdzie gość odpisuje, że są to tłumiki z pierwszych lat produkcji. Nawet wchodząc na http://www.leovinci.com trafiamy na oficjalną stronę LeoVicne ;) Mam go na co dzień i kawał solidnego tytanu, pięknie drze pape :)
Mody pisze:Dziwne to siedzenie :P
Fakt - siedzenie ktoś sobie przerobił po drodze (może celem obniżenia? A może, żeby dupa nie zjeżdżała przy odkręcaniu ;)) - jest ze środka wyjęta większość tej gąbki. Nie mniej jednak bardzo wygodnie i stabilnie się siedzi, nie zamierzam wymieniać.
Ostatnio zmieniony 27 sty 2015, o 21:11 przez Pawlus, łącznie zmieniany 1 raz.
GS 500E '95 ---> GSXR 600 K3 ---> Nic
Obrazek Moje moto
---
GR

Awatar użytkownika
dziadek
Posty: 1492
Rejestracja: 11 sie 2013, o 20:10
Motocykl: KAWA Z 1000
Wymarzony motocykl: juz były
Imię: Robert
Skąd: lubelskie
Lokalizacja: wojciechów lubelskie

Re: Mój Gix 600 K3 "Papug"

Nieprzeczytany post autor: dziadek » 27 sty 2015, o 21:07

Mila sucz , szerokosci i bezawaryjnosci,

Awatar użytkownika
Pawlus
Posty: 1124
Rejestracja: 27 lip 2013, o 22:55
Motocykl: był:600 K3 jest:amelinium
Wymarzony motocykl: GSX-R / TL / GSX-RR
Imię: Mateusz
Skąd: DOA

Re: Mój Gix 600 K3 "Papug"

Nieprzeczytany post autor: Pawlus » 23 mar 2015, o 16:15

Czas na mały update. Jako że w zimie moto więcej stoi niż jeździ, zaplanowałem sobie nieco prac serwisowych przygotowawczych do sezonu na ten okres. Niestety trochę się to wszystko opóźniło z powodu choróbska w lutym, przez co sezon zastał mnie z moto na podnośnikach :P Ale nie poddałem się, dokończyłem to co trzeba, wykonując 80% zaplanowanych wcześniej czynności serwisowych.

A zatem małe sprawozdanie z "nocnego po garażach dłubania":

Jednym z głównych celów był serwis przedniego zawieszenia, jednak nie ze względu na to, że coś ciekło, bo pod tym kątem nic lagom nie dolegało. Martwił mnie fakt, że podczas dociskania zawieszenia pojawiało się takie "puknięcie" i musiałem to sprawdzić :D

Przy okazji rozbiórki zawiechy postanowiłem obowiązkowo wymienić uszczelniacze i olej:
Obrazek

Suza stała już sobie zimując na podnośnikach, więc została obnażona z owiewek:
Obrazek

No i krok po kroku zawiecha została zdemontowana a wszystkie jej elementy wyczyszczone:
Obrazek
Wszystko było wcześniej poprawnie złożone, nie brakowało żadnych elementów a wewnątrz siedziały uszczelniacze NOK, więc jest szansa, że jako pierwszy tam zajrzałem. Podejrzewałem wcześniej że może trzeba będzie wymienić panewki ślizgowe, ale wszystko okazało się być w dobrym stanie. Sprężyny w normie, tłoczyska chodziły jak trzeba, więc wjechały nowe uszczelniacze, po czym zalałem świeżutki olej, odpowietrzyłem i złożyłem wszystko do kupy.

Przy okazji demontażu przedniego koła, sprawdziłem jego łożyska i wymontowałem błotnik, który jak się okazało nie może być zdemontowany bez uprzedniego zdjęcia koła. Wpadł mi w ręce kawałek plastiku, który idealnie nadawał się do wypełnienia ubytku po disc-locku. Korzystając z sytuacji, że błotnik zdemontowany stwierdziłem, że spróbuję go zaplombować do czasu aż trafi się okazja na zakup jakiegoś ładniejszego lub dam go do profesjonalnej naprawy. Nie wyszło nawet tragicznie :D
Obrazek

Później nadszedł czas, by zajrzeć do silnika. Sprawdziłem luz zaworowy, który okazał się być w normie i przy okazji sprawdziłem łańcuszek rozrządu. Przy zdejmowaniu pokrywy zaworowej zdemontowałem też i sprawdziłem system PAIR, jednak gdy zobaczyłem jego zawory języczkowe, stwierdziłem "że tak być nie będzie" i zabrałem się za ich czyszczenie. Wiem, że nie zyskałem tym nic na mocy, ale chciałem mieć czysto w silniku :) Efekty czyszczenia przed i po na poniższych fotkach
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Podczas tych prac zdejmowałem też airbox i jego wloty, więc i tam zajrzałem. W części brudnej przed filtrem było trochę syfu z domieszką much, więc wszystko wyczyściłem i jest czyściutko jak w chlebaku:
Obrazek

A skoro chlebak czysty, to i chlebek musi być świeżutki i posmarowany masełkiem :D
Po czyszczeniu, przed nasączaniem:
Obrazek Obrazek

Po nasączeniu olejem:
Obrazek Obrazek

Po złożeniu tego wszystkiego nadszedł czas na zabawę z bąbelkami:
Obrazek
Amorek skrętu zregenerowany, zalany świeżutkim Fork Oilem 10W, nie ma już dziur w pracy, chodzi płynnie jak masełko i stawia nieco większy opór niż wcześniej, jestem zadowolony z regeneracji :)

Pod koniec zeszłego sezonu miałem też wrażenie, że po zmroku jakieś słabe światło mam. Myślałem, że odbłyśnik w reflektorze jest brudny więc wypłukałem go wewnątrz ciepłą wodą z płynem do naczyń i wodą destylowaną. Przy okazji zauważyłem, że ktoś wcześniej za mocno skręcił regulację wiązki w taki sposób, że odbłyśnik spadł z górnego zaczepu i na dziurach obijał się swoją obudową o obudowę lampy i przez to powstawał wewnątrz taki mikropył. Jak się okazało odbłyśnik nie był na swoim zaczepie i świecił maksymalnie do dołu, na kilka metrów przed moto. Udało mi się go wcisnąć spowrotem na zaczep, przedwczoraj wyregulowałem światła i jest cacy.

Chcąc już latać złożyłem sprzęta do kupy i w weekend wleciało ponad 100 kilosów. Maszynką lata się wyśmienicie, nowy olej w zawieszeniu i amortyzatorze zrobiły swoje (no i stuki w lagach przede wszystkim ucichły), a wyczyszczony airbox z wlotami i filtr spowodowały, że jest lepsza reakcja na gaz :) Nie bez powodu mówi się, że na brudnym filtrze konie uciekają, a po wyczyszczeniu i nasączeniu wracają na swoje miejsce :)

Obrazek
Obrazek Obrazek
Nawet ten zaplombowany błotnik wydaje mi się dużo lepszy, niż dziura :) Przynajmniej aż tak bardzo mnie nie drażni gdy na to patrzę.

Jeszcze jedna buteleczka czeka na swój czas:
Obrazek
Oczekuje dokładnie na komplet przewodów w stalowym oplocie i przy okazji czyszczenie i regenerację całego układu hamulcowego :) Ale to w następnym odcinku, gdy już zaopatrzę się w oplot.

Dodatkowo w planach synchro przepustnic (to jeszcze rozważę, bo silnik pracuje wzorowo, ale warto sprawdzić przed tknięciem TPS) i regulacja TPS.

2015 rozpoczęty! :)
GS 500E '95 ---> GSXR 600 K3 ---> Nic
Obrazek Moje moto
---
GR

Awatar użytkownika
tomekk7
Posty: 242
Rejestracja: 21 mar 2015, o 10:20
Motocykl: 1000 k7
Imię: tomek
Skąd: Tychy
Lokalizacja: śląsk

Re: Mój Gix 600 K3 "Papug"

Nieprzeczytany post autor: tomekk7 » 24 mar 2015, o 22:51

piekny elaborat krok po kroku ,fajnie sie czytało,powodzenia i bezawaryjności:)

Awatar użytkownika
bru033
Posty: 261
Rejestracja: 23 maja 2014, o 15:19
Motocykl: GSXR600K1
Wymarzony motocykl: k5 k6 3/4
Imię: Wojciech
Skąd: Rumia

Re: Mój Gix 600 K3 "Papug"

Nieprzeczytany post autor: bru033 » 25 mar 2015, o 14:52

Hel?

Awatar użytkownika
Pawlus
Posty: 1124
Rejestracja: 27 lip 2013, o 22:55
Motocykl: był:600 K3 jest:amelinium
Wymarzony motocykl: GSX-R / TL / GSX-RR
Imię: Mateusz
Skąd: DOA

Re: Mój Gix 600 K3 "Papug"

Nieprzeczytany post autor: Pawlus » 25 mar 2015, o 14:54

Nie kupiłem jeszcze ;) Ale raczej tak.
GS 500E '95 ---> GSXR 600 K3 ---> Nic
Obrazek Moje moto
---
GR

Awatar użytkownika
pablogixx
Posty: 1394
Rejestracja: 19 sie 2014, o 11:38
Motocykl: yamaha r6 rj09
Wymarzony motocykl: Suzuki gsxr 600/750 K6
Imię: Paweł
Skąd: TSZ
Lokalizacja: Połaniec / Kielce

Re: Mój Gix 600 K3 "Papug"

Nieprzeczytany post autor: pablogixx » 26 mar 2015, o 09:03

Fajnie rzeczy przy nim porobiles, dlugo Ci zeszlo z zawiecha przednia ?

Awatar użytkownika
Pawlus
Posty: 1124
Rejestracja: 27 lip 2013, o 22:55
Motocykl: był:600 K3 jest:amelinium
Wymarzony motocykl: GSX-R / TL / GSX-RR
Imię: Mateusz
Skąd: DOA

Re: Mój Gix 600 K3 "Papug"

Nieprzeczytany post autor: Pawlus » 26 mar 2015, o 10:16

Wbrew pozorom zawiecha bardzo szybko mi poszła w porównaniu do innych, grunt to zaopatrzyć się wcześniej w odpowiednie narzędzia. Ciężko oreślić ile dokładnie, ale przy spokojnym tempie pracy tak ok 4-5h z montażem i demontażem, czyszczeniem i odpowietrzaniem. Najdłuższe oczywiście (biorąc pod uwagę sumaryczny czas) było odpowietrzanie amorka skrętu.
GS 500E '95 ---> GSXR 600 K3 ---> Nic
Obrazek Moje moto
---
GR

Awatar użytkownika
Pawlus
Posty: 1124
Rejestracja: 27 lip 2013, o 22:55
Motocykl: był:600 K3 jest:amelinium
Wymarzony motocykl: GSX-R / TL / GSX-RR
Imię: Mateusz
Skąd: DOA

Re: Mój Gix 600 K3 "Papug"

Nieprzeczytany post autor: Pawlus » 28 maja 2015, o 19:00

Dzisiejsze zakupy :)
Obrazek Obrazek

Wreszcie się zdecydowałem w jakim dokładnie secie chcę oplot. Przód w układzie "O" i tył, niebieski przeźroczysty + niebieskie końcówki. Kiedy ja tylko teraz znajdę czas na wymianę :( Będę musiał jakąś nockę zarwać, bo bez kompletnego serwisu zacisków sobie nie pozwolę na wymianę :P
GS 500E '95 ---> GSXR 600 K3 ---> Nic
Obrazek Moje moto
---
GR

Awatar użytkownika
bru033
Posty: 261
Rejestracja: 23 maja 2014, o 15:19
Motocykl: GSXR600K1
Wymarzony motocykl: k5 k6 3/4
Imię: Wojciech
Skąd: Rumia

Re: Mój Gix 600 K3 "Papug"

Nieprzeczytany post autor: bru033 » 29 maja 2015, o 21:04

Powodzenia ja zarwalem jedna na sam tyl haha ;)

Awatar użytkownika
Pawlus
Posty: 1124
Rejestracja: 27 lip 2013, o 22:55
Motocykl: był:600 K3 jest:amelinium
Wymarzony motocykl: GSX-R / TL / GSX-RR
Imię: Mateusz
Skąd: DOA

Re: Mój Gix 600 K3 "Papug"

Nieprzeczytany post autor: Pawlus » 8 cze 2015, o 19:38

Haha no stary miałeś rację, trochę optymistycznie oszacowałem czas "zabawy", łącznie by wyszło ze 3 nocki spokojnie ;) No ale przewody już siedzą na swoim miejscu. Dlatego nie może zabraknąć małej foto relacji :) Przepraszam za jakość fotek, ale większość robiłem telefonem, który fotki robi prawie tak dobre jak kalkulator.. :) i na dodatek jeszcze przestawiłem wcześniej rozdzielczość na VGA i zapomniałem to zmienić no i kapnąłem się oczywiście dopiero po wrzuceniu tego na kompa :D

Zacisk tył czysty vs brudny:
Obrazek

Zacisk tył czysty vs czysty ;) :
Obrazek

Gotowy tylny zacisk:
Obrazek

"Patent" na dokręcenie końcówki przewodu tylnej pompy:
Obrazek

Przód brudno vs czysto :D :
Obrazek Obrazek

Przy okazji dobre zdjęcie, by zmotywować innych do sprawdzenia swojego układu hamulcowego. Gwóźdź programu pt "płyn hamulcowy w stanie stałym":
Obrazek

Aaa, no i jeszcze "herbatka" zlana z układu.. masakra!:
Obrazek

No i mała sesyjka moto z założonymi przewodami:
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek

Sesja w rozdzielczości większej niż kalkulator gdy nadarzy się najbliższa okazja :D

Podsumowując: nie żałuję ani jednej złotówki wydanej na te przewody! Hampel jest teraz kosior. Jajka już ochrzczone ;D Generalnie wcześniej chyba te mniejsze tłoczki w przednich zaciskach bardzo słabo odbijały i klocki cały czas bardzo delikatnie hamowały, bo teraz gdy przepycham moto wprowadzając np. do garażu to wydaje mi się znacznie lżejszy, ma mniejsze opory toczenia.


W następnym odcinku synchro i TPS ;)
GS 500E '95 ---> GSXR 600 K3 ---> Nic
Obrazek Moje moto
---
GR

Awatar użytkownika
kamylo
Posty: 468
Rejestracja: 6 lis 2014, o 18:56
Motocykl: 954 powody do szczęścia
Wymarzony motocykl: Lubię brunetki
Imię: Kamil
Skąd: Za winklem

Re: Mój Gix 600 K3 "Papug"

Nieprzeczytany post autor: kamylo » 8 cze 2015, o 22:56

Z zaciskami to faktycznie czasu potrzeba sporo, ale warto rozebrać na części pierwsze i posprawdzać co znajduje się pod cylinderkami i skontrolować stan uszczelek. U mnie przeciwpyłowe nadawały się do wymiany. Kolor płynu miałem podobny, tragedia :D Ja zawrałem na tym 2 nocki, ale dooobre godziny nad tym spędziłem. Efekt wart tej pracy. Dobra robota ! :)
"Zajmij się życiem, albo umieraniem"

ODPOWIEDZ