gsx-r 750 k3 na co uważac przy kupnie??

Pytania i problemy dotyczące GSX-R'ów.
Regulamin forum
Zapoznaj się i przekaż uwagi odnośnie
Nowe forum GSXR.PL!
mieton
Nowy
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 3 lip 2010, o 14:11
Motocykl: yamaha yzf600r thundercat
Wymarzony motocykl: gsx-r 750 k5 limited

gsx-r 750 k3 na co uważac przy kupnie??

Nieprzeczytany post autor: mieton » 3 lip 2010, o 14:40

Witam wszystich maniaków gieesixserów i pozdrawiam was gorąco!! mam do was prośbę, planuje zakup gsx-r 750 k3 i będzie to moj trzeci motocykl z kolei (pierwszy yamaha fzr 600 '94 teraz yamaha thundercat '01) i w sumie ogolnie wiem na co zwrócic uwagę przed zakupem kolejnego motocykla ale czemu sie mam szczegolnie przyjrzeć przy tym modelu ktory mnie inetersuje?? przyznam ze 2 lata temu pomagałem kupic koledze gsx-r 600 k3 ale nie było sie do czego przyczepić, wygladał jak nówka i miał 9000km przebiegu a teraz mamy 2010 rok i takie perełki będą sie zdażać żadko

Awatar użytkownika
Rudisz
Posty: 649
Rejestracja: 21 kwie 2010, o 12:42
Motocykl: 1000 K6
Wymarzony motocykl: K6 1000
Lokalizacja: Brzozów / Rzeszów

Re: gsx-r 750 k3 na co uważac przy kupnie??

Nieprzeczytany post autor: Rudisz » 3 lip 2010, o 18:33

Typowe wady w suzuki to luzy na mocowaniach tarcz z przodu i silniki w ktorych lubialy strzelic panewki wiec na to zwroc koniecznie uwage wyczuj sprzedajacego z podejscia do moto a reszte rzeczy sprawdz jak w kazdym moto czyli rama zawias i ogolny stan wizualny
http://www.bikepics.com/members/rudisz/

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... naprawde .... aż cięzko czasami ich wyprzedzić ....

mieton
Nowy
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 3 lip 2010, o 14:11
Motocykl: yamaha yzf600r thundercat
Wymarzony motocykl: gsx-r 750 k5 limited

Re: gsx-r 750 k3 na co uważac przy kupnie??

Nieprzeczytany post autor: mieton » 3 lip 2010, o 23:53

panewki zacieraja sie kiedy pracuja bez smarowania,pewnie od jazdy na gumie bez przrobionej pompy oleju,lub od braku sprawdzenia czy jest olej w silniku:) znam przypadki rozwalenia panewek w silnikach suzuki z obydwu powyższych powodów,mam zamiar kupić sprzeta nabardziej zblizonego do oryginału,przedewszystkim z seryjnym wydechem i bez dorabianego licznika biegów bo on pozwala za wysoko krecic silnik na niskich biegach,dzieki uprzejmosci kolegi jezdziłem gsr-r 600 k3 i poznałem troche ten motocykl, spodobała mi sie pewnosc prowadzenia, zaje...ste hamulce respekt dla tylnego nawet r1 z 2007 nie miała takiego :) a przedni w 600 pozwalał czesto jezdzic na przednim:) wypas :) podobał mi się komfort dla dwojga oraz precyzja w dozowaniu mocy,jednak wtrysk to jest to, aczkolwiek nie zaoferował mi uczucia dzgnięcia piorunem w zad:) przy maksymalnym odkreceniu moc wzrata linniowo,czego w sumie nie mam mu za złe,byłem zato zdziwiony ze licznik w tym egzempalzu az tak zawyżał prędkość (?!) z włascicielem na tylnim siedzeniu bez trudu zegar pokazał ponad 260 a sam własciciel dociągnął do 289..mało kto tak uporczywie kłamie jak ten licznik:)..a słyszałem ze ze zdjeta blokada gsxr 700 k-3 pokazywal ponad 300 (tę blokade mimowolnie sie usuwa montując wskaznik biegów)...heheh polubiłem jego gabaryty oraz lepsza osłone przed wiatrem niz cbr 600 f4......byłbym bardzo szcesliwy jesli gsx-r 750 byłby co najmniej taki sam w prowadzeniu jak i w hamowaniu z "dozwolonych" predkosci

mieton
Nowy
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 3 lip 2010, o 14:11
Motocykl: yamaha yzf600r thundercat
Wymarzony motocykl: gsx-r 750 k5 limited

Re: gsx-r 750 k3 na co uważac przy kupnie??

Nieprzeczytany post autor: mieton » 3 lip 2010, o 23:58

przepraszam za niektóre błedy ale troche piwek i napalenie na ten sprzet robi swoje heheh

Awatar użytkownika
patrykt7
Posty: 231
Rejestracja: 6 wrz 2010, o 21:59
Motocykl: GSX-R 1000 K4

Re: gsx-r 750 k3 na co uważac przy kupnie??

Nieprzeczytany post autor: patrykt7 » 12 wrz 2010, o 01:12

Od siebie dodam tylko, że z tarczami hamulcowymi bywa różnie-uważaj na to. Dajmy na to, jeśli moto na liczniku ma 40tyś a tarcze mają minimalnie wyczuwalny próg to powinno być to dla Ciebie znakiem ostrzegawczym, że dany egzemplarz ma dużo więcej najechane niż te 40tyś lub miał dobrego dzwona przodem. Posprawdzaj jeszcze, napęd, klocki, łożysko główki ramy, i jeśli coś będzie na wykończeniu to zbijaj z ceny na daną część. Aha i jak zajedziesz na oględziny to silnik ma być koniecznie zimny. Jeśli będzie ciepły, może to świadczyć o trudnościach z rozruchem na zimnym silniku. Zdrowa jednostka napędowa nie powinna mieć problemu z odpalaniem i na zimnym i na ciepłym silniku. Zwróć, też uwagę na to czy czasem obroty biegu jałowego nie są celowo zawyżone. Niektórzy handlarze podnoszą je celowo po to by moto pracowało ciszej i płynniej przez co często udaje im się ukryć 'walenie' z silnika które bardzo dobrze słychać na obrotach zalecanych. O oponach przypominać nie trzeba, grubość bieżnika i rok produkcji! Zajrzyj pod owiewki i sprawdź czy silnik nie ma wycieków lub czy nie widać śladów rozbierania silnika, jeśli widać-niech sprzedający wytłumaczy dlaczego silnik był rozbierany. Sprawdź czy sprzęgło nie ciągnie, wrzuć jedynkę stojąc obok motocykla i nie stawiaj mu oporu. Jeśli zacznie minimalnie ciągnąć-spójrz na regulację przy silniku i przy klamce, jeśli wykręcone wysoko-sprzęgło do wymiany. Posprawdzaj całą elektrykę, łącznie z czujnikiem sprzęgła i stopki. Wszystko ma działać jak należy. Na koniec, jeśli wszystko jest ok, wsiadaj i się przejedź. Tak daleko jak tylko pozwoli sprzedawca. Zobacz czy żaden bieg nie wyskakuje przy wyższych obrotach- szczególnie 1 i 2 choć to bardzo rzadka przypadłość w tych sprzętach. Sprawdź działanie hamulców, czy hamują efektywnie. Klamka nie może być miękka i wpadać w okolice manetki. Znajdź jakiś zakręt i przejedź się w tą i z powrotem i sprawdź czy np w lewo motocykl nie skręca łatwiej niż w prawo. Jeśli tak to oddaj motocykl i odjeżdżaj, ponieważ jest to oznaką krzywej ramy, choć takie objawy daje też zużyte łożysko główki ramy, zużyta opona lub nierówno naciągnięty łańcuch które pomijam i zakładam, że powinny być ok. Teraz poproś kolegę czy tatę, obojętnie, potrzebny jest Ci obserwator(tylko nie sprzedawca). Wystartuj na jedynce i przeciągnij motocykl do wysokich obrotów następnie odpuść manetkę i niech hamuje silnikiem do zera. Podjedź do obserwatora i zapytaj czy z rury wydobywał się niebieski dym, jeśli tak to w którym momencie, przy starcie, na najwyższych obrotach czy przy zejściu z obrotów. Pozwoli to wstępnie ocenić czy motocykl zużywa olej, jeśli tak to co jest przyczyną. Przy przyspieszaniu niebieski dym to oznaka zużytych pierścieni tłokowych. Natomiast przy schodzeniu z obrotów puszczanie dymu to oznaka zużytych uszczelniaczy zaworowych. Jeśli puści dymek tylko pod czerwonym polem-możesz to wybaczyć sprzedawcy i motocyklowi. Oceń również samego sprzedawcę i po wyglądzie i po zachowaniu. Czy wzbudzi Twoje zaufanie czy raczej jest to młody cwaniaczek, który nie miał pieniędzy na utrzymywanie motocykla w dobrej kondycji i oszczędzał na czym się tylko dało.

może i już po fakcie, ale komuś się może przydać.

Patryk T.
1. Jeśli moja odpowiedź Ci pomogła kliknij 'Podziękuj'.
2. Na bieżąco pisz o postępach przy naprawie usterki bo inaczej nie ma sensu nasze pisanie i pomoc.

ODPOWIEDZ