Na co zwrócić uwagę przy kupnie motocykla

Pytania i problemy dotyczące GSX-R'ów.
Regulamin forum
Zapoznaj się i przekaż uwagi odnośnie
Nowe forum GSXR.PL!
Awatar użytkownika
Rudisz
Posty: 649
Rejestracja: 21 kwie 2010, o 12:42
Motocykl: 1000 K6
Wymarzony motocykl: K6 1000
Lokalizacja: Brzozów / Rzeszów

Na co zwrócić uwagę przy kupnie motocykla

Nieprzeczytany post autor: Rudisz » 5 sie 2010, o 10:47

Ze względu na chwilę czasu postanowiłem napisać parę przydatnych rad i wskazówek którymi warto się kierować przy kupnie moto.
Po pierwsze, przeglądając oferty czy to na internecie czy w gazetach czy też innych rodzajach ogłoszeń nie patrzmy tylko i wyłącznie na najtańsze egzemplarze często mimo zapewnień sprzedającego wychodzi tak że do tzw okazji trzeba wiele dołożyć już na starcie aby można było jeździć a wtedy koszt przekracza nawet średnie ceny w klasie. Z drugiej strony warto zbadać najbliższy rynek aby nie jeździć calej polski w oglądaniu moto bo pieniędzy za paliwo raczej nikt nam nie zwróci, w przypadku okazji w dalekiej odległości warto napisać na forum aby ktoś z danego rejonu obejrzał moto.
Jeśli mamy juz upatrzoną konkretną sztukę warto zwrócić uwagę na takie rzeczy jak:
Pierwsza i w sumie najważniejsza sprawa to czy moto posiada wszelkie dokumenty które będą nam potrzebne do rejestracji i czy sprzedający jest właścicielem pojazdu. Sam mialem sytuacje w ktorej niby papiery byly wszystkie a sprzedajacy sprzedawal niby jako kuzyn wlasciciela, przez takie niedopatrzenie przez dlugi okres czasu musialem jezdzic wyjasniac wszelkie niejasnosci przy tym tracac duzo pieniadzy na wyjazdy. Dlatego polecam kazda niescislosc w papierach sprawdzic na policji lub w wydziale komunikacji.
Druga sprawa to juz samo moto czyli jak wyglada i co z nim nie tak.
Wg wielu osob najwazniejszcze czesci w moto to uklad jezdny i silnik wiec to powinno byc w nienagannej kondycji dlatego tez zaczynamy od sprawdzenia silnika. Dobrze jest gdy podczas ogledzin jest on zimny wtedy wiele niepokojacych rzeczy mozna uslyszec zaraz po odpaleniu podczas rozgrzewania, niektore modele w szczegolnosci suzuki i hondy z lat powyzej 2001 charakteryzuja sie nierówną pracą silnika stąd też w tych przypadkach raczej warto się skupić na niepokojących odgłosach lub wibracjach niż nierównej pracy silnika. Jeżeli silnik chodzi ok, nic nie stuka nie rzęźi to warto jest sprawdzić stan oleju, jego kolor ( najlepiej żeby nie był zbyt czarny) i czy na silniku nie ma widocznych wycieków lub czy nie jest zbyt wymyty w celu ich ukrycia. Jeśli jakieś wycieki występują dobrze jest zdiagnozować z której części i dlaczego, niektóre z nich są niegroźne i łatwe do usunięcia. Przy okazji oglądania silnika obejrzyjmy dekle czy nie są malowane lub szpachlowane ponieważ niektóre z nich są wykonane z magnezowych stopów i zle spawanie sprawi że nie wszystko może działać tak jak należy po pewnym czasie.
Gdy okaże się że silnik jest w dobrym stanie to przechodzimy do układu jezdnego, obejrzyjmy dokładnie ramę czy posiada wszystkie oryginalne naklejki, tabliczki i oznakowania czy z każdej strony odcienie w kolorach są takie same i czy nie posiada nieseryjnych spawów lub niepokojących pęknięć. Niektóre modele wychodziły z wadami fabrycznymi i często ramy pękały same od siebie, naprawa wprawdzie jest możliwa ale czasami kosztowna i nie zawsze będzie to to samo co w oryginale dlatego tą część trzeba obejrzeć bardzo dokładnie. Naszą uwagę powinny też przykuć niestandardowo pomalowane ramy czy też polerowane.
Kolejna rzecz to przedni zawias, ustawiając moto bokiem z kierownicą pozostawioną prosto sprawdzamy odległość między przednim kołem a kolektorami lub dołem owiewek, w przypadku plastika powinniśmy tam zmieścić conajmniej 3 palce. Druga rzecz to powierzchnia samych lag musi być gładka i nie powinna posiadać żadnych rys czy też śladów po prostowaniu ponieważ każda nierównośc będzie powodowała wycieki oleju i złą pracę zawieszenia. Jeśli chodzi o tylny zawias warto sprawdzić czy moto nie posiada luzów na wahaczu w którąkolwiek ze stron a także czy koło nie stoi krzywo w stosunku do całego moto.
Jeżeli wcześniej opisane punkty są bez zastrzeżeń to praktycznie można powiedzieć że warto brać moto bo każdą inną część można bez problemu wymienić tanim kosztem. Mimo wszystko aby zminimalizować poźniejsze wydatki lub też całkowicie ich uniknąć musimy sprawdzić także grubość tarcz, to czy nie mają dużego rantu, bicia czy luzów na mocowaniu, obejrzeć ranty kół czy nie posiadają wgięć lub poprawek lakierniczych a także luzu na łożysku główki ramy.
Drugorzędna rzecz to stan owiewek i elementów typu licznki, kierunkowskazy czy lusterka. Dobrze jest gdy te elementy są w oryginalnym Lakierowaniu ( nie malowaniu) i nie posiadają żadnych rys czy śladów spawania. Nie oszukujmy sie jednak bo większośc uzywanych motocykli przezyla wieksze czy mniejsze przygody z matka ziemia i tylko dokladnośc wykonania poprawek lakierniczych zagwarantuje nam ze wszystko bedzie sie trzymac kupy przez dluzszy czas, dlatego nie bojmy sie spawanych czy szlifnietych plastikow bo zawsze po tym mozemy poznac jakie przygody mialo wczesniej moto. Warto takze sprawdzic obtarcia na podnozkach, wydechu czy koncowkach kierownicy ktore moglyby swiadczyc o szlifie. Wszelkie nieoryginalne dodatki podwyzszaja wartosc moto i nie bojmy sie nich jesli sa dobrane z glowa i zestrojone pod motocykl. Stalowe przewody w oplocie, sportowy wydech czy sety podnozkow to drogie a bardzo przydatne dodatki. Nie dajmy sie naciac na hasla sprzedawcy o dodatkach typu tankpad, carbonowe koncowki kierownicy oraz o tym ze motocykl jest po pelnym serwisie bo wg niego beda to kwotowo duze sumy ktore podnosza wartosc moto a my tak czy siak nie posiadajac udokumentowanych wymian w ksiazce serwisowej musimy wymienic podstawowe plyny i filtry aby wszystko dzialalo jak nalezy przez dlugi czas.


Mniej wiecej tyle z rzeczy na ktore warto zwrocic uwage a o ktorych w danym momencie pamietam jesli ktos z was ma cos do dodania to piszcie i dolozymy to do opisu.
http://www.bikepics.com/members/rudisz/

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... naprawde .... aż cięzko czasami ich wyprzedzić ....

Awatar użytkownika
Yarccom
Posty: 105
Rejestracja: 25 maja 2010, o 12:54
Motocykl: GSX-R 600 k2
Lokalizacja: Szczecin

Re: Na co zwrócić uwagę przy kupnie motocykla

Nieprzeczytany post autor: Yarccom » 5 sie 2010, o 11:53

Na co patrzec przy kupnie motocykla

Latarka i ogólna wiedza o modelu !!!
Czy silnik zimny !!!

1. Ogólne sprawdzenie stanu wizualnego(czystość wycieki)
2. Symetryczność elementów stronami (lusterka plastiki podnóżki tarcze hamulcowe) Czy jedna strona nie jest nowa
3. Stan dźwigni hamulca sprzegła ciężarków kierownicy
4. stan dekli silnika tłumika
5. spasowanie poszczególnych elementów owiewek
6. czy śruby nie są porozwieracne pod wyścigi
7. czy nie ma śladów gumy na tylnim błotniku od wewnątrz od palenia opon
8. Sprawdzanie działania amortyzatora przód/tył (bez luzów przód/tył widelca na centralnej nóżce, czy obraca się płynnie lewo prawo)
9. zawieszenie przód – kilka rayz nacisnąc, zobaczyć czy nie ma rys, wycieków, rdzy, czy działa cicho
10. Hamulce – działanie poszczególnych układów(bez pisków płynna praca klamki, odbijanie, kolor płynu)
11. czy przy obrocie koła czy szorują klocki
12. przy zaciśnietym hamulcu czy siada zawieszenie
13. stan klocków (grubość) stan tarcz(luzy wyżłobienia)
14. wycieki na zaciskach
15. ustawienia linki sprzęgła (wbić 1 i na wciśniętej klamca potoczyc Moto powinien jechac jak na luzie)
16. praca klamki i linki czy płynna
17. stan zbiornika paliwa, czy nie ma rdzy w środku, czy metalowy czy plastik
18. kolor paliwa
19. siedzenie- stan obicia, czy nie nasiąknięte wodą, kluczyk do stacyjki czy pasuje, czy niewysiedziane
20. opony – stan opon, produkcja opon
21. działanie kontrolek klaksonu świateł (krótkich, długich, hamulce, pozycji, podświetlenie tablicy)
22. działanie stacyjki, blokada kierownicy
23. działanie czujnika biegu jałowego – czy gaśnie silnik
24. stan akumulatora – jak odpala
25. przygasanie świateł w zależności od obrotów
26. koła – uszkodzenia boczne felg (przód/tył, lewo/prawo)
27. działanie licznika km, obrotomierza, prędkościomierza
28. łańcuch – naciąg na całej długości, odciągnąć na tylniej zębatce (max do połowy zeba zębatki) czy krecą się rolki
29. zęby na zębatkach czy symetryczne
30. stan oleju, kiedy wymieniany, jaka marka/rodzaj, kolor
31. stan chłodnicy, cieczy, wentylatora, stan i kolor płynu
32. sprawdzić czy nie kopci po odpaleniu
33. sprawdzić VIN i nr silnika

Awatar użytkownika
Rudisz
Posty: 649
Rejestracja: 21 kwie 2010, o 12:42
Motocykl: 1000 K6
Wymarzony motocykl: K6 1000
Lokalizacja: Brzozów / Rzeszów

Re: Na co zwrócić uwagę przy kupnie motocykla

Nieprzeczytany post autor: Rudisz » 5 sie 2010, o 12:45

Heh stosujac sie do tych punktow niestety ktos musialby kupowac tylko moto z salonu. Niektore zalecenia sa kompletnie niepotrzebne np. slady gumy na blotniku, to czy byla palona nie dyskwalifikuje moto, opony ich rok i stan to zalezy tylko od preferencji wlasciciela i sa czescia ktora sie zuzywa wiec wiadomo ze nikt do uzywanego moto nie da nowych gum, piski na klockach szorowanie o tarcze czy kolor plynu to tez poszczegolne aspekty uzytych klockow i samego plynu i nie jest to nic zlego itp.
Nie popadajmy w skrajnosci w niektorych przypadkach przy szukaniu moto bo wyjdzie na to ze nic nie kupimy. :)

Fakt faktem ze warto wlasnie tez sprawdzic stan chlodnicy i kolektorow oraz ogranicznikow na ramie czy nie maja jakis sladow od uderzenia z przodu.
http://www.bikepics.com/members/rudisz/

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... naprawde .... aż cięzko czasami ich wyprzedzić ....

Awatar użytkownika
OLO
Posty: 50
Rejestracja: 3 lip 2010, o 00:21
Motocykl: GSX-R 750 K2
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Na co zwrócić uwagę przy kupnie motocykla

Nieprzeczytany post autor: OLO » 18 sie 2010, o 07:34

Warto też poinformować sprzedawcę skąd jedziemy i - dla jego uświadomienia, bo może nie znać za dobrze kraju - ile mamy do przejechania kilometrów. Warto też go przed wyjazdem uświadomić, że jak coś będzie się nie zgadzać z tym co napisał lub powiedział to albo zwróci koszta podróży albo dostanie ... od każdego z uczestników wyprawy...

Dwa razy w życiu byłem tak zajarany, że jadę po pierwszy fajny samochód - Nissan 200sx s13 - i po pierwszy poważny motor - aktualny gixxer - że no niestety ale zapomniałem powiedzieć że jadę z Warszawy... Po Nismo był wypad Wa-wa -> Paczków (czeska granica) 15min i powrót do domu... a po gixxa Wa-wa -> Bydgoszcz... Od instruktora nauki jazdy, igła, malina, no egzemplaż do muzeum, wszystko wymienione, bezwypadek... i co się okazało ? Żeby zmienić bieg trzeba się było prawie że zamachnąć, hebli brak, napędu brak, moto po wywrotce, pod zadupkiem pełno gumy - no złom generalnie...

Do czego zmierzam - w obu przypadkach jak się dowiedzieli że przyjechaliśmy z Wa-wy tylko i wyłącznie po ten pojazd mówili "k**wa, trzeba było mówić że z Warszawy będziecie jechać tylko po niego to bym Wam od razu powiedział żebyście sobie darowali..." Sporo razy było tak, że jak mówiliśmy przez telefon jaki mamy kawał drogi do przejechania to mówili wprost co jest do wymiany.

Finał historii jest taki że zamiast SX'a w Paczkowie kupiłem Civica EK4 Type S w Legionowie - i wstawiłem Turbo na pocieszenie :D A Gixa u Rakowskiego w Konstancinie :) Którego oczywiście polecam bo wszystko ok i jak trzeba :)
Potrzebujesz części zamienne lub tuningowe ?! Napisz, a postaram się dać Ci jak najlepszą ofertę...

www.motocyklezuk.pl - import, serwis, naprawy powypadkowe, tuning
www.rpmotorsport.pl - serwis, sklep, tuning, części, car audio and more...

Haos
Posty: 161
Rejestracja: 9 lip 2010, o 01:47
Motocykl: Lyter K7
Wymarzony motocykl: ....teraz to już niewiem

Re: Na co zwrócić uwagę przy kupnie motocykla

Nieprzeczytany post autor: Haos » 18 sie 2010, o 12:06

Najlepiej jadać gdzieś dalej powiedzieć, żeby odrazu zdradził co i jak bo ty walisz 300km w jedna strone i żeby nie doszło do szarpacki......zawsze tak robie i nie raz panowie już miękkli przez tel i spowiadali się..........generalnie handluje furami i moto czasami wieć wiem że działa :)

Ale jak ktoś ma średnie pojęcie o moto itp , nie radziłbym się wybierać bo można z pieknym trądem wrócić.....

Raz pojechalem całem 23km po gixa ze znajomym: Panie moto igła, nic tylko wsiadać i jechać, Panie kraków jest mały żeby nie doszło do kłotni.....no co Pan

Na miejscu okazało się że, lekko ubity ogranicznik jest, dzióry w owiewkach (pan chciual chyba w ogonie crashpady założyć), chamskie nie ori lusterka i milion innych rzeczy........ po czym jak usłyszał "co to za chujnia"- zaproponował obiad :)

Awatar użytkownika
Rudisz
Posty: 649
Rejestracja: 21 kwie 2010, o 12:42
Motocykl: 1000 K6
Wymarzony motocykl: K6 1000
Lokalizacja: Brzozów / Rzeszów

Re: Na co zwrócić uwagę przy kupnie motocykla

Nieprzeczytany post autor: Rudisz » 18 sie 2010, o 14:12

Z drugiej strony znam takich sprzedajacych ktorzy sie ciesza jak wiedza ze ktos jedzie z daleka bo wiedza ze nie bardzo czasem po takiej drodze oplaca sie jechac na pusto.
http://www.bikepics.com/members/rudisz/

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... naprawde .... aż cięzko czasami ich wyprzedzić ....

Haos
Posty: 161
Rejestracja: 9 lip 2010, o 01:47
Motocykl: Lyter K7
Wymarzony motocykl: ....teraz to już niewiem

Re: Na co zwrócić uwagę przy kupnie motocykla

Nieprzeczytany post autor: Haos » 18 sie 2010, o 14:56

No niestety ja jak jade i widze kupe a jest to 600km to i tak nie wezme.......... a takich pajaców to tylko bić

Awatar użytkownika
OLO
Posty: 50
Rejestracja: 3 lip 2010, o 00:21
Motocykl: GSX-R 750 K2
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Na co zwrócić uwagę przy kupnie motocykla

Nieprzeczytany post autor: OLO » 19 sie 2010, o 03:20

Rudisz pisze:Z drugiej strony znam takich sprzedajacych ktorzy sie ciesza jak wiedza ze ktos jedzie z daleka bo wiedza ze nie bardzo czasem po takiej drodze oplaca sie jechac na pusto.
Są pewne granice w niezgodnościach ze stanem faktycznym a informacjami zawartymi w ogłoszeniu. Jeżeli w ogłoszeniu pisze że motor jest igła, po wymianie klocków i napędu, bezwypadkowy itp. to jeżeli po przyjeździe okazuje się że napęd jest do wymiany, klocki na wykończeniu i ma zamaskowane ślady po wywrotce izolacjami w kolorze plastików to sory... nie ma opcji żebym go kupił, choć bym przyjechał z Zakopanego do Szczecina w 5 os Maluchem :roll:
Potrzebujesz części zamienne lub tuningowe ?! Napisz, a postaram się dać Ci jak najlepszą ofertę...

www.motocyklezuk.pl - import, serwis, naprawy powypadkowe, tuning
www.rpmotorsport.pl - serwis, sklep, tuning, części, car audio and more...

rapid85
Posty: 76
Rejestracja: 20 sie 2010, o 14:59
Motocykl: GSXR 600

Re: Na co zwrócić uwagę przy kupnie motocykla

Nieprzeczytany post autor: rapid85 » 24 sie 2010, o 19:11

Przedewszystkim jak pisza wymienione plyny to jest najwieksze prawdopodobienstwo ze cos ukrywa bo wymieniajac olej usuwa cale slady uzytkowania motocykla
Bo olej moi drodzy to swego rozdzaju ksiazka serwisowa o ile ktos umie ja czytac
kilka rad co mozna znalesc w oleju i co to oznacza
1 znajdujemy opilki w oleju zwykle sporą ilosc bo kilka jest dopuszczalne (spora znaczy kilkanascie) bierzemy magnes jesli ich nie przyciaga znaczy ze to opilki z panewek skutek zużywajacego sie walu i panewek
przyczyna jest w 99%jaza na jednym kole a wystarczy kilka razy postawic motor zeby zaczal sie nie odwracalny prces zcierania panewek ktorego juz nie da sie zatrzymac nawet jesli nastepni wlasciciele tego motocykla nie beda jezdzic na tylnym kole, pierwsza warstwa panewki sie uszkodzi to pod spodem jest juz bardziej miekki material ktory poprostu nie wytrzymuje obrotow sciera sie dalej pomimo normalnego uzytkowania..............

2 znajdujemy kawalki magnesu takiej wielkosci powiedzmy glowki od zapalki tzn przykladamy cos zelaznego jesli sie do tego przyciagnie znaczy ze to kawalek magnesu z pradnicy skutkiem oczywiscie musialbyc slizg motocykla a dekle ida w pierwszej kolejnosci

3 No i nieszczesny silikon co swiadczy o grzebaniu przy powazniejszych awariach dlatego ze silniki sa tak dopasowane fabrycznie ze nie trzeba uzywac silikonow a kartery pasuja bez zadnych uszczelek co innego jak rozbierzesz silnik i go ponownie zlozysz to na 80% bedzie przciekał....a wtedy .....czerwony lub czarny

W taki sposob mozesz wyczytac z oleju co ktos robil z motocyklem jesli chcesz byc piewien co kupujesz nie boj sie poprosic o to czy mozesz spuścić olej
sprawdz go zebys pozniej nie zalował.....
Odważni nie żyja wiecznie... ostrożni nie żyja w ogóle!!!

Awatar użytkownika
Yarccom
Posty: 105
Rejestracja: 25 maja 2010, o 12:54
Motocykl: GSX-R 600 k2
Lokalizacja: Szczecin

Re: Na co zwrócić uwagę przy kupnie motocykla

Nieprzeczytany post autor: Yarccom » 25 sie 2010, o 10:22

i co tak kazdemu małolatowi który przyjedzie popodniecać sie sprzetem bedziesz spuszczał olej

Haos
Posty: 161
Rejestracja: 9 lip 2010, o 01:47
Motocykl: Lyter K7
Wymarzony motocykl: ....teraz to już niewiem

Re: Na co zwrócić uwagę przy kupnie motocykla

Nieprzeczytany post autor: Haos » 25 sie 2010, o 12:11

Dokładnie to samo miałem zapytać???? Ciężko czasami owiewke zdjąć przy kupnie moto a co dopiero kuwa spuszczać olej...... i tyczy się to w drugą strone


Zastanawiam mnie z jakich portali bądz ksiązek to bierzesz??? Bo wszystko piszesz z szablonu!!!!!!

rapid85
Posty: 76
Rejestracja: 20 sie 2010, o 14:59
Motocykl: GSXR 600

Re: Na co zwrócić uwagę przy kupnie motocykla

Nieprzeczytany post autor: rapid85 » 25 sie 2010, o 20:14

Dlatego mowia na mnie rapid bo zawsze wiem ciut wiecej a ksiazek malo czytam za to praktyke w motorach mam spora
korek zwykle jest pod silnikiem i nie gadaj ze problem jest go odkrecic bo rzadko bedzie przysloniety owiewka zreszta chyba takiego motocykla w zyciu nie spotkalem
tzn z wieloma nie mialem do czynienia wiec nie mowie ze taka mozliwosc nie wystepuje bo zaraz ktos napisze ze to ze tamto zdjecia beda wklejac a mi przeciez tylko chodzi o porady dla innych
bo przeciez nie mowie czegos z kosmosu tylko z 7letniego doswiadczenia

takie porady to swego rodzaju temat tabu bo nikt o nich nie mowi dlatego ze co tu duzo gadac latwiej sie sprzedaje
w serwisach za taka wypowiedz by mnie zabili bo to jakbym podawal wszystkie dane serwisowe motocykli za ktore oni placa
np glowice w gsxr 600 z roku 96-98 dokreca sie z sila 25nm za taka informacje placilem 5lat temu 80zl tyle mnie zdarli gnoje

A widzisz i tu pojawia sie problem jesli jestes sprzedajacym i masz cos do ukrycia
jak sprzedajesz w 100%sprawna maszyne to czego sie obawiac?

ladnie wyglada olej jest czysty bez ww objawow to kupi od ciebie pierwsza osoba ktora przyjdzie go ogladac
wiec za duzo razy nie bedziesz musial go spuszczac............

Odrazu wiedzialem ze z moimi wypowiedzimi beda kontrowersje bo calkiem sie zmienia postac rzeczy jak sprzedajesz motor
w ktorym masz cos do ukrycia a znajdujac takie cos ww w oleju to motoru bym kijem nie dotknal a o kupnie nie wspominajac
zreszta sam swoj motcykl mozesz sprawdzic spuszczajac olej i sprawdzic ile mu borokowi zostalo jeszcze z zycia

wiec nie tylko dla kupujacego porady beda istotne ale zwykłeych posiadaczy tez.......

ps tego nie znajdziesz w ksiazkach ani na portlach chyba ze moje wypowiedzi:)
Odważni nie żyja wiecznie... ostrożni nie żyja w ogóle!!!

Awatar użytkownika
asphaltsurfer
Posty: 216
Rejestracja: 27 kwie 2010, o 13:39
Motocykl: K6 1000 red + FZR 1000
Lokalizacja: Kraków

Re: Na co zwrócić uwagę przy kupnie motocykla

Nieprzeczytany post autor: asphaltsurfer » 26 sie 2010, o 01:31

Dyskusja prowadzi do jednej konkluzji:

Najlepiej kupować nowe w salonie :mrgreen:

rapid85
Posty: 76
Rejestracja: 20 sie 2010, o 14:59
Motocykl: GSXR 600

Re: Na co zwrócić uwagę przy kupnie motocykla

Nieprzeczytany post autor: rapid85 » 27 sie 2010, o 18:34

Taka opcja jest najlepsza do nowego masz pewnosc ale nie sugerujcie sie odrazu ze nie ma dobrych motocykli uzywanych wrecz przeciwnie sa ludzie ktorzy naprawde dbaja o swoje perełki
i pucuja tak ze farba przeswituje a sprzedaja bo kupili nowszy lepszy albo kasa im sie skonczyla i trzeba dlugi splacic znacie polskie relia tutaj ciezko sie zarabia a szybko traci
ja tylko chcialbym uchronic kupujacych przed tym małym procentem totalnych trupów zreanimowanych tylko do sprzedazy

Moje rady wam nie zaszkodza a napewno czasmi mogo pomoc i o to tylko mi chodzi:)
Odważni nie żyja wiecznie... ostrożni nie żyja w ogóle!!!

Awatar użytkownika
Rudisz
Posty: 649
Rejestracja: 21 kwie 2010, o 12:42
Motocykl: 1000 K6
Wymarzony motocykl: K6 1000
Lokalizacja: Brzozów / Rzeszów

Re: Na co zwrócić uwagę przy kupnie motocykla

Nieprzeczytany post autor: Rudisz » 2 wrz 2010, o 13:33

Rapid 7 lat doswiadczenia ? Znam ludzi ktorzy maja o wiele dluzsze i nie gadaja takich rzeczy jak Ty, robiles tyle moto a nie spotkales sie z takimi ktore maja przyslonięty spust ? Dziwne! Masz taka wiedze niby a z dokrecaniem glowicy latasz do serwisu? Zebym mial motor igielke z salonu to na pytanie kupujacego czy mu spuszcze olej to bym go wysmial bo baranow chetnych jezdzi setki i nie bede kazdemu oleju spuszczal, pozniej niby co z tym olejem mam zrobic, babrac sie dalej i znowu go zalewac ? Jak ktos jest ogarniety to bez takich zabaw pozna czy dobre moto i kupi. Wiecej chlopie praktyki mniej teorii bo momentami przesadzasz
I nie gadaj glupot ze dekle pasuja bez zadnych uszczelek i silkonu bo sie tylko osmieszasz
http://www.bikepics.com/members/rudisz/

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... naprawde .... aż cięzko czasami ich wyprzedzić ....

Zablokowany