Problem - za wczesne odcięcie zapłonu

Wszystko o GSX 1300R Hayabusa, GSX-R1100 itd.
Regulamin forum
Zapoznaj się i przekaż uwagi odnośnie
Nowe forum GSXR.PL!
fomek5
Nowy
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 3 kwie 2016, o 20:58
Motocykl: Suzuki gsxr 1100
Wymarzony motocykl: Suzuki dr650
Imię: Tomek
Skąd: Białystok

Re: Problem - za wczesne odcięcie zapłonu

Nieprzeczytany post autor: fomek5 » 15 kwie 2016, o 16:18

czy impulsator można sprawdzić miernikiem uniwersalnym tak jak to niektórzy piszą?? mój znajomy mechanik twierdzi, żeby to zrobić tylko i wyłącznie oscyloskopem, bo można uszkodzić miernikiem uniwersalnym

Akum
Posty: 1228
Rejestracja: 24 wrz 2012, o 23:29
Motocykl: 1000 L1

Re: Problem - za wczesne odcięcie zapłonu

Nieprzeczytany post autor: Akum » 16 kwie 2016, o 02:20

Mozna

fomek5
Nowy
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 3 kwie 2016, o 20:58
Motocykl: Suzuki gsxr 1100
Wymarzony motocykl: Suzuki dr650
Imię: Tomek
Skąd: Białystok

Re: Problem - za wczesne odcięcie zapłonu

Nieprzeczytany post autor: fomek5 » 17 kwie 2016, o 20:06

ustawiamy na 200 omów zakres i ma być odczyt około 400?

fomek5
Nowy
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 3 kwie 2016, o 20:58
Motocykl: Suzuki gsxr 1100
Wymarzony motocykl: Suzuki dr650
Imię: Tomek
Skąd: Białystok

Re: Problem - za wczesne odcięcie zapłonu

Nieprzeczytany post autor: fomek5 » 18 kwie 2016, o 07:53

już sprawdziłem co i jak pomierzyć, wszystko jest w instrukcji, tylko trochę tłumaczenia było

fomek5
Nowy
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 3 kwie 2016, o 20:58
Motocykl: Suzuki gsxr 1100
Wymarzony motocykl: Suzuki dr650
Imię: Tomek
Skąd: Białystok

Re: Problem - za wczesne odcięcie zapłonu

Nieprzeczytany post autor: fomek5 » 21 kwie 2016, o 08:13

A więc impulsatory są sprawne , pomiar na obydwu w granicach 144 Omów, cewki sprawne, tak więc najprawdopodobniej moduł mi padł...
Czy ma ktoś może użyczyć moduł do sprawdzenia????

Suzukibulika
Posty: 376
Rejestracja: 21 lut 2014, o 20:56
Motocykl: GSX-R 1000 K1
Imię: Adam
Skąd: Kochanowice
Kontakt:

Re: Problem - za wczesne odcięcie zapłonu

Nieprzeczytany post autor: Suzukibulika » 4 maja 2016, o 23:15

Jak chcesz wysili mi moduł sprawdzę co się da i odeślę.

fomek5
Nowy
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 3 kwie 2016, o 20:58
Motocykl: Suzuki gsxr 1100
Wymarzony motocykl: Suzuki dr650
Imię: Tomek
Skąd: Białystok

Re: Problem - za wczesne odcięcie zapłonu

Nieprzeczytany post autor: fomek5 » 5 maja 2016, o 07:25

Dziękuję za pomoc, kupiłem używkę na podmiankę z możliwością zwrotu, tylko, że od gsxr 750 też z 87", także najpierw sprawdzę czy pójdzie na tym, a jeżeli nie pójdzie to z chęcią podeśle CI :). Wymieniłem jak do tej pory w swoim module tranzystory mocy i poprawiłem zimne luty, ale nic to nie dało. Podobno stare moduły mają tendencję do wysychania kondensatorów, ale, jeżeli dasz rade sprawdzić po swojemu to super by było, na pewno się odezwę jeśli od 750 nie będzie pasował :)

Akum
Posty: 1228
Rejestracja: 24 wrz 2012, o 23:29
Motocykl: 1000 L1

Re: Problem - za wczesne odcięcie zapłonu

Nieprzeczytany post autor: Akum » 5 maja 2016, o 09:22

Bedzie pasowal tylko odcina będzie sporo wyżej wiec uważaj :P

fomek5
Nowy
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 3 kwie 2016, o 20:58
Motocykl: Suzuki gsxr 1100
Wymarzony motocykl: Suzuki dr650
Imię: Tomek
Skąd: Białystok

Re: Problem - za wczesne odcięcie zapłonu

Nieprzeczytany post autor: fomek5 » 5 maja 2016, o 10:11

Miałem sporo czasu za wczesne odcięcie zapłonu, tak więc pora na "za późne" :D

fomek5
Nowy
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 3 kwie 2016, o 20:58
Motocykl: Suzuki gsxr 1100
Wymarzony motocykl: Suzuki dr650
Imię: Tomek
Skąd: Białystok

Re: Problem - za wczesne odcięcie zapłonu

Nieprzeczytany post autor: fomek5 » 7 maja 2016, o 00:11

Jestem po pierwszych probach, tak wiec jest przelom nastapil, bo w koncu silnik sie wkrecil na wiecej niz 3tys obrotow, nawet na 8 tys, ale usmiech trwal tylko pol minuty..., raptem moto zgasl i nie zechcial wiecej zapalic ani na nowym ani na starym module.., bylo juz troche pozno wiec nie sprawdzilem juz nawet swiec, mysle ze bez czyszczenia gaznika sie nie obejdzie, tak wiec po weekendzie zabiore sie za gazniki i dam znac co i jak

fomek5
Nowy
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 3 kwie 2016, o 20:58
Motocykl: Suzuki gsxr 1100
Wymarzony motocykl: Suzuki dr650
Imię: Tomek
Skąd: Białystok

Re: Problem - za wczesne odcięcie zapłonu

Nieprzeczytany post autor: fomek5 » 14 maja 2016, o 23:09

hmmmm, zacząłem ciąg dalszy walki i kolejne rozczarowania. Poprzedni właściciel zapewniał, że sprawdzał gaźniki, ale coś chyba nie do końca...., rozebrałem sam wszystko. 3 membrany pęknięte, dwa dekle od pływaków połamane, pół gaźników czyste, reszta syf. Macie może namiar na sprzedawcę z tanimi membranami do gaźników?

Akum
Posty: 1228
Rejestracja: 24 wrz 2012, o 23:29
Motocykl: 1000 L1

Re: Problem - za wczesne odcięcie zapłonu

Nieprzeczytany post autor: Akum » 15 maja 2016, o 10:23

Membrany niestety nigdy nie sa tanie

fomek5
Nowy
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 3 kwie 2016, o 20:58
Motocykl: Suzuki gsxr 1100
Wymarzony motocykl: Suzuki dr650
Imię: Tomek
Skąd: Białystok

Re: Problem - za wczesne odcięcie zapłonu

Nieprzeczytany post autor: fomek5 » 15 maja 2016, o 22:08

wiem, ale różnica w cenach od 120 zł do 360 zł, więc może ktoś wie gdzie można kupić jeszcze taniej, do gsxr 1100 89 r są po 60 zł, pytanie czy będą pasowały

fomek5
Nowy
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 3 kwie 2016, o 20:58
Motocykl: Suzuki gsxr 1100
Wymarzony motocykl: Suzuki dr650
Imię: Tomek
Skąd: Białystok

Re: Problem - za wczesne odcięcie zapłonu

Nieprzeczytany post autor: fomek5 » 1 cze 2016, o 08:18

Jestem już po naprawach :). Głównym winowajcą za wczesnego odcięcia zapłonu był wadliwy moduł. Moduł od gsxr 750 pasuje, motor pracuje prawidłowo, ale tak jak przewidywaliście wkręca się na więcej jak 11000 obrotów, także trzeba uważać :D , tak jak pisałem wcześniej wyszło przy okazji sprawdzania, że miałem gaźniki do robienia, tak więc zrobiłem je: czyszczenie + wymiana membran 4 sztuki (od gsxr 1100 z 89 r po 60 zł/szt pasują, są tylko bez wypustka kierunkowego ale to nie przeszkadza), + ustawienie pływaków bo rozjechane były + naprawa dekli pływakowych 2 szt + naprawa kopułki membrany 1 szt + regulacja składu mieszanki ( i ciekawostka: przy fabrycznych 2 obrotach moto działa bardzo dobrze pomimo przejechanych 80 tys km) + synchronizacja. Wyregulowałem jeszcze zawory do tego, wyczyściłem świece i motorek działa jak przystało gixera :D:D:D, w razie pytań chętnie podzielę się informacjami. Długo to wszystko trwało ale z braku czasu motor robiłem nocami :p

Awatar użytkownika
bajzel
Nowy
Nowy
Posty: 37
Rejestracja: 8 kwie 2016, o 20:04
Motocykl: Gsxr1000K2Husqvarna te610
Imię: RAdek
Skąd: nakło nad notecią

Re: Problem - za wczesne odcięcie zapłonu

Nieprzeczytany post autor: bajzel » 1 cze 2016, o 21:18

najważniejsze że moto hula i będzie siało terror na drogach :mrgreen:

ODPOWIEDZ