Ciśnienie w oponach

Międzygaz, przeciwskręt, wheelie, zamykanie opony itp.
Regulamin forum
Zapoznaj się i przekaż uwagi odnośnie
Nowe forum GSXR.PL!
mirekm71
Posty: 436
Rejestracja: 18 paź 2016, o 16:33
Motocykl: K6 600
Imię: Mirek
Skąd: Brzeg

Re: Ciśnienie w oponach

Nieprzeczytany post autor: mirekm71 » 12 sie 2017, o 22:59

Marcin innym razem. Poznań w tym czasie jest 500 taniej ale tez odpuszczam. Może we wrześniu gdzieś wyskoczę na jeden dzień. Dwa dni dla mnie za długo.

Na sprzedaży torowki mogę tylko stracić a na to mam zawsze czas. Nie zarejestrowałem wiec nic mnie nie kosztuje, na razie będę posiadał.

A poza tym to ja się nie zadaje z wariatami, którzy zakładają zębatki z tyłu +5 do litrów :lol:

Awatar użytkownika
redips
Posty: 226
Rejestracja: 27 kwie 2017, o 13:31
Motocykl: GSXR 750 K7 Isle of Man
Wymarzony motocykl: Już mam :)
Imię: Kamil
Skąd: Gdańsk

Re: Ciśnienie w oponach

Nieprzeczytany post autor: redips » 15 sie 2017, o 20:16

Chciałbym podpytać o ciśnienie w "cywilnych" oponach... Mam PilotPowery 2CT Ostatnio na Pszczólki dałem, 2,2 na tył i 2,1 przód i przez pierwsze dwa kółka motocykl jakby sam skręcał... Jakie ciśnienie polecacie dla amatora? :)
Romet Pony 50-M-3 ----> GSF 600n Bandit '97 ----> GSR 600 '06 ----> GSXR 750 IoM TT '07

kai
Posty: 853
Rejestracja: 15 paź 2014, o 21:05
Motocykl: r6 rj11
Wymarzony motocykl: s1000rr
Imię: Artur
Skąd: Opole

Re: Ciśnienie w oponach

Nieprzeczytany post autor: kai » 15 sie 2017, o 21:29

redips pisze:Chciałbym podpytać o ciśnienie w "cywilnych" oponach... Mam PilotPowery 2CT Ostatnio na Pszczólki dałem, 2,2 na tył i 2,1 przód i przez pierwsze dwa kółka motocykl jakby sam skręcał... Jakie ciśnienie polecacie dla amatora? :)
2.5 2.9 na droge masz wg 'serwisowki' michelin jak sie nie myle. z tylu nie ma sensu chyba wiecje niz 2.5 pompowac.

mennoc
Posty: 1265
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 09:54
Motocykl: Daytona 675
Imię: Radek
Skąd: Warszawa

Re: Ciśnienie w oponach

Nieprzeczytany post autor: mennoc » 15 sie 2017, o 21:43

Zawsze mowia, zeby zbijac 2/10 - 3/10 z przodu i 3/10 - 4/10 z tylu. I takie cisnienie trzymac na nagrzanych, czyli po pierwszej sesji na pewno bedziesz spuszczal. No a potem to juz sam poczujesz, jak ci bedzie dupe uciekac na wyjsciu albo przod przy mocniejszych hamowaniach.

Awatar użytkownika
redips
Posty: 226
Rejestracja: 27 kwie 2017, o 13:31
Motocykl: GSXR 750 K7 Isle of Man
Wymarzony motocykl: Już mam :)
Imię: Kamil
Skąd: Gdańsk

Re: Ciśnienie w oponach

Nieprzeczytany post autor: redips » 16 sie 2017, o 07:41

Dzięki za radę :)
Romet Pony 50-M-3 ----> GSF 600n Bandit '97 ----> GSR 600 '06 ----> GSXR 750 IoM TT '07

Awatar użytkownika
MaciejX
Posty: 1846
Rejestracja: 15 mar 2015, o 11:01
Motocykl: GSX-R 1000 K5
Wymarzony motocykl: RC213V
Imię: Maciej
Skąd: Mrągowo

Re: Ciśnienie w oponach

Nieprzeczytany post autor: MaciejX » 16 sie 2017, o 08:03

redips pisze:Chciałbym podpytać o ciśnienie w "cywilnych" oponach... Mam PilotPowery 2CT Ostatnio na Pszczólki dałem, 2,2 na tył i 2,1 przód i przez pierwsze dwa kółka motocykl jakby sam skręcał... Jakie ciśnienie polecacie dla amatora? :)
2.1 na gorąco na przodzie to za nisko, na zimnym musisz dac tak 2.2 na przód a potem do konca dnia na goraco po sesji żeby było 2.4-2.5
tył na zimno robisz 2.0 a po sesji upuść znowu na 2.0 i tak trzymaj do konca dnia, tylko pamietaj że jak zimne opony to na pierwszych kółkach ostrożnie bo na niskim ciśnieniu strasznie jest słaba przyczepność i motocykl "pływa" źle się prowadzi

kai
Posty: 853
Rejestracja: 15 paź 2014, o 21:05
Motocykl: r6 rj11
Wymarzony motocykl: s1000rr
Imię: Artur
Skąd: Opole

Re: Ciśnienie w oponach

Nieprzeczytany post autor: kai » 16 sie 2017, o 09:24

MaciejX pisze:
redips pisze:Chciałbym podpytać o ciśnienie w "cywilnych" oponach... Mam PilotPowery 2CT Ostatnio na Pszczólki dałem, 2,2 na tył i 2,1 przód i przez pierwsze dwa kółka motocykl jakby sam skręcał... Jakie ciśnienie polecacie dla amatora? :)
2.1 na gorąco na przodzie to za nisko, na zimnym musisz dac tak 2.2 na przód a potem do konca dnia na goraco po sesji żeby było 2.4-2.5
tył na zimno robisz 2.0 a po sesji upuść znowu na 2.0 i tak trzymaj do konca dnia, tylko pamietaj że jak zimne opony to na pierwszych kółkach ostrożnie bo na niskim ciśnieniu strasznie jest słaba przyczepność i motocykl "pływa" źle się prowadzi
on chyba na droge chce. dlatego pisalem o 2.5

Awatar użytkownika
redips
Posty: 226
Rejestracja: 27 kwie 2017, o 13:31
Motocykl: GSXR 750 K7 Isle of Man
Wymarzony motocykl: Już mam :)
Imię: Kamil
Skąd: Gdańsk

Re: Ciśnienie w oponach

Nieprzeczytany post autor: redips » 16 sie 2017, o 10:01

Na drogę mam wg serwisówki. Jak miałem 2,5 przód i 2,6 to przez pierwsze kilometry miałem takie odczucie, jaki w GSRze przed wymianą łożyska główki ramy, że przy manewrach na parkingu kierownica sama chciała skręcać, jak łapały lekko temp. to odczucie znikało...

Teraz pytałem bardziej o tor.

Dzięki Maciej :)
Romet Pony 50-M-3 ----> GSF 600n Bandit '97 ----> GSR 600 '06 ----> GSXR 750 IoM TT '07

Awatar użytkownika
MaciejX
Posty: 1846
Rejestracja: 15 mar 2015, o 11:01
Motocykl: GSX-R 1000 K5
Wymarzony motocykl: RC213V
Imię: Maciej
Skąd: Mrągowo

Re: Ciśnienie w oponach

Nieprzeczytany post autor: MaciejX » 16 sie 2017, o 13:44

ja strasznie nie lubie tego uczucia gdy opony są słabo napompowane mam wrażenie że motocykl wogóle nie ma przyczepności wystarczy pojechać "szlaczkiem" pobujać moto z ucha na ucho i masz wrazenie ze zaraz bedzie gleba. hehe no i druga sprawa to na torze conajmniej półtorej do dwóch kółek na dużym torze typu poznan, trzeba uwazać bo gumy potrafią puścić bez ostrzeżenia

kai
Posty: 853
Rejestracja: 15 paź 2014, o 21:05
Motocykl: r6 rj11
Wymarzony motocykl: s1000rr
Imię: Artur
Skąd: Opole

Re: Ciśnienie w oponach

Nieprzeczytany post autor: kai » 16 sie 2017, o 16:10

MaciejX pisze:ja strasznie nie lubie tego uczucia gdy opony są słabo napompowane mam wrażenie że motocykl wogóle nie ma przyczepności wystarczy pojechać "szlaczkiem" pobujać moto z ucha na ucho i masz wrazenie ze zaraz bedzie gleba. hehe no i druga sprawa to na torze conajmniej półtorej do dwóch kółek na dużym torze typu poznan, trzeba uwazać bo gumy potrafią puścić bez ostrzeżenia
ja po sesji 1sze kolko robilem wolniej (ale na tyle, ze koncowka kółka na kolano juz mozna bylo schodzic), ale bylo mega goraco, asfalt mial chyba z 50stopni, wiec nawet jak moto stalo godzine to gumy i tak byly cieple.

ale fakt, na niskim cisnieniu jest tragedia :D

ODPOWIEDZ