Gsx-r 600 k7: szarpanie
-
- Nowy
- Posty: 10
- Rejestracja: 14 sie 2013, o 04:25
- Motocykl: 600 k7
Gsx-r 600 k7: szarpanie
Witam.
Mam otoz taki problem, ze w moim Gsxr 600 k7 podczas dodawania gazy wystepuje szarpniecie.
Przykladowo: Jade 50km/h, odpuszczam gaz do zera a nastepnie staram sie go delikatnie dodac i w tym momencie wystepuje szarpniecie. Tak jak by byl za duzy luz na łancuchu itp. Czy to normalne w tym motocyklu? Jak temu zaradzic? Naped jest nowy, luz wyregulowany do 25-30mm
Strasznie mnie to drazni poniewaz podczas dodawania gazu w pochyleniu w zakrecie (luku) mam obawy, ze przez to szarpniecie opona straci przyczepnosc z asfaltem.
W poprzednim moim motocyklu takie zjawisko praktycznie nie wystepowalo dlatego mam porownanie.
Z gory dziekuje za pomoc.
Pzdr
Mam otoz taki problem, ze w moim Gsxr 600 k7 podczas dodawania gazy wystepuje szarpniecie.
Przykladowo: Jade 50km/h, odpuszczam gaz do zera a nastepnie staram sie go delikatnie dodac i w tym momencie wystepuje szarpniecie. Tak jak by byl za duzy luz na łancuchu itp. Czy to normalne w tym motocyklu? Jak temu zaradzic? Naped jest nowy, luz wyregulowany do 25-30mm
Strasznie mnie to drazni poniewaz podczas dodawania gazu w pochyleniu w zakrecie (luku) mam obawy, ze przez to szarpniecie opona straci przyczepnosc z asfaltem.
W poprzednim moim motocyklu takie zjawisko praktycznie nie wystepowalo dlatego mam porownanie.
Z gory dziekuje za pomoc.
Pzdr
- Puyol187
- Posty: 2361
- Rejestracja: 26 cze 2011, o 20:48
- Motocykl: GSXR k3 1k
Re: Gsx-r 600 k7: szarpanie
Na każdym biegu występuje to szarpanie? w jakim zakresie obrotów szarpie?
-
- Nowy
- Posty: 10
- Rejestracja: 14 sie 2013, o 04:25
- Motocykl: 600 k7
Re: Gsx-r 600 k7: szarpanie
Chyba tak.
Nie sprawdzalem na jakim zakresie obrotow ale chyba na kazdym.
Tak jak by gdzies na ukladzie napedowym byl luz i gdy dodaje gazu pierw jest szarpniecie a nastepnie przyspieszenie.
Z poczatku myslem ze to przeciągniety łanuch i wymienialem caly naped. Luz lanucha rowniez wedlug serwisowki wyregulowalem do 2,5mm-3mm
Nie sprawdzalem na jakim zakresie obrotow ale chyba na kazdym.
Tak jak by gdzies na ukladzie napedowym byl luz i gdy dodaje gazu pierw jest szarpniecie a nastepnie przyspieszenie.
Z poczatku myslem ze to przeciągniety łanuch i wymienialem caly naped. Luz lanucha rowniez wedlug serwisowki wyregulowalem do 2,5mm-3mm
- Puyol187
- Posty: 2361
- Rejestracja: 26 cze 2011, o 20:48
- Motocykl: GSXR k3 1k
Re: Gsx-r 600 k7: szarpanie
Luz powinien być w granicach 25mm a nie 2.5-3mm, zbyt naciągnięty łańcuch będzie szarpał, ewentualnie technika jazdy czyli niższy bieg wyższe obroty, albo jeszcze może to być kwestia zapchanego filtra paliwa ale to występuje mniej więcej przy 7-8tys obr (dławienie, szarpanie)
-
- Nowy
- Posty: 10
- Rejestracja: 14 sie 2013, o 04:25
- Motocykl: 600 k7
Re: Gsx-r 600 k7: szarpanie
Ta, pojebalem.Puyol187 pisze:Luz powinien być w granicach 25mm a nie 2.5-3mm, zbyt naciągnięty łańcuch będzie szarpał, ewentualnie technika jazdy czyli niższy bieg wyższe obroty, albo jeszcze może to być kwestia zapchanego filtra paliwa ale to występuje mniej więcej przy 7-8tys obr (dławienie, szarpanie)
Oczywiscie mam 2-3cm luzu.
-
- Nowy
- Posty: 10
- Rejestracja: 14 sie 2013, o 04:25
- Motocykl: 600 k7
Re: Gsx-r 600 k7: szarpanie
Wracam do problemu.
Wyregulowalem dzisiaj czujnik Tps i nadal nic. Dalej czuc wyraznie szarpniecia
Czy ktos ma jakis pomysl?
Wyregulowalem dzisiaj czujnik Tps i nadal nic. Dalej czuc wyraznie szarpniecia
Czy ktos ma jakis pomysl?
- Patrycjusz29
- Posty: 1230
- Rejestracja: 10 sie 2013, o 20:19
- Motocykl: Suzuki GSXR1000 K3
- Wymarzony motocykl: SUZA
Re: Gsx-r 600 k7: szarpanie
A ZBIERAKI W TYLNIM KOLE TE GUMY CZASEM MOGĄ BYĆ WYROBIONE I SZARPIE WTEDY BO JEST LUZ
-
- Nowy
- Posty: 10
- Rejestracja: 14 sie 2013, o 04:25
- Motocykl: 600 k7
Re: Gsx-r 600 k7: szarpanie
Sprawdzalem. Luzu praktycznie nie ma.
- organo
- Nowy
- Posty: 9
- Rejestracja: 27 cze 2013, o 22:12
- Motocykl: gsxr 600 k6
- Wymarzony motocykl: nie wiem
- Imię: Rafał
- Skąd: Nasielsk
Re: Gsx-r 600 k7: szarpanie brak możliwości płynnej jazdy wo
Podbije temat bo borykam sie z tym problemem również.
O ile na ulicy to z niose, to boje sie że na torze w złożeniu może to wytracić przyczepność opony.
Szybki opis Staram sie jak mogę dodać delikatnie gaz lub czasem w kolumie jadąc ze stałą prędkością nie mogę znaleść w rolgazie ustawienia by np jechać dokładnie tyle ile chce i muszę korygować i , odrobine ująć odrobine dodać ,następuje bardzo duże uderzenie w napęd .
Coś jak bym odkręcił znacząco rolgaz .
Wydaje mi się że nawet odrobine go odkręcam nic się nie dzieje ,aż nagle strzał w napęd. Oczywiście przyspieszenie nie jest duże bo ilość odkręconej manetki nie wielka.
Sugerowało to by Bardzo luźny napęd .
Ale naped ok nawet specjalnie naciągałem prawie bez luzu nie ma róznicy.
Gumy na zbierakach ok
bardziej jak by z elektroniką tyle że : teraz ciekawostka
Nigdy na torze tego nie doświadczyłem poprostu zapominam o tym problemie i cisne
Prawie zawsze z pełnym bakiem to nie występuje b. odczuwalne przy niskim poziomie paliwa ?? Może potenguje to przesuwające sie paliwo ?
Prawie zawsze po kilku nastu kilometrach jazdy ustępuje (przynajmiej zapominam o tym problemie ) staram sie namierzyć czy może po dobrym przegazowaniu ostrzejszej jeździ problem znika szukam ......
Kilka postów jest myśle że dokładnie z tym problem jednak po kilku podpowiedziach typu luźny łańcuch kończą sie sugestie więc do jednego z tematu podbijam .
Dodam że motocykl ogólnie chodzi doskonale predkość max w graniach 270 zależnie od przełożeń i wiatru na Poznaniu na turystycznych oponach seryjnym przełożeniu bez uzywania 5ki 1,50 wykręcone więc sam silnik i reszta myśle że ok
Ale z kąd ten brak płynności przy wolnej jeździe i brak możliwości bardzo delikatnego przyspieszenia (skupiam na tym nie raz 50% swojej uwagi by b. powoli odkrecać gaz)
moje sugestie to czasem dupnie działajacy tps
źle zrobiona raczej fabryczna mapa
może szwankujący exup ?
wykluczam napęd
i luz linki gazu lubie jak jest zerowy ale ustawiałem i ok 2mm bez róznicy
O ile na ulicy to z niose, to boje sie że na torze w złożeniu może to wytracić przyczepność opony.
Szybki opis Staram sie jak mogę dodać delikatnie gaz lub czasem w kolumie jadąc ze stałą prędkością nie mogę znaleść w rolgazie ustawienia by np jechać dokładnie tyle ile chce i muszę korygować i , odrobine ująć odrobine dodać ,następuje bardzo duże uderzenie w napęd .
Coś jak bym odkręcił znacząco rolgaz .
Wydaje mi się że nawet odrobine go odkręcam nic się nie dzieje ,aż nagle strzał w napęd. Oczywiście przyspieszenie nie jest duże bo ilość odkręconej manetki nie wielka.
Sugerowało to by Bardzo luźny napęd .
Ale naped ok nawet specjalnie naciągałem prawie bez luzu nie ma róznicy.
Gumy na zbierakach ok
bardziej jak by z elektroniką tyle że : teraz ciekawostka
Nigdy na torze tego nie doświadczyłem poprostu zapominam o tym problemie i cisne
Prawie zawsze z pełnym bakiem to nie występuje b. odczuwalne przy niskim poziomie paliwa ?? Może potenguje to przesuwające sie paliwo ?
Prawie zawsze po kilku nastu kilometrach jazdy ustępuje (przynajmiej zapominam o tym problemie ) staram sie namierzyć czy może po dobrym przegazowaniu ostrzejszej jeździ problem znika szukam ......
Kilka postów jest myśle że dokładnie z tym problem jednak po kilku podpowiedziach typu luźny łańcuch kończą sie sugestie więc do jednego z tematu podbijam .
Dodam że motocykl ogólnie chodzi doskonale predkość max w graniach 270 zależnie od przełożeń i wiatru na Poznaniu na turystycznych oponach seryjnym przełożeniu bez uzywania 5ki 1,50 wykręcone więc sam silnik i reszta myśle że ok
Ale z kąd ten brak płynności przy wolnej jeździe i brak możliwości bardzo delikatnego przyspieszenia (skupiam na tym nie raz 50% swojej uwagi by b. powoli odkrecać gaz)
moje sugestie to czasem dupnie działajacy tps
źle zrobiona raczej fabryczna mapa
może szwankujący exup ?
wykluczam napęd
i luz linki gazu lubie jak jest zerowy ale ustawiałem i ok 2mm bez róznicy
- QH1
- Posty: 606
- Rejestracja: 15 gru 2015, o 20:32
- Motocykl: GSXR 1000, S1000RR,EXC450
- Wymarzony motocykl: najszybszy na torze ;)
- Imię: Marcin
- Skąd: Wrocław
Re: Gsx-r 600 k7: szarpanie
1. Czy to tylko przy odkręcaniu z zera? czy jak masz gaz na 5% i dodajesz też strzela?
Stawiałbym na śrubę od ssania po lewej stronie na krzywkach (odkręć ją całkiem zapisz ile obrotów) i sprawdź czy ustąpi.
To by tłumaczyło, że po zagrzaniu ustępuje ...
JAk nie ustąpi może być jeszcz EXUP, linki powinny być lekko luźne no i wyregulowany odpowiednio.
Stawiałbym na śrubę od ssania po lewej stronie na krzywkach (odkręć ją całkiem zapisz ile obrotów) i sprawdź czy ustąpi.
To by tłumaczyło, że po zagrzaniu ustępuje ...
JAk nie ustąpi może być jeszcz EXUP, linki powinny być lekko luźne no i wyregulowany odpowiednio.
- kaczan
- Posty: 1000
- Rejestracja: 25 maja 2015, o 10:55
- Motocykl: 1000L2
- Imię: Przemek
- Skąd: Podlaskie
Re: Gsx-r 600 k7: szarpanie
Albo skrzynia dokonuje zywota
- QH1
- Posty: 606
- Rejestracja: 15 gru 2015, o 20:32
- Motocykl: GSXR 1000, S1000RR,EXC450
- Wymarzony motocykl: najszybszy na torze ;)
- Imię: Marcin
- Skąd: Wrocław
Re: Gsx-r 600 k7: szarpanie
Skrzynia nie szarpie.
- organo
- Nowy
- Posty: 9
- Rejestracja: 27 cze 2013, o 22:12
- Motocykl: gsxr 600 k6
- Wymarzony motocykl: nie wiem
- Imię: Rafał
- Skąd: Nasielsk
Re: Gsx-r 600 k7: szarpanie
Skrzynia ?? no gdzie ...kaczan pisze:Albo skrzynia dokonuje zywota
raz sie naprawia raz psuje ??
może cieżko to opisać jak i zrozumieć o co mi chodzi jednak
Najważniejszym punktem jest to że czasem jest czasem nie ma .
Jest to oczuwalny tylko i wyłącznie przy próbie bardzo rownej jazdy i próbie bardzo płynnego dodania gazu ( czasem choć nie wiem jak mocno staram się płynnie dodać uderzenie w napęd jest znaczne)
To jak bym ułamek gazu dodał nie było reakcji na silnik np jak by przepustnice lekko sie uchyliły a czujnik TPS nie widział jeszcze że rolgaz odkręcony i po kolejnym min ruchu już idzie zbyt duża moc by wszystko odbyło się płynnie
mechanicznie ten motor to igła skrzynia naped zawieszeni itp wszystko ok jedynie problem właśnie jak by z elektroniką mapy silnika czy coś .
pyt ma ktoś wywalony EXUP i chodzi płynnie ? może by zdjąć linki zostawić raz w pozycji zamknietej zobaczyć a raz w otwartej czy jakaś róznica jest
QH1
można by powiedzieć że to tylko przy odręcaniu z zera
śruba z ssania musze poszukać jej najpierw zobaczyć (da sie ja odkręcić bez ściagania plastików ? to jeszcze jutro zobacze akurat szykuje sie przepalenie maszyny
Myślę że problem występuje w wiekszej skali tylko większość osób akceptuje ten stan rzeczy . ja w sumie też bym myślał że to zbyt duża moc lub spory przebieg motocykla , tyle że na tyle już z analizowałem problem że to nie powinno być i najgorsze jest to że po paru km ustępuje . A temp silnika nie ma na to wpływy bo zgaszesilnik i zapale to problem może sie pojawić ale nie musi . I by sie w ogóle został zauważony to jeszcze trzeba się nad tym skupić i akurat jechać 50 przez miasto .
90% wszystkich jazd to są 0-1kowe więc w ogóle nie zauważam-y problemu
- QH1
- Posty: 606
- Rejestracja: 15 gru 2015, o 20:32
- Motocykl: GSXR 1000, S1000RR,EXC450
- Wymarzony motocykl: najszybszy na torze ;)
- Imię: Marcin
- Skąd: Wrocław
Re: Gsx-r 600 k7: szarpanie
Po lewej stronie jak podniesiesz bak na ośce przepustnic. Jest krzywka i śruba ( a włąsciwie dwie chyba zawsze były dwie) jedna jest od wolnych obrotów a druga właśnie od ssania. Ta od ssania blokuje krzywkę jak moto zimne i podnosi obroty, jak się rozgrzeje się cofa i wszystko chodzi na luzie. Jak jest za bardzo wkręcona może haczyć o krzywkę.
Dolne przepustnice masz na lince, ST dopiero chodzą na silniczku i te mogą coś syfić.
Jeśli moto ma trochę najechane to może być też wytarta ośka od przepustnic i łąpać jakieś lewe powietrze jak ją uruchamiasz ...
Sprawdż tez exup - w skrajnych położeniach linka która nie ciągnie powinna mieć luz.
Nieprawda, że większość szarpie. Miałem 4 GSXRy i żaden nie szarpał. A jeżdżąc po lodzie i śniegu raczej bym zauważył
KIedyś mi takie strzały robiła K2 jak nie miałem EXUPa i był wycięty pin od błędu. Ale to było w zakresie 3-4 kobr czyli własnie tam gdzie w pełnym złożeniu się odkręca na kolanie ... bywało mało przyjemnie.
Założyłem i wyregulowałem EXUP i znikło.
Dolne przepustnice masz na lince, ST dopiero chodzą na silniczku i te mogą coś syfić.
Jeśli moto ma trochę najechane to może być też wytarta ośka od przepustnic i łąpać jakieś lewe powietrze jak ją uruchamiasz ...
Sprawdż tez exup - w skrajnych położeniach linka która nie ciągnie powinna mieć luz.
Nieprawda, że większość szarpie. Miałem 4 GSXRy i żaden nie szarpał. A jeżdżąc po lodzie i śniegu raczej bym zauważył
KIedyś mi takie strzały robiła K2 jak nie miałem EXUPa i był wycięty pin od błędu. Ale to było w zakresie 3-4 kobr czyli własnie tam gdzie w pełnym złożeniu się odkręca na kolanie ... bywało mało przyjemnie.
Założyłem i wyregulowałem EXUP i znikło.
- kwas
- Posty: 1034
- Rejestracja: 28 sie 2011, o 18:18
- Motocykl: Yamaha MT-09
- Imię: Michał
- Skąd: RTA
Re: Gsx-r 600 k7: szarpanie
pompe paliwa czysciles? to sa takie objawy troche ze moto chce zassac paliwo , nie daje rady a jak juz pociagnie to jebnie moca. zacznij od tego bo moze byc zajebane. mialem tak w k8 podobnie tylko na wysokich obrotach ze jakby zmuly lapal i potem nagle jebniecie mocaorgano pisze:Skrzynia ?? no gdzie ...kaczan pisze:Albo skrzynia dokonuje zywota
raz sie naprawia raz psuje ??
może cieżko to opisać jak i zrozumieć o co mi chodzi jednak
Najważniejszym punktem jest to że czasem jest czasem nie ma .
Jest to oczuwalny tylko i wyłącznie przy próbie bardzo rownej jazdy i próbie bardzo płynnego dodania gazu ( czasem choć nie wiem jak mocno staram się płynnie dodać uderzenie w napęd jest znaczne)
To jak bym ułamek gazu dodał nie było reakcji na silnik np jak by przepustnice lekko sie uchyliły a czujnik TPS nie widział jeszcze że rolgaz odkręcony i po kolejnym min ruchu już idzie zbyt duża moc by wszystko odbyło się płynnie
mechanicznie ten motor to igła skrzynia naped zawieszeni itp wszystko ok jedynie problem właśnie jak by z elektroniką mapy silnika czy coś .
pyt ma ktoś wywalony EXUP i chodzi płynnie ? może by zdjąć linki zostawić raz w pozycji zamknietej zobaczyć a raz w otwartej czy jakaś róznica jest
QH1
można by powiedzieć że to tylko przy odręcaniu z zera
śruba z ssania musze poszukać jej najpierw zobaczyć (da sie ja odkręcić bez ściagania plastików ? to jeszcze jutro zobacze akurat szykuje sie przepalenie maszyny
Myślę że problem występuje w wiekszej skali tylko większość osób akceptuje ten stan rzeczy . ja w sumie też bym myślał że to zbyt duża moc lub spory przebieg motocykla , tyle że na tyle już z analizowałem problem że to nie powinno być i najgorsze jest to że po paru km ustępuje . A temp silnika nie ma na to wpływy bo zgaszesilnik i zapale to problem może sie pojawić ale nie musi . I by sie w ogóle został zauważony to jeszcze trzeba się nad tym skupić i akurat jechać 50 przez miasto .
90% wszystkich jazd to są 0-1kowe więc w ogóle nie zauważam-y problemu