Problem z elektryką

Wszystko na temat GSX-R 600.
Regulamin forum
Zapoznaj się i przekaż uwagi odnośnie
Nowe forum GSXR.PL!
Awatar użytkownika
koper26
Posty: 75
Rejestracja: 6 wrz 2010, o 21:47
Motocykl: GSXR 600 SRAD '98
Imię: Dawid
Skąd: Mielec
Lokalizacja: Mielec

Problem z elektryką

Nieprzeczytany post autor: koper26 » 23 wrz 2010, o 19:44

Witam
Niedawno zakupiłem Suzuki GSRX 600 SRAD rocznik '98
Po zrobieniu nim kilkudziesięciu kilometrów zrobił mi pierwszą niespodziankę.
Pierwsza jazda w korku (tak to tylko trasa, i to chyba pierwszy raz wentylator mi się włączył) złapał temperaturę włączył się wentylator, po jakimś czasie nagle przestał działać obrotomierz i po chwili motor zgasł. Akumulator wyssało, rozrusznik tylko jak to mówią "pykał" gasły kontrolki itd. normalne jak aku rozładowane. Podpiąłem kable rozruchowe zapalił dojechałem do domu. Jak pamiętam na zgaszonym aku miało 12,pare V, mimo zrobienia kilku kilometrów aku się nie naładowało próba rozruchu kończyła się tak samo jak w trasie podpiąłem miernik to po przekręceniu pokazywało coś koło 6V.
Naładowałem go wczoraj popaliłem pare razy wszystko okej:
Zgaszony: 13.3V
Kręcenie rozrusznikiem:11,5V
Wolne obroty: 13,5-14,2 (po jakimś czasie się normuje na 14,4V)
Na przegazówie 13,5V
To wszystko bez świateł itd.
Na światłach drogowych + stop+ kierunek 12,5-12,8V
Jak tak poświecę tą choinką z 5min to pokazuje jakieś 12,5-12,4V
Zrobiłem te pomiary tak na szybko, nie szukałem w serwisówce jak to robić na jakich obrotach itd.
I mam takie pytania:
1. Dlaczego zgasł? Czy to możliwe, że przyczyną przerwania pracy silnika było zbyt niskie napięcie w aku?
2.Były właściciel deklaruje że aku jest nowe mam paragon mam pudełko jest to"JMT YTX9-BS" kupiony w marcu
2.1 Kupiłem go z niedziałającymi światłami koleś jeździł na zaklejonym przycisku pass tym do długich, co zżerało aku bardzo szybko bo jak nim przyjechałem, to po kilku startach zdechł(okazało się że kabelek nie łączy w jednej z wtyczek w wiązce). Możliwe że aku do wymiany?
3. Jak sprawdzić czy to faktycznie akumulator, nie chciałbym wydawać kasy nie mając pewności że to to, a nie mam możliwości pożyczenia czy coś.


Słucham propozycji.

Ostatnie dni sezonu i strach jeździć zgaśnie daleko od domku i co wtedy :|

A i jeszcze coś widzę (po tematach na forum) że te SRADY to często mają problem z prądem:
Wiec pierwsza rzecz nie musisz ani pozyczac aku ani regulatora wystarczy ze zapalisz motor i odepniessz kleme plusowa jesli zgasnie lub spadna drastycznie obroty to regulator jest kaput albo ladowanie jak bedzie chodzil dalej bez zmiany to jest wszystko ok (tzn aku i tak bedzie do wymiany)
Czy to jest kurna bezpieczne? :) Ja naprawdę nie chciałbym wymieniać aku

Jeśli gdzieś jest podobny temat to przepraszam nie znalazłem, pewnie słabo szukałem.
Ulepieni z jednej gliny,
do której Bóg dolewał benzyny...

Awatar użytkownika
patrykt7
Posty: 231
Rejestracja: 6 wrz 2010, o 21:59
Motocykl: GSX-R 1000 K4

Re: Problem z elektryką

Nieprzeczytany post autor: patrykt7 » 23 wrz 2010, o 20:42

Jak czytam takie rzeczy a raczej pseudo-porady o odłączeniu akumulatora podczas gdy silnik pracuje to mi ręce opadają i zaczynam wątpić w inteligencję narodu polskiego. NIGDY NIE WOLNO ROBIĆ TAKICH RZECZY(KROPKA) a dlaczego to chyba każdy wie.
Koper sprawdź napięcie ładowania akumulatora tylko na włączonych światłach mijania przy 5000rpm a następnie podaj wynik. Pomiaru dokonaj oczywiście na naładowanym akumulatorze. Na razie tyle, potem pomogę Ci w dalszych kwestiach.

Patryk T.
1. Jeśli moja odpowiedź Ci pomogła kliknij 'Podziękuj'.
2. Na bieżąco pisz o postępach przy naprawie usterki bo inaczej nie ma sensu nasze pisanie i pomoc.

kactuzzz
Nowy
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 24 wrz 2010, o 22:17
Motocykl: gsxr k6
Wymarzony motocykl: k7 1000

Re: Problem z elektryką

Nieprzeczytany post autor: kactuzzz » 24 wrz 2010, o 23:18

Nie zakładam nowego wątku bo mam miej więcej taki sam problem w moim GSXR k6 600 a mianowicie:
jakieś dwa tygodnie temu wymieniłem aku na nowy zrobiłem na nim z 300km.
Nie miałem z nim żadnych problemów nawet na trasie ciągłej ok.150km nic sie nie działo . Nie wiem czy to istotny szczegół ale postawiłem go dziś na trawie i motor sie przewrócił gdyż go postawiłem wyświetlił się błąd FI (przez ten czujnik SENSOR czy jakoś tak) wyłączyłem i włączyłem zapłon i już było ok.
I tu zaczyna sie problem po przejechaniu około 30km. Akumulator po prostu tak jakby się rozładowywał i obrotomierz pokazywał 0obrotów a gdy dodałem gazu to motor nie miał siły się wkręcić i po jakiś 2 sekundach zgasł. PO przekręceniu kluczka licznik był non stop zresetowany (wyświetlało się na nim wszystko), gdy naciskałem starter było słychać pstrykanie z pod siedzenia kierowcy. Rozkręciłem siedzenie i się okazało że akumulator był strasznie gorący (na 99% się zagotował). Zmieniłem na inny i jest lajt ale po przejechaniu znów 30km znów te same objawy i padł.
Ładowanie jest poprawne bo mi w warsztacie mieżyli z tego co tam widziałem to 13.5-14,5 jakoś tak ale mówili że to jest poprawne.

Proszę o pomoc !

Awatar użytkownika
koper26
Posty: 75
Rejestracja: 6 wrz 2010, o 21:47
Motocykl: GSXR 600 SRAD '98
Imię: Dawid
Skąd: Mielec
Lokalizacja: Mielec

Re: Problem z elektryką

Nieprzeczytany post autor: koper26 » 25 wrz 2010, o 12:18

Witam:
Mierzyłem dziś:
Światła mijania i 5000 obr. miernik pokazywał 13,3-13,4 V
Ulepieni z jednej gliny,
do której Bóg dolewał benzyny...

Awatar użytkownika
patrykt7
Posty: 231
Rejestracja: 6 wrz 2010, o 21:59
Motocykl: GSX-R 1000 K4

Re: Problem z elektryką

Nieprzeczytany post autor: patrykt7 » 25 wrz 2010, o 19:45

Do koper26: ładowanie jest minimalnie poniżej normy, minimum dla Twojego motocykla to 13,5V. Dla pewności sprawdź jeszcze ładowanie przy włączonych długich światłach i powiedz czy coś się zmieniło. Do tego koniecznie wyczyść klemy, bardzo dokładnie i skrupulatnie. Sprawdź masę motocykla. Czasem jak się poluzuje masa motocykla lub klema aku czy tez styki są zaśniedziałe to dzieją się właśnie takie cyrki. Na odległość to tak po omacku trochę, ale lepsze to niż nic.

Do kactuzz: Sprawdź sam ładowanie motocykla przy włączonych światłach długich przy 5000rpm i podaj wynik, bo mi to wygląda na zbyt wysokie napięcie ładowania. Aku masz bezobsługowy?

Patryk T.
1. Jeśli moja odpowiedź Ci pomogła kliknij 'Podziękuj'.
2. Na bieżąco pisz o postępach przy naprawie usterki bo inaczej nie ma sensu nasze pisanie i pomoc.

kactuzzz
Nowy
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 24 wrz 2010, o 22:17
Motocykl: gsxr k6
Wymarzony motocykl: k7 1000

Re: Problem z elektryką

Nieprzeczytany post autor: kactuzzz » 25 wrz 2010, o 20:57

Sprawdziłem i mam średnio 13,6-13-8.
Nie mam pojęcia co to może być jakieś rady ?

Awatar użytkownika
patrykt7
Posty: 231
Rejestracja: 6 wrz 2010, o 21:59
Motocykl: GSX-R 1000 K4

Re: Problem z elektryką

Nieprzeczytany post autor: patrykt7 » 26 wrz 2010, o 15:14

Sprawa dość skomplikowana skoro napięcie jest w porządku a akumulator się rozładowuje. Jaki akumulator założyłeś na podmianę? Nowy czy używany? Czy przy tych objawach zapala się dodatkowo FI? Jeśli tak, to sprawdź jaki błąd się wyświetla. Podczas tej choinki sprawdź napięcie akumulatora przy wyłączonym silniku i zobacz się przeładował czy rozładował. Musisz podać jak najwięcej szczegółów, aby można było coś podejrzewać.

Patryk T.
1. Jeśli moja odpowiedź Ci pomogła kliknij 'Podziękuj'.
2. Na bieżąco pisz o postępach przy naprawie usterki bo inaczej nie ma sensu nasze pisanie i pomoc.

kactuzzz
Nowy
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 24 wrz 2010, o 22:17
Motocykl: gsxr k6
Wymarzony motocykl: k7 1000

Re: Problem z elektryką

Nieprzeczytany post autor: kactuzzz » 26 wrz 2010, o 19:38

Na podmianę założyłem z innego motocykla który na 100% był dobry bo służył od początku sezonu.
Fi się nie zapala, ony się raczej zagotowywują bo są aż gorące.
Instalacja wygląda na okej. Moim amatorskim okiem wygląda to tak iż coś nie odcina prądu gdy aku jest już naładowany tylko pakuje ile sie da przez co aku sie zagotowywuje.
Jak myślicie co to może być (dodam że regulator napięcia normalnie się grzeje tak jakby był sprawny, gdy się odłączy go od motorka to ładowanie na motorku jest około 8V a gdy sie go podłączy spowrotem wraca do normy czyli około 13,7

Awatar użytkownika
patrykt7
Posty: 231
Rejestracja: 6 wrz 2010, o 21:59
Motocykl: GSX-R 1000 K4

Re: Problem z elektryką

Nieprzeczytany post autor: patrykt7 » 26 wrz 2010, o 20:20

Nie wolno odłączać ani regulatora, ani akumulatora podczas pracy silnika. W ten sposób można wysłać regulator napięcia w kosmos. Bardzo dobrze by było gdybyś gdzieś od kolegi albo warsztatu pożyczył owy regulator na podmianę, wtedy by się rozwiały wszelkie wątpliwości.

Patryk T.
1. Jeśli moja odpowiedź Ci pomogła kliknij 'Podziękuj'.
2. Na bieżąco pisz o postępach przy naprawie usterki bo inaczej nie ma sensu nasze pisanie i pomoc.

Awatar użytkownika
koper26
Posty: 75
Rejestracja: 6 wrz 2010, o 21:47
Motocykl: GSXR 600 SRAD '98
Imię: Dawid
Skąd: Mielec
Lokalizacja: Mielec

Re: Problem z elektryką

Nieprzeczytany post autor: koper26 » 26 wrz 2010, o 20:31

Wracając do mojego wątku:
Dziś zrobiłem z 50km z kilkoma postojami i wszystko gra i buczy.(super pogoda była, aż nabrałem energii na nowy tydzień :D )
Mam dziwne podejrzenie że problem może leżeć w tym wentylatorze, wtedy się załączył chwila w korku i zgon.
Dziś nie zagrzał się nawet do 100st. więc było okej.
Myślę go na postoju tak rozgrzać żeby się włączył wentylator i zobaczyć co się będzie działo. Jeszcze nie grzebałem nigdzie z wyjątkiem wyczyszczenia klemów na aku.
Ulepieni z jednej gliny,
do której Bóg dolewał benzyny...

kactuzzz
Nowy
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 24 wrz 2010, o 22:17
Motocykl: gsxr k6
Wymarzony motocykl: k7 1000

Re: Problem z elektryką

Nieprzeczytany post autor: kactuzzz » 26 wrz 2010, o 20:45

tak tak wiem odłączałem i podłączałem gdy moto było wyłączone, własnie nie mam od kogo pożyczyć ;/
Zrobiłem dzisiaj pomiary tak jak w serwisówce każą i mam pytanie, czy te pomiary czeba robić na włączonym silniku ?
I czy ma znaczenie na te wyniki poziom naładowania akumulatora ?

Awatar użytkownika
koper26
Posty: 75
Rejestracja: 6 wrz 2010, o 21:47
Motocykl: GSXR 600 SRAD '98
Imię: Dawid
Skąd: Mielec
Lokalizacja: Mielec

Re: Problem z elektryką

Nieprzeczytany post autor: koper26 » 26 wrz 2010, o 20:56

To co Ty mierzyłeś przy wyłączonym silniku?
Ulepieni z jednej gliny,
do której Bóg dolewał benzyny...

Awatar użytkownika
patrykt7
Posty: 231
Rejestracja: 6 wrz 2010, o 21:59
Motocykl: GSX-R 1000 K4

Re: Problem z elektryką

Nieprzeczytany post autor: patrykt7 » 26 wrz 2010, o 21:11

Ja się już poddaje. Tłumaczę jak tylko mogę krok po kroku jak to zrobić i padają takie pytania... normalnie szok. I jak ja mam Ci pomóc kactuzzz??

Koper26, najprawdopodobniej aku nie trzyma Ci prądu przy obciążeniu go wentylatorem i stąd takie efekty, że moto gaśnie.

Patryk T.
1. Jeśli moja odpowiedź Ci pomogła kliknij 'Podziękuj'.
2. Na bieżąco pisz o postępach przy naprawie usterki bo inaczej nie ma sensu nasze pisanie i pomoc.

Awatar użytkownika
koper26
Posty: 75
Rejestracja: 6 wrz 2010, o 21:47
Motocykl: GSXR 600 SRAD '98
Imię: Dawid
Skąd: Mielec
Lokalizacja: Mielec

Re: Problem z elektryką

Nieprzeczytany post autor: koper26 » 26 wrz 2010, o 21:16

Też tak przypuszczam, jutro to sprawdzę tak jak mówię.

Teraz pytanie jak to naprawić? :|
Trzeba by obejrzeć może wentylator czy gdzieś tam kabelki nie zmordowane za bardzo.
Ulepieni z jednej gliny,
do której Bóg dolewał benzyny...

Awatar użytkownika
patrykt7
Posty: 231
Rejestracja: 6 wrz 2010, o 21:59
Motocykl: GSX-R 1000 K4

Re: Problem z elektryką

Nieprzeczytany post autor: patrykt7 » 27 wrz 2010, o 16:30

Jak to naprawić? Niestety, ale jedyną skuteczną naprawą może okazać się wymiana akumulatora... Ile ten akumulator ma lat?? W jaki sposób był przechowywany zimą? Przy poprawnym dbaniu o aku, może on wytrzymać ładnych kilka lat, a gdy się to olewa to po roku aku może się nadawać jedynie na recykling.

Patryk T.
1. Jeśli moja odpowiedź Ci pomogła kliknij 'Podziękuj'.
2. Na bieżąco pisz o postępach przy naprawie usterki bo inaczej nie ma sensu nasze pisanie i pomoc.

ODPOWIEDZ