Brak Ładowania

Wszystko na temat GSX-R 600.
Regulamin forum
Zapoznaj się i przekaż uwagi odnośnie
Nowe forum GSXR.PL!
Awatar użytkownika
DAVIDK7
Posty: 434
Rejestracja: 30 cze 2011, o 19:47
Motocykl: GSXRK7
Wymarzony motocykl: GSXRK7
Imię: David
Skąd: Toruń

Re: Brak Ładowania

Nieprzeczytany post autor: DAVIDK7 » 19 wrz 2014, o 20:11

Alternator ma 65V na wszystkich kombinacjach bo sprawdzałem na wtyczce z której odłączyłem regulator napiecia. Pomimo tego mechanik naciska ze mam go przewijać bo to jest pomiar bez obciązenia a jak podłącze regulator do alternatora to wtedy alternator ma obciązenie i sobie nie radzi z ładowaniem bo według niego jest przegrzany z powodu zwarcia. Regulatora mam nie dotykać bo mówi ze jak by mi zepsuty zalożył to bym ładowania nie miał wcale. Moto stoi a ja nie wiem czy wyjmować alternator i dawać do przewinięcia.

Awatar użytkownika
Puyol187
Posty: 2361
Rejestracja: 26 cze 2011, o 20:48
Motocykl: GSXR k3 1k

Re: Brak Ładowania

Nieprzeczytany post autor: Puyol187 » 19 wrz 2014, o 20:58

Z doświadczenia wiem ze przewijane alternatory tego typu długo nie wytrzymują, bo w fabryce używany jest specjalny drut nawojowy odporny na olej, a tam gdzie przewijają alternatory, silniki, cewki, transformatory itd takiego drutu nie mają, mają co najwyżej drut w podwójnej emalii z przeznaczeniem do pomp wody. Możesz spróbować zmierzyć napięcie alternatora gdy jest podłączony regulator. Na uszkodzonym regulatorze mogą być opcje : brak ładowania, ładowanie nie pełne (zbyt małe napięcie), przeładowanie (zbyt duże napięcie - bardzo groźne dla elektroniki w motocyklu, z regóły po przekroczeniu 16V przez dłuższy czas aku nie wytrzymuje i ECU też), jest jeszcze opcja nie stabilnej pracy regulatora ( może być to np spowodowane przegrzewaniem regulatora i wewnętrzny wyłącznik termiczny w regulatorze go wyłącza (w oryginalnych regulatorach niektórych firm jest). Ostatnia opcja jest taka ze mechanik założył Ci regulator od innego moto który miał regulator mniejszej mocy i nie wyrabia mocowo.

Awatar użytkownika
DAVIDK7
Posty: 434
Rejestracja: 30 cze 2011, o 19:47
Motocykl: GSXRK7
Wymarzony motocykl: GSXRK7
Imię: David
Skąd: Toruń

Re: Brak Ładowania

Nieprzeczytany post autor: DAVIDK7 » 19 wrz 2014, o 21:43

Jak sprawdzić alternator z podłączonym regulatorem napiecia czy jest to możliwe.
jak myslisz żebym kupił regulator napiecia z allegro za 180zł bo widze ze takie są dostepne nowe sztuki zamienniki czy odpowiedniki i wtedy wykonać pomiary. Wiedziałbym co jest uszkodzone.

Awatar użytkownika
Puyol187
Posty: 2361
Rejestracja: 26 cze 2011, o 20:48
Motocykl: GSXR k3 1k

Re: Brak Ładowania

Nieprzeczytany post autor: Puyol187 » 19 wrz 2014, o 22:10

Zmierzysz bez rozpinania kostek od "dołu" kostki tam gdzie wchodzą przewody, wystaje tam część konektora i da się zmierzyć napięcie. Moim zdaniem lepiej kupić nowy zamiennik regulatora niż jakikolwiek używany, moim zdaniem około 80-90% używek jest uszkodzona. Może się okazać ze kupisz nowy regulator i wszystko będzie dobrze. Najlepiej jest przenieść regulator tak jak to inni robili w tych modelach.

Awatar użytkownika
DAVIDK7
Posty: 434
Rejestracja: 30 cze 2011, o 19:47
Motocykl: GSXRK7
Wymarzony motocykl: GSXRK7
Imię: David
Skąd: Toruń

Re: Brak Ładowania

Nieprzeczytany post autor: DAVIDK7 » 19 wrz 2014, o 22:24

ok jutro zmierze z podłączonym regulatorem napięcia i zrobie pomiary. Jeśli kupie zamiennik regulatora to go zamontuje na boku motocykla tak jak u sarah5 bo jak sie dowiedziałem ze ona tez miała regulator od k9 i tez ją w salonie zwodzili 3 razy to pewnie mnie też tak samo kręcą i dlatego ja nie wyjmuje alternatora bo go przewine a pewnie sie okaze ze regulator trzeba wymienić.

Awatar użytkownika
Puyol187
Posty: 2361
Rejestracja: 26 cze 2011, o 20:48
Motocykl: GSXR k3 1k

Re: Brak Ładowania

Nieprzeczytany post autor: Puyol187 » 20 wrz 2014, o 20:16

Wymiana regulatora to najbardziej prawdopodobna opcja.

Awatar użytkownika
TomCiu
Posty: 351
Rejestracja: 30 kwie 2012, o 10:52
Motocykl: GSX-R 750 K7
Wymarzony motocykl: BMW S 1000 RR
Imię: Tomek
Skąd: Warszawa
Lokalizacja: Puławy/Warszawa

Re: Brak Ładowania

Nieprzeczytany post autor: TomCiu » 21 wrz 2014, o 18:09

Hej, ja wczoraj wymieniłem regulator i przy okazji przeniosłem go na tył motocykla. U mnie ten uszkodzony regulator ładował ale bardzo różnie tzn. raz było 14V po chwili 12,5V i zaraz znowu ponad 13V. Wymieniłem na nowy z allegro za 180zł i z ładowaniem nie ma już takich cyrków także kupuj nowy i zakładaj.

Awatar użytkownika
DAVIDK7
Posty: 434
Rejestracja: 30 cze 2011, o 19:47
Motocykl: GSXRK7
Wymarzony motocykl: GSXRK7
Imię: David
Skąd: Toruń

Re: Brak Ładowania

Nieprzeczytany post autor: DAVIDK7 » 21 wrz 2014, o 18:42

możliwe że macie racje że ten regulator mam do wymiany a mechanik może mnie tak bajeruje bo wie że wstawił mi jakiś używany który ktoś wywalił i teraz poprostu nie chce sie przyznać i oddać mi 300zł i namawia mnie na przewijanie alternatora. Zrobie tak jak tomekciupak i bede wiedział co jest. W tym tygodniu kupie regulator i napisze co z tego wyszło.

Awatar użytkownika
DAVIDK7
Posty: 434
Rejestracja: 30 cze 2011, o 19:47
Motocykl: GSXRK7
Wymarzony motocykl: GSXRK7
Imię: David
Skąd: Toruń

Re: Brak Ładowania

Nieprzeczytany post autor: DAVIDK7 » 3 paź 2014, o 17:54

UWAGA Koniec tematu!

Kupiłem regulator napiecia za 120zł na allegro, aby go podłączyć wykręciłem regulator który zamontował mi mechanik.
Po odkręceniu tego regulatora za ktory zaplacilem 300zł obejrzałem go a z tyłu był duzy napis długopisem " CHUJ WIE CO " oczywiscie oznacza to CH... wie co z tym jest ze raz dziala a raz nie dziala. Podłączyłem ten za 120zl i motocykl w ciągu 5 minut został naprawiony.

Prawdopodobnie mechanik zalożyl regulator zepsuty abym wrócil za kilka dni i chciał mnie naciągnąć za naprawe mojego sprawnego alternatora 350zł bo tyle wołał.

Oczywiście pojechałem do tego Złodzieja i chciałem zwrot kasy nie wiedzial co powiedziec zdziwiony był kasy nie oddal tylko powiedzial ze w poniedzialek dostane inny sprawny oryginalny regulator.

I tak znajomy mechanik zeszmacil sie w całym Toruniu sprawe znają juz prawie wszyscy moi koledzy a reszta się z czasem dowie.

Zostałem okradziony na 300 zł przez ZŁODZIEJA z własnego podwórka z własnego osiedla ! ! !

Dziejuje wszystkim za pomoc szczegolnie dzieki PUYOL ! Dzieki wam nie przewijałem alternatora bez potrzeby!

Koniec koleżeństwa i znajomości uważajmy na takich złodziei ! ! !

Awatar użytkownika
Puyol187
Posty: 2361
Rejestracja: 26 cze 2011, o 20:48
Motocykl: GSXR k3 1k

Re: Brak Ładowania

Nieprzeczytany post autor: Puyol187 » 4 paź 2014, o 08:58

Najważniejsze za moto sprawne, miałem do czynienia z tym regulatorem i od jakiś 2 lat może więcej kumplowi dział bez problemów. Niezawodności życzę.

Awatar użytkownika
DAVIDK7
Posty: 434
Rejestracja: 30 cze 2011, o 19:47
Motocykl: GSXRK7
Wymarzony motocykl: GSXRK7
Imię: David
Skąd: Toruń

Re: Brak Ładowania

Nieprzeczytany post autor: DAVIDK7 » 6 paź 2014, o 21:51

Dziś byłem u oszusta, tak jak obiecał zepsuty regulator wymienił mi na sprawny po awanturze jaka była.

Podłączyłem go bez przykręcania i jest ok ładuje 14,4v a na światlach i wentylatorze spada do 13,7 i po wyłączeniu wentylatora znów ładuje 14,4v czyli super.

Jutro będę go przykręcał.

2 pytania:

Czy mogę go zamontować bezpośrednio do ramy bez tej podkładki metalowej bo chce go mieć na boku ?

Czy to normalne że jeśli silnik jest rozgrzany to regulator tak samo jest bardzo gorący że nie można go złapać ręką ?

Awatar użytkownika
Puyol187
Posty: 2361
Rejestracja: 26 cze 2011, o 20:48
Motocykl: GSXR k3 1k

Re: Brak Ładowania

Nieprzeczytany post autor: Puyol187 » 6 paź 2014, o 22:12

Regulator jest gorący bo ten typ tak ma, to jest stratny regulator napięcia czyli nadmiar energii oddaje w postaci ciepła, im mniej obciążony tym bardziej się grzeje bo musi więcej energii wytracić. Ta podkłada metalowa to przypadkiem nie jest radiator czyli element odpowiedzialny za lepsze oddawanie ciepła? Jeśli przegrzejesz regulator to najprawdopodobniej go uszkodzisz.

Awatar użytkownika
DAVIDK7
Posty: 434
Rejestracja: 30 cze 2011, o 19:47
Motocykl: GSXRK7
Wymarzony motocykl: GSXRK7
Imię: David
Skąd: Toruń

Re: Brak Ładowania

Nieprzeczytany post autor: DAVIDK7 » 13 paź 2014, o 21:51

1. Suzuki po akcji gaszenia regulatora napiecia gaśnicą proszkową jedną noc spędził w pobliskim gospodarstwie.
a1.JPG
2. Regulator napiecia zamontowany przez nieuczciwego mechanika z ciekawym napisem z tyłu - chyba nie spodziewał się że klient wykręci regulator i to zobaczy.
b1.JPG
3. Po wyjaśnieniu sprawy mechanik oddał sprawny regulator napięcia co trwało miesiąc i regulator został zamontowany na boku motocykla na metalowych rurkach aby powietrze owiewało go ze wszystkich stron.
c1.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

bartozi
Posty: 58
Rejestracja: 10 cze 2014, o 13:29
Motocykl: GSX-R 600 K7
Imię: Bartek
Skąd: Gorzów Wlkp.

Re: Brak Ładowania

Nieprzeczytany post autor: bartozi » 14 paź 2014, o 11:28

Fajny patent. Tez tak u siebie dzisiaj zrobie. Regulator juz lezy i czeka na wymiane.

Awatar użytkownika
sarah5
Posty: 803
Rejestracja: 21 cze 2012, o 09:45
Motocykl: GSX-R 600 K6
Wymarzony motocykl: GSX-R 750 K8
Imię: Paulina
Skąd: Lbn

Re: Brak Ładowania

Nieprzeczytany post autor: sarah5 » 14 paź 2014, o 14:18

no niezłe przygody miałeś ;) ten regulator z napisem to naprawdę na demoty się nadaje chyba :D
będziesz zadowolony z przeniesienia :) pozdroooo
...piękne jest to, co przyjemne dla wzroku i słuchu...

ODPOWIEDZ