Regulator czy alternator - słabe ładowanie

Wszystko na temat GSX-R 750.
Regulamin forum
Zapoznaj się i przekaż uwagi odnośnie
Nowe forum GSXR.PL!
szyrg
Nowy
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 4 gru 2011, o 21:06
Motocykl: Gsxr 750 Srad
Wymarzony motocykl: jeszcze nie wiem
Lokalizacja: Oświęcim

Regulator czy alternator - słabe ładowanie

Nieprzeczytany post autor: szyrg » 11 lut 2012, o 14:41

Witam.
Posiadam SUZUKI GSXR 750 SRAD 1998r.
Problem dotyczy ładowania.
Podobne wątki były poruszane lecz mimo tego nie mogę usunąć mojego problemu.

Mianowicie na zapalonym motorze napięcie ładowania jest:
bez obciążenia:
- na wolnych obrotach około 13 V
- przy 5000 obr/min 12,5 V
z zapalonymi światłami + stop:
- na wolnych obrotach około 14 V
- przy 5000 obr/min 13 V

Napięcie na alternatorze:
- na wolnych obrotach 24 V
- przy 5000 obr/min około 90 V
Nie ma przebicia na masę.

Była przypalona wtyczka od regulatora.
Wymieniłem. Wszystkie kostki wyczyściłem.
Zakonserwowałem środkiem do połączeń elektrycznych.

Wziąłem od kolegi regulator.
Na jego regulatorze napięcia były odpowiednio mniejsze o około 1 V w każdym przypadku.

Może ktoś pomoże w ocenie problemu, bo sezon już niedługo.
Kupno alternatora i regulatora, to niemały wydatek, a do końca nie wiem czy potrzebna jest wymiana.

Pozdrawiam
SZYRG

maly127
Posty: 174
Rejestracja: 9 sty 2012, o 21:05
Motocykl: YAMAHA R1
Wymarzony motocykl: HAYA

Re: Regulator czy alternator - słabe ładowanie

Nieprzeczytany post autor: maly127 » 11 lut 2012, o 17:07

Prawdopodobnie regulator . Według manuala powinno być 13,5-15,0Volt przy 5000tys obr/m
Ostatecznie sprawdz jeszcze na innym akumulatorze

szyrg
Nowy
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 4 gru 2011, o 21:06
Motocykl: Gsxr 750 Srad
Wymarzony motocykl: jeszcze nie wiem
Lokalizacja: Oświęcim

Re: Regulator czy alternator - słabe ładowanie

Nieprzeczytany post autor: szyrg » 11 lut 2012, o 22:10

Pożyczę od kolegi nowy akumulator i dam znać jaki był efekt.

Awatar użytkownika
Qdlaty
Posty: 129
Rejestracja: 3 maja 2010, o 23:20
Motocykl: Ściep 600

Re: Regulator czy alternator - słabe ładowanie

Nieprzeczytany post autor: Qdlaty » 12 lut 2012, o 11:24

jakby co mam w dobrym pieniądzu regiel na odsprzedanie ;)

szyrg
Nowy
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 4 gru 2011, o 21:06
Motocykl: Gsxr 750 Srad
Wymarzony motocykl: jeszcze nie wiem
Lokalizacja: Oświęcim

Re: Regulator czy alternator - słabe ładowanie

Nieprzeczytany post autor: szyrg » 12 lut 2012, o 17:52

Ok, jak to będzie regulator to będziemy negocjować.

Awatar użytkownika
Qdlaty
Posty: 129
Rejestracja: 3 maja 2010, o 23:20
Motocykl: Ściep 600

Re: Regulator czy alternator - słabe ładowanie

Nieprzeczytany post autor: Qdlaty » 13 lut 2012, o 10:02

spoko jak coś to pisz pw, albo dzwoń : 695-449-662

Afi
Nowy
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 13 lut 2012, o 23:40
Motocykl: gsx-r 750 srad
Wymarzony motocykl: k5

Re: Regulator czy alternator - słabe ładowanie

Nieprzeczytany post autor: Afi » 13 lut 2012, o 23:57

Ja też mam podobny problem tylko u mnie jest ładowanie ale jak srad postoi 2 dni to pada akumu, coś poprostu ciągnie z niego prąd. Podejrzewam że to właśnie regulator. Proszę o pomoc.
...czujesz tempo, czujesz jak adrenalina rośnie?
zwiększasz prędkość masz klimat konkret....

Awatar użytkownika
satanic
Posty: 1661
Rejestracja: 30 kwie 2010, o 22:29
Motocykl: gumator 750
Lokalizacja: Poznań - Kołobrzeg

Re: Regulator czy alternator - słabe ładowanie

Nieprzeczytany post autor: satanic » 14 lut 2012, o 16:05

zmierz amperomierzem czy jak wszystko jest wylaczone to czy przepływa prad, jak nie to znaczy uwalony akumulator

Awatar użytkownika
Qdlaty
Posty: 129
Rejestracja: 3 maja 2010, o 23:20
Motocykl: Ściep 600

Re: Regulator czy alternator - słabe ładowanie

Nieprzeczytany post autor: Qdlaty » 14 lut 2012, o 16:19

ale jakby co regiel do sprzedania jest :P

szyrg
Nowy
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 4 gru 2011, o 21:06
Motocykl: Gsxr 750 Srad
Wymarzony motocykl: jeszcze nie wiem
Lokalizacja: Oświęcim

Re: Regulator czy alternator - słabe ładowanie

Nieprzeczytany post autor: szyrg » 3 mar 2012, o 23:37

Odnośnie mojego problemu.
Po podpowiedzi przez kolegę z innej strony internetowej problem połowicznie załatwiony.
Mianowicie połączyłem wyjście z regulatora ( plus i minus) prosto z akumulatorem i teraz ładowanie jest 14,4V z wyłączonymi światłami lub włączonymi.
Także napięcie gdzieś ucieka na instalacji ale przynajmniej wiem że regulator i alternator jest ok. A to już duży sukces.
Mogę przesłać namiary na tego kolegę gdyż ogłasza się na jednej ze stron (aukcyjnych) że przewija alternatory motocyklowe ale też pomaga w problemach z ładowaniem itp.
Mi pomógł (nieodpłatnie).
Pozdrawiam.
W razie jakichś pytań piszcie.

ODPOWIEDZ