Regulator czy alternator - słabe ładowanie
: 11 lut 2012, o 14:41
Witam.
Posiadam SUZUKI GSXR 750 SRAD 1998r.
Problem dotyczy ładowania.
Podobne wątki były poruszane lecz mimo tego nie mogę usunąć mojego problemu.
Mianowicie na zapalonym motorze napięcie ładowania jest:
bez obciążenia:
- na wolnych obrotach około 13 V
- przy 5000 obr/min 12,5 V
z zapalonymi światłami + stop:
- na wolnych obrotach około 14 V
- przy 5000 obr/min 13 V
Napięcie na alternatorze:
- na wolnych obrotach 24 V
- przy 5000 obr/min około 90 V
Nie ma przebicia na masę.
Była przypalona wtyczka od regulatora.
Wymieniłem. Wszystkie kostki wyczyściłem.
Zakonserwowałem środkiem do połączeń elektrycznych.
Wziąłem od kolegi regulator.
Na jego regulatorze napięcia były odpowiednio mniejsze o około 1 V w każdym przypadku.
Może ktoś pomoże w ocenie problemu, bo sezon już niedługo.
Kupno alternatora i regulatora, to niemały wydatek, a do końca nie wiem czy potrzebna jest wymiana.
Pozdrawiam
SZYRG
Posiadam SUZUKI GSXR 750 SRAD 1998r.
Problem dotyczy ładowania.
Podobne wątki były poruszane lecz mimo tego nie mogę usunąć mojego problemu.
Mianowicie na zapalonym motorze napięcie ładowania jest:
bez obciążenia:
- na wolnych obrotach około 13 V
- przy 5000 obr/min 12,5 V
z zapalonymi światłami + stop:
- na wolnych obrotach około 14 V
- przy 5000 obr/min 13 V
Napięcie na alternatorze:
- na wolnych obrotach 24 V
- przy 5000 obr/min około 90 V
Nie ma przebicia na masę.
Była przypalona wtyczka od regulatora.
Wymieniłem. Wszystkie kostki wyczyściłem.
Zakonserwowałem środkiem do połączeń elektrycznych.
Wziąłem od kolegi regulator.
Na jego regulatorze napięcia były odpowiednio mniejsze o około 1 V w każdym przypadku.
Może ktoś pomoże w ocenie problemu, bo sezon już niedługo.
Kupno alternatora i regulatora, to niemały wydatek, a do końca nie wiem czy potrzebna jest wymiana.
Pozdrawiam
SZYRG